Gå til innhold

Monjas lille røde

monja

Anbefalte innlegg

Akkurat nå har det vært 30303 visninger i dagboka mi. Det var jo nesten et litt magisk tall det :ler:

Tenk om alle hadde skrevet et innlegg.....sukk.

Og for ordens skyld: Jeg har blitt mye flinkere til å være på KG enn det jeg var for en stund siden. Kjenner nesten avhengigheten komme :sjarmor:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Naturelle

En snikleser melder seg herved... :oops:

Har fulgt deg og Torstein ei stund, artig å lese om hverdagen med små barn i huset!

Fint å høre at det er både nedturer og mest av alt oppturer!

Virker som dere har det bra, og nå som våren har kommet er jo livet herlig!!

(selv om frau-lukta kan bli litt intens innimellom...)

Ha en fortsatt fin dag!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ble ikke noe møte på meg idag. Mannen var ikke hjemme før 15.45 og da kunne jeg ikke ha dratt tidligere. Det tar 30 minutter å kjøre så da fikk det bare være. Jeg har tross alt egentlig fri og jeg får før eller siden høre hva som skjedde likevel.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi har også lyst til å lage nytt inngangsparti, så du må gjerne legge ut bilde til informasjon. Men vi har veldig mange planer da, så det gjenstår jo å se når det blir tid til inngangsparti. :roll: Sånn er det å kjøpe "gammelt" hus.

Det luktet kumøkk hos oss for et par uker siden også, men det er heldigvis et overstått kapittel nå. Det er en av gledene ved å bo på landet det. Heldigvis gjorde bonden unna det værste før helga, så vi kunne kose oss i vårværet uten gassmaske. :ler:

Malou :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Madden

Utrolig skjønn avatar du har fått Monja!!

Jeg synes også det var bra at du tok tilbake Monja..ble ikke helt fortrolig med heffalompen!!

:klem2:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så koselig at du skrev en hilsen, Naturelle. Alltid hyggelig med nye "fjes" i dagboka mi. Livet med småbarn i huset bringer mange utfordringer hver dag, og det er kjempespennende.

Men grøss og gru, jeg kom akkurat til å tenke på at det er bare 4 permisjonsuker igjen :o To uker i mai og to uker i juni, og så er det full fres på jobb fra 4. juli.....Tror jeg må ha meg noen feriedager :ler:

Huskjøp er alltid lik mange planer og drømmer tror jeg, Malou. Har 1000 drømmer om hvordan det skal bli til slutt, men så kommer det litt an på pengebingen og da (og der er det jo stort sett ekko :ler2: )Men vi får ta det etterhvert. Evighetsprosjektet.

Kumøkk på jordene er et skikkelig vårtegn ja. Og heldigvis er naboen vår en smule sparsom med møkka på åkeren rett nedenfor huset vårt. Og han frauer aldri når det er fint vær og vi sitter ute.

Takk takk, Madden! Enig med deg i at Monja er mer meg. Ble ikke helt fortrolig med heffalompen jeg heller :riste:

Idag fikk vi ikke avisa - som jeg er avhengig av på morgenen :grine: Og da jeg ringer for å få den tilkjørt (som de gjør når bud har glemt en abonnent) får jeg høre at på grunn av at vi bor så langt unna byen har de ikke den servicen for oss :evil: Så med mindre de får tak i budet her blir det ikke avis før monjamannen kommer hjem :evil: :evil: :evil: Og da forventer de at vi betaler full pris for den. Pøh, sier jeg bare. Her skal det jammen trekkes av regninga. Selv om det er bare 12 kroner er det en prinsippsak synes jeg. Dermed basta.

Men ellers har vi det bra da. Sov til 07.15 og nå ligger tassen i reisesenga si. Da vet jeg hvor jeg har han :ler:

Sola skinner og fuglene synger i dag og. Ikke en sky på himmlen. Men i morgen er det helg og da kommer sikkert regnet :roll:

Ha en god fredag!

:klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Fikk avisen likevel jeg :sjarmor:

Det nytter å klage :wink:

Fikk et lite referat fra møtet på jobben. Var ikke mye jeg hadde gått glipp av akkurat.

- Vi skal flytte fra de lokalene vi har idag.

- Vi har gått opp i lønn. 5 kroner timen, noe som tilsvarer ca 10 000 kr i året :hoppe:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Åh, det har jeg glemt, April :oops:

Skal se om jeg finner det i morgen. Aner ikke på nåværende tidspunkt hvor det er.

Idag har vi vært hjemme hos mamma og pappa (Torsteins mormor og morfar) i mange timer. Det er en stund siden vi har vært der, så det var på tide syntes mormor. Hun kosa masse med lillegutt og han blir skikkelig bortskjemt når han er der :ler: Vi var ute på trilletur i finværet og han har sovet ute i body, strømpebukse og tynn lue. Var kokvarmt neddi vogna, men han sov 45 minutter.

Vi har henta materialer til trapp, men må sette opp hundegården først. Alt skal være ferdig på søndag. Skal steke oksesteik i kveld. Skal ha den til middag på søndag for svigermor kommer. Har kjøpt poteter, grønnsaker og saus idag så jeg gleder meg allerede :sikle:

Selvangivelsen er levert forresten :sjarmor:

Som vanlig i siste liten. Nå er det bare å sette seg tilbake og vente på restskattkrav på nesten 9000 kr.

Mannen kunne skrive av over 37 000 kroner i pendleravdrag og bompenger :o Sånt hjelper på skatten det. Neste år er jeg nok opp på plussiden igjen.

Har spist pizza til middag idag, og nå er far og sønn på badet og tar kveldsstellet. Snart sengetid for små troll nå. Og jeg og pappa'n skal kose oss med Idol og litt potetgull. Herlig fredagskos :hjerte:

Håper dere som er inne her og leser får en flott fredag!

:klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, hva synes du?

Den store spise-pizza-kvelden i kveld skjønner jeg. Har hatt det i Kverula-heimen og Middis-heimen også. :)

Kos deg videre på fredagskvelden.

Også må jeg også føye meg i rekken og si at de bildene av Torstein er utrolig fine. Han er jo bare kjempenydelig.....men det trenger jeg kanskje ikke fortelle deg? :wink::)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Idol i kveld.....hm.....Christian må ut :Nikke:

Jepp, i år vil vi ha en jente som vinner (jeg vil iallefall det) så derfor må en gutt ut idag. Nemlig :wink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Gjesta

Hvis vi skal ha en jente i år, så må det i såfall bli Jorun...for Tone er ikke no' særlig syns jeg da...søt, men ikke noen sangerinne i mine ører. Ja, ja - jeg heier litt på Erik jeg da - så alt er greit bare ikke han ryker! :wink:

Pizza-kveld, ja - det er toppers det! :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Både SnartMamma og NybaktMamma skal slette innlegg som er mer enn 1 år gamle :o Det vil si at alle innleggene mine på SnartMamma forsvinner :grine: Kanskje jeg burde kopiere noe over her? Tall og formsjekker etc? Får se hva jeg egentlig har der.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
Gjest Gjesta

Ja, Cindy var min favoritt også - helt til hun røk ut da... :roll: Og så var det Eva...helt til hun røk. Og nå er det egentlig ingen av mine favoritter igjen...Men jeg heier på Erik i kveld, i hvertfall! :wink:

Og ang. sletting av innlegg, så syns jeg jo du burde kopiere og lagre de som betyr noe for deg - sånn som mål og sånt...Det blir sikkert litt av en jobb, men...

Nå må vi se på utstemminga!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Til oss kvinner

Vær sikker på at du leser siste linje!

Vakre Kvinner

3 år: Hun ser seg i speilet og ser en dronning!

8 år: Hun ser seg i speilet og ser Askepott.

15 år: Hun ser seg i speilet og ser en Stygg Stesøster

(Mamma, jeg kan ikke gå på skolen når jeg ser sånn ut!)

20 år: Hun ser seg i speilet og ser "for tjukk/ for tynn, for kort/for

lang,

for rett/ for krøllete" - men bestemmer seg for å gå ut likevel.

30 år: Hun ser seg i speilet og ser "for tjukk/ for tynn, for kort/for

lang,

for rett/ for krøllete" - men finner ut at hun ikke har tid til å

fikse det,

så hun går ut likevel.

40 år: Hun ser seg i speilet og ser "for tjukk/ for tynn, for kort/for

lang,

for rett/ for krøllete" - men sier til seg selv "jeg er i det

minste ren",

og går ut likevel.

50 år: Hun ser seg i speilet og ser "jeg er", og går dit hun har lyst

til å gå.

60 år: Hun ser seg i speilet og minner seg selv om alle de som ikke kan

se seg i speilet lenger. Hun går ut og erobrer verden.

70 år: Hun ser seg i speilet og ser visdom, latter og muligheter.

Hun går ut og nyter livet.

80 år: Hun gidder ikke å se.

Hun putter på seg en lilla hatt og går ut for å ha det gøy med

verden.

Kanskje skulle vi alle tatt på den lilla hatten litt tidligere !

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...