Gå til innhold

Vårt nyttårsønske


Kipa

Anbefalte innlegg

Vi har nå ett stort mål og ett stort ønske for det kommende året, vi ønsker oss en baby i magen-- en sunn og frisk liten baby som vil bli vår baby....Dagen vi ble kone og mann ble også den siste pilla spist...vi har brukt dette halvåret på MYE kos, faktisk usedvanlige mye også, deilig har det vært- vi er litt nyforelsket igjen som ektepar tror jeg...-men desverre har ikke kosen gitt oss noen resultater... :-? Kanskje det hjelper å skrive dagbok tenkte jeg...har sittet og lest litt nå i noen og det ser ut til at veldig mange har begynt å skrive og så VIPS.. er det jammen blitt to blå...Kan jo være at det smitter!? :blunke:

Jeg vil skrive med grønn, for håpet er lysegrønt- og jeg håper...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Velkommen som dagbokskriver og prøver!!

Slenger noen ((((((((bli-snart-gravid-vibber)))))))) til deg også!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

- det var jammen koselig med en hilsen, og så bare noen minutter etter jeg hadde skrevet mitt første dagboks - notat.. :D Rakk bare å si godnatt til min mann, jo vi bor såklart sammen, men for tiden er jeg gress- enke..har vært det siden i slutten av oktober og må visst være flink og tålmodig helt til i slutten av februar..sa kommer han hjem og er her hver dag. Nå er han og jobber borte fra mandag til torsdag, så det har ikke akkurat vært så stor sjanse for å treffe dagen! Men vi har i hvertfall fått øvd oss skikkelig...I begynnelsen da jeg hadde sluttet på pille var mannen min litt sånn "joda det hadde vel vært koselig..- men vi skulle jo ha bygget huset først.." ( skal begynne å bygge nå til våren)Nå når tiden har gått og flere og flere kamerater har blitt/ skal bli pappa er han mer sånn; " vet du hva jeg ønsker meg til bursdagen min..- to blå!" og sånn har jeg vært leeeenge. Vel nå er jeg i gang- tar gjerne i mot flere " to blå- vibber og støv og det dere måtte ha og komme med!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

For en utrolig GOD dag dette har vært på jobben!! Vi har hatt det så fint i dag, enda vi hadde vikar og full barnegruppe. Alle har vært i perle- humør og vi har sunget og dansa og tøysa og tulla oss gjennom dagen. En nydelig følelse er det slike dager, og for en motivasjon til å gå på de tyngre dagene..Særlig godt er det med en slik dag etter den førjulstiden, de siste ukene var nokså pyton- sure unger og foreldre slitne unger og foreldre og vi med..Jeg visste det skulle bli bra igjen etter nyår og det ble det! Nå er jeg så glad og fornøyd!! Gleder meg til å gå på jobben i morgen ( er ped. leder på en 0-3 års avd)

Noe annet jeg gleder meg til er å få hjem mannen min! Han er på vei ned fra fjellet nå og om ett par timer er de her- han og hunden. Gleder meg til å se begge igjen!! Ble litt bortskjemte i julen med å være sammen hele tiden, så nå er jeg litt sippete...Synes jeg er for ny- gift til å være gress enke :-? Men vi er i hvertfall enige om å satse for fullt når han vel er her om det er dagen... og når han kommer hjem til kona si for godt..har ikke brukt noe tid på å tempe og teste og sånt for å finne el. Hadde vært veldig surt om jeg har det når han er der og jeg her....tipper jeg ikke hadde vært noe koselig å si god natt til da! Men i slutten av februar er det fram med alle triksene vi kan og har hørt for da skal det satses stort...selv om vi ikke vil stresse.....- paradoks...De på jobben har sine mistanker og har vel hatt det siden jeg begynte omtrent- to hadde veddemål om jeg var på vei innen jul det året jeg begynte- for snart tre år siden. og når man er gift da er jo det neste barn. Joda vi er enige vi...bare det hadde vært litt enklere!! Men nå må jeg jammen skifte på senga til han kommer og støvsuge litt- har brukt litt for mye tid ved pc'en disse kveldene...

Ønsker alle en toppers kveld! :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Velkommen som dagbok skriver og prøver, Kipa.

:D :D

Håper det klaffer for dere snart da. Sender noen ((((((bli-snart-gravid-vibber))))) til deg.

Hilsen fra

Cobra 35+6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hei, hei! :D

Velkommen som dagbokskriver!

Mannen min og jeg har prøvd i tre mnd etter jeg begynte å skrive dagbok, og nå er vi gravide!! Håper det klaffer like fort, om ikke fortere for dere også!!! Gleder meg til å følge med!!

Koz.. :wink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei Kipa og takk for hyggelig hilsen i dagboka.

Ikke sant er det et herlig yrke å være førskolelærer!! Gleder meg vannvittig til jeg kan få begynne å jobbe!! Vi helst være på 0-3 avd.

Jeg er ferdig utdannet nå til våren, og så skal jeg jo kose meg hjemme et års tid før jeg får meg jobb.

Håper dere lykkes snart, du har virkelig noe å se frem til!! Har vært helt fabelaktig å gå gravid, men så har jeg vært heldig å få være frisk hele tiden da..

Klemz fra oss som er T-29 i dag!! :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

så koselig med flere hilsener :ler: ! Jeg er ikke i så verst humør fra før av heller- det er helg, mannen min er hjemme og vi skal kooose oss, selv om det ikke er tida for å bli gravid...må jo kose seg alikevel, sex er moro...blir nok ikke mye skriving her i helgen...må ta vare på minuttene! :Hehe: Ha en god helg alle sammen!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:D :D :D

Heisann Kipa!!

Velkommen som dagbokskriver og prøver! Det er koselig at det kommer flere og flere inn her. Håper det blir to blå på dere snart. Her inne er de inne i en blå bølge og det litt morsomt! Jeg for min del må smøre meg med tålmodighet og vente til neste mulighet. Men det går så greit. Er inne i min andre/tredje prøvemnd og jeg håper at vi får treff snart!

Uasett, ha en riktig fin dag og helg og hold oss oppdatert på hvordan det går!

mangeønskeromtostrekerklemmer

fra magnhild

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er ikke lett å ta vare på minuttene når han ikke er hjemme....hmmm, er litt irritert for mannen er på en liten jobb i dag også enda helgene så og si er hellige. Men vi trenger jo litt ekstra med cash og det er vel bra at han samler inn det...skal jo om ikke mange ukene begynne å bygge. Det blir spennende! Jeg har begynt å fable om en jul i nytt hus og baby i magen julen 2003.....det hadde vært KOSELIG!!!!!!! Kveldene våre er i hvertfall hellige, men vi kan kose oss med venner også. Og i går hadde vi en kjempe kveld med gode venner på masse ost og kjeks og litt rødvin og så spilte vi pictionary. KJeMPEMORO!- hvordan tegner man så en annen forstår GAUSTAD sykehus da....gjelder å være kreativ da! vi hadde en herlig natt sammen også, enya og levende lys og hverandre= LYKKE! :wink: I kveld skommer et annet vennepar på taco- nam, nam skal prøve å lure dem til å spille litt også...

jeg lurer litt på det med å tempe. Noen som kan forklare eksakt hvordan det foregår, siden jeg er uerfaren på det område må jeg omtrent ha en " inn med teskje- oppskrift.."Når mannen kommer ned fra fjellet og til sin kone vil vi prøve det, og jeg har jo lest hvor bra resultater det kan gi også.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest marilyn

hei på deg og velkommen hit! :)

Jeg har selv prøvd å finne ut av eggløsning med temp-måling men jeg er alt for urutinert... Så vi liksom bare tok det med ro iet års tid og tenkte at ja da det blir vel, det er bedre å ikke stresse... og det ble ingenting og jeg ble VIRKELIG stresset...

så fra september i år begynnte jeg å skrive ned når mensen kommer og går, følger med på utflod ol. Og fant ut av syklusen min litt mer...

I tillegg fikk jeg tak i 10 el. tester jeg kjøpte her inne på kvinneuiden (hvis jeg ikke husker feil) , fant eggløsningen og ble gravid i jula...Hurra! :D

Det å bli gravid er tydeligvis ikke så enkelt for alle. Vi greide iallefall ikke å klaffe eggløsning over et helt år... Jeg fatter ikke at jeg greide å være så tålmodig... Men den var virkelig tynnslitt i september...

Det rare er at nå som jeg er gravid er jeg like spennt og utålmodig.. nå er jeg redd for at det ikke skal gå bra, at jeg mister det, osv..

Vel vel.. jeg skal følge med deg.. Lykke til.

Ps. jeg er også førskolelærer, men jobber i 1 klasse... Det synes JEG er supert... Barnehage var vanvittig slitsomt!!!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei igjen!!

Jo har lest den boka, var kjempegod. Har nettopp skrevet ped. utviklingsarbeid om 1-åringen og leken. Kjempeinteressant.

Ville ha småbarnsped dette siste halvåret, men de er utrolig kiipe på fordypningene her i Bodø. Vi kunne velge mellom utefag, org. og ledelse og forming. Jeg tar forming, så ikke for meg utefag nå som jeg er gravid og org. og led. har en lærer ingen tåler...

Men det er spennende med forming, har en mistanke om at vi er litt for lite flinke med de minste. Ble mye skoleprat, men det er morsomt å "treffe" andre som brenner for det samme som en!! :ler::ler:

Ha en fortsatt fin helg!! :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Helgen har vært BRA! Nå er mannen reist på fjellet igjen og jeg er alene. Hunden er også alltid med og det er jo like greit- blir litt friere da.

jeg er litt sur...har fått ett brev i postkassa der det står at jeg vet du rygget på meg fredagen , har bevis en dame i gården så dette. Dusten har tilog med kikket på vår bil og funnet ytterligere bevis.... :evil: Må ringe til han nå og si at vi har slettes ikke rygget på noen, og hadde vi gjort det hadde vi såklart meldt i fra! Beviset hans bak på bilen er i fra vi mista grepet opp en drit- glatt bakke og bare dura inn i en murvegg like før jul....det var ikke noe moro! Må ringe når jeg er litt koseligere, ellers får han så øra flagrer tror jeg.... :blunke:

Jeg har foresten bestilt råd hos en homøopat på nettet ang. dette med mer regelmessig sykluser- det har jeg glemt å skrive også, er desverre foreløpig IKKE i gang med faste sykluser og det gjør saken enda vanskeligere. men så hørte jeg om at de har tips for å bedre dette- håper jeg får en svar mail snart!!

Vi fikk så mye serviset til julegaver så et stort prosjekt i dag er å rydde i kjøkken skapene for å få plass til alt. Det er kjedelig å bo trangt...

Men nå skal jeg ringe til han fyren og fortelle han hvordan ting ligger 'an

dagen i dag er litt grå synes jeg- etter en så fin helg blir det nedtur å være alene igjen! :-?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Halloen!!

Så hyggelig at du likte ideène!

Jeg har ikke tenkt å ta permisjon, satser på å fullføre studiet med baby. Formingen dette siste semestret er jo samlingsbasert, og jeg kommer til å dra på skolen og jobbe med oppgavene mellom samlingene. Sambo skal hjelpe til når han er hjemme, og ellers tar jeg babyen med på skola.

Det er lagt tilrette for at vi kan det, bla. laget stellerom inne på et av toalettene. Ellers er lærerne veldig greie på det. Hva annet kan de vente når det gjelder førskolelærere?? Vi er 4 gravide i klassen, og 3 satser på å fullføre. 2 har termin nå til helgen..

Ha en fortsatt fin mandagskveld!! :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Mayamor

Heisann og tusen takk for hyggelig melding til dagboken min :P

Har igrunnen aldri skrevet dagbok, men det er jo ganske spennende da.

Lykke til du også - kommer til å titte innom deg for å se hvordan det går.

Klem fra Maya30

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

to dager uti uka allerede og bare to dager til mannen kommer hjem :D Hadde jeg hatt en normal syklus ville jeg vært like rundt el da, men siden alt bare er tull så aner jeg ikke... :-? Vi får bare prøve å treffe riktig da.... Ønsket blir større for hver dag som går- enda jeg hver dag også er sammen med småttingene på avd. I dag har vi kosa oss masse ute, deilig at det er blitt mildt igjen. men så har det også vært blåse- bort dagen - idag...

Det rådet fra homøopat var ikke mye verdt... men både jeg og mannen skal begynne med zink stod det...da gjør vi såklart det!! Ellers var det mye de kan gjøre med for eksempel fot sone terapi når syklusen er regelmessig for å bedre sjansen for å bli gravid. Får se å bli i rute snart da mensejævel.. :evil:

jeg er foresten blitt så flink på nyåret svømmer og svømmer, spiser sunt og begrenser meg litt under bhg måltidene( merkelig at det smaker så godt der..) og tar noen piller som er med både eplesidereddik og krom. Ja så er det bare å se om det blir resultater

Nå har jeg tenkt å legge meg- sov godt, og til alle nattranglere ha en fortreffelig natt!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

takk for at du sender meg vibber, Håper!! Det settes stor pris på! :lol:

I dag har jeg foretatt litt drastisk shopping...var og trente og skulle bare innom magasinet for å kjøpe zink...men så kom jeg på at jeg ville ha noe nytt!! Fikk jo lønn på fredag og har ikke rørt den og enda er det penger igjen fra forrige gang...det :blunke: er jeg stolt av! det var den veska jeg har så lyst på da...i dag så jeg at den koster 1149 kroner, men så er den sååååå fin også! venter og ser om den kommer på salg snart..Og om jeg har penger igjen når neste lån skal betales Da kjøper jeg den. Det gjør jeg jammen. Hmmm, godt å bare vite at den en gang skal bli min..Vel jeg kjøpte i hvertfall en bukse og en jakke og jammen ble det ikke ett skjørt også- 70 % var det på det, sånt kan man ikke la gå i fra seg!

I morgen skal jeg møte en studie venninne, det blir koos vi skal på kafe og klage litt og dele litt erfaringer tenker jeg- om jobb altså! Hun vil også ha baby og har sluttet på pillen,men han vil visst ikke enda...

Bare et døgn til mannen og hunden kommer hjem- YES! :hjerter:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

dette er litt rart... med min syklus har det vært 69 og 53 dager de siste gangene. Den første vet jeg ikke for jeg skrev aldri opp, men nå har jeg begynt med det da! Det som er rart er at i går var jeg på dag 15 og i går hadde jeg typiske el symptomer...vondt i ryggen og greier...jeg har liten tro på at det har stabilisert seg sånn helt plutselig- men siden mannen kom hjem i går tok vi ingen sjanser- tilfelle...Fikk foresten høre fra homøopat at det tar rundt ett halvt år, nå er det jo akkurat halvt år siden jeg sluttet på pilla....HMMM, får vel bare se om litt da, eller kanskje jeg skal kjøpe meg en sånn clearplan i dag og sjekke..

:roll:

I dag har jeg fri, deilig!! Skal møte en venninne senere og i kveld skal vi til mamma og spise deilig mamma- pizza. MMmm :Nikke:

i går kveld var jeg ute med hunden , skulle bare lufte han før vi la oss. det er mildt sagt glatt ute. Vips så lå jeg på bakken med ansiktet i isen...lynraskt måtte jeg kjenne om tenna var der, joda- men jeg kjente samtidig at overleppa ble større og større...og blodet rant. HUrra... :evil: :evil: :evil: så her sitter jeg med skrubbsår på nesa og mellom nesa og munnen er det skrapa opp masse og en kjempe hoven overleppafikk jeg og... Føler meg orntli' lekker :(

Jeg kunne godt tenke meg at vaktmesteren strødde litt for eksempel!! Ute i barnahgen i går også var det bare hålke.. så vi måtte rett og slett være inne i det fine været, må jo tenke sikkerhet også!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
×
×
  • Opprett ny...