Gå til innhold

Dumme ting kunder sier

Gjest Gjest

Anbefalte innlegg

AnonymBruker skrev (På 1.6.2021 den 17.00):

Huff. Er du sikker på at ikke kunde nr 1 gjorde dette som en avledningsmanøver mens kunde nr. 2 stjal noe? 

Anonymkode: 191ee...a9b

Nei, jeg hadde full oversikt over begge siden han stod hele tiden ved siden av kunde 1, uten å bevege seg i det hele tatt. 

Anonymkode: fc685...3df

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det var en av de dagene med mye kø, vi har to kasser og det var lange køer til begge kassene. En veldig religiøs dame som var semifast kunde tittet veldig på magen min mens hun sto ved kassa. Jeg fortsatte å slå inn varene hennes.

Plutselig sier hun «har du fått større mage? Har du hatt sex utenom ekteskap nå?» dette sa hun så høyt at alle i butikken hørte det, kollegaen min bare sto og måpte. Tror jeg ble så satt ut at jeg bare sa «nei» selvom jeg burde bare sagt at det har ikke hun noe med. 
Jeg hadde ikke mage i det hele tatt, veldig slank person og hadde et belte under genseren, mulig det hun så! Men herregud for et menneske. Syntes litt synd på henne da, siden hun sikkert må ha hatt en veldig streng oppvekst

Anonymkode: 52a9d...487

• Liker 21
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Timeplan

Var nettopp en fyr foran meg i køa på bunnpris som prøvde å legitimere seg ved å vise frem tinderprofilen sin 😂

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 2 uker senere...
On 5/26/2021 at 9:51 PM, AnonymBruker said:

Jeg har jobbet i en butikk i mange år og hatt mange rare/snåle/ufine kunder, til og med fått sparken av en megasint kunde (foran min egen sjef til og med!) men aldri følt meg "truet" før denne hendelsen. Den høres egentlig veldig komisk ut og litt sånn "skjult kamera" og jeg hadde sikkert skrevet det på dårlige sosiale antennaer hvis ikke kunden hadde vært så aggressiv og ubehagelig. Det var liksom ikke morsomt i det hele tatt og jeg følte meg utrygg. Dette skjedde en rolig dag på jobben like etter lunsj, når to "kjekke og pent kledde karer" i 30-årene kommer hvor jeg står og rydder i varer og samtalen gikk ca slik:

Kunde 1: Er du ledig? Jeg trenger hjelp.

Jeg: Ja, selvfølgelig. Hva kan jeg hjelpe deg med? 

Kunde 1: Jeg prøver å finne konen min, har du sett henne? 

Jeg: Eh... konen din? 

Kunde 1: Vi avtalte å møtes her, hun er omtrent like høy som deg og har brunt hår. Har du sett henne?

Jeg: Nei, jeg har ikke sett henne. 

Kunde 1 (stirrer på meg): Du har ikke sett henne? 

Kunde 1: Hun er omtrent like høy som deg, brunt hår... Er du sikker på at du ikke har sett henne? 

Jeg: Beklager, men nei, jeg har ikke sett henne... 

Kunde 1 (i skeptisk tone): Seriøst?? Du har ikke sett henne? 

Jeg: Nei

Kunde 1: Jeg snakket med henne for bare en time siden og hun SA at hun skulle treffe meg her. 

Jeg: OK...

Kunde 1 (stirrer på meg): Er du HELT sikker på at du ikke har sett henne? Hun SA hun skulle komme hit. 

Jeg: Nei, som jeg har allerede sagt, så har jeg ikke sett noen i dag som passer til hennes beskrivelse.

Kunde 1 (i en aggressiv og sint tone): Faen i helvete... 🤬 Hun SA hun skulle komme hit, så HVOR er hun?? Du MÅ ha sett henne, omtrent like høy som deg, brunt hår... (stirrer på meg)

Kunde 2 følger med, men holder avstand og sier ingenting og det føltes nesten litt som han var ikke akkurat redd, men forsiktig rundt kunde 1. 

På dette tidspunktet begynner jeg å føle meg veldig ubekvem, kunden har et veldig intens og ubehagelig blikk og aggressiv tone og har meg attpåtil  "innesperret" i et stille hjørne hvor det er hverken andre kunder eller kollegaer synlige. 

Jeg: Nei, dessverre, så har jeg ikke sett henne. 

Kunde 1: Vel, hvorfor ville hun sagt til meg å møte henne her hvis hun ikke er her? 

Jeg (i håpet om at han bare GÅR): Det vet jeg ikke, kanskje noen av mine kollegaer har sett henne? Du kan jo prøve å høre med de...

Kunde 1 (glor på meg): Hun sa at hun skulle være her om 20 minutter, det var for en halvtime siden. Hvorfor ville hun sagt det til meg, hvis hun ikke skulle komme hit? Det tar ikke 20 min å gå hit fra *annet sted* (ser på kunde 2 som nikker i enighet).

Jeg: Vel, hvis du snakker til henne i denne tonen, skjønner jeg godt at hun lyver om hvor hun er... 

Neida, turte ikke si det, istedet -->

Jeg: Det er umulig for meg å vite, kanskje du bør prøve å ringe henne? 

Kunde 1 (stirrer på meg): Er du SIKKER på at du har ikke sett henne?

Jeg: Nei! Jeg har ikke sett henne! 

Her var det like før jeg truet med å ringe vekterne, men heldigvis dro de ikke så lenge etter. Tipper at det hele  varte i maks 10 minutter, men føltes som en evighet, jeg trodde han skulle aldri gi seg. Og det første jeg gjorde når de gikk, var å skynde meg i "trygghet" hvor det var andre mennesker!  (Litt senere om dagen kom faktisk en dame innom som passet til beskrivelsen, en kollega nevnte senere at hun hadde oppført seg veldig fjernt. Men om det var kona vet jeg ikke!)

Dette minner meg om en mann som tilbrakte store deler av dagen på kjøpesenteret jeg jobbet på. Dessverre var butikken jeg jobbet i en av de som han var oftest innom siden han kjente sjefen min litt. 

Meget intens type. Som aldri klarte å avrunde en samtale. Selv ikke når jeg sa hadet til han så gikk han ikke. Tok seg en runde i butikken før det var påan igjen med snakking og stirring. 

Etterhvert kom han på lista til vekterne da flere og flere på senteret begynte å finne han plagsom og ubehagelig. Spesielt butikker hvor det kun var 1 på jobb og da gjerne unge jenter. Men de kunne ikke gjøre stort, da han visstnok fikk helsehjelp av rette instanser men anses frisk nok til å klare seg på egenhånd i hverdagen og er harmløs. 

Skulle ha tidligvakt en lørdag i sommerferien. På det senteret var det sånn at matbutikken åpnet 2 timer før resten av senteret. Jeg åpnet gitteret såvidt og krøp under før jeg gikk inn på lageret for å spise frokosten min og slappe av før det var tid for å åpne. Hadde ikke skrudd på lysene eller noe. Satt dypt inni tlf da jeg plutselig hørte en stemme ved siden av meg og jeg skvatt så heftig at både kaffekoppen og telefonen føk veggemellom. Da sto altså denne mannen inne på lageret vårt og hadde greid å åle seg under den lille glipa under gitteret og gått gjennom en bekmørk butikk og inn på lageret. Da ble jeg ordentlig sint og ba han ha seg ut. Aldri blitt så redd i hele mitt liv. Glad jeg er ferdig i den jobben. 

Anonymkode: 12909...53b

• Liker 42
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 16.5.2021 den 1.56):

Håper det er greit med en liten avsporing her..

Til dere ansatte i matbutikk; Hva syns dere om folk som åpner en 4pk med drikke og lar minst ei flaske eller boks bli stående i emballasjen?

Anonymkode: af7b4...a9b

Går fint men det kødder til antallet i ( finner pokker ikke ordet) datasystemet/varetellinga. 
Det står i de aller fleste butikker enkle varer like i nærheten ( gjelder brus, ikke alltid øl og cider)

Anonymkode: 1d47c...15c

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Live88 skrev (19 timer siden):

Jeg ble skjelt skikkelig ut av en mor på butikken i går. Årsaken? Jeg kjøpte godteri foran henne og gullungen hennes på en torsdag, noe som åpenbart ikke var greit siden gullungen er vokst opp med at godteri kun kjøpes og spises på lørdager, og da måtte jo jeg skjønne at det var uhørt av meg å gjøre det to dager før! Enda verre ble det når hun så at det lå en is på båndet i tillegg, det gikk jo ikke an å spise is før middag😂 gullungen var forøvrig en meget rolig unge på kanskje ni-ti år som ikke hadde noe reaksjon på min handel, men som åpenbart var flau over mor🙈 
(Kjøpte godteri fordi jeg skal ha familiebesøk i morgen siden jeg nettopp har hatt bursdag)

Herrefred, folk er jo helt gale! Du er i din fulle rett til å kjøpe godteri hvilken som helst dag i uken, og skal ikke måtte forklare deg for noen som helst. Sånt blir jeg forbanna av. Hun kan ikke forvente at alle i samfunnet skal tilpasse seg slik hun oppdrar ungen sin. 

• Liker 35
Lenke til kommentar
Del på andre sider

On 5/18/2021 at 7:12 PM, AnonymBruker said:

2 dager etter fikk vi en klage på mail fra gjesten, Useriøse kokker som ikke kan svare på enkle allergi spørsmål. :vetikke:

Anonymkode: 027ce...4da

Håper dere svarte på den der, altså. "Hei! De ansatte hos oss svarte flere ganger at det ikke var nøtter i kaken. Vi er litt usikre på hvordan vi kunne ha svart tydeligere, men send oss gjerne noen tips rundt det, så tar vi det med oss videre". 

