Gå til innhold

UVI igjen

Fremhevede innlegg

Gjest gjest1
Skrevet

Jauda. En glemmer å tisse EN gang etter sex, og så tisser man blod i det neste øyeblikket, og det er noe som sitter ytterst i røret så jeg ikke får tisset alt ut :(

Hadde noen tabletter liggende, som jeg tok to av nå. Selexid heter de. Har slukt 3 tranebærkapsler og.

Noe mer jeg kan gjøre nå før jeg skal sove?

Og om jeg bør tisse oftest mulig, eller bør jeg holde meg lengst mulig så jeg kan spyle ut det (som mest sannsynligvis er en blodklump) som skal ut?

MVH LEKRE towelie :(

Videoannonse
Annonse
Gjest gjest1
Skrevet

svar fort vær så snill, ellers tisser jeg på meg :grine:

Skrevet

Snakker vi om urinveisinfeksjon her? Jeg er ikke vant til disse KG-forkortelsene =P

Drikk massemassemasse vann og juice. Da får du ut alt det fæle fortere. Spis c-vitaminer.

Gjest gjest1
Skrevet

Japp, jeg lærte den forkortelsen her :ler: Jeg har drukket en hel flaske vann, og hvor mye får jeg ut? To dråper ca :( Dette er svindel jo!

Juice klarer jeg dessverre ikke konsistensen på, men er vann et like bra alternativ? Og hjelper te kanskje?

Gjest gjest1
Skrevet

Og vet du om det er lurest å holde det inne, eller tisse hver gang jeg må? Blir masse nyttige kg-knipeøvelser her gitt :(

Skrevet

Ha sitron i vannet- sitron fra sånn gul flaske som ligner en sitron!

Skrevet

Tror det skal hjelpe uansett hva du drikker, men du bør nok drikke f.eks vann istedenfor cola :P

Jeg hadde det ofte da jeg var liten og det var et HELVETE hver gang. Mamma, pappa og bestemor helte i meg drikke og stappa i meg c-vitaminer, hohoho!

Fikk medisin av legen, men jeg husker jo ikke nå lenger hva det var. Ble da frisk til slutt, hver gang :)

Gjest gjest1
Skrevet
Ha sitron i vannet- sitron fra sånn gul flaske som ligner en sitron!

Ok, skal få tak i det i morra :)

Skrevet

Du bør ikke ta selexid uten å ha en hel kur å ta, for da blir bakteriene residente!

Skrevet
Og vet du om det er lurest å holde det inne, eller tisse hver gang jeg må? Blir masse nyttige kg-knipeøvelser her gitt :(

Du skal ikke holde inne! Du skal få det UT, UT, UT!

Gjest gjest1
Skrevet
Tror det skal hjelpe uansett hva du drikker, men du bør nok drikke f.eks vann istedenfor cola :P

Jeg hadde det ofte da jeg var liten og det var et HELVETE hver gang. Mamma, pappa og bestemor helte i meg drikke og stappa i meg c-vitaminer, hohoho!

Fikk medisin av legen, men jeg husker jo ikke nå lenger hva det var. Ble da frisk til slutt, hver gang :)

Medisinen gjør meg så sentimental og hylgrinete og kvalm at det er ikke måte på :( Skjønner ikke hvorfor jeg tok disse tablettene, men alt er bedre når en kjenner en har FORSTOPPELSE i tissehullet! Au! Skulle ønske jeg var alene hjemme og kunne presse det ut så jeg kunne skrike og hyle uten at noen trodde jeg ble drept..

Cola liker jeg uansett ikke :)

Så utrolig kjipt at det skal være så lett å få :( Fikkdet for første gang for 2 år siden, og det har kommet tilbake jevnlig.

Gjest gjest1
Skrevet
Du skal ikke holde inne! Du skal få det UT, UT, UT!

HYL! Hva sitter jeg her og hodler meg som en helt etter?

Det jeg skulle gjort var å ha noe alkohol som renner rett gjennom kroppen og bare drukket kontinuerlig mens jeg satt på do :P

Slapp jeg å løpe fram og tilbake..

Gjest gjest1
Skrevet
Du bør ikke ta selexid uten å ha en hel kur å ta, for da blir bakteriene residente!

Legen sa jeg skulle bare ta noen få hver gang jeg følte det kom tilbake :klø: bedriver han svindel?

Men hvis jeg blir flinkere på å ta c-vitaminer og drikke masse vann og huske å tisse etter sex, så er det lite sjanse for at jeg får det?

Skrevet

Hhehe! Stikk på byen og kjøp deg masse øl! :ler:

Mener jeg har lest/hørt at man faktisk kan få UVI av å holde seg når man må tisse.. Og hver gang jeg hadde det, fikk jeg beskjed om å "drikke masse, så du får tissa ut bakteriene" ellerno :)

Skrevet
Legen sa jeg skulle bare ta noen få hver gang jeg følte det kom tilbake :klø: bedriver han svindel?

Men hvis jeg blir flinkere på å ta c-vitaminer og drikke masse vann og huske å tisse etter sex, så er det lite sjanse for at jeg får det?

Det skal hjelpe, ja! Drikk, drikk! Og tiss, TISS! :D

Skrevet

Du kan også ta tranebærtabletter regelmessig - det skal virke forebyggende :)

Gjest gjest1
Skrevet

TusenTUSEN takk for råd!

Nå var jeg nettopp og toiletterte, og det er første gang jeg har sett svart og nesten besvimt av å tisse :ler:

Svinaktig vondt! Jeg måtte pipe istedenfor å brøle og banne.

Nå tenkte jeg å drikke en halv flaske vann (slike imsdalflasker) og gå og legge meg. Mulig det er bedre i morra når jeg våkner. Tar iallfall resten av selexidene, men det er bare 3 igjen :(

Gjest Gjest
Skrevet

Gå til legen (en annen enn den du har vært til) og få en HEL kur selexid (minimum 3 dager, men på enkelte må det 7 dager til), eller et annet middel. Fortsetter du slik så slår det det bare i svime, og så er du like dårlig igjen etter en måned eller to, men da med nye og forsterkede basillusker.

God bedring!

Gjest Gjest
Skrevet

Jeg har sliti/sliter veldig mye med UVI`er og symptomer på det.. Har gått på 5 kurer siden jul! :tristbla: Også har jeg ubehag hver dag nedentil, unansett hva jeg gjør for å holde det unna! Men det går jo over etter 1 time hvis jeg sluker i meg tranebærkapsler, drikker MASSE vann + juice og tisser mye! Men kjett, for når det er ubehag er det forferdelig! Et tips fra meg til deg er: Gå til legen og spør om du kan få resept på Hiprex (et surgjørende middel som skal forebygge UVI)! Skal tas en tablett om morgen og en tablett om kvelden.. Det er jo verdt et forsøk...! :)

Gjest gjest1
Skrevet

Tusen takk for tips. Hiprex ja, det skal jeg huske :)

I dag har jeg ingen problemer med å tisse nesten. Kanskje pga alt vannet jeg bøttet nedpå.

Ble bare kvalm av tranebærskapslene, de er jo store som stikkpiller!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...