Gjest gjest1 Skrevet 4. september 2006 #1 Skrevet 4. september 2006 De ville ha meg i intervju i morra 10 på morraen. Hjelpe grøsse meg! Hva skal jeg gjøre? Betyr dette faktisk at ting kan ordne seg for meg og jeg kan begynmne å bli voksen? Hva bør jeg tenke på, hva bør jeg ha på meg? Bør jeg sette opp håret (dreads) eller hvaaa jeg er nervevrak nå, jeg VIL ha jobb!
bubbel Skrevet 4. september 2006 #2 Skrevet 4. september 2006 Jeg var på intervju på manpower for noen år siden , da hadde jeg på meg helt vanlige klær , ikke joggedress. Var vanlig på håret. Ikke noe å være nervøs for , de bare snakker helt vanlig med deg. Jeg ble nedringt med oppdrag bare noen dager etterpå.
Gjest gjest1 Skrevet 4. september 2006 #3 Skrevet 4. september 2006 Så greit! Joggebukser bruker jeg ikke uansett Jeg bare tenkte etter forrige jobbintervju, så fikk jeg en diger skyllebøtte fordi jeg har dreads og da hadde jeg tilogmed håret oppe. Kanskje det var lesser of two evils :klø: Håper de nedringer meg med oppdrag og Men dette var iallfall en positiv ting eller?
Gjest beekeeper Skrevet 4. september 2006 #4 Skrevet 4. september 2006 Men var det manpower eller lignende du var til sist, eller var det på en bestemt jobb du var i intervju til? Tror nok ikke folk i vikarbyråer kritiserer utseende så ille, isåfall må du vise dem hvor landet ligger
Gjest gjest1 Skrevet 4. september 2006 #5 Skrevet 4. september 2006 Det var Aetat som tiltet på meg sist Hvis de kritiserer utseendet mitt, mooner jeg og stikker
Gjest Very Victoria Skrevet 4. september 2006 #6 Skrevet 4. september 2006 Håret ditt er et problem, dreads er ikke pent og lukter råttent og i 9/10 tilfeller ser det ustelt ut. Klipp de av.
Gjest beekeeper Skrevet 4. september 2006 #7 Skrevet 4. september 2006 "liker du ikke dreadsa altså??" mooooon! tenker de får seg en støkk! Vær deg selv, ikke vær nervøs. Kommer de med kritikk skal den være saklig! (Da hjelper det også å være saklig tilbake..) Tror nok du klarer deg bra jeg.
Gjest beekeeper Skrevet 4. september 2006 #8 Skrevet 4. september 2006 Håret ditt er et problem, dreads er ikke pent og lukter råttent og i 9/10 tilfeller ser det ustelt ut. Klipp de av. ← Å ha dreads skal ikke være grunn til å ikke få seg jobb vel?
Gjest gjest1 Skrevet 4. september 2006 #9 Skrevet 4. september 2006 Håret ditt er et problem, dreads er ikke pent og lukter råttent og i 9/10 tilfeller ser det ustelt ut. Klipp de av. ← Nei.
Gjest Very Victoria Skrevet 4. september 2006 #10 Skrevet 4. september 2006 Når man er jobbsøker er det lite lurt å ha dreads, piercinger i ansiktet store synlige tatoveringer, masse svart sminke etc. Arbeidsmarkedet er sabla konservativt.
minienthe Skrevet 4. september 2006 #11 Skrevet 4. september 2006 (endret) Å ha dreads skal ikke være grunn til å ikke få seg jobb vel? ← vel... for å være helt grusomt ærlig... jeg ville som arbeidsgiver ikke ansatt folk med dreads i et yrke hvor man har kunde/klientkontakt. lager, sjauing og yrker hvor det ikke kreves hjelm hadde gått greit. Endret 4. september 2006 av minienthe
Gjest gjest1 Skrevet 4. september 2006 #12 Skrevet 4. september 2006 "liker du ikke dreadsa altså??" mooooon! tenker de får seg en støkk! Vær deg selv, ikke vær nervøs. Kommer de med kritikk skal den være saklig! (Da hjelper det også å være saklig tilbake..) Tror nok du klarer deg bra jeg. ← Håper det Mooningen er ikke helt malplassert heller da, siden en først skal vise sine negative utseende-sider hoho! nervøsiteten kom jeg over i stad, da de ringte og jeg avviste (folk bølleringer i et kjør her døgnet rundt) og fikk en melding "ring oss på jadijadija" og jeg faktisk ringte. Her er det snakk om personen som sliter med å ringe nærmeste venner engang
Gjest Gjest Skrevet 4. september 2006 #13 Skrevet 4. september 2006 Man kan jo se både oppegående og ganske streit ut med dreads, det kommer an på klesstilen (som du velger fornuftig når du skal på intervju) og hvordan du framstår som person. Vær positiv og vis interesse, høflig og tenk på hvordan du formulerer deg. Det går sikkert bra:-)
Gjest gjest1 Skrevet 4. september 2006 #14 Skrevet 4. september 2006 Når man er jobbsøker er det lite lurt å ha dreads, piercinger i ansiktet store synlige tatoveringer, masse svart sminke etc. Arbeidsmarkedet er sabla konservativt. ← Han jeg snakket med der sist sa at det eneste han ikke ville gitt meg jobb med utseendet mitt er jobb i Kristiansand Dyrepark. Uansett, da får jeg bare ta en telefonselgerjobb hvor folk slipper å se på meg, da. Jeg nekter å forandre utseendet mitt for å behage andres øyne..
Gjest Very Victoria Skrevet 4. september 2006 #15 Skrevet 4. september 2006 Enig med miniethe. Folk går glipp av jobber pga. utseende og det bør en arbeidssøker tenke over.
Gjest gjest1 Skrevet 4. september 2006 #16 Skrevet 4. september 2006 Man kan jo se både oppegående og ganske streit ut med dreads, det kommer an på klesstilen (som du velger fornuftig når du skal på intervju) og hvordan du framstår som person. Vær positiv og vis interesse, høflig og tenk på hvordan du formulerer deg. Det går sikkert bra:-) ← Jeg tar på meg sorte dressbukser med pinstripes iallfall! Det er jobbintervjubuksene mine Vil det se overdrevent ut med en lyseblå skjorte under en sort v-halset genser? Og håret oppe bak? Helt sort gir meg assosiasjoner til gotherstilen, iallfall sammen med piercingene mine, og det ønsker jeg jo ikke. Urk, jeg vet ikke hvordan kle meg pent! Høflig og positiv er jeg alltid uansett (hvorfor tror folk jeg er så "fæl" her inne på kg? Det er anstrengende )
Gjest niomi Skrevet 4. september 2006 #17 Skrevet 4. september 2006 Uff, da... Jeg er jeans-jente, men når jeg skal på intervju møter jeg alltid i noe nøytralt - drakt eller lignende. Og det er synd å si det, men man minsker sine muligheter for å gjøre godt førsteinntrykk på intervju dersom man har et for individuelt uttrykk, som dreads, ansikts-piercing, goth-sminke. Intervjueren er ute etter en som speiler seg selv/kunde, og jeg har enda til gode å oppleve en intervjuer med mer dristig uttrykk enn drakt/dress og evt. diskret sminke...
minienthe Skrevet 4. september 2006 #18 Skrevet 4. september 2006 Jeg tar på meg sorte dressbukser med pinstripes iallfall! Det er jobbintervjubuksene mine Vil det se overdrevent ut med en lyseblå skjorte under en sort v-halset genser? Og håret oppe bak? ← tror det kan bli bra jeg, litt diskret sminke så blir du DEN powerdama jeg mener ikke å kritisere håret ditt for jeg respekterer stilen din men som "very victoria" sier så er dessverre markedet vannvittig konservativt. den klassiske stilen du velger i klær kan nok hjelpe en del på inntrykket. lykke til
Gjest Ninakanin Skrevet 4. september 2006 #19 Skrevet 4. september 2006 Jeg tar på meg sorte dressbukser med pinstripes iallfall! Det er jobbintervjubuksene mine Vil det se overdrevent ut med en lyseblå skjorte under en sort v-halset genser? Og håret oppe bak? Helt sort gir meg assosiasjoner til gotherstilen, iallfall sammen med piercingene mine, og det ønsker jeg jo ikke. Urk, jeg vet ikke hvordan kle meg pent! Høflig og positiv er jeg alltid uansett (hvorfor tror folk jeg er så "fæl" her inne på kg? Det er anstrengende ) ← Det går nok superbra Og hvorfor folk tror du er fæl? Fordi du fiser i grøten, vel!
minienthe Skrevet 4. september 2006 #20 Skrevet 4. september 2006 Han jeg snakket med der sist sa at det eneste han ikke ville gitt meg jobb med utseendet mitt er jobb i Kristiansand Dyrepark. ← hvorfor akkurat der ? har da sett folk med dreads jobbe der før ?
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå