Gjest Gjest Skrevet 1. september 2006 #21 Del Skrevet 1. september 2006 Og før noen spør, D-vitamin fra sollys, eller VEG1 eller liknende vitamintilskudd. Jeg tar det kun i et par vintermåneder. (slikt er lett å glemme når solen skinner og alt blomster ) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lilith Skrevet 1. september 2006 Forfatter #22 Del Skrevet 1. september 2006 Skulle akkurat til å spørre! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 1. september 2006 #23 Del Skrevet 1. september 2006 Skulle akkurat til å spørre! ← Jeg har vært vegan litt for lenge til at jeg ikke har hørt de aller fleste standardspørsmålene til omverdenen Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lilith Skrevet 1. september 2006 Forfatter #24 Del Skrevet 1. september 2006 Hehe ... det blir vel gjerne sånn Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
T.S Skrevet 1. september 2006 #25 Del Skrevet 1. september 2006 Vitamin D helps calcium to be absorbed." ← Det er en case her i Norge faktisk! Mange får beinskjørhet etc selv om de drikker masse melk. Men så lenge det er lite i sol 11 mnd i året (...), og de ikke får i seg nok d-vitamin så hjelper det lite... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest splæsj Skrevet 1. september 2006 #26 Del Skrevet 1. september 2006 Man bør være spesielt obs på b12, jern, omega 3 og kalk. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lilith Skrevet 1. september 2006 Forfatter #27 Del Skrevet 1. september 2006 Det er en case her i Norge faktisk! Mange får beinskjørhet etc selv om de drikker masse melk. Men så lenge det er lite i sol 11 mnd i året (...), og de ikke får i seg nok d-vitamin så hjelper det lite... ← Så det er grunnen til alt peset om melk og beinskjørhet i Norge? Aha ...! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 1. september 2006 #28 Del Skrevet 1. september 2006 Det er en case her i Norge faktisk! Mange får beinskjørhet etc selv om de drikker masse melk. Men så lenge det er lite i sol 11 mnd i året (...), og de ikke får i seg nok d-vitamin så hjelper det lite... ← Det er omdiskutert om det er D-vitaminmangel eller proteinoverskudd som er årsaken til at beinskjørhet er overrepresentert i vestlige rike land. Etter å ha lest “The china study” så holder jeg en knapp på at det er proteinoverskuddet som har hovedskylden. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lilith Skrevet 1. september 2006 Forfatter #29 Del Skrevet 1. september 2006 Argh! Kryssinformasjon! Kortslutning i hjernen! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 1. september 2006 #30 Del Skrevet 1. september 2006 Argh! Kryssinformasjon! Kortslutning i hjernen! ← Så da kan du forestille deg hvordan jeg var etter å ha lest meg gjennom en par 100 siders bok på engelsk som omfatter en haug med studier ang kosthold og helse Men boken er svært bra den, og så 95 % av den er ganske lettlest Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lilith Skrevet 1. september 2006 Forfatter #31 Del Skrevet 1. september 2006 Jesus! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 1. september 2006 #32 Del Skrevet 1. september 2006 Njeeeeeeeeeei, jeg tror ikke han var nevnt der :klø: Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
T.S Skrevet 1. september 2006 #33 Del Skrevet 1. september 2006 Det er omdiskutert om det er D-vitaminmangel eller proteinoverskudd som er årsaken til at beinskjørhet er overrepresentert i vestlige rike land. Etter å ha lest “The china study” så holder jeg en knapp på at det er proteinoverskuddet som har hovedskylden. ← Tja. I og med at vi ligger så langt over de andre nordiske land mht beinskjørhet, så kan det virke som vi får i oss mindre d-vitamin enn våre naboland faktisk... I følge andre undersøkelser. Ang the china study, så er det rart at de setter fokus på proteiner når de sammenligner med et kosthold som er smekkfullt av d-vitamin (fisk)... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
T.S Skrevet 1. september 2006 #34 Del Skrevet 1. september 2006 Så det er grunnen til alt peset om melk og beinskjørhet i Norge? Aha ...! ← det er vel heller grunnen til peset om tran Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lilith Skrevet 1. september 2006 Forfatter #35 Del Skrevet 1. september 2006 det er vel heller grunnen til peset om tran ← Åh ... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå