Gå til innhold

Tante T's bok..

Tante T

Anbefalte innlegg

Helt ubegripelig alt det som skjedde der ja, det er virkelig ikke mulig å forstille seg all grusomheten. Tror nok det er ganske umulig å forberede seg ordentelig til noe slikt, men jo mer man vet jo bedre er det nok.

Men ryktene skal ha det til at man kan dra på reise uten at det er skoletur også, så det er jo ikke sikkert du må vente så lenge ;)

Joda, men greia her er jo at jeg gjerne vil reise med ungdommene, tror det måtte være spennende å være der sammen med dem.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Joda, men greia her er jo at jeg gjerne vil reise med ungdommene, tror det måtte være spennende å være der sammen med dem.

Det hadde det nok ;) For meg også, men pappa ville jo være med.. Greit nok det da egentlig!

Jeg skulle ønske at jeg kunne vært på Momarkedet i kveld også, for nå er det et bra opplegg på sena ;) ..men noen måtte pakke baggen min ferdig også.. Og den noen var vel nøtt til å være meg.. :tristbla: Jeg får trøste meg med at det er tur i marra, og hvis jeg ikke pakker kan jeg jo ikke få dratt :ler: Også er det jo på tv fra Momarkedet også, så jeg får jo sett alt som skjer! :):)

Endret av Tante T
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest *kosejoker*
:overrasket: Det var bra du fortalte! Ellers hadde jeg nok blitt utrolig mye mer lei meg enn  nå som jeg vet det.. Jeg tror egentlig at det jeg gruer meg mest til er gasskammerene og den "skyte veggen" :tristbla: Der hvor folk skulle stille seg opp, også ble de bare skutt uten grunn :grine: Jeg lurer virkelig på hvordan folk kunne være så slemme :forvirret:

Jeg vet ikke jeg, det var ikke skyteveggen som jeg syntes var hardest å takle. Heller bildene av menneskene som hadde vært der - og nettopp de kloremerkene. FIkk meg til å tenke på hvor desperate de må ha vært: å lage kloremerker i en murvegg er ikke gjort på en-to-tre..

Ellers var det også tøft å høre historiene om hva som skjedde der, når du stod der, med illustrasjoner og eiendeler rundt deg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gooood tur!

Håper du er ferdig med å pakke nå!

Snart-snart :) Legger ned resten av tøyet i morgen, det er litt sånn vått :ler:

Jeg vet ikke jeg, det var ikke skyteveggen som jeg syntes var hardest å takle. Heller bildene av menneskene som hadde vært der - og nettopp de kloremerkene. FIkk meg til å tenke på hvor desperate de må ha vært: å lage kloremerker i en murvegg er ikke gjort på en-to-tre..

Ellers var det også tøft å høre historiene om hva som skjedde der, når du stod der, med illustrasjoner og eiendeler rundt deg.

Ja, det høres jo egentlig rart ut at de har klart å lage merker på en mur-vegg, det må ha tatt lang tid fra de forsto hva som skjedde til de var døde :tristbla:

Kan tenke meg at det blir sterkt å se på bilder og sånne ting i tilleg til å høre historier ja.. Det blir nok helt anneledes enn hva jeg har forestillt meg.. Vi har jo sett mange filmer som har vært kjempetriste, men det er egentlig ikke så lett å forstå at dette faktisk har skjedd når du ser på en film.

Vi så på filmen "Pianisten" for noen dager siden, og jeg syns den var den som var tristest av de fem filmene vi har sett! Det jeg ikke klarer å glemme fra den filmen er at tyskerene stormet et hus og ba alle reise seg. Alle untatt en mann i rullestol gjorde det, og da ble tyskerene så sure at de kastet ham og rullestolen ned fra balkongen, i 3 etage eller noe.. Det var fryktelig! Noe annet jeg husker godt var en gutt som hadde sneket seg under muren, og på vei inn igjen ble han oppdaget og de begynnte å piske og knekke beina hans så han ikke kom seg under. Så kom han som var pianisten i "Pianisten" og hjalp ham igjennom, men han kom for sent :sjokkbla:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da var det snart avreise til Polen da :) Baggen er nå helt ferdig og jeg holder på å glede meg i hjel! Hvis det går ann da :klø: Hehe ;) Vi skal starte med å kjøre buss ned til Ystad i dag, så blir det båt-tur til Swinoujscie. Dag 2 skal vi kjøre til Krakow, dag 3 drar vi fra Krakow til Oswiecim og til bake til Krakow. Deg 4 er vi i Krakow. Dag 5 Krakow til Swiebodzin. Dag 6 Swiebodzin til Berlin. Dag 7 Berlin til Swinoujscie. [båt-tur] Dag 8 Ystad - hjem :) Tenker nok det kommer noe mer utfyllende når jeg kommer hjem :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hører rykter om buss med ødelagt fjering på ene siden og vann som renner ned i hodet på de i andre etasje når det regner, men sånn ellers tror jeg de har det bra på tur så langt *ler*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hører rykter om buss med ødelagt fjering på ene siden og vann som renner ned i hodet på de i andre etasje når det regner, men sånn ellers tror jeg de har det bra på tur så langt *ler*

Ryktene var nok sanne ja :ler: Men jeg satt heldigvis ikke så jeg ble våt! Bussen måtte bli reparert fire ganger til sammen på turen.. Nokså kjedelig!

Kommer snart nærmere beskrivelse av turen ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Håper du har hatt en fin tur :)

den skolen jeg gikk på når jeg gikk i 10 klasse var egentlig bare teit for vi kunne ikke dra steder det kosta penger. Så noe Polen tur fikk aldri jeg...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det var en helt super tur ja! Rart dere ikke fikk dra på noen tur i det hele tatt da.. Det er vel ikke vanlig at skolen betaler? Vi betalte hele turen selv.. Jeg har tenkt å starte på et referat og en dagbok om turen i dag så da er det mulig at det kommer noe slikt snart ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bra dere ikke ble syke i Polen!

Enkelte skoler har en regle om at de ikke skal arrangere noe som koster noe (eller som koster mye) for elevene, det er ikke alltid alle har råd til å være med.. Dessuten må jo lærerne ha lønn på turen, og det er ikke alle lærere som vil reise på slike turer heller.

I kveld har vi hatt besøk av oldemor og tante, og lille M har som vanlig sjarmert dem i senk :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Da har jeg bestilt iPod til deg, håper de får den inn snart så du slipper vente lenge... Nå skal jeg vrooooome videre med symaskinen fram til M våkner, snakkes senere i helga!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da har jeg bestilt iPod til deg, håper de får den inn snart så du slipper vente lenge... Nå skal jeg vrooooome videre med symaskinen fram til M våkner, snakkes senere i helga!

Hurra :hoppe:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det var en helt super tur ja! Rart dere ikke fikk dra på noen tur i det hele tatt da.. Det er vel ikke vanlig at skolen betaler? Vi betalte hele turen selv.. Jeg har tenkt å starte på et referat og en dagbok om turen i dag så da er det mulig at det kommer noe slikt snart ;)

Nei men skolen var i mot at man måtte betale selv, for det var ikke alle foreldrene som hadde penger til det... rart alle andre skoler klarer fint å få til en sånn tur da lissom... :sjenert:

hatt en fin dag? :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg har hatt en bra dag ja :) Har nokså vondt i halsen, men overlever nok!

Har vært med en ungdomsklubb i nærheten av meg til en "klatrevegg".

Kjempeartig! Vi grilla og koste oss etterpå :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 2 uker senere...

Yey, Tante T har vært på LAN i helga :) Kjempeartig!!

I dag var det håndballkamp og laget mitt vant 28 - 19!! Første kampen denne sessongen. Ellers er det altfor mye lekser og snaart begynner jeg med teori og slike ting til lett mc ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg fikk masse-masse vepsestikk på søndags kvelden :grine: Det klør og klør :frustrert: Nå skal jeg liksom drive med et matteprosjekt, men jeg forstår ikke oppgaven helt, så jeg får spørre læreren i morgen :forvirret: Ellers var det stafett på skolen vår i dag så hele 8, 9 og 10 trinn bare gikk rundt og surra, egentlig.. Vi sto jo og heia da, men noe annet ble det liskom ikke :ler:

Dette er mitt innlegg nr 300 :) Sånn helt btw ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei hei. :vinke:

Vepsestikk, ja. Jeg har aldri blitt stukket av veps, så jeg lurer på - hvor vondt er det? Kan det sammenlignes med f.eks å brenne seg på brennesle?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...