Gå til innhold

UVI igjen

Fremhevede innlegg

Skrevet

Hjelpe meg!!! Du må ikke finne på å ta antibiotika på den måten!!! Legen din er bedriten og bedriver svindel!!!

Kom deg til en skikkelig lege før det blir nyrebekkenbetennelse!!! DET er vondt det!!!!

Jeg hadde UVI ca hver tredje måned i tre år, og gikk på antibiotika hver gang. Nå er jeg enten resistent eller allergisk mot det aller meste. Dvs jeg sliter hvis jeg blir skikkelig dårlig!

Heldigvis har jeg ikke hatt UVI på tre år nå!

Du kan jo alle triksene, c-vit, tranebær, tisse etter sex, IKKE FRYSE!!! ALDRI ALDRI ALDRI FRYSE!!! Ikke sitt i et sekund en gang på en halvkjølig benk!

Ellers, pøs på med vann! Og sitt på do og drikk vannflasker! Like greit, man blir jo så sabla sliten av å fly frem og tilbake hele tiden for en liten dråpe uansett!

Og sist, men ikke minst!! GOD BEDRING!!!!

:klem: :klem: :klem: :klem: :klem: :klem: :klem: :klem: :klem: :klem: :klem: :klem: :klem: :klem: :klem: :klem: :klem: :klem: :klem: :klem:

Videoannonse
Annonse
Gjest gjest1
Skrevet

Taktakk :klem: Men hvorfor ville legen gjøre sånt? :(

Heldigvis hjalp det iallfall, merker det for hver gang jeg går og tisser!

Gjest gjest1
Skrevet

Men øy. Løpet er vel ikke kjørt om jeg går til legevakta iløpet av dagen? Har som sagt 3 tabletter igjen.

Gjest Gjest
Skrevet

Har det på samme måte som deg.

Dette er hva legen din har ment: Med en gang du merker den minste lille tegn til infeksjon, bare pittelitt svie eller lignende så tar du 2 tabletter selexid.

Da kan det være du tar knekken på bakteriene uten at du trenger å ta en hel kur. Du dreper på en måte bakteriene før de lager en skikkelig infeksjon.

Men!

På deg har det brutt ut... Og da er det bare en ting å gjøre.. Ta selexid kuren fullt ut! Vanligste er 3 tabletter daglig i 3 dager.

Dette er veldig viktig! Bakteriene kan bli resistente hvis ikke og det vil du ikke.

Gjest gjest1
Skrevet

Det står på mine nye tabletter at jeg kan få diare og SOPP! Skal jeg betale i dyre dommer for en kur for det og? Svindel! :(

Gjest Gjest
Skrevet

Det er da old news... De fleste medisiner har bivirkninger. Sånn er det bare. Men heller litt diare enn å ha UIV spør du meg.

Et tips er uansett å ta Idoform mens du går på antibiotika, da ungår du diare. Og tar du Ecovag stikkpiller så unngår du sopp.

Kanskje litt mer penger ja, men sånn er det å være syk. Noe dritt.

Skrevet

Uuuæææ!! Hvem fant opp stikkpiller egentlig? Og er egentlig stikkpiller bedre enn sopp?

:ler:

Gjest Gjest
Skrevet

Seriøst? Hva er en stikkpille i forhold til alt annet vi stapper oppi der? Peniser, dildoer eller tamponger?

Skrevet

Jeg har slitt masse med det sammen, en gang uten å gå på do etter sex var alt som skulle til...

Har det på samme måte som deg.

Dette er hva legen din har ment: Med en gang du merker den minste lille tegn til infeksjon, bare pittelitt svie eller lignende så tar du 2 tabletter selexid.

Da kan det være du tar knekken på bakteriene uten at du trenger å ta en hel kur. Du dreper på en måte bakteriene før de lager en skikkelig infeksjon.

Men!

På deg har det brutt ut... Og da er det bare en ting å gjøre.. Ta selexid kuren fullt ut! Vanligste er 3 tabletter daglig i 3 dager.

Dette er veldig viktig! Bakteriene kan bli resistente hvis ikke og det vil du ikke.

Signerer denne gjesten. Jeg har fått selexid til å ha her hjemme, slik at jeg kan ta ett par når jeg har sex, fordi jeg hadde det helt sinnsykt hyppig. Dette for å ta kverken på bakteriene før de lager infeksjon som gjesten sier.. Men når det har brutt ut må du fullføre en kur..

Jeg har også fått Hiprex, tok en halv morgen og kveld i en periode. Slå opp Hiprex i felleskatalogen og les der.

Nå har jeg kommet meg over "kneika" og er ikke like følsom lenger, tåler mer før jeg får infeksjon... Jeg har lært at faktisk paracet hjelper mot smertene, men absolutt ikke som behandlig. Men det hjelper en å holde ut til en kommer seg til lege eller legevakt..

Jeg vet hvor vondt det er :grine:

Gjest gjest1
Skrevet

Huff og fyse :( Da får jeg bare ta mine ciprofloxacin hexal i 5 dager og muligens ha sopp i toppen en uke (kjøper cannesten med en gang jeg merker noe)

Sukk. Det betyr vel også at jeg bør invigle et besøksforbud i den sykdomsbefengte vaginaen min og?

