Gå til innhold

Minnies dagbok


Minnie27

Anbefalte innlegg

Ok, tenkte jeg skulle starte en dagbok jeg også. Jeg er jo ikke akkurat i 1. prøveperiode da men, bedre sent enn aldri!

Jeg har jo skrevet noen innlegg her og der, men kan jo fortelle litt om meg selv. Er 28 år, gift (meget lykkelig by the way) med verdens beste mann, bor landlig men og sentralt, jobber, og har et sterkt ønske om en liten baby....

Vi begynte å prøve i fjor sommer, dvs for et år siden, og er nå i vår 13. prøveperiode. Det hadde jeg aldri trodd for et år siden, at det skulle ta så lang tid. "Garantert gravid til jul" tenkte jeg da ....:ler:

He he, ja ja. Vet jo at ting kan ta tid da. Men har allerede vært innom legen og snakka med h*n. Har tatt blodprøve (progesteron) og så vidt jeg vet, så var det ingenting i uorden der!! Så får vi se videre. Bli nok mere utredning til høsten. (hvis ikke sommeren bærer frukter da, man vet jo aldri)

Jeg synes det er godt å lese og snakke med andre i samme situasjon. IRL er det ikke mange å snakke med dessverre, ikke mange i min situasjon, og dessuten er det kanskje ikke noe man snakker med alle og enhver om?

Håper noen stikker innom dagboka mi da, så skal jeg prøve å stikke innom deres!

Snakkes! :vinke:

Endret av Minnie27
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Anerikke

Hei, og velkommen som dagbokskriver!

Vi er selv i pp9, og det varierer veldig hvor godt jeg takler denne prøvinga :ler:

Ser at vi er på samme alder også! Skal bli spennende å følge med her inne.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for det Anerikke!

Det er spennende å følge med andre, og det er jo alltid like gøy å se at det klaffer!

En kan jo ikke tro annet at det samme vil skje med en selv engang! :)

Puh, nå har jeg vært ute å klippa plena. Den er ganske stor, så jeg tar litt etter litt...

Tror jeg hopper i dusjen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer med dagbok :blomst:

Vi har prøvd like lenge vi da, vi er også i PP13 nå.

Har såvidt begynt på utredning (tatt blodprøve, men ikke fått svar på den). Mannen skal avlevere sædprøve, også har vi time hos gynekolog 12. september. Blir greit å finne ut om det er noe som ikke er som det skal være.

Jeg trodde heller ikke at det skulle ta så lang tid da, men det har det nå gjort. Godt at man ikke er alene om det iallefall syns nå jeg :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Enig, det er godt at man ikke er alene, selv om man ønsker jo at det skal klaffe fort for alle.

Venter på telefon fra legen min nå. Har tenkt å forhøre meg mer eksakt om videre utredning til høsten. ser ingen grunn til å utsette det. Mannen er innstilt på å avlevere prøve for å sjekke sine gutter, og det er jo alltid kjekt å vite...

Koselig at noen stakk innom! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Ooops, her var det ikke mye aktivitet gitt.... :sjenert:

Har aldri vært spesielt god på dagbokskriving, må glatt innrømme det..

Dagene flyr jo nå på sommeren, venter på ferie nå. Gleder meg!!!

Hadde en ekkel "opplevelse" forrige uke.

Jeg hade jo vært til legen for snakke om evt utredning o.l, og det ble bestemt at jeg skulle ta blodprøve (progesteron). Dette er jo 1,5 måned siden. Samtidig som jeg var der så tok jeg opp med legen at jeg hadde hatt ryggproblemer, og at noen ganger fikk jeg skikkelig smerter. Hun ga meg Brexidol.

En dag satt jeg å kjeda meg litt på jobb, og tenkte jeg skulle sjekke litt mer om brexidol. Jo da, der sto det: må ikke taes hvis man prøver å få barn da det kan skade fertiliteten :overrasket:

Ok, her går jeg til legen og forteller at jeg ønsker å bli gravid, og har prøvd i over et år, og så gir h*n meg dette? Som faktisk kan ødelegge det?

Jeg prøver å ringe vedkommende, men seff er h*n på ferie. Jeg får snakke med en annen lege som sier at jeg må velge; enten å ta brexidol, eller begynne med prevensjon igjen. Denne legen sier at de fraråder prøvere å fra å bruke disse medikamentene, da det kan skade et foster.

Ble lei meg jeg. Selvfølgelig kutta jeg ut pillene. Ryggen er bedre nå, men neste gang jeg får ryggproblemer, dropper jeg dem.

Mulig jeg burde ha skjønt dette selv. Ar disse tablettene ikke skal kombineres med en evt graviditet, men jeg har aldri brukt nå mye tabletter før, og er ganske grønn sånn sett. Burde ikke legen ha skjønt dette, oh iallefall gitt meg en mulighet til å velge?

Jeg har ikke brukt dem så lenge, men uansett... :forvirret:

Har ikm til helga, men jeg har ingen symptomer. Blir vel ikke denne gang heller. Skal ta kontakt med legen så snart denne er tilbake til ferie.

Men jeg gleder meg til ferie uansett da! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

hei :vinke:

snart ferie, stille på jobben og jeg har tid til å hilse på folk i "nabolaget" :ler:

håpløs lege! :frustrert:

skal du ha ferie snart?

:klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Veldig håpløs lege :kjempesinna:

Skal ha ferie om 1,5 uke. Blir ikke så lang ferie i denne omgang (2 uker), men det blir godt uansett!!

Har bestilt tur til Paris til høsten da, så har noe å glede seg til der også!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

en liten tur på høsten er absolutt lurt! godt å ha noe å se fram til!

jeg reiser på ferie til helga. skal bare ha to uker jeg også, men det skal bli sååå deilig :hoppe:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei hei :)

Jøss for en korttenkt lege :overrasket: Bra du fikk sjekket det opp iallefall.

Ønsker deg lykke til med prøvingen. Vi er også i den situasjonen at vi har prøvd lenge og skal til videre utredning i løpet av høsten.

Håper det klaffer for dere snart :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Huff, så dumt det med de tablettene da. Får håpe at det ikke er de som har skylda.

Krysser fingrene for at mensen holder seg borte denne gang :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Yamaha Jeg tror ikke tablettene har ødelagt alt, da jeg bare brukte dem i noen uker, men jeg er sjeleglad jeg fant uta av det!

Krysser fingrene jeg også, men innerst inne føler jeg at det ikke har klaffet denne gang heller....

jeg er så sikker på at når det skjer, så vil jeg merke det... Men håper jo uansett da.. :)

Shatika Lykke til videre med utredning til deg også. Uansett så er det godt å vite å vite at man ikke er alene om å har prøvd lenge (selv om jeg unner alle klaff med en gang)

Petra P God ferie når den tid kommer! 2 ukers blir topp! Gleder meg til neste helg jeg også, da blir det ferie på meg! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Takk for det Shatika :)

Men må innrømme at dagen ikke har vært så koselig...

Er så sint på mannen min!!!! :sur:

Av forskjellige grunner gjør han meg så sint. heldigvis er han på jobb. Huff, vet at en utløsende faktor til dette er at mensen kommer snart... ja, jeg håper jo at den ikke kommer, men....

Skulle ønske jeg kunne tatt pikkpakket mitt og reist sporenstreks til Afrika. Alene.

Men det går da vel over...

Ikke godt å være så sint og lei seg :tristbla:

Men han er en dust! :frustrert:

(kanskje jeg er gravid og hormonene raser.. he he)

Yeah right :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

historiens korteste prøvedagbok? gravid på første side :ler:

gratulerer så veldig mye!!

:hoppe::hoppe::hoppe::hoppe::hoppe::hoppe:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...