Gjest Gjest Skrevet 1. september 2006 #21 Skrevet 1. september 2006 Og før noen spør, D-vitamin fra sollys, eller VEG1 eller liknende vitamintilskudd. Jeg tar det kun i et par vintermåneder. (slikt er lett å glemme når solen skinner og alt blomster )
Lilith Skrevet 1. september 2006 Forfatter #22 Skrevet 1. september 2006 Skulle akkurat til å spørre!
Gjest Gjest Skrevet 1. september 2006 #23 Skrevet 1. september 2006 Skulle akkurat til å spørre! ← Jeg har vært vegan litt for lenge til at jeg ikke har hørt de aller fleste standardspørsmålene til omverdenen
Lilith Skrevet 1. september 2006 Forfatter #24 Skrevet 1. september 2006 Hehe ... det blir vel gjerne sånn
T.S Skrevet 1. september 2006 #25 Skrevet 1. september 2006 Vitamin D helps calcium to be absorbed." ← Det er en case her i Norge faktisk! Mange får beinskjørhet etc selv om de drikker masse melk. Men så lenge det er lite i sol 11 mnd i året (...), og de ikke får i seg nok d-vitamin så hjelper det lite...
Gjest splæsj Skrevet 1. september 2006 #26 Skrevet 1. september 2006 Man bør være spesielt obs på b12, jern, omega 3 og kalk.
Lilith Skrevet 1. september 2006 Forfatter #27 Skrevet 1. september 2006 Det er en case her i Norge faktisk! Mange får beinskjørhet etc selv om de drikker masse melk. Men så lenge det er lite i sol 11 mnd i året (...), og de ikke får i seg nok d-vitamin så hjelper det lite... ← Så det er grunnen til alt peset om melk og beinskjørhet i Norge? Aha ...!
Gjest Gjest Skrevet 1. september 2006 #28 Skrevet 1. september 2006 Det er en case her i Norge faktisk! Mange får beinskjørhet etc selv om de drikker masse melk. Men så lenge det er lite i sol 11 mnd i året (...), og de ikke får i seg nok d-vitamin så hjelper det lite... ← Det er omdiskutert om det er D-vitaminmangel eller proteinoverskudd som er årsaken til at beinskjørhet er overrepresentert i vestlige rike land. Etter å ha lest “The china study” så holder jeg en knapp på at det er proteinoverskuddet som har hovedskylden.
Lilith Skrevet 1. september 2006 Forfatter #29 Skrevet 1. september 2006 Argh! Kryssinformasjon! Kortslutning i hjernen!
Gjest Gjest Skrevet 1. september 2006 #30 Skrevet 1. september 2006 Argh! Kryssinformasjon! Kortslutning i hjernen! ← Så da kan du forestille deg hvordan jeg var etter å ha lest meg gjennom en par 100 siders bok på engelsk som omfatter en haug med studier ang kosthold og helse Men boken er svært bra den, og så 95 % av den er ganske lettlest
Gjest Gjest Skrevet 1. september 2006 #32 Skrevet 1. september 2006 Njeeeeeeeeeei, jeg tror ikke han var nevnt der :klø:
T.S Skrevet 1. september 2006 #33 Skrevet 1. september 2006 Det er omdiskutert om det er D-vitaminmangel eller proteinoverskudd som er årsaken til at beinskjørhet er overrepresentert i vestlige rike land. Etter å ha lest “The china study” så holder jeg en knapp på at det er proteinoverskuddet som har hovedskylden. ← Tja. I og med at vi ligger så langt over de andre nordiske land mht beinskjørhet, så kan det virke som vi får i oss mindre d-vitamin enn våre naboland faktisk... I følge andre undersøkelser. Ang the china study, så er det rart at de setter fokus på proteiner når de sammenligner med et kosthold som er smekkfullt av d-vitamin (fisk)...
T.S Skrevet 1. september 2006 #34 Skrevet 1. september 2006 Så det er grunnen til alt peset om melk og beinskjørhet i Norge? Aha ...! ← det er vel heller grunnen til peset om tran
Lilith Skrevet 1. september 2006 Forfatter #35 Skrevet 1. september 2006 det er vel heller grunnen til peset om tran ← Åh ...
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå