Gå til innhold

Utdanning/omsorgspermisjon

Fremhevede innlegg

Gjest alenemor
Skrevet
eh... Ja.  Det må da være opplagt?

Barn er ikke en gjenstand man kan skaffe seg, for så å legge i en skuff og håve inn inntekter.  Barn medfører utgifter!

*sier febrilsk til meg selv: "Skal ikke la meg provosere av Atmi"*

Nå må du gi deg !

barn er ikke bare en utgiftspost! jeg har av en eller annen grunn bedre økonomi enn mine barnløse venniner ( vi har ca samme lønnsinntekt). Jeg får minstebidrag + dobbel barnetrygd og det dekker da tydligvis det det koster å ha en tenåring i huset.

Og alle sier jo at tenåringer ikke er billige ;)

Ikke tror jeg at de er spesielt sløsete med sine penger og at jeg er så innmari flink til å forvalate mine heller.

Videoannonse
Annonse
Skrevet (endret)
Jeg får minstebidrag + dobbel barnetrygd og det dekker da  tydligvis det det koster  å  ha  en tenåring  i  huset.

Og alle sier  jo at tenåringer  ikke er billige ;)

Din tenåring er åpenbart billig. 3000 kroner måneden? For mat, klær, transport, telefon, tak over hodet, ekstra strøm?

Gi meg dine sparetips, er du snill!

Endring: H*n må koste under 3000 kroner måneden - det skal jo "svare seg" for deg.

Endret av allium
Skrevet (endret)
Din tenåring er åpenbart billig.  3000 kroner måneden?  For mat, klær, transport, telefon, tak over hodet, ekstra strøm?

Endring: H*n må koste under 3000 kroner måneden - det skal jo "svare seg" for deg.

MÅ bare gjøre om dette litt. For det er egentlig uvesentlig. Mange voksne personer som bor helt alene har mindre enn 3000 i måneden. Du er klar over det. Og her regner du, om enn litt lettvindt, 3000 til kun en person, som lever på delte utgifter til mat og strøm osv. Det er langt billigere det enn å leve en voksen alene. Og - det er jo også poenget. Så 3000,- i måneden er for mange ganske mye penger det skal jeg si deg.

Endret av Atmi
Gjest alenemor
Skrevet
Din tenåring er åpenbart billig.  3000 kroner måneden?  For mat, klær, transport, telefon, tak over hodet, ekstra strøm?

Utgiftene på telefon, Tak over hodet og strøm ville jeg da sannelig hatt behov for selv uten barn :roll:

Så mye extra koster han da heller ikke i matveien. Bruker ikke 1000 kr på klær i mnd til ham heller men mulig det gjør meg til en dårlig mor ;)

Transportutgifter har vi ikke da vi bor i nærheten av skolen.

Skrevet

Dessverre er det ikke alle som tenker at barn ikke er en gjenstand. De ser bare at det gir tre år til med penger.

Skrevet
MÅ bare gjøre om dette litt. For det er egentlig uvesentlig. Mange voksne personer som bor helt alene har mindre enn 3000 i måneden. Du er klar over det.  Og her regner du, om enn litt lettvindt, 3000 til kun en person, som lever på delte utgifter til mat og strøm osv.  Det er langt billigere det enn å leve en voksen alene. Og - det er jo også poenget.  Så 3000,- i måneden er for mange ganske mye penger det skal jeg si deg.

Nei vet du, det er jeg ikke klar over. Har man mindre enn 3000 kroner måneden, får man da sosialhjelp?

Skrevet
Utgiftene  på telefon, Tak over  hodet og strøm ville jeg da sannelig hatt behov for selv uten barn :roll:

Like store? Ringer han ikke? Tar han ikke plass? Dusjer han aldri?

Skrevet
Dessverre er det ikke alle som tenker at barn ikke er en gjenstand. De ser bare at det gir tre år til med penger.

Det er mulig at noen er så dumme, ja.

Men det gjør det ikke sannere at barn gir økonomisk gevinst.

Gjest alenemor
Skrevet
Like store?  Ringer han ikke?  Tar han ikke plass?  Dusjer han aldri?

nei jeg forbyr han selvsagt i å bruke tlf og dusjen :ironi:

poenget mitt er at de 3000 extra jeg får i mnd dekker de utgiftene jeg har på ham.

Han spiser, dusjer og ringer jo ikke på min bekostning de dagene han er hos far heller da ;)

Skrevet
poenget  mitt  er at de 3000 extra  jeg får  i mnd dekker de utgiftene jeg har på ham.

Og da sier jeg at du er flink og økonomisk, for det var lite.

Men dette har vært en gedigen avsporing av tråden, og jeg trekker meg herved tilbake.

Skrevet
Nei vet du, det er jeg ikke klar over.  Har man mindre enn 3000 kroner måneden, får man da sosialhjelp?

Overhode ikke. Reglene er nok ikke så perfekte som du kanskje tror. OG, det finnes en del mennesker som har det verre enn alenemødrene.

Skrevet

:ler::ler::ler:

Da er de passelig korka. De aller, aller fleste i dette landet har skjønt at barn er dyrt, pluss noe du er stuck med hele livet.

Skrevet
:ler:  :ler:  :ler:

Da er de passelig korka. De aller, aller fleste i dette landet har skjønt at barn er dyrt, pluss noe du er stuck med hele livet.

Av en eller annen grunn tror jeg ikke det er de alenemødrene vi har hørt fra i denne tråden ;) Altså de korka som ser på barna som en inntektskilde, de fleste med barn har skjønt at de koster litt.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...