Gå til innhold

De som slutter tidlig å amme

Anbefalte innlegg

Gjest Birte Bu
Skrevet

Jeg tenker enten jeg vil det eller ikke at de som slutter å amme før barnet er minst ett år er dårlige mødre. Det gjelder da ikke om det finnes medisinske grunner for det altså.

De fleste har en dårlig unskyldning om at de hadde for lit melk. :klaske: Vi er jo så flott skapt vi kvinner at det er tilbudet og etterspørsel som rår her, så det er bare latskap om man tyr til flaska.

Jeg syns også ofte det er røykende mødre som slutter, dårlig samvittighet?

Man bør, skal man være en god mor, amme til barnet er minst ett, helst to år mener jeg.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Deg om det..

jeg ville ikke ha mer melk da jeg var åtte mnd jeg. Min mamma sluttet derfor da og jeg har hatt det helt fint.

• Liker 1
Skrevet

Det var et veldig provoserende utsagn!

Da datteren min var 9 mnd. nektet hun å ta pupp mer, og derfor måtte jeg slutte å amme. Hvordan gjør det meg til en dårlig mor?

Jeg røyker forresten ikke.

Gjest Lovegeckos
Skrevet

Jeg syns man blir en god mor med bl.a tålmodighet og ovenbærenhet, noe du tydlig mangler!

Det er da mange som ikke ammer så lenge men alikevel er gode foreldre. :frustrert:

Gjest Gjest_Nigo-san_*
Skrevet

Man bør, skal man være en god mor, amme til barnet er minst ett, helst to år mener jeg.

:hoho:

Unnskyld, det er ikke meningen å være ufin, men at man må amme til barnet er helst to år dersom man skal være en god mor... Nei, det er jo bare sprøyt.

Det er hundrevis av ting som avgjør om man er en god mor eller ikke, amming er bare en av dem. Og de fleste av oss havner vel i midten av "mødreskalaen" et sted uansett hvor lenge vi ammer.

Skjønner at du synes det er dårlig å slutte amming tidligst mulig av ren egoisme, men hvis du har lest en eneste artikkel om amming i Norge i dag, vet du vel at det ikke er en særlig aktuell problemstilling??!

Skrevet

Blir man automatisk en dårlig mor fordi man ikke produserer morsmelk?

Nå tror jeg du er skikkelig langt ute på jordet :overrasket:

Skrevet (endret)

Regner egentlig med at dette er et "skal sjekke hvor mange mødre jeg kan hisse på meg ved å komme med et teit utsagn, også skal jeg sitte å se på og le" innlegg.

Men jeg svarer likevel...

Jeg ammet dattern min til hun var 7 mnd. Da hadde jeg kjempet og "sloss med henne" i 4 mnd før jeg ga opp. Allerede da hun var 3 mnd begynte hun å tulle når vi ammet....snudde seg vekk..hylskrek og ville ikke ha....jeg prøvde forskjellige ammestillinger, forskjellige steder å amme på...vi gjorde det hjemme helt alene mens det var stilleog ute med folk og støy rundt...uansett hva jeg prøvde hyyyylte hun og snudde seg vekk fra meg...

Når hun da som 7 mnd gammel tok flaske med MME orket jeg ikke tvinge puppene mine på henne mere og ga opp...

Jeg røyker ikke.

Er jeg er dårlig mor?

Endret av *Emma*
Gjest Gjest
Skrevet

Hvilken planet bor du på da?

Noe av det dummeste jeg har hørt.

Jeg sluttet å amme da sønnen min var tre mnd.av div.årsaker.

Han er nå seksten og er sunn og frisk på alle måter.

Snill.og har god oppdragelse.

Så jaggu har jeg vært en god mor selv om jeg kke ikke ammet til han var to.

Nei,du har et merkelig syn på ting,gitt.

Gjest Gjest
Skrevet

Alle som føder babyer produserer da morsmelk :overrasket:

Jeg mener at dersom man ikke setter barna behovs før sine egene er man mindre egnet som mor. De fleste som slutter før barna er 1 år gjør det av egoistiske grunner, røyking, frihet, gidder ikke mer, og jeg vet ikke hva.

Resten er de som gradvis går over til flaske og til slutt vil ikke babyen ha pupp mer fordi det er vansklligere å suge pupp enn flaske. Det kommer jo med en gang fra flasken. Så bruker de det som unskyldinig, barnet ville ikke ha mer pupp :overrasket:

Pupp er best og dersom man ikke gir det beste til barnet sitt er man en mindre god mor da (om det utsagnet hjelper)

Tanken om at de som slutter tidlilg er mindre gode mødre, melder seg så og si automatisk når noen sier de sluttet tidlig.

Skrevet

Nei, faktisk ikke.

Skrevet

Enten leker du dum eller så er du det, Birte Bu.

Min baby brukte ikke flaske, bare pupp. Likevel ville hun ikke ha mer etter 9 mnd. En dårlig mor ville da fortsatt å kjempe med ungen til tross for at den hylskrek. En god mor ser etter gode alternativer.

Skrevet (endret)

Snuppa mi fikk heller ikke flaske...kun pupp....det var først etter 4 mnd m hyyyyling og puppenekt vi prøvde flasken....

Men du vil kanskje ikke kommentere "enkelt historier" som motbeviser teoriene dine.....

Endret av *Emma*
Gjest Gjest
Skrevet

Jeg mener at dersom man ikke setter barna behovs før sine egene er man mindre egnet som mor. De fleste som slutter før barna er 1 år gjør det av egoistiske grunner, røyking, frihet, gidder ikke mer, og jeg vet ikke hva.

Resten er de som gradvis går over til flaske og til slutt vil ikke babyen ha pupp mer fordi det er vansklligere å suge pupp enn flaske. Det kommer jo med en gang fra flasken. Så bruker de det som unskyldinig, barnet ville ikke ha mer pupp :overrasket:

Pupp er best og dersom man ikke gir det beste til barnet sitt er man en mindre god mor da (om det utsagnet hjelper)

Tanken om at de som slutter tidlilg er mindre gode mødre, melder seg så og si automatisk når noen sier de sluttet tidlig.

Fullstendig enig. Og det er tydelig at du har truffet et ømt punkt hos mange når man ser hvor mange som føler de må gå inn hit for å forsvare sine mangler når det gjelder å være foreldre.

Foreslår at du tar en titt på tråden som heter "langtidsamming". Veldig mange intelligente utsagn der fra mødre som er sikre på seg selv og sin egen kropp og ikke bryr seg om hva som er "in".

kristin

Gjest Gjest_Nigo-san_*
Skrevet
De fleste som slutter før barna er 1 år gjør det av egoistiske grunner, røyking, frihet, gidder ikke mer, og jeg vet ikke hva.

Hvordan kan du være så skråsikker på det?

Mine unger ble rett og slett sultne når de nådde halvt års alder, og gikk gradvis over til fast føde. De mistet rett og slett interessen for puppen, og jeg hadde ingen intensjoner om å tvinge morsmelk i dem for å føle meg som en god mor. Tror du ikke at slikt kan være bittelittegranne individuelt, både for mødre og barn?

Og SELV om en mor skulle slutte av egoistiske grunner, så kjøper jeg likevel ikke den bombastiske uttalelsen om at de er dårlige mødre. Sett at en kvinne som er vant tiol mye frihet føler at hun går på veggen hjemme med barnet- er det da umulig å akseptere at det beste for DEN moren og DET barnet kanskje ville være at barnet fikk en flaske eller to av far, slik at mor fikk luftet seg litt?

Jeg bare spør, for jeg har aldri brukt flaske selv. Bare undres over at du kan være så utrolig bastant om hva som er rett for alle andre. Det er ikke sikkert at det som passer for A passer for B, og som jeg sa i forrige innlegg, ligger Norge helt på ammetoppen i verden. I motsetning til deg, går jeg utifra at de fleste som slutter før ett års alder, har gode grunner til å gjøre det. Og den vurderingen er vel de bedre skikket til å foreta enn hva vi er....

Gjest Gjest
Skrevet

Naturligvis gjør de det, men det er alltid fint å ha en unnskyldning på lager slik at de slipper å bruke tid på å amme og knytte bånd med babyen.

Gjest Lovegeckos
Skrevet
Enten leker du dum eller så er du det, Birte Bu.

Min baby brukte ikke flaske, bare pupp. Likevel ville hun ikke ha mer etter 9 mnd. En dårlig mor ville da fortsatt å kjempe med ungen til tross for at den hylskrek. En god mor ser etter gode alternativer.

:Nikke:

Jeg er enig i at pupp er best, men ikke til en hver pris, og har man forsøkt er man klok om man ser seg om etter alternativer.

Gjest Gjest_Nigo-san_*
Skrevet
Drama drama, hvor man går.

Hehe :ler:

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...