Greit nok det er lov å holde på mens jeg går på tablettene, men jeg nekter å diarée rundt i hytt og pine :( Melkesyretabletter hjelper står det. Får jeg de hvor?

Og kan jeg ta noe for å forebygge sopp?

Merker ikke noe til de mageproblemer som står på ennå, jeg. Bortsett fra at jeg ikke klarer å toilettere i det hele tatt, bare tisse (som fortsatt gjør grisevondt).

Får vel dra en tur på besøk til han nissen og si at han får pent vente :sur:

Skrevet

Melkesyre produkter får du på apoteket! Tampongene med melkesyre heter Ellen, og jeg har ecovag eller noe som vaginale stikkpiller... Verdt å høre med de som jobber på apoteket..

Skrevet

Det skal slutt eå gjøre vondt ganske raskt etter du har begynt en antibiotika-kur! Dersom du fortsatt har vondt, ville jeg tatt kontakt med legen igjen! Kan hende du ikke reagerer på kuren, og da kan det gå over til å blir nyrebekkenbetennelse!

Og ja, la den stakkars sykdomsbefengte vagninaen din få fred! Det kan da virkelig ikke være særlig fristende nå heller, så vondt som det gjør?

:klem:

Gjest gjest1
Skrevet

Den er ikke kjempevond mer, bare bittegrann sviing (og det har det alltid vært når jeg har begynt på tablettene om morraen og det er kvelden nå) har ikke brukt dem i 24 timer engang :)

Jeg fortalte han at han måtte vente max 2 uker hvis jeg fikk sopp, og hva sa han? Han sa han kan vente 4 uker om han så må, han ville bare jeg skulle ta tiden jeg trengte til å bli frisk :) SÅ snill.

Men jeg hater disse urintablettene. Har alltid fått syke humørsvingninger av dem, men i dag tok det helt av. Klikker for ingenting, fort sinna osv. Folk her har sagt før at det er ikke noe som heter det, men jeg kan ikke tro på dem slik jeg har vært i dag.

Hmm jaja. Men jeg håper jeg ikke sopper meg. Har vært heldig med det før, så det kan hende.

Og nei, det er IKKE fristende med sex! :ler: Jeg går rundt og føler jeg må det ene og det andre konstant, og slikt skal ikke forekomme under sex.

Gjest gjest1
Skrevet
Melkesyre produkter får du på apoteket! Tampongene med melkesyre heter Ellen, og jeg har ecovag eller noe som vaginale stikkpiller... Verdt å høre med de som jobber på apoteket..

Er de for å forebygge sopp? Jeg får ta turen på mandag :) Er glad jeg dro og fikk tabletter iallfall, enn å prøve å la det gå over selv. Det er jo så vondt! :grine:

Skrevet

Har lest litt rundt på nettet og søkt på ordene vivag, ecovag og melkesyrebakterier. Ja, det virker som om mange har effekt av de mht soppinfeksjon. Selv har jeg nytte av de fordi jeg til tider får vond lukt.. Ja her er vi dønn ærlige :ler:

Man skal aldri la en urinveisinfeksjon "gå over av seg selv". Da kan betennelsen gå videre til nyrene og få nyrebekkenbetennelse. Det er FARLIG det (ifl solan gundersen)

(dårlig lørdags humor)

Gjest gjest1
Skrevet

Solan har meget rett og!

Men som sagt tok jeg til vettet. Jeg begynte på de i dag, siden jeg var ute i går :rodme: Men jeg drakk da to-tre tranebærdrinker :Hehe:

Jeg regner med å være mye bedre i morra. Nå er jeg bare svimmel og rar og føler meg rusast! :(

Morra - ettermiddag - kveld

går det bra med 12.00, 16.00 og 21.00? Da er jeg iallfall våken til alle de tidene.

Skrevet

Etter å ha lest her vil jeg bare si god bedring... :klem:

Skrevet

Jammen meg godt du tok de der tranebærdrinkene dine! :hoho:

Jeg gikk på noen antibiotika tabletter en gang som jeg ble så sløv av at jeg snøvlet, sjanglet og gikk rett inn i veggen før jeg gikk i bakken og sov i noen timer. Det skjedde ved HVER ENESTE tablett, og det var en kur som gikk over tre uker, tre ganger daglig!! Trengte ferie etter det der!!! :ler:

Gjest gjest1
Skrevet
Etter å ha lest her vil jeg bare si god bedring... :klem:

Tusen takk :):klem: Jeg vet jeg kan syte enormt til tider, men jeg tisset da blod! Da er det lov hehe :D

Gjest gjest1
Skrevet
Jammen meg godt du tok de der tranebærdrinkene dine! :hoho:

Jeg gikk på noen antibiotika tabletter en gang som jeg ble så sløv av at jeg snøvlet, sjanglet og gikk rett inn i veggen før jeg gikk i bakken og sov i noen timer. Det skjedde ved HVER ENESTE tablett, og det var en kur som gikk over tre uker, tre ganger daglig!! Trengte ferie etter det der!!! :ler:

Puh, bra det bare ikke er meg som blir narkoman fra Plata etter en slik tablett :ler:

Nå skal jeg si noe hyggelig: I dag kom jeg ikke på jeg hadde UVI før jeg leste denne tråden igjen, og jeg var just og tissa! :-D Tror jeg begynner å bli frisk jo!

Vet noen om apoteket er oppe søndager? Folk er syke søndager og jo.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...