Bobble Skrevet 29. september 2006 #341 Del Skrevet 29. september 2006 Hørest flott ut med litt brødmat. Miss og Storesky : Litt lyst eg og, men eg hadde tenkt å klare og holde meg til mandag Og da må eg nesten det, tida går egentlig ganske fort etterkvert. Begynne å bli litt meir kreativ etterkvart og Bruka dåkke tomatpuré? I så fall har eg funne meg ein yndlingsrett Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
miss Skrevet 29. september 2006 #342 Del Skrevet 29. september 2006 Fortell da.....Bobble om yndlings retten din....Nå venter jeg spennt,morro med noe nytt å spise da.... Go helg ALLE south beach damer Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Bobble Skrevet 29. september 2006 #343 Del Skrevet 29. september 2006 Her e den: Steikt Kylling-kjøttdeig og så ha i tomatpurre, litt krydder og vann Osso koke opp kvite bønne, så eg kjøpte med ei Thai-dame. (Dei må stå natta over i vann) Bønnene må koke ein time, minimum. <- E faktisk gode! Sike av vatnet.. Så røre det ilag til ein slags gryterett Og så lage salat til, med fleira salattypa, tomat, grønn-,rød-,gul paprika, agurk. Gjerne surre cherrytomater på ei panne og ha til og el bake i ovn Kanskje eg har litt simpel smak, men eg va sann spagetti og kjøttdeig-mnsk før og savna litt det da Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest StoreSky Skrevet 29. september 2006 #344 Del Skrevet 29. september 2006 edit: hadde fullkornpasta i sausen...(men merk, pasta i sausen, ikke saus på pasta..hehe) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lykkelig eks-frue Skrevet 29. september 2006 #345 Del Skrevet 29. september 2006 Hopper bittelitt ut av fase 1 i dag jeg. Har "barnefri-helg" og drikker litt rødvin i dag Prøve å kose seg litt også selv om man er på diett. Men maten blir helt i forhold til fase 1 da. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
miss Skrevet 29. september 2006 #346 Del Skrevet 29. september 2006 Kos deg med rødvin du Hi ,hi kommer nok min tur også,men jobber i helga Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Bobble Skrevet 30. september 2006 #347 Del Skrevet 30. september 2006 (endret) Synst det e bra at folk har vett til å kose seg litt, ein skal sjå tilbake på tida med SB som positiv:) Eg får litt angst når ting blir for strengt Har dåkke merka noke på vekta etter sprekkar? Eg trur eg spiste ein heil del for masse nøtte i går, men det var no helg Dårlig samvit forde da Endret 30. september 2006 av Bobble Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
miss Skrevet 30. september 2006 #348 Del Skrevet 30. september 2006 Åh... spiste 3 chiken nuggets på mac donalds!!! og litt reste pomfritz etter barna.... Det er virkelig lenge siden jeg har spist poteter/pomfrits 3 uker!!! Så tror jeg det blir en blobær muffins på jobb i natt skal ha avsluttning,fo ei jeg jobber med. Vekta mi står stille nå,vet ikke hvorfor? Kanskje fordi jeg ikke er så nøye lengre?? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 30. september 2006 #349 Del Skrevet 30. september 2006 Leste et par tre innlegg her. South Beach dietten hørtes ikke ut som den verste (atkins og lignende står vel for det), MEN jeg kan ikke fordra at disse dumme diettene får sånne navn og lignende!!!!!! HØR HER!!!!!! Skal du bli slank og pen og ren (sånn som jeg) så gjør følgende (og jeg kan love deg at det funker!!): Du må kun gjøre 2 ting: Spise riktig type mat 5-6 ganger daglig, og være aktiv stort sett hver dag. Tre av ukens dager ville jeg trent. Resten av aktiviteten går på å sykle til jobb/butikk, gå trapper, orke å løfte seg fra sofaen når du skal hente noe og tilslutt ikke sitte foran dataskjermen som eneste fritidssyssel. Det er helt greit å spise både proteiner, karbohydrater og fett til hvert måltid. Vi trenger de alle sammen. Skal man spise så ofte, samtidig trene og kanskje ha endel tid til familie og venner, bør de fleste måltidene være relativt enkle å få til. Jeg skal ikke komme med de flotteste middagsoppskriftene her, for det tar for mye plass. Bruk generelt kjøtt med lavt fettinnhold, fisk, grov pasta og masse salatingredienser og grønnsaker. Til de lettvinnte måltidene trenger du følgende: Frø (solsikke, gresskar, lin), Nøtter (etter smak), litt tørket frukt for smaken sin del, Havregryn, kruskakli og forskjellig frukt. I tillegg bruker jeg cottage cheese, kesam 1%fett og skummetmelk. Alle disse tingene kan blandes, oppbevares og taes med på boks. I tillegg kan du lage grovt brød selv og legge på magre kjøtt typer, lettost med grønnsaker på og lignende pålegg. De fleste skjønner at sjokoladepålegg og feit ost er dumt!! Spis ikke mer enn at du blir mett hver gang!! Det er veldig viktig. Ca 3 timer mellom hver gang. Da får du jevnt blodsukker med jevnlig påfyll. Det gjør at du slipper å være gotteriesjuk hele tiden. Det er du nemlig når du har lavt blodsukker. Tren en blanding av utholdenhetsøkter og styrke. Tren i ca 45 min med relativt høy intensitet. Bruk ellers kroppen og ikke maskiner (som bil og annet latmannsredskap) til dagens gjøremål. Har du barn så kan du følge deres aktivitetsnivå. Det er en sikker resept (så lenge de ikke sitter foran data og video). De blir utrolig glad og for at du ikke er så lat at du aldri gidder å være med å leke!!! Skei ut med god fet mat , alkohol og litt treningsfri i begrensede mengder en gang i blandt. (Lørdagsgodt................. noen som husker det) Det eneste kuren lover er: Mer energi, bra og sunn kropp, masse selvtillit, mye god mat og økt psykisk velvære og mestringsfølelse. Hilsen Mann 31år, 1.92cm høy, 84kg PS: Hadde vondt i knærne når jeg veide 90kg og løp. Nå har jeg aldri vondt lenger!!! Prøv å gå med 10kg ryggsekk en hel uke og se om ikke kroppen stritter i mot og lager vondter overalt. Det er bare de med skikkelige handicap som er unnskyldt!!! Motivasjonsbiten har jeg ikke tatt med, den må du finne selv!!!!! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Bobble Skrevet 30. september 2006 #350 Del Skrevet 30. september 2006 (endret) Ehm ja, takk til deg kjære! Du trur vel kanskje det at det du seie no aldri har vore publisert før? Ikkje noken plass? Eg er fult klar over for det du seie........ Jogga sjølv ein halvtime annan kvar dag sjølv om knea mine aldri svikta, har vel mykje med fjellturane mine å gjere. Det så eg er mest ute etter i dietten er nok litt å lære om kva mat som er sunn, har blitt mykje meir bevisst på kva eg handlar enn eg var før! Og så vanvittig kreativ på kjøkkenet Noken kilo ned sånn at eg kjeme ned på den vekta eg er vande med og føler meg vel på. Brød bakar eg sjøl ja (ikkje no da, gjorde det fast før) Men eg må desverre fortsette med buss til skule, daaah! SB funkar på den måten eg vil, det er eg nøgd med. Kunne gått ann å tatt ein litt annan tone da Mr.HØR HER... Endret 30. september 2006 av Bobble Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lykkelig eks-frue Skrevet 1. oktober 2006 #351 Del Skrevet 1. oktober 2006 Mye... ← Du har egentlig ikke sagt noe annet enn det denne dietten/livsstilen sier. Det er snakk om mosjon, riktig karbohydrater, sunt fett og nok næringsstoffer. Men her er det enkelte andre ting også. Det du nevner har også navn Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 1. oktober 2006 #352 Del Skrevet 1. oktober 2006 Skrev tidligere om siden jeg holder på med. Den skulle egentlig vært online allerede, men det har skjedd mye i høst som har gjort at jeg er forsinket. Jeg ønsker nå å intensivere denne arbeidet, og ønsker derfor litt hjelp. Så om du tror du kan bidra med noe av det jeg skriver under her så gi lyd fra deg, så sender jeg deg en pm (med nicket mitt selvfølgelig). Trenger noen som kan bidra med: - være moderator på forumet - skrive artikler - skrive anmeldelser av treningsapparater, treningstyper og treningsdvder - skrive om sine erfaringer - som kan skrive blogg Det er selvfølgelig ikke mye jobb og ingen krav om at du skal gjøre så og så mye. Men bidra når du selv føler for det og du har tid. Dette er et hobbyprosjekt for en ting jeg brenner for. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lykkelig eks-frue Skrevet 1. oktober 2006 #353 Del Skrevet 1. oktober 2006 Vekta mi står stille nå,vet ikke hvorfor? Kanskje fordi jeg ikke er så nøye lengre?? ← Eller så har du nådd et platå, noe som er helt vanlig når kroppen mister vekt. Det er lett å legge på seg, men pokker så vanskelig å bli kvitt de ekstra kiloene. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Bobble Skrevet 1. oktober 2006 #354 Del Skrevet 1. oktober 2006 Føle eg og har kanskje nådd eit platå, kan du forklare litt meir om det Lykkelig eks-frue? Eller om du har noken supre triks for å passere platået? Er trening annakvar dag nok? Litt undrande på morgenkvisten i dag visst, føle eg trenge oppmuntring ein triste søndag :cry: Eg skal, eg skal klare det... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lykkelig eks-frue Skrevet 1. oktober 2006 #355 Del Skrevet 1. oktober 2006 Føle eg og har kanskje nådd eit platå, kan du forklare litt meir om det Lykkelig eks-frue? Eller om du har noken supre triks for å passere platået? Er trening annakvar dag nok? Litt undrande på morgenkvisten i dag visst, føle eg trenge oppmuntring ein triste søndag :cry: Eg skal, eg skal klare det... ← Skal prøve å svare etter beste evne, er ingen ekspert og det er godt mulig at andre har bedre svar enn meg I de fleste tilfeller der du mister vekt vil du komme til såkalte platåer. Dette kan skyldes flere ting, og for å komme ut av platået kan det derfor være lurt å analysere inntaket av mat og aktivitetsnivået over noen få dager. 1. For mye og/eller feil mat 2. For lite trim 3. For lite mat 4. Ingen forklaring i mat og/eller trim 1. Analyser hva du spiser i løpet av noen dager. Kanskje du ubevisst har lagt til deg vaner som gjør at inntaket av usunne karbohydrater eller fett er blitt for stort. Prøv å redusere på karbohydratmengden en periode og se om vekttapet kommer igang igjen. 2. Føler du at treningen har skylden kan du prøve å legge inn noen spurter i løpingen. Varier med treningen. 3. For å komme ut av dette må du øke inntaket av mat. Spis litt mer til hvert måltid. Kroppen har hatt for stort underskudd av næring over en lang periode og vil derfor komme i beredskap. Den skrur ned forbrenningen for å takle sulteperioden. Ved å øke matinntaket noe så skrus forbrenningen opp og vektreduksjonen vil fortsette. 4. Det finnes også såkalte vektterskler. Det er vel ingen opplagt grunn til at disse kommer, og etter hva jeg har lest så er det ingen som har fasiten her. Tålmodighet er cluet om dette er årsaken. Varier hva du spiser de forskjellige dagene. Dvs. spis mer en dag og mindre en neste dag. Det kan også her være lurt å gi kroppen en pause, slik at kroppen venner seg til sin nye vekt. Pausen trenger ikke være mer enn en uke eller to. I en slik periode kan du være i fase 3. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 1. oktober 2006 #356 Del Skrevet 1. oktober 2006 I går var vekta endelig nede på 63-tallet! Riktignok 63,9 men likevel. Har gått ned 2,4 kg i disse 2 ukene på fase 1, men jeg tar en uke til. Har ikke vært strikt nok på å spise nok faktisk. Før spiste jeg hver tredje time, men med denne dietten har det blitt litt tullete iom. at man skal ha 3 måltider og 2 mellommåltider bare. Tror jeg skal prøve meg fram med 4 måltider og en dessert pr dag, det passer bedre inn i min døgnrytme. Måltidene er ikke så store at det gjør noe. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Bobble Skrevet 1. oktober 2006 #357 Del Skrevet 1. oktober 2006 Tusen takk for langt og godt svar Eg trur eg bare fortsetter slik eg gjer no, for eg øka treninga litt for kvar gang, visst eg føle det. Dinna gangen begynnte eg å trene veldig forsiktig i forhold fra forrige gang. Eg eg har kjent på enkelte joggetura at kroppen går i mot det den kan men det kan vere vekk neste gang. Pluss at eg er begynnt med litt rygg og mage trenig på golvet heime Men vekta skjer ikkje allverden men eg ser faktisk ganske gode resultat på legga og lår og det er litt oppmuntrande Men så er det mangen og hoftene eg ikkje kan like da Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Bobble Skrevet 1. oktober 2006 #358 Del Skrevet 1. oktober 2006 Er det noken her som har gode oppskrifter på rugbrød som er lov i følge SB, eg har ei oppskrift men eg veit ikkje heilt om den er bra nok... :klø: Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Celiclya Skrevet 1. oktober 2006 #359 Del Skrevet 1. oktober 2006 Ooops, så nå at jeg ikke var logga inn i stad. Det er mitt innlegg dette om at jeg har nådd 63-tallet på vekta. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Bobble Skrevet 1. oktober 2006 #360 Del Skrevet 1. oktober 2006 Så flink du er Celiclya :blunke: Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg