Gå til innhold

Vi gifter oss


Kykkelikokos

Anbefalte innlegg

Hei! Har bare oppdatert meg litt her jeg..

Nydelig kjole, så deilig det må være å ha bestemt seg allerede.

Det er dyrt å gifte seg ja.. grøss..

Kjempefine invitasjoner også forresten.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Takk til begge to. I dag var vi og kikket på bryllupsalbum hos fotograf. Falt veldig for det største. Det kostet 7000kr og inneholder 30-35bilder i stør 13x18 og 20x25cm. Det mellomste koster 5500kr med 20 bilder i str 14x18cm. Dette inkluderte 25 takkekort. Koster 250kr for å ta bilder ute i en park i nærheten, og 500kr for "omegn".

Dette er mye billigere enn den andre fotografen vi har sett på. Han skulle ha 7500kr for "skinn"album med husker ikke hvor mange bilder i str 10x13cm. Inkluderte 40 takkekort og fotografering ute i samme park som over.

Vi er litt usikre, da sistnevnte har best rykte på seg. Niesen vår var til han første og tok bilder rundt 1årsdagen sin, og de bildene ble ikke så bra. Hun smilte ikke på et eneste et! Mulig det er annerledes med bryllupsfotografering. Er sikkert ikke vanskelig å få oss til å smile på den dagen ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

uff det der med fotografer er ikke alltid lett nei :forvirret:

mange å velge mellom, og noen er fornøyd med en mens andre er ikke like fornøyd med den samme...

jeg ville gått for den jeg hadde fått best komunikasjon med jeg ;) (og selfølgelig pris) da er det kanskje lettere å få det som man vil og man kan prate om hva man er redd for kan gå galt og om hvordan man har tenkt seg bildene. Ikke sikkert det er noen løsning for dere, bare sånn jeg ville tenkt ;) jeg hadde min pappa til å ta bilder, så jeg føler meg heldig der, for han er jeg trygg på :) han tok ca 300 bilder, så ikke vannskelig å finne flotte bilder der :)

Er sikker på at dere finner noen dere føler dere trygge på til slutt ;)

Og nei... jeg tror ikke det blir vannskelig å få dere til å smile nei :ler:

lykke til i jakten :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oj, ikke lenge siden dere gifter dere. Jeg skal ta en kikk innom siden deres for å se :) Det er alltid så koselig å se bilder og slikt.

Ene fotografen vi var hos ville ha 1000kr i depositum. Er det vanlig?

Herregud for en nydelig kjole du hadde? Men ble ikke slepet veldig skittent under når du gikk med det ute? Veldig fin bukett og bordoppdekning også!

Endret av darkness|
Lenke til kommentar
Del på andre sider

depossitum???? har aldri jeg hørt om...! men nå er det mye jeg ikke har hørt da :ler:

Tusen takk :klem:

Litt møkkete ble den jo, mn ikke så ille faktisk ;) ikke verre enn at det går bort i rens :)

:klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Utrolig fin kirke dere skal gifte dere i ! Og kjolen er nydelig! Jeg var også å tittet på agapekjoler, de er mye finere i virkeligheten :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest StoreSky

Ååå, så fin kirke da gitt! Kjolen var jo bare helt eventyrlig også...

*misunnelig!!*

Til lykke med forberedelser og bryllup!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det kan følast veldig lenge til, det hugsar eg at eg synst i fjor sommar, men plutseleg var det gått eit år, og no er det snart berre 10 mnd igjenn...grøss...litt skummelt og.. :overrasket:

Når det gjeld fotograf veit eg ikkje om det er vanleg med dipositum. Kjekt med "skikkelege" bileter, men eg synst 7000 kr er mykje å bruke på fotograf, er så mykje anna ein skal betala og...Eg kunne godt tenkt meg å betale ein fotograf for å vera med heile dagen, det kostar 19 000, så det er lite aktuelt...blir jo sikkert finare bilder, men då tek vi heller ei ekstra veke bryllupsreise spør du meg..

ha ein fine dag :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk jento!

I dag fikk jeg en kjempesøt sms fra mannen min:

"Hei Engelen min. Ville bare fortelle deg at jeg gleder meg til å få samme etternavn som deg."

Vi har diskutert å ha samme etternavn, altså at han skal ta mitt og jeg skal ta hans i tillegg til de vi har. Nå hadde han altså bestemt seg for å ta mitt i tillegg til sitt.

