Gjest Gjesta Skrevet 1. mai 2005 #3761 Del Skrevet 1. mai 2005 Det er krise i Kverula-heimen i dag, fordi snekkern holder på å kle om en vegg så festet for flagget er tatt vekk. Da får ikke Kverulanten flagget på 1.mai, og det syns han er ILLE!!! Et annet problem han fikk i forhold til denne dagen, er at han hadde planer om å gjøre ferdig en jobb på huset i dag, men så kom han på at det er 1.mai - og man JOBBER ikke på 1.mai. Det straffer seg å være så prinsippfast! Og det verste er, at det ender opp med at jeg - som ikke er SÅ prinsippfast - må gjøre jobben! Ja, ja - vi får se hva dagen bringer! Tannebisser på gang, kanskje - da er det jo ikke no' lett å sove da, dakar...Så fort ting skjer, monja - helt utrolig! Torstein begynner jo å bli stor gutt allerede! Kose dere i dag! K Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
monja Skrevet 1. mai 2005 Forfatter #3762 Del Skrevet 1. mai 2005 Det er litt omvendt her i huset, Kverula Jeg føler litt som samboeren din for 1. mai, mens mannen min er mer som deg. Men det er ikke krise om jeg ikke får opp flagget altså Dessuten har to av naboene begynt å sage ved så nå har gubbelars dratt ut saga han og - for å sage materialer til ny trapp. Den gamle er nå historie :o Og jeg huska å ta før bilde sånn at dere kan få se forskjell Overskyet idag, men det er relativt varmt da, 15 grader. Deilig. Smurfen er for tiden travelt opptatt med å utforske gardinene til hu mor, og jeg er litt redd for at han skal rive dem ned sånn som han henger i dem. Han har til og med glemt lunsjen klokka halv 12. Men han får mat når han sier fra. Er ikke så fast på tidene. Lurer på om det blir brødskive idag. Leverpostei Var visst sulten likevel.... Høres iallefall ut sånn ( ) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
monja Skrevet 1. mai 2005 Forfatter #3763 Del Skrevet 1. mai 2005 Da er vi ferdige med lunsj og tilbake i lekinga igjen Lunsj idag ble nesten en hel skive med leverpostei, 1/3 glass (stort) med pærepure og 30 ml vann. Flinke gutten min Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
monja Skrevet 1. mai 2005 Forfatter #3764 Del Skrevet 1. mai 2005 Det regner Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
monja Skrevet 1. mai 2005 Forfatter #3765 Del Skrevet 1. mai 2005 Middagen ble suksess. Vi spiste to porsjoner hver - Torstein og Han fikk potet, gulrot, broccoli, blomkål og fløtesaus. Fy og fy, den er litt salt, men det ble ikke mange dråpene, så det går nok bra det. Han syntes nok det var godt ja. Gapte som bare det . Til at jeg ikke hadde tilberedt oksesteik før ble jeg veeeeldig fornøyd. Stekte den i stekepose på 150 grader i 2 timer (den var nesten 1,4 kg). Da var den grå inni - akkurat sånn som jeg liker den. Pakka den så inn i alu.folie og lot den ligge inne i en badehåndduk en halvtimes tid. Da fikk kjøttsafta satt seg skikkelig Ble god og mett ja Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
monja Skrevet 1. mai 2005 Forfatter #3766 Del Skrevet 1. mai 2005 Nesten ferdig med trapp/veranda. Mangla 4 meter med gulvbord og skal sette opp rekkverk i morgen. Mannen har vært kjempeflink med grunnarbeidet og gulvet la vi sammen. Den ble ikke riktig sånn som vi planla - hele greia ble 2*3 meter, men 6 kvm er ikke ille det da. Klager ikke Nå koser vi oss med toast og BigBrother Måtte sette sengebunnen til smurfen helt i bunnen idag. Han hadde den øverst helt til idag, men i kveld satt han på knærne og holdt seg fast øverst på sprinklene :o Da bestemte vi oss for at nå var det på tide å senke bunnen. Vil jo ikke ha noe av at han faller i gulvet heller. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Naturelle Skrevet 1. mai 2005 #3767 Del Skrevet 1. mai 2005 God kveld, den trappa høres jo herskapelig ut! Greit med en handyman i huset! Kos deg med Bigbrother, spent på hvem som går ut ikveld! (jeg håper ihvertfall at Kenneth er en av de to...) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
monja Skrevet 2. mai 2005 Forfatter #3768 Del Skrevet 2. mai 2005 Hei hei, Naturelle!!! Utrolig fornøyd med at Kenneth "gikk ut" av BigBrother. Jeg tviler på at han kommer inn igjen da - med tanke på at han er i karantene med Carl Fredrik. Men han kan jo gjøre det og ettersom han er en svakere konkurrent for Tina :klø: Uansett: TINA fikk være i BB huset Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
monja Skrevet 2. mai 2005 Forfatter #3769 Del Skrevet 2. mai 2005 Har hatt en rolig formiddag. Smurf sov fra 10 til 11.45, og nå la jeg han igjen klokka 13.15. Da var han trøtt igjen gitt. Men skal han sove? Neida.... Ligger og babler i senga si, og snur seg hvert 5. minutt. Synes ikke jeg gjør annet enn å snu han tilbake hele tiden jeg. Må vel snart gå og se til han igjen.....sukk. Snakket i telefonen med ei venninne som har flytta til Hedmark. Gutten hennes er 6 uker og det er alltid koselig å høre hvordan de har det og. Nå koser jeg meg med en salat Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Lizbet Skrevet 2. mai 2005 #3770 Del Skrevet 2. mai 2005 Hei! Er det smurfen du har bilde av? Nydelig bilde og nydelig gutt! Ha en fin dag videre!! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Nanella Skrevet 2. mai 2005 #3771 Del Skrevet 2. mai 2005 Hei! Så koselig med hilsen i dagboken min Jeg må jo innrømme at jeg stadig vekk har sniklest her inne også da... :-) Smurfen er så søt atte! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
monja Skrevet 2. mai 2005 Forfatter #3772 Del Skrevet 2. mai 2005 Det er smurfen min som er på avataren min ja, Lizbet. Og jeg er ikke så rent lite stolt av han Takk for hyggelig hilsen Silje! Godt å høre at det ikke er bare jeg som snikleser i dagboka di da Håper det går bra med deg Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
monja Skrevet 2. mai 2005 Forfatter #3773 Del Skrevet 2. mai 2005 Tror tannebiss nummer tre er på tur. Ser ut som om det er kommet et hvitt felt, med hull i tannkjøttet, i øvermunnen - hjørnetanna på venstre side :o En liten Dracula? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjesta Skrevet 2. mai 2005 #3774 Del Skrevet 2. mai 2005 Torstein er så vakker, monja... Utrolig fint bilde! Klarer ikke å forestille meg Dracula-tenner på han der, nei! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ionaa Skrevet 2. mai 2005 #3775 Del Skrevet 2. mai 2005 Nyyydelig bilde av pjokken. Skjønner godt at du er stolt av han Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Cilla Skrevet 2. mai 2005 #3776 Del Skrevet 2. mai 2005 Tror tannebiss nummer tre er på tur. Ser ut som om det er kommet et hvitt felt, med hull i tannkjøttet, i øvermunnen - hjørnetanna på venstre side :o En liten Dracula? Den tanna fikk Ida først oppe! Hun gikk en mnd eller to med bare den oppe og hun så ut som en liten dracula, vi trodde det var hjørnetann helt til fortanna kom, da fant vi ut at det var en toertann. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
monja Skrevet 2. mai 2005 Forfatter #3777 Del Skrevet 2. mai 2005 Kanskje det er toertann som kommer til Torstein og :klø: Hadde ikke tenkt på det en gang jeg, Cilla. Men det er ikke umulig nei. Vel, det er vel bare å vente å se. Vi har vært ute og snekra litt mer i kveld og. Og Torstein sover til tross for at vi hamrer og sager og dunker utenfor huset. Flink han Vi har fått på det meste av rekkverket nå så det begynner å ta form. Blir knallflott. Gleder meg masse til det er helt ferdig. Forhåpentligvis i morgen. Tror det blir dårlig med maling av hus på torsdag. Det er jo meldt skikkelig drittvær. Men vi får kjøpe dekkbeis likevel da sånn just in case. Mannen må bare legge ferdig bordkledninga på tilbygget først. Det får bli onsdag og torsdag det da. Så får vi male det som blir gjenstående på fredag. Og på lørdag blir mannen 36 år Da skal vi bare slappe av og kose oss. Får sikkert en del besøk av familie og venner og. Koselig! Nå har jeg akkurat sett at min favoritt i Kandidaten gikk av med seieren ..........så da er det tid for å finne sengehalmen Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Naturelle Skrevet 3. mai 2005 #3778 Del Skrevet 3. mai 2005 Hei Monja, oppskrift på grateng ligger i boka mi! Enjoy! :-) Flinke dere er, håper vi får se bilde av den nye trappa/verandaen?! Herlig å se bilde av Torstein, han er en hjerteknuser! Kjenner det kribler i eggstokkene, men skal nok av naturlige årsaker vente litt... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
monja Skrevet 3. mai 2005 Forfatter #3779 Del Skrevet 3. mai 2005 Legger inn oppskrifta di her jeg, Naturelle! 1 blomkål 1 broccoli evt. rester av potet kalkunskinke hvis man ønsker å ha kjøtt i 5-6 egg ca. 5 dl melk revet ost Forvell grønnsakene, legg grønnsakene i ildfast form. Pisk sammen egg og melk og tøm over grønnsakene, tilsett salt og pepper hvis man ønsker. Dryss over ost, og stek i ovnen på 225 grader i ca. 30 min. Knallgodt og enkelt! Middagen idag er iallefall i boks Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Lizbet Skrevet 3. mai 2005 #3780 Del Skrevet 3. mai 2005 Det blir en meget sjarmerende Dracula som kommer til å gjøre stor suksess! Har tilbrakt 3 timer på kafè med babyprat i dag da en venninne er gravid. Og vi er jo alle i rette alderen til at det gjør noe med noen og en hver av oss andre Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå