Gå til innhold

Kastet kake – kan få 15 år


Gjest Gjest_aNONYM_*

Anbefalte innlegg

Det er derfor det er så fint og bo i Norge. Voldtar du noen er du fri om 2 år..kaster du en kake så  er det 15 års fengsel...Rent idiotisk

Ja, jeg vet at jeg har quotet meg selv nå, men det der har IKKE jeg skrevet! Jeg laget en diskusjon før jeg la meg fredags kveld, og skulle se på svarene i dag, og så ser jeg dette. Både emnet og emnebeskrivelsen passer til det jeg skrev, men ikke det jeg siterte her nå. Off-topic, men kan noen forklare meg hva som har skjedd? :forvirra::forvirra:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest seroxata
Sånn ja, you go!! 

Skikkelig bra argumentasjon - du burde vært politiker. :ler:

yeh, you know! argumentasjon er så absolutt min beste side! :ironi:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det har ikke slått dere at det også i denne saken er forskjell på teoretisk strafferamme og aktuell straff? Lenge til domfellelse her, men det er kanskje vanskelig å se i den varme sommer- og blodtåka?

;)

Joda, men likevel ...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest yurio

Det er svært viktig for Norge som nasjon at våre politikere har handlingsfrihet og kan føre seg trygge på å ikke bli angrepet - heller ikke av kakekastere. Og jeg mener også at tilfellet det her er snakk om er verre enn å ydmyke naboen ved å kaste en kake på ham ved en nabokrangel, ikke fordi Halvorsen er viktigere som person enn naboen, men fordi finansmnisteren som instisusjon må kunne forvente å få utføre jobben sin uten å risikere dette - til beste for nasjonen Norge og oss alle (nei, jeg stemmer ikke SV...).

Og som flere andre har nevnt her - det er fullstendig latterlig å slå opp strafferammen i en tiltale på denne måten. Tilsvarende skjer jo aldri ved for eksempel voldtekt, der strafferammen vitterlig er 21 år. Selvsagt blir han ikke dømt til noe i nærheten av dette, sannsynligvis bot, i høyden betinget fengsel.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

sTRAFFERAMMEN FOR VOLFTEKT ER 21 ÅR.

det er det sikkert, men har aldri hørt om noen som har fått det..

uten om baneheia drapet!

Norge handler om penger.

forfalsker du en 50 lapp, får du høyere straff om du voldtok ei.

Fengsel er ikke alltid løsningen, men mange som burde vært der, blir istedet for dømt for det de har gjort, blir de dømt til å betale!

Alt her i norge handler visst om penger, og det er jo klart.

penger er jo mye viktigere en menneskers liv og helse!

Prioriteringer er feil, og statsråd er akkurat som oss vanlig "dødelige"

de har bare en mer "betydingsfull" jobb.

det er ikke rart de aldri får gjort det de lover, når alt dreier seg om kakekasting og privatliv!

Halvorsen har ikke engang anmeldt forholdet, og stakkars kakekasteren har fått ødelagt livet.

Syntes Norge er helt grønn når det gjelder lover, og straff.

Ser de ikke at de skader befolkningen?

Jenter som blir voldtatt sliter med skyldfølelse enda de ikke har gjort noe, de forteller og blir tatt på alvor, de skammer seg og håper alt snart er over, at gjerningsmannen får sin straff for det han gjorde mot henne. Hun husker dette resten av livet, og hv skjer?

Gjerningsmannen betaler oppreisning, og kanskje 1mnd i fengsel.

det er ikke rart de kvier seg for å anmelde det, de kommer ingen vei uansett

DUMME DUMME NORGES LOVER! :frustrert::frustrert::frustrert:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

15 år for å kaste kake på en person er jo latterlig, og det er faktisk sant at man får høyere straff for å forfalske penger enn å voldta..

Mannen som gjorde dette på spøk (var en veldig dårlig spøk) men han har sluttet jobb og skolegang, og det er nok straff i seg selv.

Endret av vimse
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tweek, hva med å lese hele tråden, fremfor å henge seg opp i tabloidoverskirfter? Ingen kommer til å få 15 år for kakekasting. Slapp helt av.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tweek, hva med å lese hele tråden, fremfor å henge seg opp i tabloidoverskirfter? Ingen kommer til å få 15 år for kakekasting. Slapp helt av.

Jeg leste den ikke, for jeg leste artikkelen før, vet ikke om det er den samme mne..

jeg vet jo å at han ikke kommer til å få 15 år, men dette er bare en av de tingene som viser hvor skurdd norge er på sine lover, mens voldsmenn går fri for det ikke er fengselsplasser, skal de likevelbruke masse tid på en kakekaster.

det er rett og slett dårlig prioritering!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

mens voldsmenn går fri for det ikke er fengselsplasser, skal de likevelbruke masse tid på en kakekaster.

det er rett og slett dårlig prioritering!

Voldteksmenn går ikke fri pga mangel på fenselsplasser, og det har i seg selv IKKE NOE å gjøre med om rettssystemet tar en slik sak.

Endret av vimse
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Voldteksmenn går ikke fri pga mangel på fenselsplasser, og det har i seg selv IKKE NOE å gjøre med om rettssystemet tar en slik sak.

Veldig mange går faktisk fri, fordi de venter på å komme i fengsel!

eller som de så fint kaller det, fengselskø.

En del sitter i fengsel, selv om husarrest eller andre metoder hadde passet dem bedre, så er de de som faktisk burde vært i fengsel, som har betinget dom (eller ubetinget, husker ikke hvilken som lar de går fri)

Endret av vimse
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest BagLady
Veldig mange går faktisk fri, fordi de venter på å komme i fengsel!

eller som de så fint kaller det, fengselskø.

Men da går de jo ikke fri, de venter på soning. Mangel på fengelsplasser er et helt annet problem enn for lave straffeutmålinger i visse saker.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men da går de jo ikke fri, de venter på soning. Mangel på fengelsplasser er et helt annet problem enn for lave straffeutmålinger i visse saker.

Deyt var jo det jeg skrev, at de venter på å gå i fengsel.

i mellom tiden er de jo som fri mennesker, med unntak at de ikke kan reise ut av landet.

De som sitter i fengsel for de ikke vil betale bot, eller andre teite ting som promille-kjøring, opptar plassen til de som fortjener å sitte der.

Leste en artikkel for ikke lenge siden, om husarrest, og det syntes jeg vi burde ta i bruk i norge..

men til saken.

jeg mener ikke mannen fortjener fengsel i det hele tatt, han gjorde en feil (dårlig spøk)

og han vet det altfor godt selv. Hadde han kastet kake på naboen så hadde det vært med det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

De som sitter i fengsel for de ikke vil betale bot, eller andre teite ting som promille-kjøring, opptar plassen til de som fortjener å sitte der.

ja, promillekjøring er jo en svært bagatellmessig handling.

(PS Promillekjørere sitter som regel i helt andre typer fengsel enn voldtektsforbrytere, bla pga ulikt sikkerhetsnivå og ulik lengde på straffen. men det har vel ikke noe å si for deg, i din lille snevre feilaktige verden)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Enig i at det er idiotisk å tro at det blir 15 års fengsel for kakekasteridioten.

Ser ut til at mange har satt deg på ignoreringslisten! :ler: Må jo være en grunn til at ingen forstår det du skriver; som jo er helt korrekt.

Rammen for forseelsen er 15 år, men det blir ikke dommen her. (se det, nå har jeg også skrevet det. For se om det hjelper ) ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

ja, promillekjøring er jo en svært bagatellmessig handling.

(PS Promillekjørere sitter som regel i helt andre typer fengsel enn voldtektsforbrytere, bla pga ulikt sikkerhetsnivå og ulik lengde på straffen. men det har vel ikke noe å si for deg, i din lille snevre feilaktige verden)

Jeg mente at det er forbanna teit å kjøre når du har drukket!

og uansett om det er annen type fengsel så er de i fengsel!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ser ut til at mange har satt deg på ignoreringslisten!  :ler:  Må jo være en grunn til at ingen forstår det du skriver; som jo er helt korrekt.

Rammen for forseelsen er 15 år, men det blir ikke dommen her. (se det, nå har jeg også skrevet det. For se om det hjelper ) ;)

Jeg tror ikke at han får 15 år som mange sikkert tror, men det er hele greien med at han kan få det!

det er en KAKE, som ble kastet på finansministeren.

hadde kaken blitt kastet på en tilfeldig person tviler jeg på at det hadde skjedd noe ting, og hvis det hadde det, hadde saken sikkert blitt henlagt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tror ikke at han får 15 år som mange sikkert tror, men det er hele greien med at han kan få det!

det er en KAKE, som ble kastet på finansministeren.

hadde kaken blitt kastet på en tilfeldig person tviler jeg på at det hadde skjedd noe ting, og hvis det hadde det, hadde saken sikkert blitt henlagt.

Du mangler tydeligvis forståelse mht hvordan lovverket rundt straffeloven er bygd opp.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest BagLady
Jeg tror ikke at han får 15 år som mange sikkert tror, men det er hele greien med at han kan få det!

det er en KAKE, som ble kastet på finansministeren.

hadde kaken blitt kastet på en tilfeldig person tviler jeg på at det hadde skjedd noe ting, og hvis det hadde det, hadde saken sikkert blitt henlagt.

Ja, men det er faktisk litt av poenget at han ikke kastet den på hvem som helst, men derimot en profiler politiker. Vi kan synes de er duster, men de gjør likefullt en viktig jobb og i sin posisjon er de ikke privatpersoner men representanter for staten. Hvor mange tror du hadde ønsket å bli politiker dersom det var den typen behandling de kunne risikere å få? Hvis det er slik at man som politiker får en kake i ansiktet dersom noen ikke liker meningene til deg og ditt parti, står ikke da ytringsfriheten i fare? Du må vel innrømme at symboleffekten ved å kaste en kake på Kristin Halvorsen er en ganske annen enn å kaste kake på en tilfeldig mann i gata?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...