Gjest Gjest Skrevet 24. juli 2006 #41 Skrevet 24. juli 2006 http://www.vg.no/pub/vgart.hbs?artid=123832 Ytterligere kommentarer er overflødige...
momo Skrevet 24. juli 2006 #42 Skrevet 24. juli 2006 Ja, for ingen blir voldtatt andre steder i verden.
Gjest Gjest Skrevet 24. juli 2006 #43 Skrevet 24. juli 2006 Når man unnlater å iverksette tiltak, men nærmest lukker øynene for at det er problemer som krever tiltak, så virker det som en passiv godkjenning, synes jeg. ← Jeg ser at du fortsatt ikke klarer å skille mellom kriminelle handlinger som myndigheter godtar, og aktiviteter som er lovlige, men som du misliker. Du mister litt troverdighet som debattant på den måten. Hvor mye er du villig til å dumme deg ut i desperasjon for å hylle Tyrkia som en mønsternasjon?
Gjest Gjest Skrevet 24. juli 2006 #44 Skrevet 24. juli 2006 Ja, for ingen blir voldtatt andre steder i verden. ← Slik er pisspreik når man vet hvilket rennomè tyrkerne har når det gjelder overgrep mot kvinner. Du kan jo prøve å finne ut om noen andre turistland rundt Egeerhavet er sammenlignbare med Tyrkia når det gjelder kriminalitet overfor kvinner, kanskje? Vi diskuterer tross alt tilstandene i et land som befinner seg i det vi kan kalle "syden".
momo Skrevet 24. juli 2006 #45 Skrevet 24. juli 2006 Hvis tyrkere har så dårlig rykte på seg for og drive overgrep mot kvinner, så må jo da de jentene være ganske dumme som blir med vilt fremmede menn i en bil. Forsvarer ikke voldtektsmennene, det de gjør er svært galt og børr straffes. Og voldtekter skjer overalt i verden, og hverken du eller jeg kan vite i hvilke land det skjer flest. Jeg må virkelig ha flaks jeg, siden jeg har vært i Tyrkia flere ganger og der blitt kjent med flere menn som bare har vist meg respekt og hatt og har mange tyrkiske mannlige venner her i Norge og som alltid har vist meg mye respekt.
Gjest Gjest_montepulciano_* Skrevet 24. juli 2006 #46 Skrevet 24. juli 2006 Jeg ser at du fortsatt ikke klarer å skille mellom kriminelle handlinger som myndigheter godtar, og aktiviteter som er lovlige, men som du misliker. Du mister litt troverdighet som debattant på den måten. Som jeg sa; å forholde seg passive til samfunnsproblemer er i mine øyne like ille som å "tillate" det, som du hevder gjøres. Hvor mye er du villig til å dumme deg ut i desperasjon for å hylle Tyrkia som en mønsternasjon? Man dummer seg ikke ut fordi man ikke deler ditt syn i en sak, tror jeg.... jeg har mine meninger, og de stårjeg for. Dumme seg ut gjør man vel først når man bgynner å komme med usaklige karakteristikker av sine motdebattanter......?! Slik som f.eks. "bevisstløs" og "dum".......... Jeg er langt ifra desperat, og jeg hevder ikke at Tyrkia er en mønsternasjon, like lite som jeg hevder at Norge eller noen annen nasjon i verfden er det. Men jeg hevder min rett til å mene at enhver selv må få ta stilling til om hvorvidt de ønsker å benytte seg av et reisemål, uavhengig av hva andre måtte mene om saken. Som tidligere sagt; man velger sine kamper. Noen har valgt styresettet i Tyrkia, andre ikke. ← Slik er pisspreik når man vet hvilket rennomè tyrkerne har når det gjelder overgrep mot kvinner. Du kan jo prøve å finne ut om noen andre turistland rundt Egeerhavet er sammenlignbare med Tyrkia når det gjelder kriminalitet overfor kvinner, kanskje? Vi diskuterer tross alt tilstandene i et land som befinner seg i det vi kan kalle "syden". ← At jenter som setter seg inn i fremmede menns biler etter en tur på byen blir utsatt for overgrep, er vel langt fra unikt for Tyrkia........... Håper ikke noen av dere har for vane å gjøre dette i Norge heller??????? For øvrig blir jeg veldig forbauset over den voldsomme generaliseringen her inne. Vi har flust av voldtektsmenn, pedofile og mishandlere i Norge også, men betyr det at norske menn skal skjæres over en kam og gis et dårlig rykte?
