Gjest Gjesta Skrevet 9. november 2006 #301 Del Skrevet 9. november 2006 Derfor skal jeg være her å få snakket med ham på mandagskvelden.... men tror ikke det er lurt å være her når han og barna kommer.... Lar de få tid alene, så kan jeg komme hit på kvelden. også får vi tatt praten der og da uten unger til stede. ← er best å ta en sånn samtale uten barn ja... Lykke til Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Little sister Skrevet 9. november 2006 #302 Del Skrevet 9. november 2006 Vet ikke hva jeg skal si Håper han er mann nok til å prate med deg, du fortjener virkelig å vite hva som kommer til å skje fremover. Håper ting ordner seg for deg Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
MiNNieMooSe Skrevet 9. november 2006 #303 Del Skrevet 9. november 2006 (endret) Hei *Just-me* Jeg er ny her inne, men jeg klarte bare ikke å la være å "blande" men her inne. Jeg vil få med at jeg beundrer styrken din, jeg skjønner også hva slags type han er ut ifra det du skriver. Stakkars deg, ingen har godt av et slikt samliv, og jeg håper du får tid og ro nok til å KUN fokusere å deg selv og barnet etter du har konfrontert han! Barnet i magen trenger at DU har det bra vettu.. En ting om gangen kjære deg, jeg hadde bokstavelig talt klikka hvis det hadde skjedd meg, så jeg synes du takler dette på en voksen måte.. Fra meg. Endret 9. november 2006 av Bethina Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest gjesta Skrevet 9. november 2006 #304 Del Skrevet 9. november 2006 En ting om gangen kjære deg, jeg hadde bokstavelig talt klikka hvis det hadde skjedd meg, så jeg synes du takler dette på en voksen måte.. Fra meg. ← Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest *Just-Me* Skrevet 9. november 2006 #305 Del Skrevet 9. november 2006 føler jo at jeg klikker jeg også da.... jeg gjør jo egentlig det, faller helt sammen..... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lourdes Skrevet 9. november 2006 #306 Del Skrevet 9. november 2006 Dette ordner seg på en eller annen måte JM. Selv om du ikke føler det sånn nå, så ER du sterk. Jeg kjenner ingen som er så sterk som deg. Selv hadde jeg knekt helt for lenge siden. Ang. det med eksen, så sier også min sambo det samme; at han aldri blir ferdig med sin eks fordi hun er mor til hans barn. Han er ikke forelsket i henne eller noe sånt, men han kommer alltid til å ha mye kontakt med henne. I mine øyne er det bare bra pga deres felles barn. MEN dersom han hadde hatt følelser for henne hadde det vært en annen sak. Du må finne ut av hva konkret han føler. Han virker jo ganske fjern da. Det er klart at barna hans vil hente han på flyplassen, MEN det burde da være bedre at du kom dit sammen med dem. Da får han jo samlet alle de han er GLAD i. Han virker ikke helt god..... Men det er konstantert for lenge siden. Likevel skjønner jeg at han sikkert har mange flotte sider som vi her på KG ikke ser. Lykke til med samtalen!!! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest *Just-Me* Skrevet 9. november 2006 #307 Del Skrevet 9. november 2006 Har hatt en lang samtale med samboeren til broren hans nå.... Det var godt, men jeg har også fått litt annet syn nå, eler ikke annet syn, men at jeg ikke burde være ute av huset når han kommer hjem. FORDI: han fortjener ikke å slippe lett unna dette. jeg burde være hjemme her når han kommer hjem og virkelig stile ham opp mot veggen og få svar og forlange og sitte ned å prate ordentlig om alt sammen. Og det tar mer en bare en samtale på en kveld og ordne opp i dette og finne ut av ting. Han (forventer)kansje at jeg er borte når han kommer hjem. eller ikke, vanskelig å si. Men selv om jeg ER hjemme når han kommer hjem betyr det tvert i mot ikke at jeg skal godta alt lengre. det at jeg er borte når han kommer og han tror jeg er flyttet vil kansje få ham til å føle seg lettet og kvitt problemet osv. Den gleden vil jeg ikke gi ham.... Jeg fortjener rolige omgivelser nå, babyen har nok hatt nok urolighet nå fordi jeg er stresset og lei meg og gråter og styrer og ikek spiser riktig og rett osv osv. Har han "latt" meg bo her til nå spiller ike en eller to dager til eller fra noen rolle. VI må snakke og ordne opp, og da skal jeg være her og ikek la ham slippe unna mere med stillheten eller at han skal trekke seg bort fra praten. Jeg må være her å konfrontere ham. Jeg burde heller ikke stresse og styre med å pakke nå. Blir det pakking ja da skal ham få hjelpe meg med det, jeg skal og kan ikke pakke og styre alene nå... det er en grunn til at legen HASTE sykemeldte meg og gav meg streng forbud mot enkelte ting. NÅ burde jeg begynne å tenke på det. slappe av,. roe meg ned.... glede meg over barnet. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Little sister Skrevet 9. november 2006 #308 Del Skrevet 9. november 2006 Det hørtes lurt ut Håper du får en fin natt Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
MiNNieMooSe Skrevet 10. november 2006 #309 Del Skrevet 10. november 2006 Godt å høre at du har funnet ut hvordan du vil gjøre det, og at du tar det litt rolig. Masse lykke til! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest *Just-Me* Skrevet 10. november 2006 #310 Del Skrevet 10. november 2006 ja, vil gjøre det sånn.... vet bare ikke om jeg skal komme hjem på kvelden når jeg har han alene..... eller om jeg skal være når han og barna kommer.... Har mest lysst til å hente barna selv og hente han på flyplassen. vil ikke la x-kona ha kontrollen og la henne bestemme. liker ikke at hun skal dukke opp på flyplassen for å hente ham, selv om det er for barnas skyld.... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
MiNNieMooSe Skrevet 10. november 2006 #311 Del Skrevet 10. november 2006 Har mest lysst til å hente barna selv og hente han på flyplassen. vil ikke la x-kona ha kontrollen og la henne bestemme. liker ikke at hun skal dukke opp på flyplassen for å hente ham, selv om det er for barnas skyld.... Kanskje du bør slutte å tenke sånn? Virker jo nesten som de to ************* fortjener hverandre spør du meg! Han fortjener iallfall ikke deg! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest gjesta Skrevet 10. november 2006 #312 Del Skrevet 10. november 2006 Virker jo nesten som de to ************* fortjener hverandre spør du meg! Han fortjener iallfall ikke deg! ← såååå enig!! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Grønn Frosk Skrevet 10. november 2006 #313 Del Skrevet 10. november 2006 Jeg syns du burde reise dit når han er alene. Om du møter han når barna er der, så blir på en måte de dratt inn i det hele. Og det kan vanskeliggjøre hele samtalen. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Hu i Svingen Skrevet 10. november 2006 #314 Del Skrevet 10. november 2006 Jeg syns du burde reise dit når han er alene. Om du møter han når barna er der, så blir på en måte de dratt inn i det hele. Og det kan vanskeliggjøre hele samtalen. ← Ja. Det er definitivt en voksensamtale. Antakelig best om de ikke er i huset i det hele tatt. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest *Just-Me* Skrevet 10. november 2006 #315 Del Skrevet 10. november 2006 Jeg syns du burde reise dit når han er alene. Om du møter han når barna er der, så blir på en måte de dratt inn i det hele. Og det kan vanskeliggjøre hele samtalen. ← Vi kan jo selvfølgelig ikke ha "alvors-praten" mens ungene er der nei.... men når ungene er dratt kan vi jo det. De skal jo bare innom å hilse på liksom siden pappa har vært borte så lenge.... de blir vel kanskje noen timer.... Men det kan jo bli litt rar stemmning visst jeg er der når de kommer hjem.... Jeg klarer liksom ikke å finne ut av det.... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Hu i Svingen Skrevet 10. november 2006 #316 Del Skrevet 10. november 2006 Vi kan jo selvfølgelig ikke ha "alvors-praten" mens ungene er der nei.... men når ungene er dratt kan vi jo det. De skal jo bare innom å hilse på liksom siden pappa har vært borte så lenge.... de blir vel kanskje noen timer.... Men det kan jo bli litt rar stemmning visst jeg er der når de kommer hjem.... Jeg klarer liksom ikke å finne ut av det.... ← Jeg tror ikke de har noe å si for sluttresultatet av samtalen om du er der samtidig med barna eller ikke. Hvis du føler deg veldig stresset og/ eller anspent er det kanskje greit å komme når de har dratt. Tenk etter hva du selv vil være mest komfortabel med (hvis man kan bruke det ordet i denne sammenhengen) og gå for det. Jeg håper at du får brukt helgen sammen med noen du kan prate litt med. Ikke sitt alene mer enn du ønsker selv. Uansett hvor mange ganger du ser for deg samtalen som venter deg så er det umulig å forutsi hvordan den forløper. Det viktigste er vel at du er forberedt på hva du ønsker å si til ham, og at du er rolig nok til å la ham svare skikkelig for seg. Jeg krysser alt jeg har for deg, *Just-Me*!!! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest *Just-Me* Skrevet 10. november 2006 #317 Del Skrevet 10. november 2006 Takk takk!! Skal prøve å IKKE tenke så mye i helgen, men slappe av. Det er jo tross alt mitt hjem også... jeg burde ikke føle at jeg ikke kan være her når han og barna kommer. han har jo ikke nevnt et ord om at jeg må ut.... og jeg vil være her egentlig, slik at vi får pratet. Men blir sittende alene i helgen ja.... kan og blir å ta meg en tur til foreldrene hans. men har jo ingen andre enn det liksom her..... men det går greit. I dag var mine foreldre her i byen, så jeg har vært på litt shopping med dem, og spist middag osv. koselig det. De er også enige i at jeg ikke skal pakke og ta det med ro, og få snakket med ham. Jeg er voksen og sterk nok til å ta på meg maska og være hyggelig og grei mens ungene er her og kunne høre på og prate om "ferieoppholdet" hans.... det er jo for ungenes del. så får vi ta alvorspraten når vi er alene.... Det skal ikke være sånn at jeg skal føle jeg må rømme huset.... Jeg kommer til å fortelle sambo det uansett at jeg hadde tenkt å få ut alle tingene mine og være borte til han kom hjem. han ser jo at jeg har fått esker og alt og har begynnt med litt pakking... men må nok prøve å tenke litt igjennom hva jeg vil si, for det er så mye jeg vil si til han..... Jeg håper bare han har tenkt og er voksen nok til å kunne føre en samtale og prate. Vil ikke krangle eller noe. pg det tror jeg ikke vi kommer til å gjøre heller... Håper bare jeg får ham i prat liksom... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
MiNNieMooSe Skrevet 11. november 2006 #318 Del Skrevet 11. november 2006 Tenker på deg Just-Me! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Arwen Skrevet 12. november 2006 #319 Del Skrevet 12. november 2006 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ephemera Skrevet 12. november 2006 #320 Del Skrevet 12. november 2006 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå