Gå til innhold

Livet med lillemannen

Mrs N

Anbefalte innlegg

Frida: Hvordan lagde du poteten da? Du kan jo blande den ut med MM eller MME, gjerne litt grøtpulver også. Det aller viktigste er at du selv smiler og oppmuntrer han :)

Blander med mm, men grøt er visst mye bedre. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Har vært på den nye helsestasjonen og har endelig fått en fornuftig helsesøster. Fikk skryt for Tiny (selvsagt verdens skjønneste ;)) og fikk masse hjelp med hva han kan spise og hvor mye han skal ha.

Hun skulle også sende meg en liste over babygrupper i nærheten så vi kan få være litt sosiale :)

Mini er 6,7 kg nå :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Han har fått ekte banan (altså ikke på glass) i dag. Jeg bare moset den med to skjeer så den var ikke like rennende som den på glass. Han var litt skeptisk, men spiser alt man gir han så lenge man smiler til han :ler:

I går kokte jeg potet og gulrot til han, så det skal han få til middag i dag. Har også satt litt i fryseren. Er det noen som vet hvor lenge det kan stå i kjøleskapet? Glassene kan jo stå i 48 timer.

Jeg har også en butternut squash i kjøleskapet og kjøpte søtpotet i dag, så det skal vi også prøve :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her går det bare i grøt foreløpig. Ble mye gulping etter potetene, og her om dagen da hun fikk moset frukt så fikk hun vondt i magen.. Hender hun får litt dessert på glass, det smatter hun villig i seg! :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå har jeg handlet masse på nettet til mini. To 6-18 måneder grobag soveposer, to håndleddsrangler, en madrass til sprinkelsenga (kostet 99 pund :dåne:), noen langermede bodyer, et par nusselige Tiger-tøfler (:rødme:) og et par andre klesplagg.

Jeg skulle skru sammen sprinkelsenga tidligere i dag, men det var ingen instruksjoner med den :overrasket:

Den ble riktig nok ikke kjøpt gjennom selve Mothercare, men jeg sendte en e-post til kundeservice og 2 timer senere fikk jeg instruksjonene tilsendt per e-post.

Kundeservice er alltid flott ;)

Så venter jeg bare på madrassen da...

Venter fremdeles på bokpakken min fra Amazon da. Den ble sendt 11. og skulle være her 13.

Men jeg venter fremdeles jeg ...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

God helg ja! :)

I dag har vi vært i byen. Har hentet en babypakke fra Bounty på Boots (en flaske med babyjuice inni pakken hadde blitt knust og det var juice over alle papirene, så de ligger nå til tørking :frustrert:). Tok mini i mei taien og han sovnet faktisk mens vi var på M&S. Første gang han har sovnet i den (og første gang jeg har brukt den i byen).

Ellers har vi drevet og ryddet masse i huset. Har fortsatt en del pappesker og jeg leter fremdeles etter gardinene til stua :sur:

Har innført et nytt grøtmåltid rundt klokka 3 nå. Endelig våkner han bare én gang om natten. Den siste uka har vært tøff om natta med 3-4 oppvåkninger.

Merker også at det begynner å bli kaldt om natta. Våknet klokka 4 i natt og da var det 16,5 grader på soverommet :dåne:

Nå skal vi snart lage pizza og se på X-factor :juhu:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vet ikke helt... Kunne jo ha dratt tilbake til Boots med den, men det er helt inne i byen da. Vanskelig å komme seg dit med en liten baby.

I dag har jeg laget masse mat til mini. Har dampkokt gulrot, potet, butternut squash og søtpotet. Moste de i håndmikseren (kjempebra mikser, de ble helt most!), så over i små isbitbokser som nå står i fryseren.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I dag kom endelig den nye tørketrommelen. Hvordan folk klarer seg uten tørketrommel skjønner jeg ikke. Hånddukene er jo like harde som sandpapir :overrasket:

Vi har/hadde en kjempefin, svindyr tørketrommel, men den har en slange og vi klarer ikke å få lagd hull i veggen på vaskerommet pga metallplater som går gjennom alle veggene (en slags brannsikring, vi har også branndører inne.. dvs, dører som lukker seg igjen selv) så vi har nå kjøpt akkurat samme tørketrommelen bare at det er en kondenstørketrommel.

Gleder meg til å vaske og tørke klær! :hoppe:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Tørketrommelprat ja. :ler: Vi får vår i morgen! :hoppe:

Flink du er til å lage bebismat. Vi gir fortsatt bare ett måltid om dagen, så har ikke begynt med matlaging enda. Men tenkte begynne med middag snart. HS mente vi burde gi ett måltid i en hel måned før vi innførte et nytt. Men nå er det uansett ikke lenge til det er en måned siden vi begynte. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Vi tar det etter behov vi. Nå viser han behov for tre måltider om dagen så det er det han får. Det er ikke store måltidene, bare litt grøt og frukt/grønnsaker så :)

I natt sov mini uavbrutt fra 20:00 til 07:15 :hoppe:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:juhu:

*litt misunnelig... :sjenert:

Men går bedre med sovingen her også. Nå våkner han bare en gang om natta for mat. Men morgenen starter fryktelig tidlig synes jeg...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...