Gå til innhold

Livet med lillemannen

Mrs N

Anbefalte innlegg

Petra: Det er en avtale :ler:

I dag er jeg smånervøs. Tre timer til jeg skal til JM nå (halv to engelsk tid). Hver gang jeg skal dit så ser jeg for meg all verdens ting som kan være galt med knøttet eller meg :ler::sjenert:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Da har jeg vært hos jordmor. Hun målte symfysemålet til 27 cm, altså helt normalt :)

Han ligger på venstre side med bena mot høyre side, og er stadig like aktiv når hun skal måle hjerterytmen (han har alltid vært i konstant bevegelse, men sparker ikke så ofte). Blodtrykk var kjempefint og det samme var urinprøven.

Så nå feirer jeg med et kinderegg :ler:

Jeg fikk tips om å kutte ut alle melkeprodukter og heller prøve soyaprodukter i én uke og se om soppen gikk bort, så jeg skal prøve det neste uke :)

Hun tok også noen blodprøver og satte opp datoer for såkalte "parentcraft" klasser på sykehuset. De starter 5. april :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

flott at alt så bra ut, ,og at alle tester var som de skulle :)

mmmm kinderegg. det er jo godteri, det... jeg spiste ikke godis i går. flink jente :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

tittet på den linken din til matportalen og vidre inn pp brosjyre om næring for gravide.. der kan du laste ned den brosjyren... og der var det forslag til måltider for gravide.. og der er leverpostei nevnt (sammens med makrell i tomat og hvitos).. så er kanskje forskjell på norsk og uk-leverpostei :klø:

du får be noen sende deg et par bokser med norsk leverpostei :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Pasha: Ja, eller stor forskjell på jordmødrene/legene i de ulike landene :)

Jeg spurte jordmor i går om jeg kunne ha leverpostei men nei..

Ikke noe leverpostei og i hvert fall ikke noe Philadelphia :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg tror du får ta en tur hjem til gamle gode norge, jeg. så kan du spise både leverpostei og smøreost :)

:klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og smash! :hoppe:

Mora mi kommer på besøk om en måned så da regner jeg med at hun tar med seg masse norske godsaker :hoppe:

I dag har jeg sovet litt ekstra lenge. Jeg sov faktisk så tungt i natt (etter støvsuging og masse rydding) at jeg ikke våknet før klokka 7 og måtte praktisk talt løpe på do :ler:

Vanligvis er jeg oppe i 3-4 tiden for å gå på do så det ble nesten krise ;)

De ringte fra sykehuset i går og jeg har (endelig) fått time hos fysioterapeuten. 5. mars skal jeg dit. De kan ikke gjøre noen undersøkelser siden jeg er gravid, men de kan hjelpe meg med en del øvelser så det blir bra.

Ellers skal jeg til byen i dag (dvs. kjøre 10 minutter østover ;)) og se på gardiner til barneværelse og se om jeg finner plastlaken til senga vår. Vil helst ikke kjøpe ny madrass hvis vannet skulle gå om natta :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:ler: sånn er det med meg også. når jeg har sovet godt igjennom hele natta får jeg ikke tatt det sedvanlige nattlige dobesøket, og da er det nesten krise når jeg våkner :ler:

fant du gardiner?

:klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Annonse

Eeyore og lubelillen: :vinke:

Madrassen vår kostet flere tusen kroner og er bare 3 år gammel så vil helst ikke ødelegge den ;)

Lurer på når jeg får svar på blodprøvene jeg tok på tirsdag. Neste time hos jordmor er om 3 uker, men de må vel si ifra før det hvis det er noe galt? Tenker på jernnivået mitt. Jeg har alltid hatt lav blodprosent og dette kan jo umulig bli bedre når man er gravid. Men jeg spiser bedre/sunnere mat nå enn før da, så man vet jo aldri.

Synes tiden går så fort og samtidig sakte jeg.. Kom til å tenke på det her om dagen at knøttet vil bli født før 24 er ferdig på TV (tror det er 14/15 episoder igjen og de sender én hver uke, så 24 bør være ferdig i slutten av mai) og det synes jeg ikke høres så lenge igjen til ;)

Må få pakket sykehusbagen snart ;)

Endret av Mrs N
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei hei :)

signerer petra p. jeg. Du får heeelt sikkert vite det hvis det skulle være noe.

Selv om jeg tror alt er i den skjønneste orden :)

plastlaken på senga var ikke dumt nei :) Greit å ha i bakhodet til det skulle bli min tur :)

Ha en strålende helg

stor :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Petra og Liljen :klem:

Gjesp. Da var enda en helg over. Har vært utrolig trett denne helga. Sov til klokka 12 på lørdag :overrasket:

Men jeg har begynt å måtte stå opp i 5/6 tiden for å spise. Våkner av at knøttet romsterer rundt og at jeg er sulten. Så var oppe i natt og spiste en banan og drakk et svært glass med iskaldt vann :sjarmor:

Ellers har jeg strikket ferdig luen til knøttet. Den mangler bare en dusk nå, men det er jo lenge til vinteren da.

Jeg begynte på et babyteppe i går, men tror jeg vil gå tilbake og endre litt på mønsteret. Det er dette teppet.

Jeg bakte skolebrød og kanelboller på lørdag da! Fra bunnen av! Kjempestolt av kanelbollene mine, men skolebrødene kunne ha vært litt mykere (jeg er aldri tålmodig nok til å la deigen få heve seg).

I dag er første dag jeg skal prøve å holde meg unna alle meieriprodukter. Jeg prøvde soyamelk til frokostblanding i går, men det smakte absolutt ikke noe godt. Så jeg skal heller prøve å finne noe annet å spise om morgenen, så i dag har jeg hatt brødskive med kaviar :sjenert:

Savner cheerios! :grine:

Endret av Mrs N
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...