stikkelsbær Skrevet 20. juli 2006 #81 Skrevet 20. juli 2006 Det med legat virket veldig interessant, har visst om det før men bare aldri tenkt over at det kan være en mulighet for meg. Men er det noen som vet hva slags opplysninger man tar med når man søker? Hvilke dokumenter o.l.?
Amalie_85 Skrevet 20. juli 2006 #82 Skrevet 20. juli 2006 Kommer ann på hva legatet tilsier. Det står som oftes tlf nr og slikt som man kan ringe visst det er noe man lurer på.
Gjest Gjest Skrevet 21. juli 2006 #83 Skrevet 21. juli 2006 Jeg er jurist, var ferdig da jeg var 23. Men det er HELT uvanlig, mange bruker lang tid på studiet, og gjennomsnittlig ferdig-alder er nok 28-30. Dette fikser du, ikke gi opp! (Skjønner ikke helt det der med at du regner med å kunne komme in om tre år..?) ← Okei.. Med det mener jeg at jeg da har fått alle alderspoenge mine og da vil jeg ha 56, 3 poeng, og da er det stor mulighet for at jeg kommer inn hvis ikke snittet øker enda mer på de 3 årene da!
Gjest Gjest Skrevet 21. juli 2006 #84 Skrevet 21. juli 2006 også kan jeg jo selvfølgelig ta biologi som privatist og få enda 3 poeng der
Gjest Gjest Skrevet 21. juli 2006 #85 Skrevet 21. juli 2006 Jeg kom inn på lærer, men har takket nei. Står som nr. seks på venteliste til barnevernpedagog deltid. Nr 6, hmmm kan det være håp for meg da???? Jeg vil vil vil vil VIL inn i år!!!!!
Gjest Gjest Skrevet 21. juli 2006 #86 Skrevet 21. juli 2006 Jeg kom inn på lærer, men har takket nei. Står som nr. seks på venteliste til barnevernpedagog deltid. Nr 6, hmmm kan det være håp for meg da???? Jeg vil vil vil vil VIL inn i år!!!!! ← Kommer ann på hvor mye de har overbooket studiet.
Gjest Gjest_WildRose_* Skrevet 21. juli 2006 #88 Skrevet 21. juli 2006 Jeg kom inn på førstevalget mitt, førskolelærer på HIA i Grimstad. Gruer og gleder meg...mest gleder meg da selvsagt, men det er loitt "skummelt"
Gjest Gjest Skrevet 21. juli 2006 #89 Skrevet 21. juli 2006 jippi! Kom inn på førstevalget mitt, sykepleie i Trondheim Er så glad, så glad!!!
Gjest Gjest Skrevet 22. juli 2006 #90 Skrevet 22. juli 2006 Jeg søkte ikke via samordna opptak, men jeg kom inn på profesjonsgraden i psykologi i Bergen Har alltid hatt lyst til å studere psykologi
afr0dite Skrevet 22. juli 2006 #91 Skrevet 22. juli 2006 Jeg søkte ikke via samordna opptak, men jeg kom inn på profesjonsgraden i psykologi i Bergen Har alltid hatt lyst til å studere psykologi ← Gratulerer! Bra jobba!
Gjest Gjest Skrevet 22. juli 2006 #92 Skrevet 22. juli 2006 Jeg søkte ikke via samordna opptak, men jeg kom inn på profesjonsgraden i psykologi i Bergen Har alltid hatt lyst til å studere psykologi ← Nice! Grattis så mye. Men hvordan har det seg at man ikke søker psykologi via Samordna opptak?
orakel Skrevet 22. juli 2006 #93 Skrevet 22. juli 2006 For å komme inn på profesjonsstudiet i psykologi må man først ta årsstudium i psykologi. Det går gjennom SO. Karakterene på årsstudiet danner grunnlag for opptaket til profesjonsstudiet.
Nanella Skrevet 22. juli 2006 #94 Skrevet 22. juli 2006 Kommer ann på hvor mye de har overbooket studiet. ← Overbooket studiet?? Er det ikke et fast anntall plasser da???
Gjest gjest1 Skrevet 22. juli 2006 #95 Skrevet 22. juli 2006 Overbooket studiet?? Er det ikke et fast anntall plasser da??? ← Om studiet f.eks. har 90 plasser er det ikke uvanlig å sende ut f.eks. 120 tilbud, dette fordi de vet at noen svarer nei, og andre igjen svarer ja, men ikke møter opp på første dag. Noen ganger bommer de, og flere enn antatt svarer ja, da sliter de med store klasser osv. Overbooking baseres på statistikk fra tidligere år.
Nanella Skrevet 22. juli 2006 #96 Skrevet 22. juli 2006 Hmmmm, å dette blir noen nervepirrende uker da skjønner jeg. Jeg vil så gjerne inn så krysser fingrer og tær for at 6 stykker takker nei og for at studiet IKKE er overbooket da. Vente vente vente....
Gjest gjest1 Skrevet 23. juli 2006 #98 Skrevet 23. juli 2006 Når er det suppleringsopptakene går? ← De pågår fra nå og frem til det er fullt. Førstemann til mølla prinsippet gjelder.
Saeria Skrevet 23. juli 2006 Forfatter #100 Skrevet 23. juli 2006 Gratulerer så mye lil! Det er jo kjempebra gjort.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå