Gå til innhold

Dumme ting kunder sier


Gjest Gjest

Anbefalte innlegg

Jeg jobber i dyrebutikk.

En kunde: (som akkurat hadde kjøpt seg et nytt 100 liters akvarium)

-Hvordan skal jeg klare å frakte 100 liter vann i bilen?

Jeg:

-tja, hvorfor skal du egentlig det?

Kunden:

-Jeg må da også kjøpe vann til å ha i akvariet mitt!!!!

Jeg:

-du kan ta vann fra krana hjemme hos deg

Kunden:

-Åh, DET har jeg ikke tenkt på...

Jeg:

-Hihihi (inni meg)

:ler: Du skulle spurt om han ville ha det innpakket.................

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Hedda Gabler

Utrolig tråd! Jeg slutter aldri å forundre meg over hvor rare folk er.

For mange år siden jobbet jeg i kiosk. En gang ble jeg ranet, og etter at ranerne hadde stukket og jeg hadde fått rotet meg til å tilkalle politiet gikk jeg for å stenge sjappa. Da kom det inn en dame, og jeg sa at hun måtte gå, fordi jeg nettopp hadde blitt ranet. Selv om jeg sto der i snørr og tårer, lurte damen på om hun bare kunne få kjøpe en sjokolade - hvorpå jeg prakket en neve melkesjokolader i hendene på henne og ba henne pelle seg ut  :forvirret:

En annen gang var det en fiiin frue innom. "Si meg, hva er det i den chorizo-pølsen?" Jeg svarte på min dialekt at "dessverre, den he'kje vi akkurat no".

Damen: "Hekjevino, hva er det? Et krydder?"

Jeg: "Nei, det er dialekten min."

:ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg jobber i en buss/båt/fergeinformasjon hvor vi gir informasjon om rutetider/priser, samt selger busskort - men ikke bussbilletter.

Her om dagen kom det en mann i luken til meg. Han hadde vært innom dagen før med en 1000-lapp og fått 800 kr for lite igjen av oss. :overrasket: "Åja" sier jeg. "Hva er det du har kjøpt da?" "En bussbillett" svarer mannen. "Javel - til hvilken buss?" "Den derre xxx-ekspressen". Jeg merker at jeg blir litt irritert siden vi ikke selger bussbilletter, og mannen lyger meg rett opp i trynet. "Det var litt rart" sier jeg "siden vi ikke selger bussbilletter her hos oss".

Men mannen står på sitt - han hadde kjøpt en bussbillett til den aktuelle ekspressbussen. Jeg forklarer ham ganske rolig at den bussen han snakker om i så fall koster 420,-, og at hvis han betalte med en 1000-lapp skulle ha uansett ikke hatt mer enn 580,- igjen. Men joda - han skulle ha sine 800,-, for "kunden har alltid rett!!!" som mannen skrek. "Men du har jo ingen kvittering som beviser at du har kjøpt en billett en gang" sier jeg. Nei, den hadde han mistet... :roll: Jeg forklarer ham enkelt og greit at "Vi selger ingen bussbilletter i denne luken. Bussen du sier du har kjøpt billett til koster uansett 420,-, så hvis du har betalt med en 1000-lapp kan du umulig ha fått 800,- for lite igjen. Du står nå foran meg - uten kvittering for noe som helst - og ber meg om å gi deg 800,-. Det må du skjønne at jeg ikke kan gjøre". Jeg skulle tydeligvis ikke vært så krass jeg, for da kom mannen med trusler om at han "kjente folk" og skulle "fikse meg" og få meg sparket! :overrasket:

Heldigvis har vi alarmknapp, og da vaktselskapet kom tok han heldigvis beina på nakken!!

Så har vi mannen som skulle kjøpe billetter til en hurtigbåt. "Vi selger ikke billetter her, dessve..." *blir avbrutt* "JO!! DET GJØR DERE!!" skriker mannen. :overrasket: "Nei, du bare kjøper billett på båten når du går om bord" forklarer jeg vennlig. "Det var da makan til dårlig service!! Det blir jo forferdelig tungvint!!" fnyser mannen. "Synes du?" sier jeg. "Det må da være ganske lettvint å bare kunne kjøpe billetten ombord". ;) Men det syntes ikke mannen, så han bare ristet på hodet før han trampet avgårde... :roll:

Og så har vi alle de som ringer inn på telefon og skal ha fergeruter.

Kunde: Jeg skal ha fergetidene fra... ja, jeg vet ikke hva det heter på denne siden, kan du hjelpe meg?

Jeg: Ja, hvilken side er det da?

Kunde (sint): Det er jo det jeg spør om!!! Det er da din oppgave å vite det!!!

Jeg: Ehh...ja, men jeg kan ikke vite hvor du står når jeg snakker med deg på telefon... :ler:

Eller de som skal ha busstidene "sånn i middagstider". I begynnelsen tenkte jeg sånn i tre-fire tiden, men etter å ha jobbet her en del år - og erfart at middagstider er alt fra kl. 12 til 20 - har jeg begynt å spørre folk "når spiser du middag da?" :ler:

Endret av Netten
  • Liker 16
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg jobbet på en leketøysforretning, da en realitykjendis (av den ufordragelige typen) kommer inn sammen med kona og ungen sin. Han går rundt i butikken og kikker litt, før han etter hvert kommer bort til meg og min medarbeider og sier: "Dere har jo ingenting her. Her er jo bare mange sånne...leker!"

Hallooo? LEKETØYBUTIKK! :ler:

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, med en gang vi legger til et gebyr for vasking, porto eller ekstrautgifter til for eksempel poser i en butikk eller bedrift, så er det alltid noen som må protestere på dette. Det rare er at det er snakk om småsummer sammenlignet med annet som folk er villige til å betale for. Vi vil alle ha tjenester utført gratis  :ler:

Faren min er med i styret i et småbåtlag der de har mange båter som leier plass om sommeren. Før kostet en plass for en natt 70 kr + 30 kr i strøm, da fikk de stadig vekk klager på at de ikke brukte strøm for 30 kr.

I år begynte å de å ta 100 kr for plassen og gratis strøm = ingen klager :ler:

  • Liker 32
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det er nok ikke bare Meaty og Adam Savage som bruker strofen "I reject your reality and substitute my own", som forøvrig er en genial kommentar.. :ler:

:ler: Hvis man følger denne læresetningen kan man aldri tape en diskusjon :ler:

vi har ryddesalg på butikken, og på plakater og i reklameheftet osv står det at vi rydder, dermed fra 30% opp til 70% på det som er i heftet.

og så mange kunder kommer inn og spør om det er 70% på hele butikken, hvorfor selger dere disse så billig, er det som henger der borte (langt fra plakatene) også 70% osv.

virker som de er blinde for alt annet enn den høyeste % avslaget og ikke registrerer det andre som står. og så blir de sure hvis vi er utsolgt for en vare, det står tross alt "vi rydder" = rester.

Jeg er sikker på at du jobber i samme kjede som meg, jeg vet AKKURAT hva du snakker om. Til og med fire dager etter at denne ryddesalgskampanjen startet fikk jeg kjeft fordi vi "reklamerte for en vare vi ikke hadde, og derfor lurte kundene til å komme til butikken". På hver eneste side i reklameheftet står det at utvalget varierer fra butikk til butikk, og enkelte varer kan bli fort utsolgt. Men dette skjønner ikke folk, og jeg får stadig vekk høre at vi må slutte å sende ut reklame når vi ikke har varene. Denne gangen var det kun EN vare vi ikke hadde da kampanjen startet, og det på et ryddesalg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest gjest1

:hoho:

Jeg elsker denne tråden! Er det ingen her som har opplevd fler frekkaser? Dere bør skrive om 5 kunder - hver! Hver eneste dag, alle som har en jobb.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Av og til er jeg kunde selv også og for en stund siden står jeg i kassen på Byggmakker og skal betale for en større leveranse da jeg hører samboeren min rope navnet mitt gjennom hele butikken (Med lang kø i kassa...); xxx, her har de hekksaks med skikkelig bensinmotor. (Han er mekaniker og elsker alt som kan drives av en sådan...). Jeg repliserer, som sant er, at "Ja, men vi har ikke hekk, kjære". Jeg, og ca. 20 andre knakk fullstendig da han etter ca. 2 sekunders betenkningstid svarte at "Jeg vet det! Men kan vi ikke låne en?"

  • Liker 30
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest gjest1
:hoho:

Jeg elsker denne tråden! Er det ingen her som har opplevd fler frekkaser? Dere bør skrive om 5 kunder - hver! Hver eneste dag, alle som har en jobb.

:Nikke:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Denne burde jeg sikkert spare til i morgen for å glede Towelie, men jeg tar den nå; Jeg hadde vært sammenhengende på jobb i 16 - 17 timer på en av Norges mest trafikkerte bensinstasjoner da en av landets mest velstående menn ankommer. Han vil betale for bensinen med kort men pumpeautomaten vil ikke vite av kortet hans og da jeg ringer kredittkortselskapet ber de meg inndra kortet. Jeg gjør som jeg får beskjed om og blir skjelt ut som jeg aldri har blitt det før, men er så sliten at jeg knapt orker å bry meg. Da han kommer til "Si meg, vet du ikke hvem jeg er?", svarer jeg impulsivt "Nei, og jeg føler ingen trang til å bli nærmere kjent med deg heller". Den ellers så overfylte butikken lo så de gråt og han styrtet ut uten et ord...

  • Liker 23
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er du homsefil? :hakeslepp:

Jeg? Neppe! Men finner du en med bensinmotor, kan jeg nærmest love deg at samboeren min er hekta! :legrine:

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Aaah, jeg syns det sto du kalte din mannlige samboer kjære ;D Eller er jeg blind på natta!

Sjekk linken i signaturen min, Towelie! Det er ikke noe galt i å være homofil, men svært få homofile tror de kan få barn med sin partner på den måten vi gjør det... :sjarmor:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest gjest1

Vanittig bra tråd. :-D

Men,

Og så var det en gang en dame som stod og kikket på en rull olivengrønn lin, og spurte hva jeg kalte fargen, akkurat da var jeg litt sliten, og kjente meg litt spydig, så jeg svarte "grønn selvfølgelig" så at kunden ble litt snurt, så jeg la til noe om at det var olivengrønn.....

En gang hadde jeg en kunde som virkelig ble sur på meg. Samtalen begynte med at jeg gikk bort og spurte om hun ville ha hjelp, hun svarte nei, så jeg gikk litt lenger bort for å rydde litt i hyllene, ca 30 sek etterpå så begynte hun å klage på musikken, hun sa at hun ikke satte pris på at vi hadde musikk på i butikken når hun hadde hodepine etter en dag på jobben. Jeg synes det var en helt usaklig klage for det er helt frivillig å hadle i butikken. Tydeligvis klarte jeg ikke å skjule min irritasjon og himlet med øynene(der og da trodde jeg ikke at jeg hadde himlet med øynene, men har i ettertid kommet frem til at jeg må ha gjort det) og sa: "ok, skal jeg gå å skru den av?", og kunden utbrøt med en tone full av forakt for meg: "Nå himlet du med øynene". Min irritasjon vokste så jeg blånektet selvfølgelig og gjentok spørsmålet om jeg skulle skru av musikken, denne gang i en litt småirritert tone, da klikket hun fullstendig og spurte: "Er det slik du svarer alle kundene dine?", og jeg klarer ikke å dy meg "Neida, ikke alle". Og hun ble så forbanna, forlangte å få vite navnet mitt og skulle klage til sjefen og det var ikke måte på. Jeg gikk og skrudde av musikken og gjemte meg for å slippe dama resten av den tida hun var i butikken.

Her hadde sannsynligvis jeg også blitt irritert. Greit at kommentaren hennes også var teit, men likevel.

Kunde i dag:

"Har dere denne t-skjorten i størrelse 14 år?"

"Nei, den største vi har i barnestørrelser er 10 år. Deretter kommer størrelse L og XL".

"Jammen jeg skal i størrelse 14 år."

"Vi har dessverre ikke den t-skjorten i den størrelsen."

"Men gutten min er 14 år!"

"Beklager."

"Jeg skal ha denne t-skjorten i 14 år!"

"Det er ikke mulig, vi har den ikke i den størrelsen."

"Jammen jeg skal ha den i størrelse 14 år! Hører du ikke etter?!"

Slik holdt hun på en stund før hun gikk ut av butikken ganske så oppgitt. Jeg må si at jeg var den eneste som hadde grunn til å være oppgitt :roll:

Og her så ønsket hun kanskje bare hjelp til å finne en t-skjorte som passet en gutt på fjorten år, og ikke nødvendigvis størrelsen fjorten år?

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Av og til er jeg kunde selv også og for en stund siden står jeg i kassen på Byggmakker og skal betale for en større leveranse da jeg hører samboeren min rope navnet mitt gjennom hele butikken (Med lang kø i kassa...); xxx, her har de hekksaks med skikkelig bensinmotor. (Han er mekaniker og elsker alt som kan drives av en sådan...). Jeg repliserer, som sant er, at "Ja, men vi har ikke hekk, kjære". Jeg, og ca. 20 andre knakk fullstendig da han etter ca. 2 sekunders betenkningstid svarte at "Jeg vet det! Men kan vi ikke låne en?"

:legrine: Når jeg "leser" historien på trøndersk, blir den

om mulig enda bedre.

*er også mekaniker*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:legrine: Når jeg "leser" historien på trøndersk, blir den

om mulig enda bedre.

*er også mekaniker*

Historien inneholdt jo en større andel trøndersk bilmekaniker da... ;):legrine:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...