Gå til innhold

Monjas lille røde

monja

Anbefalte innlegg

God morgen! Endelig en fridag.... - og 6 fridager to go :sjarmor:

Mannen er ikke helt i form idag, så han er hjemme fra jobben. Tror det er noe forkjølelse som bryter på han. Masse sånn dritt som går rundt her nå. Håper vi slipper mer sykdom denne våren.

Og lillegull mente dagen begynte klokka 6 Han fikk en flaske og vi håpet han skulle sovne igjen, men nei da. Ikke den karen nei. Han ligger fortsatt i senga si, men jeg tror jeg skal ta han opp snart.

Vi må begynne å endre spisevanene hans. I følge vår helsesøster drikker han alt for mye melk. Nå drikker han opp mot 8 dl i døgnet, men han skal visst ikke ha mer enn max 6dl når han er så gammel som nå. Har såvidt begynt å introdusere han for brød og det virker å gå bra. Prøvde å gi han brødskalk og han smula den helt istykker :ler: Spiste litt da. Så fikk han brødskive med leverpostei og selv om det ikke var det beste han hadde smakt virka det ikke som om det var det verste heller. Han spiste ikke mange biter da, men det er jo en begynnelse. Så nå blir det mer vann og brød og mindre melk. Frukt er også bra sa helsesøsteren vår.

Og jeg som er så redd for at han skal sette brødbiter i halsen :grine:

Ser ut som om været blir OK her i dag. Regna skikkelig i morges, men nå bryter sola gjennom ser det ut som. Det er jo lov å håpe da.....sukk :roll:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Grattis med barnehageplass!

Vi har allerede fått avslag på hovedopptaket. Vi har nemlig søkt på barnehage fra 1 år og Marcus fyller ikke "kravene" Han fyllerjo 1 år i oktober, altså 2 md for liten. Problemet er jo bare at i hele bydelen (det er en stoor bydel, finnes det bare 1 barnehage for barne fra 0 år og den lå så langt unna. Dessuten hadde vi vel ikke hatt sjanse uansett til å komme inn. Det erjo så mange barn.

Vi håper at Marcus kommer inn på studentbarnehage da.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så kjedelig at dere ikke har flere barnehager som tar inn barn fra 0 år, Sandra. Her er det flere, men likevel føler jeg det er bare flaks, når det totale antallet barn er maaaaange og det bare er 565 plasser (eller noe sånt) å dele på. Vi fikk plassen fra august, og siden det er bare 60% plass får vi også 40% kontantstøtte. Det hjelper på det, for da er det bare 500 kr ekstra for oss å betale pr mnd. Vi har ikke behov for mer plass enda heller så det passa jo kjempebra.

Idag har vi begynt å legge om kosten til lillegull igjen. Han har fått for mye melk i følge helsesøster så idag har det sett sånn ut:

01.30: (urolig natt i natt) 180 ml MME

07.00: 180 ml MME

10.00: nesten full porsjon havregrøt, litt brødskive med leverpostei og 100 ml MME

13.00: 1 hel banan og vann/sviskesaft

15.00: 150 ml MME

17.30: 1/2 glass Nestle middag, 1 glass eplepure fra Hipp og sviskesaft

Så regner jeg med at han skal ha litt MME før han legger seg, så vi kommer vel ut på en 700 ml MME idag, men egentlig kan vi jo trekke fra 180 på natta, for han bruker jo ikke normalt å spise klokka 01.30. Så til vanlig vil han vel ligge på en 500 - 550 ml MME. Det ser jo bra ut det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Våkna for mat i 1 tida i natt og :Gjesp:

Fikk bare 100 ml MME da før han sovna igjen.

Orka ikke å sove lenger da klokka ble 7 jeg. Typisk meg når det blir lyst ute. Da er jeg full av energi på morgenen.... :ler: Men det dabber av utover dagen da.

Idag vt jeg ikke om jeg har noen planer egentlig. Skal til byen å hente bilen til mannen for det var noen som enten hadde punktert dekket eller bare sluppet ut lufta. Irriterende at folk ikke kan la det de ikke eier være i fred :evil: Men vi skal vel på fart på bilen igjen.

