Gå til innhold

Tyrkia-advarsel!


Gjest Gjest

Anbefalte innlegg

Gjest Gjest
Så JEG burde kanskje holde meg unna nettopp Egypt, Tyrkia o.l land.....

Bra konklusjon. Jeg skjønner overhodet ikke hvorfor så mange drar til Tyrkia, når det er så utrolig mange andre både koseligere og tryggere feriemål i Middelhavsområdet.

Jeg syns faktisk det å la være å reise til Turkia har en hel del med moral å gjøre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Bra konklusjon. Jeg skjønner overhodet ikke hvorfor så mange drar til Tyrkia, når det er så utrolig mange andre både koseligere og tryggere feriemål i Middelhavsområdet.

Jeg syns faktisk det å la være å reise til Turkia har en hel del med moral å gjøre.

Hva slags moral?

Først kommer du med en advarsel mot Tyrkia fordi mange får magesyke der, også begynner du å snakke om moral???

Hva er det egentlig som ligger bak her?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest
Hva slags moral?

Først kommer du med en advarsel mot Tyrkia fordi mange får magesyke der, også begynner du å snakke om moral???

Hva er det egentlig som ligger bak her?

Magesyke er jo bare èt av de negative aspektene med Tyrkia-ferie. At man ikke er mer kritisk til Tyrkias behandling av minoriteter, og ikke er mer kritisk til at myndighetene ser gjennom fingrene med en lure/tuske-kultur, har med manglende moral å gjøre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest
"lure/tuske"-kultur, hva er det? :klø:

For eksempel at det møter opp noen parasitter på flyplassen, som gir inntrykk av at de jobber for f eks Saga, Ving, Apollo, og beslaglegger bagasjen til forvirrede og intetanende nyankomne, for deretter å kreve betalt for å gi den tilbake. Et land som ikke kvitter seg med slikt svineri, har jeg ikke mye til overs for. Dette er bare èt eksempel.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Magesyke er jo bare èt av de negative aspektene med Tyrkia-ferie. At man ikke er mer kritisk til Tyrkias behandling av minoriteter, og ikke er mer kritisk til at myndighetene ser gjennom fingrene med en lure/tuske-kultur, har med manglende moral å gjøre.

Det er jeg helt enig med deg i. Kunne aldri tenkt meg å reise til Tyrkia.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Magesyke er jo bare èt av de negative aspektene med Tyrkia-ferie. At man ikke er mer kritisk til Tyrkias behandling av minoriteter, og ikke er mer kritisk til at myndighetene ser gjennom fingrene med en lure/tuske-kultur, har med manglende moral å gjøre.

Skal en tenke sånn er det nok mange andre land en heller ikke bør reise til, men det har ikke vært så mye fokus på det i mediene.

Jeg tenker som så, at slike ting er det myndighetene i forskjellige land som kan gjøre noe med, ikke jeg. EU stiller f.eks endel krav om dette for å la Tyrkia få medlemsskap.

Det jeg gjør ved å reise dit er å bidra til at arbeidsplasser opprettholdes.

Når det gjelder tuske/lure-kultur, så har vi vel egentlig nok med å feie for vår egen dør.....tenker da f.eks på tiggerligaene i Oslo osv.

Hva er det som møter turistene i vår hovedstad? Er det noe bedre?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest baby-E

Bare fordi du tydeligvis sitter igjen med et dårlig inntrykk av tyrkia som ferieland, behøver ikke det å gjelde for alle. Noen liker det andre ikke. Noen har blitt syke, andre ikke.

Akkurat slik som det kunne vært et hvilket som helst annet sted.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, sånn er det jo med flere steder.

Jeg elsker og feriere i Tyrkia, har det utrolig bra på ferie der, og jeg kommer ikke til og slutte.

Når jeg var i Bulgaria, så opplevde jeg masse negative ting, derfor ønsker ikke jeg og reise tilbake i nermeste framtid. Men det er jo mange som har det kjempefint der, og det er jo bare bra for de. Alle trenger da ikke og mislike Bulgaria bare fordi jeg gjør det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Magesyke er jo bare èt av de negative aspektene med Tyrkia-ferie. At man ikke er mer kritisk til Tyrkias behandling av minoriteter, og ikke er mer kritisk til at myndighetene ser gjennom fingrene med en lure/tuske-kultur, har med manglende moral å gjøre.

Det du gjør er å bruke dette med magesyke som et påskudd for å få folk til å la være å reise dit. Ikke pga magesyken, men fordi du har politiske meninger, og vil at folk skal boikotte Tyrkia som ferieland.

Du snakker så stygt om tuske/luske-kultur.....er det ikke det du holder på med selv?

Snakk om å møte seg selv i døra!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har vært i Tyrkia flere ganger, og hatt det helt topp alle gangene uten å bli syk. jeg reiser ikke til Tyrkia for å spare noen usle kroner slik du skriver i første innlegg, jeg reiser fordi vi trives der og får topp ferie hver gang. Og nei, Tyrkia er ikke det eneste landet jeg har vært i, har vært i de fleste andre "syden land" i Europa, men Tyrkia er det eneste landet jeg har reist tilbake til og kommer til å gjøre det igjen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest
Det du gjør er å bruke dette med magesyke som et påskudd for å få folk til å la være å reise dit. Ikke pga magesyken, men fordi du har politiske meninger, og vil at folk skal boikotte Tyrkia som ferieland.

Du snakker så stygt om tuske/luske-kultur.....er det ikke det du holder på med selv?

Snakk om å møte seg selv i døra!

Ja, jeg syns at folk bør advares mot å dra til Tyrkia, av svært mange grunner. Det med magevrius er bare en av grunnene. Lure/tuske-kultur er en annen. Pluss en hel del andre argumenter. Man har etter hvert samlet på seg så mange negative ting at begeret til slutt renner over. Hold dere unna folkens.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Kan rapportere om to fantastiske uker i Tyrkia!!!! Vi hadde det så utrolig fint, og havner nok der neste år også. Vi bodde på et Blue Village anlegg, Pascha Bay , 7 km utenfor Alanya, og det anbefales på det sterkeste. Vi var mest på hotellområdet, for der hadde vi ALT vi kunne ønske os, men var på et par tre utflukter, samt et par ganger på middag og shopping i Alanya.

Jeg fikk forøvrig være en dag på hotellets kjøkken for å være med å lære å lage tyrkisk mat. Jeg kan skrive under på at hygienen var upåklagelig; faktisk bedre enn på en del norske kjøkken......!

Ingen ble syke på vår ferie, det har vi heller ikke blitt på ferie i Hellas, Tunisia, Gran Canaria m.fl.

Min anbefaling er altså: Reis trygt og godt til Tyrkia! Spes pascha Bay! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

For eksempel at det møter opp noen parasitter på flyplassen, som gir inntrykk av at de jobber for f eks Saga, Ving, Apollo, og beslaglegger bagasjen til forvirrede og intetanende nyankomne, for deretter å kreve betalt for å gi den tilbake. Et land som ikke kvitter seg med slikt svineri, har jeg ikke mye til overs for. Dette er bare èt eksempel.

Og et land der myndighetene ikke setter en stopper for prostitusjon, narkomani, tiggere og uteliggere i gatene, eller prioriterer eldre, syke og barn har ikke jeg noe til overs for! Kanskje jeg må flytte fra Norge???? :roll:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest
Og et land der myndighetene ikke setter en stopper for prostitusjon, narkomani, tiggere og uteliggere i gatene, eller prioriterer eldre, syke og barn  har ikke jeg noe til overs for! Kanskje jeg må flytte fra Norge???? :roll:

Man må vel skille mellom kriminelle aktiviteter godkjent av et lands myndigheter, og lovlige aktiviteter og samfunnsystemer som man misliker i et land.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Man må vel skille mellom kriminelle aktiviteter godkjent av et lands myndigheter, og lovlige aktiviteter og samfunnsystemer som man misliker i et land.

Når man unnlater å iverksette tiltak, men nærmest lukker øynene for at det er problemer som krever tiltak, så virker det som en passiv godkjenning, synes jeg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest

Tyrkia er et land som ikke respekterer menneskerettigheter. I tyrkiske fengsler sitter mange politiske fanger som har uttalt seg negativ om bl a tyrkiske myndigheters behandling av kurdere. Synes dere det er ok å legge igjen penger i et regime som dette, og være med på å gi intrykk av at Tyrkia er et paradis? Det eneste dere tenker på er tydeligvis at det skal være pent og billig og varmt og at maten skal være god. Er dere helt bevisstløse? Kan dere ikke heller dra til et demokratisk land?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest

I de fleste land mange av oss besøker er det ikke vanskelig å finne ting vi er uenige i i måten landet styres på eller politiske beslutninger som tas. men vi kan ikke redde alle. Fint at noen engasjerer seg for rettighetene i tyrkia, - andre har valgt andre saker å brenne for. uansett land og styresett, vil velger å legge igjen penger på feriestedene slik at det finne arbeidsplasser og inntektskilder til de som arbeider i turistnæringen.

At gjest over her mener å vite hva vi andre er opptatt av når vi reiser på ferie, er vel å ta seg litt vann over hodet............

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest
Er dere helt bevisstløse? Kan dere ikke heller dra til et demokratisk land?

Til informasjon så er det mange demokratiske land som heller ikke er så opptatt av menneskerettigheter.

Skal du virkelig begynne å grave så er det nok ikke mange reisemål igjen som er aktuelle.

Forøvrig tror jeg ikke turister utsettes for mye mer kriminalitet i Tyrkia enn mange andre steder....skulle i så fall gjerne sett statistikk på det

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...