Gå til innhold

Vi gifter oss


Kykkelikokos

Anbefalte innlegg

Frisøren min vurderte litt til og fra om jeg skulle vaske håret samme dag eller dagen før, men kom frem til at jeg skulle vaske håret samme dag fordi da kunne jeg komme dit med litt fuktig hår.

Jeg skal ha masse hårskum i håret før jeg tørker det litt. Frisøren min sa at håret burde være mest mulig "herpet", da satt frisyren best. Men som sagt så skulle håret være litt fuktig fremdeles. Så om jeg kom dit med tørt hår måtte hun fukte det, og da tar det enda lengre tid..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Har nettopp vært hos min frisør for å prøveordne frisyren min. Vi måtte farge håret mitt før vi begynte med håret- og da fant vi fort ut at håret ikke må vaskes samme dagen som bryllupet. Det var altfor glatt, så det var vanskelig å gjøre noe med det. Vi fikk da ordna det, og resultatet ble kjempebra!!! Vi sminket meg også- og prøvde kjolen, så nå vet jeg hvordan jeg blir på lørdag!!!

Kjekt med prøvetime, ja :) Synes det så veldig bra ut på prøvetimen min, gleder meg til lørdag :sol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ble så positivt overrasket over at hun faktisk satte opp håret på prøvetimen og sminket og greier, så jeg fikk en ordentlig følelse av hvordan det blir..(manglet bare kjolen)

Men hun sprayet det ingenting, så alle krøllene var borte nesten idet jeg gikk ut i det fuktige været. Håper virkelig det holder lenger når det sprayes...

Hun fortalte dessuten litt morsomme historier, man opplever nok mye rart som friør..;

De hadde en mann som med jevne mellomrom kom innom og ville bli sminket, klippet og farget hår til ulike damefrisyrer. Han tilbraker hele dagen i salongen, og mot slutten av dagen ble alt farget tilbake, med herreklipp igjen.. han var gift med unger og greier, men ingen visste noe om hans noe "spesielle" vaner.. :forvirret:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Haha, så sært. Tror frisører møter en DEL rare folk, ja. Er nok også en del selskapssyke mennesker som søker kontakt med noen de kan prate med.

Frisøren kommer nok til å bruke MASSE spray, så håret vil nok sitte fint hele dagen, skal du se :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

De hadde en mann som med jevne mellomrom kom innom og ville bli sminket, klippet og farget hår til ulike damefrisyrer. Han tilbraker hele dagen i salongen, og mot slutten av dagen ble alt farget tilbake, med herreklipp igjen.. han var gift med unger og greier, men ingen visste noe om hans noe "spesielle" vaner.. :forvirret:

:ler::overrasket::legrine:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Pesto
Har nettopp vært hos min frisør for å prøveordne frisyren min. Vi måtte farge håret mitt før vi begynte med håret- og da fant vi fort ut at håret ikke må vaskes samme dagen som bryllupet. Det var altfor glatt, så det var vanskelig å gjøre noe med det. Vi fikk da ordna det, og resultatet ble kjempebra!!! Vi sminket meg også- og prøvde kjolen, så nå vet jeg hvordan jeg blir på lørdag!!!

Så gøy å få prøvd alt sammen på, det må være deilig å vite at alt sitter som det skal. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Pesto
Jeg ble så positivt overrasket over at hun faktisk satte opp håret på prøvetimen og sminket og greier, så jeg fikk en ordentlig følelse av hvordan det blir..(manglet bare kjolen)

Men hun sprayet det ingenting, så alle krøllene var borte nesten idet jeg gikk ut i det fuktige været. Håper virkelig det holder lenger når det sprayes...

Hun fortalte dessuten litt morsomme historier, man opplever nok mye rart som friør..;

De hadde en mann som med jevne mellomrom kom innom og ville bli sminket, klippet og farget hår til ulike damefrisyrer. Han tilbraker hele dagen i salongen, og mot slutten av dagen ble alt farget tilbake, med herreklipp igjen.. han var gift med unger og greier, men ingen visste noe om hans noe "spesielle" vaner.. :forvirret:

Man skal se så mye, sikkert masse rare folk de møter på. Tenk på alle de brudene de pynter da. Sikkert noen bruder som blir hysteriske eller går fra sans om samling hos frisøren rett før.

Det hørtes ut som om dere hadde en god stemning da, det er jo viktig når man skal sitte der noen timer.

Mitt hår er så glatt at alt sklir ut, teflonhår som vi kaller det :ler: Når jeg var hos frisøren i forrige uke prøvde hun krøllspenner med varme på meg, danerte og ordnet for å vise meg hvor fint det kunne bli i forhold til sånn brudeting. Så snudde dama seg rundt for å hente noe, når hun snudde seg tilbake igjen var krøllene borte, pahhh.. Hun fikk litt sjokk og ble veldig enig med meg plutselig at krøller må vi nok droppe den dagen :ler:

Endret av Pesto
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehe. Huff, du har nok enda glattere hår enn meg, gitt. Men det pleier å hjelpe å ikke ha helt nyvasket hår, og ha hårskum + masse hårspray i.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Man skal se så mye, sikkert masse rare folk de møter på. Tenk på alle de brudene de pynter da. Sikkert noen bruder som blir hysteriske eller går fra sans om samling hos frisøren rett før.

Det hørtes ut som om dere hadde en god stemning da, det er jo viktig når man skal sitte der noen timer.

Mitt hår er så glatt at alt sklir ut, teflonhår som vi kaller det :ler: Når jeg var hos frisøren i forrige uke prøvde hun krøllspenner med varme på meg, danerte og ordnet for å vise meg hvor fint det kunne bli i forhold til sånn brudeting. Så snudde dama seg rundt for å hente noe, når hun snudde seg tilbake igjen var krøllene borte, pahhh.. Hun fikk litt sjokk og ble veldig enig med meg plutselig at krøller må vi nok droppe den dagen :ler:

Uææ.. tenk om jeg har sånn hår.. nå kjenner jeg at jeg skulle ønske hun sprayet det, så jeg hadde en følelse av hvor lenge de holder.. Jeg SKAL ha krøller om jeg så må ta permanent :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Pesto
Hehe. Huff, du har nok enda glattere hår enn meg, gitt. Men det pleier å hjelpe å ikke ha helt nyvasket hår, og ha hårskum + masse hårspray i.

Det må nok til litt ekstra hårspray tenker jeg. Må vel knekke opp håret på natta .. :ler: Noe tilsier at bryllupsnatta går med til å ta ut håret og ikke til noe annet :overrasket:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Pesto
Uææ.. tenk om jeg har sånn hår.. nå kjenner jeg at jeg skulle ønske hun sprayet det, så jeg hadde en følelse av hvor lenge de holder.. Jeg SKAL ha krøller om jeg så må ta permanent :ler:

De fikser det, hun bare lo av mitt opplegg. Jeg tror de kan få krøller hvis man vil, men det kommer ann på tiden. Jeg kunne ikke tenkt meg krøller uansett så det var nok derfor hun sa seg enig i mitt valg. Hun sa også at de kunne sette inn hår hvis det var for tynt og glatt, det hjalp også å legge inn noen små puter og greier for å få løft. De klarer alt, bare de har nok tid.

Permanent ja, det var fine sveiser det på 80-tallet. Jeg fikk jo da naturlig nok ikke krøller, men jeg fikk bølger, så ut som ørene på en cockespaniel..

Endret av Pesto
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Uææ.. tenk om jeg har sånn hår.. nå kjenner jeg at jeg skulle ønske hun sprayet det, så jeg hadde en følelse av hvor lenge de holder.. Jeg SKAL ha krøller om jeg så må ta permanent :ler:

Det sier jeg også. Har veldig glatt hår jeg, men hun skulle få til noe krøller mente hun, spennende å se på prøvetimen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tirsdag

Lime på bordplanen på en stor plakat

Gjøre ferdig kirkeprogrammene

Levere brudepikekjole

Hente kantklipper hos svigers

Onsdag:

Vaske og rydde i huset (skure badet..)

Rydde på terrassen

Koste terrassen

Klippe gresskantene

Torsdag:

Levere sanger til hotellet

Kjøpe fløte til kakene

Hente forlover på flyplass

Manikyr kl 19

Fredag:

Møte med hotell kl 9-10

Levere bordkort, bordplan, menyer og engangskameraer til hotellet

Bake kaker

Levere kaker til hotell

Levere toalettkurvene til hotell

Levere chips/snacks til hotell

Levere ting til gavebordet (søplesekker, tape, saks, bok, klistrelapper, penn) til hotell

Levere gjestebok med penn til hotell

Møte med journalist kl 11

Generalprøve i kirken kl 18

Pakke klart toalettsaker

Mannen vasker bil innvendig og utvendig

Lørdag:

08:00: Dusje og vaske håret

08:15 Ha skum i håret og føne det LITT tørt

08:30 Ta med brudekjole, slør, tiara, smykke, armbånd, øredobber, korsett, strømper, truse, underskjørt, strømpebånd, veske, sminke

08:45: Være hos frisøren NB! Husk å spise litt. Forlover tar med mat.

10:00: Mannen henter to oppsatser til kirken, to knapphullsblomster og en brudepikebukett

11:00: Gi mannens forlover ansvaret for ringene

11:05: Pynte bilen (Mannen og hans forlover)

12:00: Hente brudebukett og knapphullsblomst til brudens far (brudens forlover henter)

12:15: Kjøre fra frisøren og til kirken (brudens far kjører)

13:00: Ankomme kirken, rette på slep og slør

14:00: Fotograf

16:30: Velkomstdrink

17:00: Vi setter oss til bords

Utover kvelden: 3 retters middag, kaffe og avec, første dans, kaker, dans, nattmat..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Da er det ikke mye som gjennstår ser jeg, og ikke er det lenge igjen heller. Er du nervøs?? Jeg merker at jeg er litt spent, men ikke nervøs enda.

Regner med jeg stikker innom før den store dagen, men om jeg ikke gjør det (mye å gjøre her, og får besøk..) så må du ha masse lykke lykke til og kose deg masse på den store dagen. Gleder meg til å høre hvordan det har gått :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Masse lykke til i morgen!! Håper dere får en fantastisk bryllupsdag med sol, hjertebank, god mat, fornøyde gjester og masse masse kjærlighet!!

:klem::tommel::bryllup:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Gjest Ballerina

LYKKE til med den store dagen i morgen og tillykke som mann og kone!! :bryllup:

:klem:

Endret av Ballerina
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg gjør som de andre her, ønsker deg lykke til på forhånd, tilfelle jeg ikke rekker før jobb i morgen..

Til lykke med dagen!!

:hjerter_rundt: :hjerter_rundt: :hjerter_rundt: :hjerter_rundt: :hjerter_rundt::hjerter_rundt:

:bryllup: :bryllup: :bryllup: :bryllup:

:hjerte: :hjerte: :hjerte: :hjerte: :hjerte: :hjerte: :hjerte: :hjerte: :hjerte:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

vi blir travelt opptatt med pakking senere og reiser i morgen ettermiddag så jeg henger meg på

GRATULERER MED DAGEN på forskudd.

DET HAR VÆRT FANTASTISK GØYT Å FØLGE MED DEG I

PLANLEGGINGEN OG SER FREM TIL Å HØRE REFERAT.....

HA EN FANTASTISK FIN DAG IMORGEN MED MASSE LATTER OG GLEDE OG KJÆRLIGHET :bryllup:

:flagg::danser::danser: :rødme:

STOR :klem::klem::klem: FRA MEG

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
×
×
  • Opprett ny...