Mannen er hjemme i dag også for han er ikke riktig i form enda. Men i morgen skal han på jobb sier han. Sikkert bra det, for det er vel ikke så veldig positivt at en arbeidstaker er borte fra jobben? Jeg mener nå sykdom er en lovlig god grunn for å være hjemme jeg da, men det er ikke alle som mener det :roll: Dessuten virker det som om han er hjemme "hele tiden" ettersom han har hatt permisjon i en uke nå. Han sliter med dårlig samvittighet stakkars. Tror han kan få sparken eller noe.

Håper vi får til å stulle litt rundt huset idag. Det er meldt regn, men det ser egentlig ikke så verst ut når man ser ut av vinduet. Synes det er deilig å være ute på våren. Ordne og stelle i hagen. Vi skal ha ned noen trær inne på tomta, og så skal vi grave ut til sandkasse. Smurfen må jo ha det til sommeren :Nikke:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sitter og ser Fagerstrand. Ikke forstår jeg hvorfor, for det er et skikkelig irritasjonsmonemt :evil: Blir jo rett og slett sinna av å se det.....Men gubben vil se det, så da kommer jeg liksom ikke utenom :Hehe:

Vi har hatt besøk av naboene idag. De er vel kanskje ikke akkurat naboer siden det er 3 km unna oss, men så er det ikke akkurat trangt om plassen her vi bor heller da :ler: De var her med sønnen sin som er tre uker yngre enn Torstein, med det resultat at Torstein grafset til seg alle lekene og ikke ville gi dem tilbake igjen :fy:

Nå er lillegull i seng og jeg skal slappe av sammen med mannen :kose:

:klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Mayamor

Gratulerer med barnehageplass.

Ikke alle som er like heldige det i det lotteriet nei...

Noen påstår at det er enklere å vinne i lotto...:Hehe:

Holder på med aksjon rydde hus/hage/garage vi også.

Har henger og har nok kjørt 30 lass på fyllingen... :o

Men det er deilig å vite at det må jo ta slutt en dag.

Selv om samboer sier at jeg shopper så mye at dette er en evighets maskin... :tunge1:

Klem fra Mayamor :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Idag har jeg hatt en dårlig start på dagen :cry:

Jeg hadde lagt Torstein for den første duppen. Babycall'en vår funker ikke så jeg satte opp døra til rommet. Men når jeg sto på kjøkkenet med oppvaskmaskina i gang og vannet rennenede hørte jeg ikke noe. Etter 10 minutter går jeg og sjekker på gutten og da har han lagt seg på magen og ligger med ansiktet ned i madrassen. Det kommer rare mumlelyder. Da jeg løfter han opp er han helt slapp og jeg må nesten kakke liv i han. Han hiver etter pusten og hylskriker. Da ble jeg redd da. Heldigvis gikk det bra, men i dag blir det å duppe i reisesenga på stua. Grøss..... Så begynte jeg å tenke på hva som hadde skjedd om jeg hadde kommet 10 minutter senere. Fikk jo helt sammenbrudd på telefonen til mannen etterpå......

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har tatt på meg to ekstra timer jobbing i ettermiddag. Angrer meg? Tja, kanskje litt, men det er nå godt med litt ekstra i lommen da.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Uff så skummelt med Torstein da! Skjønner godt at du ble forskrekket og lei deg. Godt dere har fått dere en ny babycall.

Kos deg med helg etter de 2 (..) timer med jobbing. Håper våren viser seg fra sin beste side hos deg snart også. Her er det meldt opp mot 18 grader i helgen. Det er jo nesten sommer!

Malou

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjesta

Oj, så skummel opplevelse med Torstein da - skjønner godt at du ble både redd og forskrekka. :trøste: Lurt å kjøpe ny babycall da - så kan dere være trygge!

Ville bare titte innom for å ønske god helg jeg da - :klem:

K

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Tusen takk for hyggelige hilsener, Malou, Mayamor og Kverula!!!! :klem:

Torstein legger seg heldigvis aldri over på magen om natta. Da hadde det blitt babysafe med en gang. Men han ligger på siden og sover og han klarer sjelden å sove like lenge på ryggen. Det der magegreiene er noe han har begynt med når han våkner, og når han skal sove dupp, for da er han gjerne litt "turbo" i utgangspunktet.

