Gå til innhold

Status presens


Gjest anonym

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Hei Diva

Det er vel ikke så rart om du er trist og sliten. Du har jo hatt en tøff periode en god stund nå, og å være arbeidssøker er ikke akkurat en dans på roser (eller kanskje det er akkurat det - det er jo ofte en tornete vei).

Grunnen til at du ikke har fått jobb enda, skyldes nok forhold utenfor deg. Det er trangt i markedet, og desverre vet ikke arbeidsgivere at du er ei grepa flott jente. Egentlig vet du set selv - at du er flott og kan mye, så at andre ikke ser det - det taper de på.

Dårlig økonomi er bare slitsomt, det. Du har ikke krav på en eller annen form for støtte, da....??????

Og jeg vet hvor leit det er å miste et dyr. Et dyr er et levende vesen man legger mye omsorg til.

I mangel av noe bedre, sender jeg deg en trøsteklem.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vet ikke helt hva jeg skal si vennen. Men vit at jeg tenker på deg og dine og håper så inderlig at alt blir bedre!

Og det vil det bli!!!

Stoor klem :klem2:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei vennen min!

Du fortjener ei lang og god helg du nå...Håper du føler deg litt bedre!

Sender deg en trøste/helge/duertoppers-klem jeg...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Argh, lenge siden jeg har vært i dagboka og hamret ned noen ord nå.

Har vært litt sylta og litt uttafor, og har vel egentlig ikke hatt energi nok til å få ut mine indre tanker.

Men kommer sterkere tilbake imorgen eller så :D

Tusen takk for hyggelig besøk : - )

:: nattaklemmer ::

:rosasmil:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hei og hå :)

Nå har jeg virkelig hatt en flott dag fra morgen til kveld : - )

Vi har hatt en hyggelig, avslappende, trivelig og romantisk helg.

Vi har fått tid til flere ting enn vi trodde, ( selv om vi ikke har skifta dekk på bilen ennå da - det regnet :evil: ) og jeg har virkelig fått slappet av. Formen er fin og psyken er bedre enn på lenge. Det eneste som gnager fremdeles er at jeg ikke vet noe mer om bokhandeljobben ennå, og jeg håper jeg får en telefoninnkalling til intervju med sjefen imorra. For hun skulle visst være til stede på denne tiden. Er ganske redd for at jeg er "feil" person til jobben eller ikke matcher butikkens "image" eller noe slik..... Eller at de "plutselig" har funnet en annen med mer erfaring og så videre. Selv om de ikke har utlyst stillingen. Såvidt jeg vet så hadde de en del interessesøknader liggene da, så jeg vet jo ikke helt hvor jeg står. Og nå er det drøye to uker siden jeg var og snakket med ass. butikksjef.....

Hjelpe meg, så nervøs jeg er,- blir litt frynsete av å "gå på gress". Ikke det at jeg har annet valg heller da, for jeg har jo ikke noe annet å gjøre foreløpig.

Krysser fingrene og håper at de tar kontakt med meg :D

Fredag var jeg i allefall ganske sylta, sliten og lei. Skulle jo møte Aricept sammen med MarianneE på togstasjonen da de var på vei til sin familie, men følte meg ganske løen og ekkel, og hadde ikke allverdens krefter. Dessuten er det jo ganske kjipt å være potensiell forkjølelses-smittekilde...

Lørdag var en ganske bra dag

Det første vi gjorde da vi stod opp ( heller sent ) var å komme oss i klærne og kjøre til postkontoret. For der lå vår pakke fra Panduro hobby og ventet. Det ble jo en like artig stund som vanlig da vi åpnet den, for 1/3 av tingene var jo utgått / utsolgt, men det var ikke såå krise. Var bare litt dill vi hadde bestilt for TO måneder siden fra en tilbudsblekke. Jeg bestilte to typer ( 2 m ) pyntebånd med vevet materiale og blått tyllaktig materiale og sølvstjerner. Tenker jo litt på noe julepynt. Også bestilte jeg julekuler som var hvite / frostede, hårspenner ( til å lime pynt på ) og to strassbånd som jeg skal lage " belte av". De som er standard i butikken passer ikke min midje :o så jeg fikser selv...

Det ble jo noe i allefall!

Etter det tok vi oss en lang og god frokost og så resten av "It" fra fredag. Så en del fredags kveld og så siste delen lørdag formiddag. Bra nok :)

Ellers dro vi på en liten runde og så etter bokhyller / skap til div bøker og "stueartikler". Vi var på de fleste møbelkjedene, men fyttigriserakkern å dyrt alt er! Selv om det kun er billig skrapmaterialer som sponplater etc. så koster jo ting 3-4-5000! ? ! Det er det ikke verdt asså...

Vi fant en del ting på Bohus i allefall og noe på Jysk ( kaller det stort sett sengetøylageret ennå jeg... ) og vi har en del ønsker fra Ikea og. Blir muligens en tur til Tigerstaden til neste helg, etter dekkskift isåfall.

Skal bli herlig med litt flere oppbevaringsmøbler i stua. Det er relativt kaotisk sånn som det er nå. Og jeg skal innrømme at vi er litt lei av å ha det slik. Men har man ikke penger så skal det jo godt gjøres å ha det akkurat sånn man vil. Vi får heldigvis et slikt møbel av bestemor i julegave og den kan vi plukke ut selv :hoppe::) Snill er hun! :D

Vi var pizzasultne ut på kvelden og bestilte pizza fra Dolly Dimple,- nr 21- Parmanoia. Bestående av Parmaskinke, pesto, og tomater etc. Den var KNALLGOD!!!

Dro så på kino ( hadde bestilt tidligere på dagen ) - > "Finding Nemo" amerikansk animasjonsfilm med ORIGINALtale... Vi takler ikke høre de "faka" norske oversettelsene. Den var kjempefiiin :D Søte og sjarmerende karakterer og den var virkelig bra laget :)

Vi fant ut at vi ville ta en flaske vin for en gangs skyld ( lenge siden ) da vi kom hjem, og prøvde først en. Den smakte kork. Så en til,- den smakte svakt gjæret og var snev av "kullsyre" i.

Vi ble ikke overrasket.

Saken er at vi har spart på vin og hatt lagret hjemme i et stativ en stund. Men nå i det siste har vi så og si ikke tatt noe av samlingen, og den har tydeligvis ligget for lenge i gal temperatur.

De fleste rødvinstyper krever 16-18 graders temperatur for at de skal være max holdbare og gode. Men det har vært store svingninger både her og i den forrige leiligheten.

Vi prøvde ikke flere vinflasker.

Neste gang blir det cognac :sjarmor:

Har forøvrig lyst til å kjøpe oss et vin(kjøle)skap. Fra www.norcool.no. Det er sikkert dyrt, men da er vi i allefall sikret at godsakene får bedre holdbarhet. Er nok verdt det :)

I dag skulle vi hovedsaklig tre ting :

1 ) Skifte til vinterdekk

2 ) Vaske bilen ( den var mer skitten enn et slikt flott kjøretøy fortjener :( )

3 ) Mekke og styre litt med pc`n, så vi kunne begynne reinstalleringen av "heile driten"...

Vi fikk vasket bilen i allefall og så avla i "svigers" et raskt besøk.

Dekkskift får vi ta til uken, en dag det er opphold :o

Vi har i allefall kost oss masse i dag og spist pizzarester og baguetter til middag. Skulle egentlig laget farsdagskake til "svigerfar", men vi fikk rett og slett for liten tid før vi skulle dit. Så da fixer vi det vel en annen gang.

Nå nylig har pus sittet på nakken (!) min i lengre tid. Hun har tydeligvis funnet seg en ny hobby,- å sitte så høyt som mulig på meg eller sambo. Hun VAR så søt :D Sambo listet seg ned ( hun pleier alltid å springe etter når en av oss skal ned,.- liker seg bedre nede ) og hentet kamera. Pus satt utrolig nok på samme plassen :ler: Hun la seg til og med ned i "hvilestilling" og begynte å male hihihi....

Skal overføre litt bilder og sende til oppdretteren,- det vil forhåpentlig falle i smak :)

Vel, nå tror jeg vi skal ned å lage kakao med krem før vi tar kvelden.

Tusen takk for superhyggelige hilsner og besøk i boka.

Ønsker dere alle en riktig god kveld og ny giv til en ny arbeidsuke.

Sender dere en STOR kveldsklem :kysse:

Nattaaa :vinke:

ETTERNØLINGSETTERSKRIFT :

I morgen skal jeg prøve å gjøre følgende

¤ Dra på aetat / alternativt skrive en mail

¤ Kjøpe toalettpapir på nærsjappa ( duverden for en betroelse :ler: )

¤ Prøve å lage litt flere smykker,- dvs rydde bordet og legge ut masse dill og tenger

¤ Male på glassene jeg kjøpte på Ikea for en halv evighet siden. Har tilsammen fire farger glassmaling og skal la dem tørke i et døgn før se skal stekes i ommen. Dette skal bli særdeles gøy å holde på med :D

¤ Trene - for nå er det veldig lenge siden og jeg vil gjerne se litt mer "kvikk" ut på julebordet med jobben til sambo

Så imorgen får vi se om jeg klarer alt dette :lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det var jammen meg litt av en oppsummering ja! :P

Bra du føler deg bedre. Kjempesynd at du var dårlig på fredag, hadde vært så kos å møte deg! Var i alle fall kjempekos å møte MarianneE. Og du har vel fått hørt hva hun synes om meg..så jeg får bare vente å se om det blir flere muligheter???... :blunke:

Natta for meg snart.

Flott uke til deg!

Klem Aricept

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei og hopp! Da var det mandags morran igjen

Hei til Aricept og Kverula ! Godt å "se" dere :D

Aricept : Har ikke snakket med Marianne ennå, men mulig jeg finner henne på msn etterpå ? Tenker det var kjempegøy å møtes :) Neste gang er jeg med og : - )

Kverula : håper du har det fint og :) Tusler innom dagboka di om litt..:)

Nå har jeg akkurat vært i dusjen og gått igjennom den lange rutinen med å smøre inn rubbel og bit av kroppen ( ehm, hørtes litt morbid ut hehehe ) Jeg har så innihampen tørr hud med middels tendens til psoriasis / atopisk eksem ( legen får ikke bestemt seg på akkurat det der... ), så jeg er pokka nødt til å bruke masse bodylotion - grrr.

Jeg pleier vanligvis å bruke et bestemt merke,- husker ikke hva det heter,- ikke veldig kjent i allefall. Men det selges kun i et eneste parfymeri her i byen og seff. i Oslo da. Den fikk jeg ikke tak i på lørdag, så da ble det en Niveakrem i stedet. Den er seig og klissete ennå, selv om det er et kvarter siden jeg tok den på :o

Det er overflødig å si at jeg aldri i livet skal kjøpe denne kremen igjen. Den lukter dessuten gomme (!) ( les : norsk bondekostpålegg )

Så nå sitter jeg i undertøyet og lar huden på armer og ben tørke. Er redd for et svare kliss om jeg kler på meg "for fort"...bah!

Skal i allefall tusle ut og handle noen nødvendigheter, og så ringe mamsen min. Lenge siden vi har prata nå, så det skal bli kos.

Zo long :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Helluuu! :D

hehe, jeg måtte nesten le da jeg leste om din lille bodylotion-seanse igår! Skjønte at du ikke var så VELDIG fornøyd med den kremen...

Nå sitter jeg på KG på "lånt" tid. Lovet meg selv at IDAG skulle jeg ikke logge meg på når jeg stod opp, men sette i gang å male med en gang...

Men her sitter jeg da...med litt dårlig samvittighet...

Ja, ja. Jeg blir vel mer effektiv etterpå da... :lol:

Ha en fin dag!

Klem...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heiii :D

Goood moooorrgen :hoppe:

Ting har absolutt gått bedre i det siste, *Meg* :) Men hadde en solid nedtur i går igjen. Vi vurderer sterkt å søke på jobber i Oslo nå i tillegg, selv om det er vanskelig der og. Vil jo helst bo her da, men det er ikke sikkert vi har noe valg etterhvert. Alt i alt er jeg bli`og gla`akkurat nå i allefall :D

Bettie : Håper virkelig jeg får den jobben :) Nå skulle de vel egentlig ha kontaktet meg, da butikksjefen visstnok er kommet til byen igjen. Jeg håpet og trodde de ville ringe for evt intervju i går, men hørte ikke noe og jeg sendte sms til venninnen min, men har ikke hørt noe :o Griiin! :grine: Er plutselig redd for at de ikke vil ha meg likevel og har ombestemt seg helt, og at venninnen min ikke "tør" å si det :( Buhuu!

Men jeg skal prøve å ringe venninnen min i dag. Har jo gått på gress og ventet i to drøye uker snart og de trengte jo hjelp fort. Så jeg synes det er på tide å høre noe, så jeg vet hvor jeg står i allefall... sukk

Kverula : Hihi, den bodylotionen fikk jeg lyst til å kaste ut av vinduet! :evil: Har ikke sett på makan jeg. Nivea pleier å være sånn gjennomsnittlig greit, men noen av kremene har vist seg å være veldig feite i forhold til det de skal være og de lukter søtt og kvalmt... Og så er de sååå seige og klisne! grrr...

Får se om jeg tar meg råd til å kjøpe en ny en. Må jo ha et eller annet til den begredelige huden min hehe...

Herregud, pus har gått helt av skaftet. Hun har nå hatt nesten sammenhengende raptus- løper rundt i stua, over sofaen, velter ned ting på veien, og springer etter baller og mjauer. Akkurat som om hun er på jakt :ler: Hun tar jo helt av! Hører at klørne skraper langs parketten :o

Heldigvis er det ikke for mye friksjon hehe...

Akkurat nå sprang hun opp hit og ligger nå og slapper av på gulvet. Hun bare slang seg ned og ligger og vrir seg av dovenhet :lol: Så søøt atte :D

Åh, jeg har tatt helt av nå.

Sitter og ser på Slike fristelser Jeg ELSKER Burberry.... sukk...

Nyydelige!

Omygoood!

Sikle..

Vilhavilhavilha!

Denne var kul, men helst ikke i "fuchsia"...]

Stiiilig!

Også vil jeg gjerne ha en slik trekvart lang jakke / trenchcoat-aktig sak fra Burberry, som er kledd i de "berømte" rutene... Noen vil kanskje si "too much", men jeg elsker det mønsteret :D

Det er bare en ting å gjøre,- BLI RIK!

: skal jobbe med saken : :lol:

Mistenker at det kan ta noen år før jeg får råd til så mye som en lommebok fra Burberry.. sukk..

- Vel, nå må jeg i gang med dagens arbeidmarkedsrunde..

C yaa !

:briller:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...