Gå til innhold

Dumme ting kunder sier


Gjest Gjest

Anbefalte innlegg

Men det kan til tider være et betimelig spørsmål. Jeg har faktisk spurt om nettopp det et par ganger - det var noe jeg måtte ha og var litt desperat. Den ansatte i ene kassen sier at de er utsolgt og jeg spør om det ikke kan ligge en innerst på hyllen? Da kommer det fra nabokassen - "jamen vi fikk jo inn nytt i forgårs. Masse på lageret!!!!" Så hvis jeg ikke hadde spurt (det såkalt dumme spørsmålet) så ville jeg heller ikke fått den varen butikken faktisk hadde på lageret.

  • Liker 35
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

jeg sitter i kassa i en matbutikk.. standard komentarer er:

når jeg spør om de vil ha pose, kommer det alltid svar som: "tror du jeg har store lommer nok?" nei, ikke når de har handlet for 1000 kr!! :sur:

eller så sier de "ja, jeg klarer jo ikke spise opp alt dette på en gang"

så har vi et system som heter safepay, slik automat man putter småpenger inn på.. standard kommentar er: jeg vant, jeg vant! når det kommer småpenger tilbake..

noen ganger blir jeg såååå sinna!

  • Liker 18
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest gjest1

Jeg kan himle godt med øynene når jeg får vittige/dumme kommentarer på jobb selv, men jeg sier sannsynligvis like mye dumt når jeg selv er kunde.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest
jeg sitter i kassa i en matbutikk.. standard komentarer er:

når jeg spør om de vil ha pose, kommer det alltid svar som: "tror du jeg har store lommer nok?" nei, ikke når de har handlet for 1000 kr!! :sur:

eller så sier de "ja, jeg klarer jo ikke spise opp alt dette på en gang"

så har vi et system som heter safepay, slik automat man putter småpenger inn på.. standard kommentar er: jeg vant, jeg vant! når det kommer småpenger tilbake..

noen ganger blir jeg såååå sinna!

Kjenner igjen den der. Vi har også sånn og det er så dumt når de sier at de vant.

Jeg pleier å si da at: Ja,du "vant" dine egne penger :sur:

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

når jeg spør om de vil ha pose, kommer det alltid svar som: "tror du jeg har store lommer nok?" nei, ikke når de har handlet for 1000 kr!! :sur:

eller så sier de "ja, jeg klarer jo ikke spise opp alt dette på en gang"

Kan fint løses med å spørre hvor mange poser kunden trenger, istedenfor å spørre om kunden trenger pose. Dumme spørsmål får dumme svar, sånn er det over alt. ;)

  • Liker 25
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dere som har safepay-systemet der dere jobber, hender det likevel at folk påstår de har gitt dere større seddel enn det de egentlig har?

Hvis jeg har forstått det riktig så gjør dette systemet det umulig å gi igjen feil veksel?

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Kan fint løses med å spørre hvor mange poser kunden trenger, istedenfor å spørre om kunden trenger pose. Dumme spørsmål får dumme svar, sånn er det over alt. ;)

Det er MANGE som har med seg egne poser, så det er ikke et dumt spørsmål synes jeg.

  • Liker 35
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Tanita

Hadde også en kom i det jeg bar inn skiltet og spurte om jeg skulle stenge. Ja, sier jeg, jeg stenger nå. "Å ja, jeg skal bare kikke litt jeg" sier hun og er på full fart inn døren jeg skulle til å låse. Eh...nei, jeg skulle stenge... Da ble hun faktisk sur -jeg skulle tydligvis jobbe overtid for at hun skulle få kikke...

Det der skjedde meg også! Hun ble i ett kvarter og "titta" til bussen som jeg skulle rekke, gikk... Så jeg måtte vente til neste buss gikk - og bussene går ikke så ofte der... :roll:

Og kunden som kom og spurte "Er det helt nødvendig med en rens til ansiktet da?" "Ja, det fjerner smuss/støv/forurensing/makeup og alt som setter seg i porene" svarte jeg. "Åja. Jeg trodde det var nok med å vaske med vann, jeg" sa hun.. Så jeg ville vite hvorfor hun trodde at vann var nok "Jo, fordi det måtte være nok kalk og klor i vannet til å rense ansiktet"...!! :hoho:

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest

jobber på europris, en avdeling med nesten bare damer (to ekstrahjelper som er unggutter), og en kunde kjøpte en 4m trampoline.

hjelper henne med å bære den ut til bilen, og hun får selvfølgelig problemer for bilen er for kort for hele esken, pluss en lav hattehylle som satt fast.

så spør hun "har dere en mann her?" nei sa jeg som sant var, og da ser hun sur og oppgitt ut.

hva forventet hun at en manns skulle gjøre, trylle bilen hennes en meter lenger?

problemet er løst når man tar trampolinen ut av esken, noe vi også endte opp med å gjøre...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest

Jeg kom på en litt morsom historie, mora mi var og handlet i en matbutikk, og gikk til kassa med vogna si.

Da kom plutselig en mann med full vogn og snek foran henne.

"Nei, du får stille deg i kø, ser du ikke at jeg kom først!" sa mora mi.

Mannen svarte ikke, men gikk tilbake til hyllene. Hun sto og venta i kassa, men det kom aldri noen. Så hun gikk til en som jobba der og spurte om han kunne ekspedere henne i kassa, så kunne han svare at de hadde varetelling den dagen! :ler:

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Bjørnsdatter

"Hvor kommer disse tulipanene fra?"

"De kommer fra Karlsen Gartneri i Søndre Land."

"Nei, vet du hva, jeg har bodd i Holland i seks måneder, og jeg VET da hvor tulipanene kommer fra!"

HÆ?? :klø:

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest
når jeg spør om de vil ha pose, kommer det alltid svar som: "tror du jeg har store lommer nok?" nei, ikke når de har handlet for 1000 kr!! :sur:

eller så sier de "ja, jeg klarer jo ikke spise opp alt dette på en gang"

så har vi et system som heter safepay, slik automat man putter småpenger inn på.. standard kommentar er: jeg vant, jeg vant! når det kommer småpenger tilbake..

For litt humor i hverdagen er jo helt forferdelig... Skjønner virkelig ikke at det er noe å bli sur over, at folk slår noen bløte vitser.

  • Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Bjørnsdatter
For litt humor i hverdagen er jo helt forferdelig... Skjønner virkelig ikke at det er noe å bli sur over, at folk slår noen bløte vitser.

Nei, det er ikke noe å klikke for, men folk tror de er så utrolig originale når de tar en sånn vits... og vet tydeligvis ikke at h*n som sitter i kassa hører den minst tredve ganger om dagen, hver dag, fem dager i uka...

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Gjest
Dere som har safepay-systemet der dere jobber, hender det likevel at folk påstår de har gitt dere større seddel enn det de egentlig har?

Hvis jeg har forstått det riktig så gjør dette systemet det umulig å gi igjen feil veksel?

Har vært noen få som har prøvd seg,men det går ikke å gi igjen feil.

Det riktige beløpet kommer tilbake + at det står på kvitteringen både hva de har levert og hva de skal ha igjen.

Veldig bra system faktisk. Ålreit å slippe å ta så mye i de ekle myntene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest
Nei, det er ikke noe å klikke for, men folk tror de er så utrolig originale når de tar en sånn vits... og vet tydeligvis ikke at h*n som sitter i kassa hører den minst tredve ganger om dagen, hver dag, fem dager i uka...

Jeg kjenner mange som drar sånne vitser (stort sett menn),og ingen av dem tror de er spesielt orginale. Det er bare ett forsøk på å være hyggelig, og for å si noe.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette med kunder som blir lenge etter stengetid er selvsagt et problem, men det er vanlige folk, som oftest hører de på fornuft. Kjendiser derimot! :overrasket:

Jeg jobba på en gavebutikk i Bogstadveien før, og vi hadde jevnlig kjentfolk innom. Lille julaften, etter en lang og veldig travel vakt, hadde jeg akkurat satt nøkkelen i døra for å låse, også feide xxxx xxxx meg ned. Åpna døra (gjennomsiktig glassdør, hun er pent nødt til å ha sett meg stå der) rett i fjeset på meg, og feide inn. Jeg prøvde å forklare at jeg holdt på å stenge, men det var ikke mulig å få henne til å skjønne at jeg ville hjem til familien min. Jeg måtte jo forstå at hun var travelt opptatt - visste jeg ikke hvem hun var? - og måtte kjøpe julegaver. Og hun skulle kjøpe alle julegavene sine der og da. Min daværende sto og ventet på at jeg skulle bli ferdig med oppgjøret, og da det ble klart at hun ikke ante hva hun skulle ha, men bare ville kikke, ble hun geleidet ut av butikken.

Endret av Arwen
  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Mange kjendiser som ikke kan oppføre seg, ja. En stand-up komiker som jeg ikke husker navnet på kom inn i butikken der jeg jobber og sto og snakket lenge og veldig høyt om hvor stygg rødfargen på julepynten vår var.

Når det er sagt skal jeg også nevne en kjendis som er kjempehyggelig, det er Jan Erik Larssen fra Autofil. Han er alltid akkurat så blid som han er på tv, og sier "hei" og "takk" og alt mulig :)

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Bjørnsdatter

Har en annen en: "Disse er vel gamle, de, siden de er så billige!" (ikke spørmål, konstatering. Hvorpå jeg svarer "Neida, de kom i dag, og det er den vanlige prisen vår, det." "Ja, det tror jeg akkurat hva jeg vil om!" Øh. Javel. La være å kjøpe dem da.

Og han som kom dagen etter pinsehelga og kjefta meg opp og ned for at rosene var fra før pinsen. Ja, sa jeg, det går dessverre ikke direktefly fra Afrika til Lørenskog på ti minutter hver morgen. Ikke jobber de natta de som høster dem heller. Å så sint han var...

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Appropos gamle sedler.. De er ikke verdiløse. Men man kan pent henvise folk til banken hvor de kan få byttet den inn i en flonka ny seddel. Gjort det et par ganger. "Men kan ikke du gjøre det da?" er da spørsmålet man vanligvis får. Er det virkelig mitt problem? "Nei." svarer jeg da. ;)

Det jeg også opplevde var at uansett hvor stort skilt man lagde så "ville" ikke kunder se det. "Kassen er stengt!" f.eks er noe en kunde aldri ser. Man kan ha store neonskilt, dansende elefanter og gjøglere, men de ville ikke sett det.

Kjendiser ja. xxxx er fin der. Kranglet med han over 2 kroner som han mente han ikke skulle betale. "Jeg driver ikke veledighet." svarte jeg, men en nordlending er og blir en nordlending. ;)

Endret av Arwen
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest

Jeg jobbet på et hotell hvor vi også hadde en god restaurant, mye brukt til selskaper, bryllup og begravelser. En dag kom det inn to eldre damer, kledd i sort, og den ene spør om vi tar minnesamvær. Ja, sier jeg, og setter opp min seriøse og medfølende mine (det store service-gliser passer dårlig i slike situasjoner). De ville gjerne titte på lokalene, og jeg viser dem rundt, vi diskuterer mat, bordplassering, flagging, bordpynt og drikkevarer. Når det virker som om damene har bestemt seg for å benytte oss til minnesamværet, spør jeg hvilken dag begravelsen skal være, og leter fram bestillingsboken. Men i stedet forklarer damene at "Å neida,han er ikke død ennå!" :overrasket:

  • Liker 14
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...