Gå til innhold

Vårt nyttårsønske

Kipa

Anbefalte innlegg

PS: Må bare informere deg om at jeg har referert til hostesaft-rådet ditt i Lux sin dagbok...

Ha en fin søndag! :kissfan:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hørte på deg jeg Kipa og flyttet dagboka..Takk for tipset..er vel mer riktig å ha den her nå..da det er å være gravid kommer til å oppta en stor del av min hverdag utover..

Åssen er formen? Jeg er uggen, men det hjelper og spise litt oftere enn vanlig, virker som maten blir fortere forbrent nå..Ellers er jeg tungpusten og har litt hjertebank. Skjønner hva du mener med lukter, luktesansen har blitt forsterket, takler dårlig røyklukt og matos..

Nå har jeg vært på jobb i 9 timer og er glad jeg skal hjem..det skal bli deilig å sove og deretter ha en hel uke fri..nei, 2 uker fri faktisk skal til Eurodisney neste mandag..det håper jeg blr morsomt..og at kvalmen er fraværende..blir vel uansett ikke så mye karusell kjøring på meg..

Du får ha en fin dag Kipa.. :D :D

Klem fra jente 29. :

Lenke til kommentar
Del på andre sider

sånn, nå har jeg bestilt time hos gyn. klinikken- fikk allerede på mandag, og da jeg spurte om jeg kunne få på morgenen var det null problem, allerede 7.40 fikk jeg. Gleder meg!!! Å glede seg til noe sånt hadde jeg vel aldri trodd jeg skulle gjøre, men sånn er det- dette er jo bare spennende! :D

vel det var det, ikke noe annet nytt. ingen nye symptomer heller...litt sippete kanskje.. :oops:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

men i jøssenavn... :o avataren min er borte- må ordne opp i det med en gang!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:-? og det var mitt livs første opplevelse av morgenkvalme- hang over doen i en halv time og rakk såvidt jobben....Men så gikk det over fort etter det..Nå har jeg det bare bra...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

God bedring, Kipa! Jeg håper det var et engangstilfelle for deg...

Håper du har det bra ellers! :wink:

Utrolig bra, forresten, at du fikk gu så raskt! Nå er det bare å vente i spenning...på termin, hjerteslag (?), bilder mm!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ufff... kvalme. Hoppas det håller sig borta! Jag har bestämt mig för att må bra, och tänker inte ha någon kvalme, bäckenbottenupplösning eller annat dumt. Jag ska må bra! :wink:

Spännande med UL, jag längtar även om det inte blir förän i v 16-18 (mitten av juli).

Klem fra Furstina

ps. du må ju bare finne avartaren din, den er ju så kjekk. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Hilde K S
men i jøssenavn... :o avataren min er borte- må ordne opp i det med en gang!!

Jeg lo så jeg grein !!!

Klemmer, gleder meg til terminresultatet kommer !

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Mayamor

Har du hatt mer morgenkvalme?

Håper du slipper billig unna - ikke noe kjekt å kaste opp nei... :cry:

Mye bedre å være skikkelig forkjølet eller noe annet...

Lykke til på UL på mandag - er spent på terminen din. :P

Klem fra Maya30 :kysse:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke noe mer morgenkvalme, bare redselen for å få det...bøtta er klar ved senga og vann og mariekjeks- rimelig klar da.... :ler:

-litt små kvalm og svimmel, men ikke så mye at det betyr noe... :blunke:

Har vært og trent, deilig!! Tatt badstue en liten stund bare for å føle meg ordentlig ren...

Etterpå har jeg vært på 30års gave- shopping. Mannens store dag nærmer seg med stormskritt. Har vært og kjøpt han ett tøft kjede designet av Evfa Attling, det var såååå fint at jeg gleder meg til å se han med det! :D også kjøpte jeg en ck- t shirt. det jeg også skal kjøpe er en pappa bok....men jeg drøyer det da....

Dagen skal feires i Stockholm på en øy som heter Grindene eller noe. Min mamma og hennes mann skal dit, og hans foreldre og søster og kvinnelige sambo og deres barn og hans faster. Gleder oss. Har tatt noen dager fri fra jobben og skal være der fra ons til søndag i slutten av mai.

Tusen takk for gode hilsener Matahari, Hilde KS, Maya, Lillen, Jente 29, jeg blir nesten rørt av dere....!! :oops: - men det skal heller ikke mye til om dagen...

:grine: ...... :kjempesinna: ..... :Gjesp:...... :frustrert: ...... :D .....Sånn, der har dere meg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:grine: ...... :kjempesinna: ..... :Gjesp:...... :frustrert: ...... :D .....Sånn, der har dere meg

Det er som om du skulle beskrevet meg :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

- men den største gaven mannen min kan få i 30 års gave er vel det lille underet som jeg bærer på.... :D ..... :blunke:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

- er foresten kvalm store deler av dagene nå, i går og i dag...Men det er jo verdt det!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hei, Kipa!