:hjerter_rundt:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk jento!

I dag fikk jeg en kjempesøt sms fra mannen min:

"Hei Engelen min. Ville bare fortelle deg at jeg gleder meg til å få samme etternavn som deg."

Vi har diskutert å ha samme etternavn, altså at han skal ta mitt og jeg skal ta hans i tillegg til de vi har. Nå hadde han altså bestemt seg for å ta mitt i tillegg til sitt.

:hjerter_rundt:

Så koselig med like etternavn. Jeg og min kjære kommer aldri til å bli enige på det området.. :ler: Vi har begge sjeldne og lange etternavn. Å sette de sammen blir veldig laaaangt. Tenker vi ender opp med å beholde våre egne og lar (evt framtidige) barn få begge.. Dvs at hans blir det offisielle og mitt som mellomnavn.. Han er den eneste som kan/vil bringe famlienavnet sitt videre, så det er greit for meg. Jeg har flere søsken som kommer til å bringe vårt familienavn videre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

hei :)

vi har også kommet tilsamme enighet om etternavn, jeg tar mitt og hans og han får mitt og beholder sitt :sjarmor: har sjeldne etternavn vi også så vi syntes det var en artig løsning.

selv om jeg synes det er kjempe rart å skal plutselig hete noe annet etter så mange år med mitt eget... men nytt navn og en nydelig start på en ny epoke i livet :)

ønsker deg en sprudlende helg :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei Bea og F&b!

Ja, dette med navneendringer er store omveltninger. Man har hatt (i hvert fall de fleste av oss) samme navn hele livet, og plutselig skal man presentere seg ved et helt nytt et!

Nå gleder jeg meg til bryllupssalg på Plaza, og har funnet ut at jeg må ha sko som passer til en lys ivoryfarget kjole. Så får vi se om jeg finner noe.

En kompis av meg holder på å lage bryllupsside for oss. Det går ikke så fort fremover, men det er trossalt en stund til bryllupet enda, så det går nok bra. I går var det faktisk akkurat 10 måneder til vi skal gifte oss!

Jeg kjøpte meg nytt bryllupsmagasin i går (ditt bryllup), og der lå det ved en brosjyre på eksotiske bryllupsreiser. *Drømme seg helt bort* Jeg har så lyst til å reise til et sted som f.eks Thailand, Maldivene, Mauritsius eller Barcelona.. Men det koster jo flesk! Hvordan skal vi få råd til det etter alle utgiftene til bryllupet?

Har forresten bestilt fotograf. Det gjorde vi forrige helg. Gleder meg allerede!

I morgen tror jeg at jeg skal ta meg en tur til en liten pandurobutikk for å se om jeg finner inspirasjon til bordkort. Synes det er gøy å drive med slikt, og jeg tror det er smart å begynne fortest mulig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kjøpte meg nytt bryllupsmagasin i går (ditt bryllup), og der lå det ved en brosjyre på eksotiske bryllupsreiser. *Drømme seg helt bort* Jeg har så lyst til å reise til et sted som f.eks Thailand, Maldivene, Mauritsius eller Barcelona.. Men det koster jo flesk! Hvordan skal vi få råd til det etter alle utgiftene til bryllupet?

Barcelona trenger ikke bli såååå dyrt. Det er mange flotte og romantiske reisemål i Europa som man kan klare på et begrenset budsjett. Paris anbefales :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

jeg driver også å tenker på bryllupsreise... har heller ikke all verdens råd, og har lyst på et eksotisk sted. Har hørt at Egypt ikke er så dyrt, noe jeg ikke kan skjønne når det ligger så langt unna.. Hmmm. får vel høre med reisebyråer etterhvert.. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har vært på Panduro og kjøpt et par ting til invitasjon. Tenkte å prøve ut litt forskjellige ting. Kjøpte to signet/segl (et med to ringer og et med to hjerter) + lakk i gull og elfenben. Kjøpte to små invitasjonskort i ivory for å prøve på.

Første hinder blir å få til dette med seglene. Har nå prøvd en del og synes det er utrolig vanskelig å få rett mengde lakk. Lurer på hvor mange bordkort og konvolutter (skal ha segl på konvoluttene til invitasjonene) jeg kommer til å ødelegge :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
×
×
  • Opprett ny...