Gå til innhold

Livet med lillemannen

Mrs N

Anbefalte innlegg

Ja, vi har vært ekstremt heldige faktisk.

I morgen skal vi til megleren i byen for å snakke om lånet. Det betyr at Tiny skal ut på sin første trilletur :hoppe:

Tiny er en liten luring forresten! Han klarer delvis å snu seg på siden når han ligger i senga si. Skjønner ikke helt hvordan han klarer det. Trodde det var noe de begynte med når de var ganske mye eldre :klø:

Han må være en superbaby :ler:

Jeg tror jeg har utviklet denne superhørselen som mødre har (i alle fall min mor). Sitter på stua og hørte nettopp at smokken falt ned på gulvet på soverommet som ligger ganske i andre etasje, på motsatt side av huset. Mannen hørte ingenting :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

:ler: Ja vi utvikler de merkligste sanser :ler:

Venter på at Skjønningen skal våkne og få litt mat så jeg får lagt meg jeg da...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

grattis med hus med veldig mange soverom :overrasket:

det må være et gigantisk hus? (litt misunnelig her jeg sitter i en 3-roms i oslo :sjenert: ) :ler:

:klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

iss, lubelillen, Petra :klem:

Ja, det er et stort hus. Det er i tre etasjer. 1. etasje med stue, kjøkken, wc, vaskerom og spisestue. 2. etasje med 4 soverom og 2 bad og 3. etasje med 2 soverom og 1 bad. Har også dobbelgarasje.

Ganske mange bad i de store husene, blir dyrt for dopapir dette ;)

Huset er bare 4 år gammelt og det er veldig bra dekorert så vi trenger ikke gjøre noe med det, noe som er kjempefint!

Har ganske vondt nedi der i dag :sjenert:

Kjennes ut som menskramper egentlig. Veldig ubehagelig å sitte og gå, så vet ikke helt hvor jeg skal gjøre av meg. Det hjalp litt med en dusj, men nå har jeg sånn melkespreng at jeg holder på å gå på veggen :ler:

Må vekke opp lillemannen og se om han er sulten :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:ler: Melkespreng er ikke morro :ler:

Idag har jeg kjøpt fenikkel-kapsler til meg og fenikkel som jeg kan koke te av til Skjønningen... Mot luft i magen! Tester det før jeg gjør noe annet tenker jeg..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

iss: Fenikkel høres vondt ut? :sjenert:

Hva smaker det? ;)

Eeyore: Ja, jeg vet... Har bare ikke kommet på noe lurt å bytte tittel til ennå :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det geniale er at det er sånne kapsler som ligner på omegatre kapsler. Smaker ingenting, ellers hadde jeg ikke tatt det.. Er fryktelig kresen...

Har tatt første kapsel nå, skal ta tre om dagen, så i løpet av morgendagen får jeg vel se om det har noe effekt på Skjønningen...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, si ifra hvis det fungerer da. Kan jo være noe jeg kan prøve hvis dråpene ikke fungerer :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk det samme Frida :klem:

Huff, har fått såre brystvorter igjen. Og Tiny roter bare med ammingen. Han kan gjerne ligge ved brystet i 50 minutter og sovner bare av hele tiden. Hører sjeldent at han svelger noe, uansett hva jeg gjør (prøver å holde han våken).

Synes ammingen bare er noe stress akkurat nå. Vurderer å dra til Mothercare og kjøpe en elektrisk brystpumpe.

Vil gjerne at han skal få MM men dette begynner å tære på humøret, for å ikke snakke om nattesøvnen (ammet fra 23 til 2 og 6:30 til 9:30) fordi han bare roter når han skal spise.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hmmm... Denne ammingen er ikke lett altså.. Er han sulten nok når du legger han til da? Og når han sovner, så la han sove og igjen bli veldig sulten.. Det løste endel her i starten, for jeg la henne til for tidlig... Og da gapte hun ikke nok og sugde ikke ivrig nok..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg vet ikke jeg :klø:

Jordmor mente at jeg hadde begynnende bakteriebetennelse i ene brystvorten (det brune feltet, ikke selve brystvorten) så hun anbefalte at jeg kun brukte pumpe på det brystet. Så har vært og kjøpt elektrisk pumpe nå.

Så dumt at det skal være så mye styr med denne ammingen, for det er jo så koselig når han får ordentlig tak og får i seg nok melk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja det er litt styr i starten, men HVIS man kommer over det og alt løser seg så tror jeg det er verdt det jeg.. Det er veldig enkelt å ha med seg maten i puppen overalt...

Skal til legen ikvled med klumpen i puppen min.. Håper virkelig det finnes en løsning på klumpen.. Jeg klarer ikke å løsne den selv :sur:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, håper legen får løst opp klumpen din før det blir betennelse!

Jordmor sa til meg at fordi Tiny har stramt tungebånd så var jeg garantert å få såre brystvorter så lenge jeg ammet han, med mindre jeg brukte sånn skjold eller byttet mellom pumpen og brystet. Han får rett og slett ikke ordentlig tak, dette fører til at han bruker lengre tid på brystet som gjør meg sår, og han får heller ikke nok mat.

Men hvis jeg pumper meg og gir han MM på flaske (og pupp en gang i blant kanskje) så må jo det gjøre det samme. Morsmelk er morsmelk liksom :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Om han får fra flaske eller pupp spiller jo ingen rolle. Gikk til innkjøp av elektrisk pumpe vi også. Allerede dagen etter at vi kom hjem fra sykehuset faktisk. Men nå ser det ut til at Skurt endelig har forstått hvordan det skal gjøres. Er fortsatt litt usikker på om han får nok av det brune rundt brystvorta i munnen, men jeg er på langt nær så sår lengre.

Ellers føler jeg at jeg ammer døgnet rundt jeg også. Han sovner ved puppen hele tiden, så det tar sin tid. Og når han endelig er ferdig går det ikke lang tid før han vil ha mer. :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

lubelillen :klem:

Ja, hadde samme problemet her Frida, bortsett fra at Tiny aldri vil få rett grep på brystvorta pga tungen hans. Irriterende at de ikke gjør noe med stramt tungebånd her i landet. Det er liksom ikke et stort nok problem at det blir problemer med amming. Ikke rart 60-70% av alle barn her i landet er flaskebarn.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...