Gå til innhold

Livet med lillemannen

Mrs N

Anbefalte innlegg

De har barnehager som er spesielt for de som er under 2 år. Men for det venneparet vi har vet jeg at hun tjener bittelitt mer enn hva det koster å ha barna i barnehagen, for man får jo ingen kontantstøtte eller penger for å ha barna hjemme heller.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hmm... Er enig med di andre her jeg altså.. Det kan være greit å spare opp litt da ja.

Og du.. Jeg har lest veldig mangen plasser her at paracet er helt greit å ta når man er gravid altså. Så nå må du være snill pike å ta ett par så du slipper å ha så vondt. Det er ikke meningen at en skal pine sei så voldsomt...

Ellers vil jeg ønske deg en strålende søndag.

stor :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hmm, enkelte ganger får man være glad for at man bor i norge hvor det er såpass gode permisjonsordninger. 6 uker er jo litt lite, da...

håper du finner ut av det ihvertfall!

:klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke noe kjekt å lese at du har det vondt, vennen :klem:

Og de permisjonsordningene er jo ikke akkurat så bra da...glad jeg bor i Norge da ja...syns 6 uker er litt lite.. :sjenert:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Men hva gjør de med amming og sånn i barnehagen da? Uff, ville aldri ha hatt en så liten baby i barnehagen :tristbla:

Håper dere finner en ordning på det :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tror de får morsmelkerstatning i stedet Eeyore :)

I dag har jeg vært så stresset (det har bygd seg opp over flere uker, spesielt etter forrige uke hvor jeg jobbet 16 timer i døgnet, 7 dager i uka + husarbeid) at i dag begynte jeg faktisk å grine.

Føler at jeg ikke strekker til lengre og stressnivået har gått mer og mer opp.

Så etter en lang telefonsamtale med mamma ble jeg enig om å si fra meg alt arbeid denne uken og slappe av. Spesielt siden blodtrykket mitt hadde gått opp når jeg var hos jordmor i dag, og hun sa at grunnen til at jeg hadde fått hjertebank var fordi jeg stresset for mye (som jo gjorde meg enda mer stresset)..

:sjenert:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Uffameg, haaper du faar hvilt skikkelig naa! :troest:

Hoeres ikke greit ut aa vaere selvstendig naeringsdrivende og nybakt mamma her borte. Er saa glad for at jeg faar ett aars permisjon, selv om de siste seks maanedene er ubetalte.

Haaper du slapper av naa!

:klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå har jeg kuttet arbeidsmengden min i to, og i går kveld jobbet jeg ikke i det hele tatt. Og det er første gangen på 2 uker at jeg ikke har jobbet til over midnatt.

Tok meg også et halvvarmt bad i går. Fant meg en liten gul badeand og prøvde å slappe av :ler:

Eneste problemet var at jeg måtte bli liggende der til mannen kom hjem for jeg kom meg nemlig ikke opp alene :overrasket:

Ellers har jeg fått forbud mot å tenke på permisjonspenger, lån eller annet som har med penger å gjøre :sjenert:

Stressnivået har synket litt i dag, men det tar ikke så veldig mye før det går opp igjen.

Må nevne at når jeg lå i badekaret så stakk jo selvfølgelig magen over vannet, og det samlet seg jo litt vann i navlen min. Siden dette var på dagen så var knøttet oppe og romsterte litt, så hver gang han sparket til kom det små vibrasjoner i vannet. Jeg fikk skrekkelige assosiasjoner med Jurassic Park hvor det vannglasset vibrerte når T-rex vandret rundt :legrine:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Må også :hoppe: for 23 uker i dag!

Og i følge listen min er det 6 måneder i dag :overrasket:

1 måned: uke 1-4

2 måned: uke 5-9

3 måned: uke 10-13

4 måned: uke 14-18

5 måned: uke 19-22

6 måned: uke 23-27

7 måned: uke 28-32

8 måned: uke 33-36

9 måned: uke 37-40

Tida går fort altså!

Endret av Mrs N
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei!! Jeg er også 23 uker idag! Vi får hoppe sammen! :hoppe::hoppe:

Er det ikke hærlig å vere komt såpass langt at man ikke trenger å bekymre seg så mye lenger?! Synest iallefall jeg.

Syntes det hørtes forferdelig slitsom ut med jobben og alt det der permisjonsgreiene der du bor.. er forferdelig glad for at vi her i Norge har våre gode permisjonsordninger. Har flere ganger tenkt og lurt på hvordan de som bare har 6 ukers perm. ordner hverdagen. Tenk å ikke få amme mer enn 6 uker.. tror puppene mine hadde sprengt viss jeg ikke hadde ammet mer enn det sist. Er ikke bare bare hoppe av ammingen etter 6 uker, liksom.. Og å ikke få kose hver dag med babyen etter 6 uker.. hvordan da bli skikkelig kjent, komme inn i rutiner og oppdage hver liten mestring hos den lille?! Alt man kan gå glipp av da..

Jaja, vi får håpe det går bra for din del! :) (uff, håper du ikke fikk hjertabank av innlegget mitt, var ikke meningen å syte på dine vegner alttså .. :ler: )

Nå i drittværet i Norge, gleder jeg veldig til våren. Lysere dager, småsko, sol og ikke minst... mai...

:hjerter_rundt:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hei Holly :vinke:

Hei 83! :klem:

Lenge siden jeg har sett deg nå :)

Ja, det er deilig å ha kommet så langt. Eneste problemet er selvsagt at magen har blitt stor og er i veien overalt ;)

Jeg skal søke om permisjon etter uke 26 så da får jeg bestemme meg for når jeg vil ha permisjon. Inntil da prøver jeg å ikke tenke på det :)

Jeg har forresten merket noe søtt med knøttet. Hvis jeg nynner eller synger når han sparker mye så blir han helt stille. Akkurat som om han lytter :hjerter:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
Eneste problemet var at jeg måtte bli liggende der til mannen kom hjem for jeg kom meg nemlig ikke opp alene :overrasket:

:overrasket: Håper ikke det tok lang tid før han kom hjem... Husk å ta med telefon neste gang :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Eeyore: Nei, heldigvis var det bare en halvtime ekstra, og jeg kunne fylle i mer varmt vann så jeg lå ikke akkurat og frøs :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Innom med en :klem: og oensker om en fin helg!

Gleder meg til Big Brother-utstemning i kveld, haaaper virkelig Jade blir stemt ut...verre kvinnemenneske har jeg knapt sett. :forvirret:

Hilsen Holly som vanligvis ikke ser paa Big Brother :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...