Gå til innhold

Tante T's bok..


Tante T

Anbefalte innlegg

Da har Tante T skaffet seg en dagbok hun også :)

Det kan bli spennende å se hvor mye hun kommer til å skrive.. :ler:

Jeg starta i 10. klasse forrige onsdag, tror dette kommer til å bli et spennende, lærerikt og kjedelig år :ler:

Neste uke drar hele 10. trinn til Polen!! Ca 100 elever.. Det blir kjempegøy! vi reiser med Aktive Fredsreiser på en 8 dagers tur, Tyskland [berlin] og Polen [Krakow]. Pappa skal da være med som forelder, og det er vel forsåvidt greit for da slipper en [til tider] vimsete Tante T å passe på alle pengene sine selv :legrine:

Tante T er da også tante til en fantastisk liten M. :babyjente: [som tilhører Grooo] , som noen kanskje vet..? Lille M. er forresten 2 måneder i dag :tommel:

Håper noen kommer på besøk hit og gir kommentarer, så skal jeg sansynligvis oppdatere nokså ofte :sjarmor:

Endret av Tante T
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gratulerer med dagbok!

Akkurat nå er lille M i ferd med å våkne så jeg får være kort, men jeg kommer garantert innom igjen ganske snart. Drev forresten og la inn bilder på pc nå, har planer om å få oppdatert bloggen i løpet av kvelden også. Men først litt "bursdags"-melk til lille M!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei unge dame! Og takk for hilsen i dagboka mi! :blomst:

Husker når vi også var i Polen/Tyskland på ungdomskolen. Det var en kjempe fin tur,selv om det var masse vondt og ekkelt vi så i konsentrasjonsleirene. Men det var veldig interessant og lærerikt og høre om alt som hadde foregått. Men forbred deg på en del streke sener og historier!

Trodde ikke det var vanlig og reise så tidelig på året? Vi reiste vel i slutten,rett før ferien, om jeg ikke husker feil.

Vi var på shopping i Berlin også- dere skal vel sikkert også ha en eller to dager der?! Det var artig,men litt syrt da! Krakow er også fin shoopingby- som jeg faktisk kunne tenkt og reise til en gang til. Jeg anbefaler deg å gå opp gaten til venstre når du står foran kirka på torget. Der er den en del klesbutikker med kule klær til grei pris. (jeg får beklage hvis jeg husker heeelt feil!!)

Og krystall må du kjøpe masse av- inne i markedshallen eller hva det heter. Jeg angrer sikkerlig på at jeg ikke kjøpte med meg mer når jeg var der nede. Det var sykt billig,så kjøp i vei.

Blir gøy og lese hvordan dere hadde det etter turen :) Vil nok bringe frem noen minner...

Ha en fin dag!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, kjøp med krystall hjem til din søster!

Er sånn passe misunnelig på denne turen altså... Hadde jo tenkt å snike meg med som "forelder" jeg, men for det første mente pappa at han hadde førsterett siden han faktisk er forelder, og for det andre kom jo lille M så da hadde jeg ikke kunnet bli med allikevel. Får vente 15 år til lille M skal på skoletur jeg da, eller kanskje en av de store fetterne trenger å ha meg med når de blir store nok om 10-12 år!??!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Trodde ikke det var vanlig og reise så tidelig på året? Vi reiste vel i slutten,rett før ferien, om jeg ikke husker feil.

Sikkert kjekt at ikke alle reiser på en gang... ;)

Ja, kjøp med krystall hjem til din søster!

Er sånn passe misunnelig på denne turen altså... Hadde jo tenkt å snike meg med som "forelder" jeg, men for det første mente pappa at han hadde førsterett siden han faktisk er forelder, og for det andre kom jo lille M så da hadde jeg ikke kunnet bli med allikevel. Får vente 15 år til lille M skal på skoletur jeg da, eller kanskje en av de store fetterne trenger å ha meg med når de blir store nok om 10-12 år!??!

En fullstendig uberettiget ide :ler: Men ryktene skal ha det til at man kan dra på reise uten at det er skoletur også, så det er jo ikke sikkert du må vente så lenge ;)

Har forøvrig aldri vært i Polen, og Tyskland har jeg bare kjørt gjennom (tildvis lenket til bussetet med håndhjern, men det er en annen historie ;) ), så jeg har desverre ingen reisetips å bidra med...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hyggelig at noen "sniker seg inn" her :)

Da var nok en skoledag slutt og man sitter og spiser litt.. Har sett en film i dag, tror det var denne som het "Shimlers liste", eller så var det en annen vi har sett tidligere som het det.. [ Kan gå litt i surr etter fire milmer :ler: ] På tirsdag var vi på skolekino og så "Pianisten". Tidligere har vi sett "Flukten fra Sobibor".

Til i morgen var det vist nokså masse norsk-lekser, så da får man starte med det.. :Gjesp: :grine2:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, kjøp med krystall hjem til din søster!

Er sånn passe misunnelig på denne turen altså... Hadde jo tenkt å snike meg med som "forelder" jeg, men for det første mente pappa at han hadde førsterett siden han faktisk er forelder, og for det andre kom jo lille M så da hadde jeg ikke kunnet bli med allikevel. Får vente 15 år til lille M skal på skoletur jeg da, eller kanskje en av de store fetterne trenger å ha meg med når de blir store nok om 10-12 år!??!

Det skal jeg nok gjøre ja :tunge1::tommel:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har sett en film i dag, tror det var denne som het "Shimlers liste", eller så var det en annen vi har sett tidligere som het det.. [

Vil tro det er "Schindlers liste" -lang sort/hvitt om jødeutryddelsene i Polen? Så den da jeg gikk i 9. og gråt så mye at læreren som satt ved siden av meg ble litt bekymra... :sjenert: Høres ut som om dere blir forberedt skikkelig til det dere skal oppleve, og det er jo bra :)

*nyter å ikke ha lekser lenger* :sjarmor:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Åå,jeg har alltid elsket norsk-faget! Så hvis du vil ha hjelp får du bare si ifra! ;)

Den der skal jeg huske neste gang Tante T ringer meg og desperat trenger hjelp med leksene *ler*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vil tro det er "Schindlers liste" -lang sort/hvitt om jødeutryddelsene i Polen? Så den da jeg gikk i 9. og gråt så mye at læreren som satt ved siden av meg ble litt bekymra...  :sjenert:  Høres ut som om dere blir forberedt skikkelig til det dere skal oppleve, og det er jo bra :)

*nyter å ikke ha lekser lenger*  :sjarmor:

:hår: :tristbla: - Dårlig gjort :grine::tunge1:

Åå,jeg har alltid elsket norsk-faget! Så hvis du vil ha hjelp får du bare si ifra! ;)

Det høres bra ut :) ..men akkurat nå driver jog og skriver tre [ ! ] biografer som jeg har masse-masse notater til så det får bli en annen gang :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hei Tante T! Takk for besøk hos meg! Gikk plutselig opp for meg hvem du var tante til og hvordan alt hang sammen da jeg besøkte Grooo sin dagbok tidligere i dag...

Grattis med dagbok og god tur! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå ligger lille M så søtt og sover i senga til tante T, men snart skal vi putte henne i bilsetet og reise avgårde til Momarkedet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Det var artig på Momarkedet i går sammen med Lille M :) Hun var så snill!

Nå er det bare en dag igjen, og så drar jeg til Polen!!!!! :hoppe: Gleder meg skikkelig! Har fått noen tips om hva jeg bør gjøre når jeg har "fri" der nede, som eks. å gå i Mariakirken litt fr 12.00, for da skal det vistnok skje et eller annet med altertavla. Hvis noen vet hva som skjer, ikke si det! :ler: Så blir det mer spennende :) Nå driver jeg da og pakker, eller er snart ferdig så jeg får fortsette med det ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den der skal jeg huske neste gang Tante T ringer meg og desperat trenger hjelp med leksene *ler*

:ler:

Det var artig på Momarkedet i går sammen med Lille M :) Hun var så snill!

Nå er det bare en dag igjen, og så drar jeg til Polen!!!!! :hoppe: Gleder meg skikkelig! Har fått noen tips om hva jeg bør gjøre når jeg har "fri" der nede, som eks. å gå i Mariakirken litt fr 12.00, for da skal det vistnok skje et eller annet med altertavla. Hvis noen vet hva som skjer, ikke si det! :ler: Så blir det mer spennende :) Nå driver jeg da og pakker, eller er snart ferdig så jeg får fortsette med det ;)

Ja, du må se i Mariakirken, den er nydelig. Men synes jeg kan huske at det ikke var lov å filme/ta bilde der inne?! :forvirret: Mange fine kort og kjøpe da...

Håper dere får en hyggelig tur! :) Gleder meg til og lese når du kommer hjem igjen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest *kosejoker*

:vinke:

Var også i Polen, samt Praha da vi var på klassetur. En ufattelig spennende og lærerik tur, men jeg er nok litt glad for at vi arrangerte selv. Aktive fredsreiser har jeg hørt kan bli vel bundet til opplegget, slik at man får liten egen tid til å gjøre det man selv vil. Men for all del; kanskje dere har en annen avtale.

Turen blir nok uansett kjempebra, forbered deg på konsentrasjonsleirene - om du kan. Jeg har nær familie som har vært gjennom det så for meg var det helt forferdelig, og jeg fikk helt sammenbrudd da jeg la ned blomster ved minneskemerket. Man tror man er forberedt på det, men jeg tror jeg aldri kan forberede meg til å se kloremerker på murveggene i gasskammerne.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:vinke:

Var også i Polen, samt Praha da vi var på klassetur. En ufattelig spennende og lærerik tur, men jeg er nok litt glad for at vi arrangerte selv. Aktive fredsreiser har jeg hørt kan bli vel bundet til opplegget, slik at man får liten egen tid til å gjøre det man selv vil. Men for all del; kanskje dere har en annen avtale.

Turen blir nok uansett kjempebra, forbered deg på konsentrasjonsleirene - om du kan. Jeg har nær familie som har vært gjennom det så for meg var det helt forferdelig, og jeg fikk helt sammenbrudd da jeg la ned blomster ved minneskemerket. Man tror man er forberedt på det, men jeg tror jeg aldri kan forberede meg til å se kloremerker på murveggene i gasskammerne.

:overrasket: Det var bra du fortalte! Ellers hadde jeg nok blitt utrolig mye mer lei meg enn nå som jeg vet det.. Jeg tror egentlig at det jeg gruer meg mest til er gasskammerene og den "skyte veggen" :tristbla: Der hvor folk skulle stille seg opp, også ble de bare skutt uten grunn :grine: Jeg lurer virkelig på hvordan folk kunne være så slemme :forvirret:

Endret av Tante T
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...