Mannen kom hjem med ny babycall i går, så nå hører vi alt han fortar seg på soverommet. Er veldig fornøyd med den babycallen vi har nå for den er ganske sensitiv på svake lyder. Den andre vi hadde reagerte jo ikke med mindre huset ramla ned over oss :roll:

Idag bestemte Torstein at dagen skulle begynne klokka 06.30 :Gjesp: Da lå han på magen i senga og så på meg. Ikke noen planer om å sove videre da nei :riste: Så vi gikk opp og nå har han fått astmamedisinen og litt melk før han er tilbake i seng igjen nå. Stuptrøtt :Gjesp:

Tror jeg skal legge meg jeg og. Mannen har kjørt avis idag så han er oppe han og. Tror han har tenkt å være oppe han. Lurer på om vi skal kjøre tl Sverige på "harry-tur" i dag. Det er 3 timer å kjøre, men da kan vi dra innom søskenbarnet mitt og mormora og morfaren min på vegen. De setter sikkert pris på å få besøk av lillegutt. Søskenbarnet mitt har selv en gutt på 2 1/2 mnd. Vi får se.....Har veldig lyst, men så synes jeg det er litt langt og da.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Idag har jeg klart å lage middag som poden mer eller mindre glefsa i seg :o Han som alltid brekker seg når han lukter middag måtte ha to porsjoner før han var fornøyd idag :sjokk:

Oppskriften?

Potet, gulrot, hvit saus fra fiskeboller og en halv teskje baconfett. Kjør sammen med stavmikser og server med vann :Hehe:

Han gapte og gapte. Stor suksess dette. I tillegg mumsa han i seg 1/2 glass Solskinnspure fra Nestle. Nam nam :sikle:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjøpte konfirmasjonsgave til stesøskenbarnet til Torstein idag. Dessertsett fra Hardangerbestikk (Designen NINA). Håper hun begynner å samle litt nå da :wink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Bare husk å lage en ny dagbok da, for jeg regner med at du mener at du skal slette den. Det er bare at "noen" (les f.eks Mie) sletta dagboken også kom det aldri noen ny. Det kan vi nemlig ikke ha mer av! :fy:

Men nå har du jo ikke slettet daboken en gang da, så jeg skal kanskje ikke komme med for mange formaninger..

Fortsatt god søndag!

Malou

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, er du gal, Malou????? :o

Skal da vel ikke slette dagboka :riste: Slette er et skjellsord for meg. Aldri om jeg kommer til å gjøre det. Niks!Nada!No no no!

Skulle bare lagre den for å ta en utskrift av den jeg. Men det ble ikke noe av lagringen min, for med hastigheten på dobbel ISDN linje kom det til å ta et halvt år.....eller mer :evil: :roll:

Idag har vi vært på tur - en helvetes tur. Vi bestemte oss for å dra på besøk til søskenbarnet mitt som fikk en sønn i februar. 15 mil hver vei. På tur oppover hadde vi vel omtrent 8,5 mil igjen da smurfen begynte å vræææææle. Helt hysterisk. Vi tok han ut av bilen for å la han strekke på ryggen og da vi kjørte videre fikk han mat. Han delvis sutret, gråt og lo om hverandre hele resten av veien - og mamma'n :grine: og vurderte å snu for hver kilometer. Men vi kom nå fram og hadde det koselig der i ca 5 timer. Torstein sov dupp i vogna og lekte masse. Vi fikk også møte tanta mi og på turen hjemover tok vi en sving innom oldemora og oldefaren (min mormor og morfar) til Torstein. Han var jo den solstrålen. Helt til vi skulle hjem. Det gikk bra til det var 8 mil igjen *dåne* Da var det samme visa om igjen :grine: Men vi kom oss da hjem til slutt. Herlig! Vi er så slitne.....men NÅ skal ikke smurfen sove nei. Nå er han såååååå våken og sååååå blid og sååååå god :cry:

Jeg vil at han skal soooooove - NÅÅÅÅÅÅ :grine:

ALDRI skal jeg på tur med han igjen - før han blir 15 år!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...