Gå til innhold

:( Hjelp barnet mitt vil ikke legge seg (2 1/2 år)


Gjest Rufsetufsa

Anbefalte innlegg

Gjest baby-E
Hei. Jeg har ikke snakket om TS. Men generelt, mener du ikke at hyling er en form for gråt?

Utenom i lek etc da.

hyling og skriking ser jeg ikke som en form for gråt nei. Man kan hyle og rope når man er sint uten at det er gråt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hvis du ser litt nærmere etter, så ser du at kkristin ikke nøyer seg med å fortelle hvordan hun gjør det, men hun kritiserer andres måte å gjøre ting på hele tiden, og dette er provoserende!

Det er ikke meningen hvis noen føler seg kritisert. Men hvis du ser på på den måten er det like mye jeg som blir kritisert. Jeg bare sier mine meninger, som alle andre. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hyling og skriking ser jeg ikke som en form for gråt nei. Man kan hyle og rope når man er sint uten at det er gråt.

Ok. Men jeg tror ihvertfall at et barn som hyler i sengen ikke gjøre det for moro skyld.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hold ut det går over!! Sønnen min holdt på på samme måten på samme alder.

Var helt rasende og det hjalp ikke samme hva vi gjorde.

Tror jeg prøvde alt som er beskrevet lengre oppe her. Fra samsoving til å sitte der men ikke se på. Sønnen min ville bare være oppe.

Kom på en morsom historie fra en gang vi var hos foreldrene mine, og han sov på samme rom som oss. Han var inne i en periode hvor han skullebestemme alt selv, og når han skulle legge seg om kvelden var det bare neineinei og vil ikke. denne kvelden hadde jeg prøvd alt... og han hadde hylt i tre samfulle timer.

Pluselig så slo en tanke ned i meg og jeg sa: "Hør her: du kan få sove i din seng eller i min seng. Du får IKKE sove i pappas seng, men du kan få sove i min seng".

Gutten vrælte "Jeg VIIIIIL sove i pappas seng". Hvorpå jeg lot som jeg tenkte meg om og så sa jeg "Greit, jeg gir meg, du FÅR sove i pappas seng". Så flytta jeg ungen over, han la seg ned, og sov 20 sekunder senere. Hellig overbevist om at han hadde fått viljen sin. Jeg kunne ikke anna enn å le. Han hadde fått ligge i pappas seng en halv time før, men da ville han ikke det heller... fordi da var det noe jeg ville at han skulle gjøre. De magiske ordene viste seg altså å være "jeg gir meg". :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tusen takk for alle tips så langt.

(Dette begynte jeg på tidligere idag, men ble ikke ferdig)

Vil svare litt generelt til de innlegg som har kommet.

Jeg kjenner mitt barn veldig godt, og det er deffinitivt hyling pga sinne.

Har prøvd samsoving, ligget ved siden av henne og kost med henne, hun roer seg etterhvert, men erfaringsmessig har jeg blitt liggende i flere timer (flere kvelder i strekk) ender med at det er jeg som sovner, når jeg våkner ligger hun med vidåpne øyne og kikker på meg. Om hun har sovnet har jeg prøvd å liste meg ut av rommet hennes, men da er det i gang igjen.

Tror ikke samsoving passer for oss i lengden heller. Dette blir vanskelig i forhold til storebroren som legger seg en stund etterpå. Jeg er mye alene med barna om kvelden pga pappa`n som er på jobb. Stunden vi har med sønnen alene når veslefrøkna har sovnet er kvalitetstid som han setter veldig høyt, vi voksne også.

Tror jeg heller vil prøve "nanny"metoden. Eventuelt bare håpe at dette er en periode som hun må igjennom for å prøve seg å trekke grenser og at vi bare må leve med det en stund til.

(Så langt kom jeg, resten er nå skrevet etter leggetid)

UTROLIG :)

Vi gjorde alt slik vi har pleid å gjøre. Dusjet, gredd og fønet håret, tatt på natt tøy, gått ned på kjøkkenet, spist kveldsmat mens vi har bladd/lest i en bok, pusset tenner, gitt nattakoser til pappa, storebror, hunden vår og alle dukkene. Gått opp i sengen, la seg frivillig under dynen, jeg fikk nattakos og ønsket henne en god natt, hun reiste seg opp og slukket nattlampen sin og sa "natta mamma". La seg ned igjen, jeg gikk ut av rommet. Nå har det gått over en time og det er helt stille.

Storebror og jeg har spilt Yatzy og skravlet :) Tror han syns det er deilig å kunne legge seg uten masse hyling fra naborommet.

ENDELIG!!!! håper bare dette vil vedvare i fremtiden. Hvis ikke har jeg fått noen gode tips, forhåpentligvis :icon_smile: , som vil bli prøvd ut så fort det skulle trenges.

Ha en god kveld alle sammen :kose:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...