Gå til innhold

UVI igjen

Fremhevede innlegg

Skrevet
Puh, bra det bare ikke er meg som blir narkoman fra Plata etter en slik tablett :ler:

Nå skal jeg si noe hyggelig: I dag kom jeg ikke på jeg hadde UVI før jeg leste denne tråden igjen, og jeg var just og tissa! :-D Tror jeg begynner å bli frisk jo!

Vet noen om apoteket er oppe søndager? Folk er syke søndager og jo.

Noen apotek er åpne på søndager, men kommer sikkert an på hvor du bor. I Oslo er det i alle fall noen som er åpne. Pleier forresten å ha veldig begrenset åpningstid om de ikke har døgnåpent.

Videoannonse
Annonse
Gjest gjest1
Skrevet

Bor i kristiansand.. elefantapoteket er kanskje oppe, jeg aaaner ikke. Får sjekke senere, men første buss fra her jeg bor går 16.00 :ler:

Gjest gjest1
Skrevet

wuhu! hvis ikke det klaffer, får jeg bare vente til i morra. :)

Skrevet

:hoppe: for at du begynner å bli frisk!!!!!

:klem:

Gjest gjest1
Skrevet

Fy som jeg maser. Men jeg kjenner jeg har sopp nå like godt som jeg kjenner jeg hadde uvi. Det svir og klør og komemr utflod ut.

Så da lurer jeg på; Bør jeg kjøpe cannesten og ta i dag, så jeg er ferdig nesten samtidig som antibiotikaen, eller er det like nødvendig som å tørke seg før en tisser? :tunge1: Bør jeg vente til jeg er helt ferdig med kuren?

Gjest Gjest
Skrevet

Sukk. Det betyr vel også at jeg bør invigle et besøksforbud i den sykdomsbefengte vaginaen min og?

Får vel dra en tur på besøk til han nissen og si at han får pent vente :sur:

Absolutt!

Og, du bør nok snakke med ham om hygiene, når du er så utsatt for UVI er det ekstra viktig at han er supernøye med penishygienen sin.

Gjest gjest1
Skrevet (endret)

Hæ? Jeg har jo allerede sagt det. Og han dusjer hver dag, så mer renslig skal det jo godt gjøres å bli.

Endret: Muligens 4-5 timer før vi hadde sex var han i dusjen. Men jeg får det uansett hvis jeg glemmer å tisse etter sex, så dette er noubådis fålt den main :)

Endret av Towelie
Skrevet

Det som skjer, er at selv om han er ren så "pumpes" bakterier (e-koli faktisk) opp i urinrøret, dette kan være bakterier du har eller som han har... Men som du har skrevet før, er det viktigste at dere begge har en god hygiene, og at du tisser etter sx...

Så bra du er bedre! :hoppe:

Gjest gjest1
Skrevet

Japp, går aldri ut døra uten å ta en dusj først, iallfall ikke nå på sommeren! Tror gjest bare prøver å kludre til mitt perfekte sexliv :hakeslepp:

Jeg er og glad jeg er bedre :hoppe: Bare skulle ønske at når jeg følte meg bedre kunne jeg slutte på antibiotikaen. Hvorfor må jeg gå på den fortsatt, kan det ennå være noe igjen?

Skrevet

Hvis det er noe igjen, og du slutter på antibiotikaen, så kan bakteriene bli resistente.. Våkne fra "dvalen" lissom.. Må ta ut kuren for å drepe alle...

Kronglete fortalt men.. :ler:

Resistente bakterier vil du ikke ha :riste:

Gjest gjest1
Skrevet

Huff nei! Men fram til fredag må jeg ta dem.. det er lenge. Og om noen kan svare på om det er lurt at jeg tar cannesten nå, eller vil det bare soppe seg opp igjen mens jeg går på tablettene? Jeg vil ha alt vekk fort :(

Skrevet

Har aldri hatt det problemet så der kan jeg ikke svare deg gett!

Gjest Gjest
Skrevet
Huff nei! Men fram til fredag må jeg ta dem.. det er lenge. Og om noen kan svare på om det er lurt at jeg tar cannesten nå, eller vil det bare soppe seg opp igjen mens jeg går på tablettene? Jeg vil ha alt vekk fort :(

Du skulle tatt ECOVAG stikkpillerslik som jeg foreslo tidligere i tråden!

Da hadde du ikke fått sopp, for de pillene gjennomretter det miljøet som skal være i skjeden (som antiobiotikaen tar knekken på i tillegg til uiv-bakteriene dine)

Jaja....synd for deg men. Ville ventet med canesten til du er ferdig med anitibiotikakuren. Om du orker det da. (kan klø jevlgi)

Skrevet

Sleit en gang med sopp OG UVI - for sikkerhets skyld...uhhgg...så deilig atte. Huhmpff...Nuvel, fikk resept, les: hestekur, på Trimetoprim og Canesten stikkpiller OG salve!! Her sku høna til pers!! Drakk bøtter (føltes det som) med appelsin juice, vann med masse sitron...stort sett. Alt gikk ned!! Bøtta også innpå med endel drikke Cultura etter at kuren var over og - KRYSS i taket - har ikke vært særlig plaga etter den jeeevlig omgangen (for rundt 2 år siden)

Gjest gjest1
Skrevet (endret)
Du skulle tatt ECOVAG stikkpillerslik som jeg foreslo tidligere i tråden!

Da hadde du ikke fått sopp, for de pillene gjennomretter det miljøet som skal være i skjeden (som antiobiotikaen tar knekken på i tillegg til uiv-bakteriene dine)

Jaja....synd for deg men. Ville ventet med canesten til du er ferdig med anitibiotikakuren. Om du orker det da. (kan klø jevlgi)

Apotekene var jo stengt og jeg hadde ikke penger.. Synd for meg, ja.

Endret av Towelie
Gjest gjest1
Skrevet
Sleit en gang med sopp OG UVI - for sikkerhets skyld...uhhgg...så deilig atte. Huhmpff...Nuvel, fikk resept, les: hestekur, på Trimetoprim og Canesten stikkpiller OG salve!! Her sku høna til pers!! Drakk bøtter (føltes det som) med appelsin juice, vann med masse sitron...stort sett. Alt gikk ned!! Bøtta også innpå med endel drikke Cultura etter at kuren var over og - KRYSS i taket - har ikke vært særlig plaga etter den jeeevlig omgangen (for rundt 2 år siden)

Hehe bra å se det ordner seg :)

Var just på legevakta og spurte om det samme som her, de vet jo heller ikke om jeg kan gå på dem samtidig :overrasket:

Var det det du mente, at du hadde gjort?

Gjest gjest1
Skrevet

Joja. Disse nye tablettene har gitt meg stygge bivirkninger som depresjoner og raserianfall. Var oppe hos legen i sta og fikk bare snakka med dama i skranka. Alle i venterommet satt med ørene på stilker, og jeg klikket på dem også. Fikk lov å komme bak skranken og prate der så jeg kunne fortelle om hvordan disse medisinene fikk meg til å føle meg.

Nå har jeg gått på 3 forskjellige tabletter, og alle gir samme bivirkninger. Jeg tør jo ikke gå ute blant folk engang, og er livredd for at hvis de sier noe galt at jeg vil fyke løs på dem også.

De som har måttet tåle bivirkningene mine til nå er mine foreldre og bestekompisen min. Heldigvis på en måte, siden de kjenner meg best og skjønner at det er tablettene som gjør det.

Akkurat nå kjenner jeg ikke meg selv, og vil helst bare slutte å gå på dem, men de skal ennå gås på ut fredag.

Hva vil skje når jeg får nye? Må jeg gå på enda 6 dager med nye bivirkninger? Nå savner jeg nesten følelsen av å ha en ambolt i urinrøret. Fy søren :(

Gjest Gjest
Skrevet

Hvor lang anitbiotikakur er det du har fått egentlig?? Det vanlige er 3 dager.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...