Tror uansett ikke at du kommer til å bli så veldig plaget hvis du får kvalme eller andre ubehageligheter, for du er så klar for det! Og så har du en så positiv innstilling til det; Det er verdt det! :D

Her om dagen våknet jeg opp med hodepine og småkvalme, og tenkte; er dette graviditetssymptom; i såfall vet jeg ikke om jeg vil dette...! Men jeg mente det selvfølgelig ikke helt alvorlig da, og Mannen lo godt av meg! Hvordan skal det gå hvis man skal klage over den minste ting? :wink:

Høres deilig ut den feiringen av 30-årsdagen... Pappabok var forresten en kjempeide! Håper jeg har en god grunn til å kjøpe det til Mannen min, som har bursdag i juli...!

Håper du fortsatt har det like bra, og at dere begge er lykkelige!

Lillen :yy:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kremt kremt!

Er du her?

Jeg er så spendt på hvordan UL har gått! Håper alt viste seg å stå bra til med deg og barnet.

Fortell fortell!

Lillen

(som ikke maser i det hele tatt... :wink: )

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ja... jeg har sett et :hjerte: som dunker... :hjerter: Det ligna mest på en peanøtt..., men var jo koselig å se alikevel, det er min peanøtt, eller vår da..han gynekologen var litt distre...så på skjermen og f. dag i siste mens og fikk det ikke til å stemme...- men det er jo derfor jeg er her måtte jeg si to ganger... :ler: Nå ja... et januar barn er det, men når det vet jeg ikke, i begynnelsen en gang, men ikke noe mer sikkert enn det...

etterpå skrev jeg meg inn der for hun legesekretæren ønsket helst at jeg enten gikk kun hos dem, hos jordmor, siden de og fast legen min ikke er i samme hus, eller fant en annen jordmor. det høres jo fornuftig ut.., så da ble det slik! Fikk tatt mine glass med blodprøver og da ble jeg så svimmel...sikkert siden jeg har kasta opp i dag ....før jeg gikk dit. :-? Blodtrykket var bra.

Så fikk jeg helsekort og to små bøker og et blad, dessuten ny time hos jordmor 25. juni- som visstnok skal være meget dyktig!

Nå føler jeg meg litt mer gravid!! :enig:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
ja... jeg har sett et :hjerte: som dunker... :hjerter: Det ligna mest på en peanøtt...' date=' men var jo koselig å se alikevel, det er min peanøtt, eller vår da..

Åååhh... så kul att höra! En liten jordnöt :ler:

Jag blir alldeles glad å era vägnar - å så på tanken jag också har en jordnöt i magen :enig:

Tidigt januaribarn... då har vi termin rätt så nära varandra som vi andade. Jag vill OCKSÅ på inskrivning och läkarbesök! Nå ja, det kommer...

Kos deg med peanøtten :wink: og bli god bedring med kvamlen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

tusen takk Furstina for koselig hilsen!! og søte Lillen, du maser da ikke i det hele tatt, jeg liiiker at du spør og lurer jeg!! :D :D

- jeg skrev en peanøtt, men mente en sånn nøtt med skall på, sånn som papegøyer og elefanter spiser....hva heter de da- Nå vel det kan være det samme. Neste gang er det jo ingen nøtt men et lite menneske der....( forhåpentligvis..)

I dag er jeg ikke kvalm, og ikke er puppene særlig ømme heller- og da blir man nervøs.... :-? men trøtt er jeg, skal nok ta en dubb før cæsar...

Vi skulle egentlig ha denne berømte dugnaden i dag, men yippi...det regner- phu, da slapp jeg å bortforklare hvorfor jeg ikke ville beise...

Har kost meg med en cita- burger isteden...nam nam, godt å være usunn. det har jeg jammen ikke vært i matveien siden jeg fikk se det blå korset...Noe må man kose seg, det er bare sånn det er det! Ellers går det mye i fisk og kylling til middag. Og på maten leverpostei og makrell i tomat, føler meg ikke så usunn nei....

Dessuten tar jeg tran, er såå stolt av meg selv, men har ikke tatt når jeg har vært kvalm da...

Må surfe videre...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja...nå ligger du vel og dupper, Kipa!

Det må være litt deilig å være slapp også (? Hvertfall på ettermiddagen...)!?

Forresten, var det ikke en peanøtt Rachel i friends syntes det så ut som, da hun ble hysterisk på ul? (husker ikke helt, og det er ikke sikkert du ser friends heller, så hvorfor skriver jeg masse tull.....!!?)

Bra at plagene ikke er kommet...

Må gå nå (se litt reprise på hc kanskje...)!

Lillen

Ha en fijn dag!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

FRIENDS:

Rachel og Ross er på ul. Legen viser dem babyen på skjermen...

Rachel: Wow! there it is! I see it!

Legen går...

Ross: Pretty amazing, ha!?

Rachel: I don't see it! I can't see it! (hysterisk)

Ross: You just said that you did...

Rachel: I know, I lied; I didn't want her to think I was a bad mother. I can't even see my own baby!

Ross viser Rachel på skjermen...

Ross: It's right there.

Rachel: I see it now! Oh, it's beautyful!

Ross: Do you really??

Rachel: No, I don't see it! (hysterisk)

Ross: You see that tiny thing that looks like a peanut?

Rachel: Yeah?!

Ross: Sweety, thats it!

Rachel: That's it? Well, I saw that...

:ler2::ler2::ler2:

Jeg tror på at h*n ligner en peanøtt!

Lillen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Opprett ny...