Gjest Gjest Skrevet 31. oktober 2006 #47 Skrevet 31. oktober 2006 Jeg tror trådstarteren er kurder og Tyrkia har ikke og vil aldri ha noe til overs for kurdere. Dere kan grine så det spruter men noen som helst jordområder får dere ikke. Jeg kan ikke tro mine egne øyner når jeg leser hvor kyniske metoder du prøver for å skremme vekk mennesker fra Tyrkia. Hvor mange flere uskyldige sivile tyrkere må terroristene deres drepe? Jeg jubler hver eneste gang en j*vla kurder blir drept, dette fortjener dere. Vi har makta, så slutt å komme med så barnslige påstander. Folk drar dit de vil på ferie, uansett hva du eller andre måtte mene
Gjest Gjest Skrevet 31. oktober 2006 #48 Skrevet 31. oktober 2006 Jeg tror trådstarteren er kurder og Tyrkia har ikke og vil aldri ha noe til overs for kurdere. Dere kan grine så det spruter men noen som helst jordområder får dere ikke. Jeg kan ikke tro mine egne øyner når jeg leser hvor kyniske metoder du prøver for å skremme vekk mennesker fra Tyrkia. Hvor mange flere uskyldige sivile tyrkere må terroristene deres drepe? Jeg jubler hver eneste gang en j*vla kurder blir drept, dette fortjener dere. Vi har makta, så slutt å komme med så barnslige påstander. Folk drar dit de vil på ferie, uansett hva du eller andre måtte mene ← Det må kunne gå an for en etnisk nordmann å tipse folk om sine dårlige erfaringer med Tyrkia som "syden-land", uten å bli tatt for å være kurder. Jeg er vel heller såkalt "grekofil", etter at jeg har skaffet meg erfaringer både med Tyrkia og de greske øyer.
Gjest Gjest Skrevet 1. november 2006 #49 Skrevet 1. november 2006 Kall deg selv hva du vil, men hvis du er etnisk norsk så bør du først konsentrere deg om samene og deres rettigheter før du angriper andre. Men jeg har ingen tro på det og for meg spiller det ingen rolle. Som sagt så drar folk dit de vil og dine "dårlige" erfaringer er vel fordi dere ikke får fotfeste i Tyrkia slik dere vil. Og annen grunn er kanskje fordi dere er så egoister at dere bomber uskyldige turister, og prøver å "skremme" dem bort? jeg tror heller ikke folk har så mye sympati for dere kurdere eller la oss si dere terrorister lenger. Tyrkia er en veldig sterk nasjon og uansett hva dere gjør eller hva han tåplige statsministeren mener skal vi ALDRI slutte å forsvare landet vårt. Hadde jo vært veldig å se deg som en "etnisk nordmann" gi store deler av Norge til samene.. Drøm videre du og gjerne ta valium så slapper du litt mer av og slutter å dagdrømme hehe
Gjest Gjest Skrevet 1. november 2006 #50 Skrevet 1. november 2006 Kall deg selv hva du vil, men hvis du er etnisk norsk så bør du først konsentrere deg om samene og deres rettigheter før du angriper andre. Men jeg har ingen tro på det og for meg spiller det ingen rolle. Som sagt så drar folk dit de vil og dine "dårlige" erfaringer er vel fordi dere ikke får fotfeste i Tyrkia slik dere vil. Og annen grunn er kanskje fordi dere er så egoister at dere bomber uskyldige turister, og prøver å "skremme" dem bort? jeg tror heller ikke folk har så mye sympati for dere kurdere eller la oss si dere terrorister lenger. Tyrkia er en veldig sterk nasjon og uansett hva dere gjør eller hva han tåplige statsministeren mener skal vi ALDRI slutte å forsvare landet vårt. Hadde jo vært veldig å se deg som en "etnisk nordmann" gi store deler av Norge til samene.. Drøm videre du og gjerne ta valium så slapper du litt mer av og slutter å dagdrømme hehe ← Et rimelig idiotisk svar. Er det forbudt for en nordmann å uttale seg negativt om sine opplevelser og sine observasjoner på tyrkiske turiststeder? Jeg tror nok du, slik du går ut, er mer tyrker enn jeg noensinne har vært kurder, eller noensinne har kjent en kurder. Hvorfor kan ikke tyrkerne lære litt av sine naboer grekerne? Det er bemerkelsesverdig hvor stor forskjell det er i adferd/opptreden hos disse til folkeslagene, til tross for et visst etnisk slektskap. Grekerne har folkeskikk. Tyrkerne har det ikke, og det har heller ikke du med dine bavianske uttalelser langt bak mål.
Gjest Gjest Skrevet 2. november 2006 #51 Skrevet 2. november 2006 Dette her gidder jeg ikke å bruke tid på. Mennesker som deg er det som gjør mest kvalm her i verden. Jeg tror heller ikke at du har reist til Tyrkia som en turist! Men for all del hold unna Tyrkia og reis hvor hen du vil. Tyrkia trenger ikke slike mennesker som deg! Denne diskusjonen er over, lar meg ikke bli provosert av noen i****
momo Skrevet 2. november 2006 #52 Skrevet 2. november 2006 Jeg har feriert på de greske øyer og i Tyrkia. Jeg har flere både Greske og Tyrkiske venner her hjemme. Synes alle de jeg kjenner og har møtt har vært fantastiske mennesker. Utrolige koselig og gjestfrie mennesker alle sammen, både grekere og tyrkere.
Gjest Gjest Skrevet 2. november 2006 #53 Skrevet 2. november 2006 Dette her gidder jeg ikke å bruke tid på. Mennesker som deg er det som gjør mest kvalm her i verden. Jeg tror heller ikke at du har reist til Tyrkia som en turist! Men for all del hold unna Tyrkia og reis hvor hen du vil. Tyrkia trenger ikke slike mennesker som deg! Denne diskusjonen er over, lar meg ikke bli provosert av noen i**** ← Du meldte deg vel i grunnen ut av denne debatten før du i det heletatt lot det svineriet du bærer på overøse andre. Sørg for å få deg en datter på 13 år med lyst hår, som butikkeier-tyrkere i turistområdene kjæler på rompa når foreldrene ikke ser den veien, så kanskje du endrer oppfatning. Når du legger slike ting oppå alle andre negative opplevelser med tyrkere, så har sikkert du også fått nok. Du og...
Gjest Gjest Skrevet 3. november 2006 #54 Skrevet 3. november 2006 Du meldte deg vel i grunnen ut av denne debatten før du i det heletatt lot det svineriet du bærer på overøse andre. Sørg for å få deg en datter på 13 år med lyst hår, som butikkeier-tyrkere i turistområdene kjæler på rompa når foreldrene ikke ser den veien, så kanskje du endrer oppfatning. Når du legger slike ting oppå alle andre negative opplevelser med tyrkere, så har sikkert du også fått nok. Du og... ← Ja, akkurat som grekerne er så flotte - ref: massevoldtekten av den bulgarske jenta på 16 år. Hvor i ettertid en stor andel av øyas 5.000 innbyggere forsvarer de fire guttene som voldtok henne etter tur - og mener det er jenta som bør sendes hjem og at hun "fortjente" det. Sannheten er at slik søppel finnes overalt...betyr ikke noe om du er tyrker eller greker...
Gjest Gjest Skrevet 4. november 2006 #55 Skrevet 4. november 2006 Ja, akkurat som grekerne er så flotte - ref: massevoldtekten av den bulgarske jenta på 16 år. Hvor i ettertid en stor andel av øyas 5.000 innbyggere forsvarer de fire guttene som voldtok henne etter tur - og mener det er jenta som bør sendes hjem og at hun "fortjente" det. Sannheten er at slik søppel finnes overalt...betyr ikke noe om du er tyrker eller greker... ← Slike enkelttilfeller finne man i svært manga land, også Norge. Det som skiller tyrkere/Tyrkia fra andre nasjoner, er at det hos dem er et mønster, eller en endeløs repetisjon av grisete oppførsel og dårlig folkeskikk. En annen ting: En nasjon som tiltaler folk med risiko for opp til 6 mnd fengsel, for å ha brukt bokstaven w som ikke finnes i det tyrkiske alfabetet, er en syk nasjon.
Nabodama Skrevet 6. november 2006 #56 Skrevet 6. november 2006 Du meldte deg vel i grunnen ut av denne debatten før du i det heletatt lot det svineriet du bærer på overøse andre. Sørg for å få deg en datter på 13 år med lyst hår, som butikkeier-tyrkere i turistområdene kjæler på rompa når foreldrene ikke ser den veien, så kanskje du endrer oppfatning. Når du legger slike ting oppå alle andre negative opplevelser med tyrkere, så har sikkert du også fått nok. Du og... ← Snakk om å skjære alle over èn kam, da! Datteren min er 14, og vi var i Tyrkia i sommer. Hadde ingen opplevelser av dette slaget, vi opplevde tyrkerne som hyggelige og gjestfrie. Vi fikk jo oppmerksomhet, men når det var noen som ville snakke med min datter, spurte de alltid meg først om det var greit. Dette var ungdommer i 16-17-årsalderen. De var jo mye mer høflige og respektfulle enn norske gutter er, selv om de kanskje var litt mer frampå. Utskudd finnes det alle steder, men etter min erfaring er det ikke flere av dem i Tyrkia enn i Norge....eller i Hellas.
Gjest Gjest Skrevet 6. november 2006 #57 Skrevet 6. november 2006 eller i Hellas. ← Det kan vel ikke være særlig tvil om at grekerne har mye mer folkeskikk enn tyrkerne. Markant forskjell.
Gjest Gjest Skrevet 7. november 2006 #58 Skrevet 7. november 2006 Det kan vel ikke være særlig tvil om at grekerne har mye mer folkeskikk enn tyrkerne. Markant forskjell. ← Jo, jeg tviler. Du har bestemt deg for at du ikke liker tyrkere. Deg om det. Hold fordommene dine for deg selv.
Gjest Gjest Skrevet 7. november 2006 #59 Skrevet 7. november 2006 Jo, jeg tviler. Du har bestemt deg for at du ikke liker tyrkere. Deg om det. Hold fordommene dine for deg selv. ← Må le litt.....fordommer?? Jeg hadde da ingen som helst forutinntatte meninger om Tyrkia/tyrkere da jeg dro dit første gangen?(vært der to ganger) Jeg hadde vært en del ganger på greske øyer, og hadde lyst til å dra til et annet feriemål/land i samme region. Du må jo skjønne at det kun er opplevelsene/erfaringene med Tyrkia/tyrkere som har skapt det negative inntrykket jeg har?
Gjest Gjest Skrevet 7. november 2006 #60 Skrevet 7. november 2006 Slike enkelttilfeller finne man i svært manga land, også Norge. Det som skiller tyrkere/Tyrkia fra andre nasjoner, er at det hos dem er et mønster, eller en endeløs repetisjon av grisete oppførsel og dårlig folkeskikk. En annen ting: En nasjon som tiltaler folk med risiko for opp til 6 mnd fengsel, for å ha brukt bokstaven w som ikke finnes i det tyrkiske alfabetet, er en syk nasjon. ← Argumentet ditt bunner ut i at i andre land er det selvfølgelig bare enkelttilfeller, mens i Tyrkia er det nærmest tradisjon. Helt greit at du ikke vil reise til Tyrkia, men kom med noe mer håndfast enn "grisete oppførsel og dårlig folkeskikk" (Ord som forøvrig nesten alle land i "Syden" bruker for å beskrive skandinaviske turister).
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå