Gå til innhold

Vi gifter oss


Kykkelikokos

Anbefalte innlegg

Kine og Trond 07.07.07

Det er egentlig litt morsomt å skrive dette her, siden vi faktisk møttes på et lignende forum (http://forum.hardware.no).

Vi innså ganske tidlig at dette var noe å satse på, så jeg pakket snippeskene mine og flyttet fra Bergen til Hønefoss allerede etter 3 måneder som kjærester. Etter litt over et år som samboere gikk han ned på kne.

Vi er ganske godt i gang med planleggingen. Har booket hotell hvor vi skal ha selskap og overnatting, samt kirke for vielsen. Vielsen finner sted i Veme Kirke rett uten for Hønefoss, mens selskapet blir på Klekken Hotell.

For noen dager siden mottok jeg invitasjonseksempler fra www.bryllupsbutikken.no. Det ene kortet var helt nydelig, så jeg har så og si slått fra meg planene om å lage mine egne invitasjoner. Det ser derfor ut til at jeg kommer til å bruke mer tid på å lage bordkort.

Jeg gleder meg!

Litt info:

Her er hotellet hvor vi skal ha selskapet: Klekken Hotel

Her er kirken vi skal ha vielsen: Veme Kirke

Endret av darkness|
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

:velkommen: skal du være :) kul dato! vi skulle også egentlig gifte oss den 7.juli, men de hadde ikke ledig på lokalet den dagen, så vi endte opp med den 21. juli :) Jeg også lurer på om jeg skal lage invitasjoner selv eller ikke, det er jo så mange fine invitasjoner på bryllupsbutikken, fikk du mange forslag sendt hjem? kostet det ekstra?

:klem: kath

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk! :)

Det var mulig å få tilsendt max 3 forskjellige. Vi bestilte 2. De var ganske annerledes enn de så ut som på bildet. Det ene så ut til å være mørkeblått/grått på bildet, men viste seg å være mørk metallic lilla. Vi betalte ingen ting for forslagene :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer og velkommen :vinke:

Kjekt med bryllup og kjekt med planlegging. Du er godt i gang, høyrest bra ut!

Fin dato forresten... ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det vi foreløpig mangler er:

Toastmaster

DJ eller Band

Forlover til brudgom

Bordkort

Invitasjoner (vi vet hva vi skal ha, men har ikke sendt ut)

Webside (i planleggingsfasen)

Gaveliste

Kjole (bestemt hva jeg skal ha, men ikke bestilt enda)

Klær til brudgom

Bordplassering

Middagsmeny (vi vet sånn ca hva vi vil ha)

Mye igjen fremdeles, men det er gøy å planlegge! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Grattis med dagbok!

Blir spennende følge deg, er så moro nå som vi begynner å bli mange 07-bruder.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har lagt inn link til hotell og kirke i første post. Har forresten tenkt å ha en kjole fra Agape + langt slør som går over slepet :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:vinke:

Ville bare si hei. Vi gifter oss også neste år. 16. juni 2007 skal bryllupet stå. Jeg gleder meg.

Jeg skal også ha Agape kjole. Bestilt allerede (falt pladask...) Har også lyst på langt slør. Morsomt. Hvilken kjole har du tenkt på?

Jeg har bestilt modell 3460. Var mye finere i virkeligheten enn på Agapes sider. ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skal ha 3434. Ja, alle kjolene var mye finere i virkeligheten enn på Agape's sider. Jeg synes de så så "billige" ut på sidene, men det var de ikke da jeg så dem i butikken. Silke er ikke å anbefale heller, sa ekspreditrisen. Det krøllet veldig lett og var vanskelig å rense :)

Endret av darkness|
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bruker dagboken til å notere ned noen ting vi kan ha på ønskelisten:

Induksjons-wok

Gavekort på elkjøp til kjøleskap

Servise (ikke bestemt hvilket enda), kan kjøpes på Tilbords

Kokkekniver

Gavekort på Skeidar (til nattbord,eventuelt seng og bord til kjøkkenkroken)

Induksjons-stekepanne (vet ikke om jeg kjøper det i mellomtiden, mulig jeg stryker denne av listen)

Induksjons-kettle (vannkoker fra Alessi eller annet merke)

Penger til bryllupsreise

Høye eller Kid Interiørs Damasksengetøy i lys farge til dobbeltdyne

Sølvtøy (mulig denne strykes, vi har ikke bestemt oss for om vi vil ha det)

Glass (ikke bestemt hvilken serie, vi har 4 glass fra Rosendahl pr. i dag)

Strykejern

Gavekort hos Elkjøp til microbølgeovn

Teskjeer av minste type, Ramona Hardangerbestikk (mangler 4stk)

Gavekort på Skeidar til lampe på kjøkkenet

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Må stikke innom her og ønske deg:velkommen: jeg også. Blir spennende å følge deg fremover. Lykke til med all planleggingen! Nå skal jeg inn på agape sine sider og titte på kjolen din :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skal ha 3434. Ja, alle kjolene var mye finere i virkeligheten enn på Agape's sider. Jeg synes de så så "billige" ut på sidene, men det var de ikke da jeg så dem i butikken. Silke er ikke å anbefale heller, sa ekspreditrisen. Det krøllet veldig lett og var vanskelig å rense :)

Den kjolen så jo kjempefin ut. Vi blir nok helt nydelige begge to skal du se... ;)

Syntes det var så rart når jeg sto der med brudekjole, slør og tiara... Da gikk det virkelig opp for meg. Jeg skal gifte meg :smile: :bryllup:

Det morsomme med Agape kjolen var at forloveren min giftet seg nå i mai, og hadde funnet kjolen for meg i et av bladene sine mente hun. Og akkurat den kjolen ender jeg opp med. Sånn er det med en forlover som kjenner en godt. ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ja, det var en skikkelig snodig følelse å se seg selv i speilet fullt oppdresset. Måtte smile litt for meg selv da. Jeg så sikkert ut som en tulling der jeg stod og gliste :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei og gratulerer med forlovelse og bryllupsdagbok!!

Vi forlovet oss på julaften i fjor og gifter oss også neste sommer. Utrolig spennende!! Synes både kirken og hotellet så veldig romantiske ut, og likte veldig godt kjolen du har valgt. Veldig fint snitt bak i ryggen!

:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Har satt opp et foreløpig budsjett. Det er dyrt å gifte seg :overrasket:

Middag 53000

Kjole 9000

Sjakett 2000

Frisør 1500

Kake 2000

Brudebukett 1500

Bil 3000

Fotograf 6000

Invitasjoner 1000

Bordkort 300

Sum 79300

Endret av darkness|
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei og gratulerer med forlovelse og bryllupsdagbok!!

Vi forlovet oss på julaften i fjor og gifter oss også neste sommer. Utrolig spennende!! Synes både kirken og hotellet så veldig romantiske ut, og likte veldig godt kjolen du har valgt. Veldig fint snitt bak i ryggen!

:)

Takker så meget :)

Måtte selvfølgelig innom og kikke i din bryllupsdagbok også. For en utrolig fin kirke dere skal gifter dere i! :Nikke:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk! Det synes vi også. Betaler litt ekstra for å gifte oss der siden det ikke er der vi hører til, men jeg er helt sikker på at det blir verdt det. :)

Skal være litt mer til stede her nå fremover, så da kommer vel dagboken min seg litt også. Koselig at du var innom!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Innom med ein laurdags :klem:

Fin kjole du har valgt, og fine innbydelsar, kanskje eg endar opp med å bestille på bryllupsbutikken og, om eg ikkje får til noko på eiga hand, er ikkje så veldig flink til sånne ting akuratt..Eg er så imponert over kor langt alle er komt.Veit ikkje om eg tørr sette opp budsjett ein gong eg..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
×
×
  • Opprett ny...