Gå til innhold

Livet med lillemannen

Mrs N

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Nå har jeg fått lagt vekk masse rene klær, vasket gulvet, satt på maskin med klær, rengjort ovnen, tørket av benkene og tømt/fylt oppvaskmaskinen. Det er utrolig hva man kan få gjort mens de små søte sover :ler:

Må bare få gjort ferdig jobb for i dag og spist litt lunsj før han våkner...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Masse knirking fra kurven, men tror ikke han er våken ennå.

Har et rart problem med ammingen. Det er forskjell på brystvortene, den ene er mye mindre og flatere enn den andre og det er vanskelig å få han til å ta tak i den. Lurer på om dette er noe som går seg til, eller må jeg jobbe mer med å få han til å ta den rett? :klø:

Sprekken i den har grodd helt fint nå og det gjør bare litt vondt akkurat i det han tar tak i den.

Får se hvordan det går etterhvert som huden herdes litt mer, men jeg må si at det er deilig å kunne fullamme han igjen. Når han våknet for mat klokka 3 i natt så tok hele ammingen bare 20 minutter og han sov videre til klokka 7 uten problemer :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja denne pumpinga og sånn er styrete og tidskrevende! Gleder meg til fullamming igjen!

Hvordan behandlet du soppen på puppen? Jeg har kjøpt sånn krem til å smøre på, legen anbefalte det som første behandling. Hvor lang tid gikk det før det forsvant?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

3-4 dager tror jeg. Fikk krem til meg og gel til Tiny :)

Husk at du må sterilisere flasketuter og smokker sånn at hun ikke smitter seg selv igjen hele tiden :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Soppen er på problempuppen, og den ammer jeg ikke på. Så legen trodde det holdt med å behandle puppen og ikke henne også..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da er det jo ikke noe problem :)

Har du rød hud rundt brystvorten eller er det bare dette hvite?

Jeg fikk bare veldig rød hud jeg. Vet ikke om det er sår hud eller sopp på venstre bryst nå, men venter det an i tilfelle det bare er huden som må herdes. Har jo ikke ammet så lenge på den siden liksom.

Forresten så har jeg klart å bli kvitt den klumpen i brystet. Må jeg amme så ofte på puppen eller holder det med vanlig amming hver 7.-8. time (annenhver gang altså) så lenge klumpen ikke kommer tilbake? Skal selvfølgelig ta alle pillene mine for det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg trodde jeg hadde skrevet innlegg her i dag :klø:

I dag har Tiny hatt en merkelig tendens til å kun ville sove maks 45 minutter av gangen. Da våkner han og skriker ganske sårt, noe han vanligvis sjeldent gjør. Lurer på om han har vondt i magen?

Nå sitter han i vippestolen og veiver med hendene og stirrer på lekene sine. Har lagt merke til at over de siste par dagene så har han begynt å legge merke til leker som henger over han. Før har han kun sett imot lys fra vindu/lampe eller bilder som henger på veggen.

Nå har vi pakket ned alle bildene da, så han måtte vel finne noe annet å fokusere på :ler:

I morgen skal jeg på butikken og handle mat alene med ham for første gang! Store greier dette ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På helsestasjonen om mandag ba helsesøster oss vente litt til med vippestol, og heller legge dem flatt på gulvet. For da får de sprelle fritt. Det har skjønningen blitt så glad i! :ler: Hun hviner av fryd og bein og armer går alle veier. Sikkert deilig å sprelle fritt!

Vi har ikke kjøpt vippestol eller babygym enda, kanskje det er på tide nå? Tiny er jo litt yngre enn Skjønningen og da bør jo hun også vise interesser for lekene som dingler..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det er bare i dag at han virkelig har sett direkte på leke i mer enn et par sekunder da, men det er jo fremgang :)

Jeg synes det er tryggere å sette han i vippestolen enn legge han på gulvet når vi har 3 katter. Dessuten flirer Tiny godt hver gang jeg slår på vibrasjonen i stolen :hoho:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Takk det samme :)

I natt sov Tiny fra 22:30 til 3:30 og fra 4 til 7:30 :hoppe:

Hadde jo vært fint hvis han sov 7-8 timer i strekk, men 5 timer er fremgang det ;)

Har lagt han i kurven nå så han får formiddagsluren sin. Etterpå skal vi på butikken og handle litt. Har faktisk gått tom for tabletter til oppvaskmaskinen og det er første gang på 3 år :overrasket:

Lurer på hva som er best å kjøpe... 3-i-1, 4-i-1, 5-i-1, quantrum, pulver?

For en problemstilling :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:ler: Ja for en problemstilling! :ler:

Lykke til på butikken, det går nok bra! Jeg har til og med klart det!!! :hoho:

Angående flat brystvorte.... Jeg har slitt med det men nå går det mye lettere. Kan være vondt første draget når hun drar den ut men de står MYE mer ut nå enn før.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:ler: Jeg har brukt pulver frem til nå, nå går det i vanlig tabletter :ler: Men tror det bare er vaskemiddel, jeg har glansemiddel ved siden av jeg..
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...