Anonymkode: 92671...4e4

• Liker 36
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Flynn skrev (9 timer siden):

Herrefred, folk er jo helt gale! Du er i din fulle rett til å kjøpe godteri hvilken som helst dag i uken, og skal ikke måtte forklare deg for noen som helst. Sånt blir jeg forbanna av. Hun kan ikke forvente at alle i samfunnet skal tilpasse seg slik hun oppdrar ungen sin. 

Ja, det er de! Jeg snudde bare ryggen til henne og mens jeg betalte begynte kunden foran meg og å le, jeg bet meg kraftig i tungen for å ikke bryte ut i latter, men jeg klarte ikke å holde meg mer pga ham, så vi gikk leende ut av butikken mens damen raste mot hun som satt i kassen🙈 Det var heldigvis butikksjefen, så damen ble satt kraftig på plass etter at jeg hadde gått ut, det fikk jeg vite i dag av en nabo av meg som hadde stått litt lengre bak i køen!

• Liker 24
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 20.6.2021 den 1.41):

Jeg liker at du inkluderte forklaring til oss på HVORFOR du kjøpte godteri på en TORSDAG. Veldig norskt av deg 😄

Anonymkode: cf22e...588

Tenkte akkurat på det samme, ergo føler ts på det samme som mora i historien 😂😂

• Liker 16
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 26.5.2021 den 21.51):

Jeg har jobbet i en butikk i mange år og hatt mange rare/snåle/ufine kunder, til og med fått sparken av en megasint kunde (foran min egen sjef til og med!) men aldri følt meg "truet" før denne hendelsen. Den høres egentlig veldig komisk ut og litt sånn "skjult kamera" og jeg hadde sikkert skrevet det på dårlige sosiale antennaer hvis ikke kunden hadde vært så aggressiv og ubehagelig. Det var liksom ikke morsomt i det hele tatt og jeg følte meg utrygg. Dette skjedde en rolig dag på jobben like etter lunsj, når to "kjekke og pent kledde karer" i 30-årene kommer hvor jeg står og rydder i varer og samtalen gikk ca slik:

Kunde 1: Er du ledig? Jeg trenger hjelp.

Jeg: Ja, selvfølgelig. Hva kan jeg hjelpe deg med? 

Kunde 1: Jeg prøver å finne konen min, har du sett henne? 

Jeg: Eh... konen din? 

Kunde 1: Vi avtalte å møtes her, hun er omtrent like høy som deg og har brunt hår. Har du sett henne?

Kunde 1 (stirrer på meg): Du har ikke sett henne? 

Kunde 1: Hun er omtrent like høy som deg, brunt hår... Er du sikker på at du ikke har sett henne? 

Jeg: Beklager, men nei, jeg har ikke sett henne... 

Kunde 1 (i skeptisk tone): Seriøst?? Du har ikke sett henne? 

Jeg: Nei

Kunde 1: Jeg snakket med henne for bare en time siden og hun SA at hun skulle treffe meg her. 

Jeg: OK...

Kunde 1 (stirrer på meg): Er du HELT sikker på at du ikke har sett henne? Hun SA hun skulle komme hit. 

Jeg: Nei, som jeg har allerede sagt, så har jeg ikke sett noen i dag som passer til hennes beskrivelse.

Kunde 1 (i en aggressiv og sint tone): Faen i helvete... 🤬 Hun SA hun skulle komme hit, så HVOR er hun?? Du MÅ ha sett henne, omtrent like høy som deg, brunt hår... (stirrer på meg)

Kunde 2 følger med, men holder avstand og sier ingenting og det føltes nesten litt som han var ikke akkurat redd, men forsiktig rundt kunde 1. 

På dette tidspunktet begynner jeg å føle meg veldig ubekvem, kunden har et veldig intens og ubehagelig blikk og aggressiv tone og har meg attpåtil  "innesperret" i et stille hjørne hvor det er hverken andre kunder eller kollegaer synlige. 

Jeg: Nei, dessverre, så har jeg ikke sett henne. 

Kunde 1: Vel, hvorfor ville hun sagt til meg å møte henne her hvis hun ikke er her? 

Jeg (i håpet om at han bare GÅR): Det vet jeg ikke, kanskje noen av mine kollegaer har sett henne? Du kan jo prøve å høre med de...

Kunde 1 (glor på meg): Hun sa at hun skulle være her om 20 minutter, det var for en halvtime siden. Hvorfor ville hun sagt det til meg, hvis hun ikke skulle komme hit? Det tar ikke 20 min å gå hit fra *annet sted* (ser på kunde 2 som nikker i enighet).

Jeg: Vel, hvis du snakker til henne i denne tonen, skjønner jeg godt at hun lyver om hvor hun er... 

Neida, turte ikke si det, istedet -->

Jeg: Det er umulig for meg å vite, kanskje du bør prøve å ringe henne? 

Kunde 1 (stirrer på meg): Er du SIKKER på at du har ikke sett henne?

Jeg: Nei! Jeg har ikke sett henne! 

Her var det like før jeg truet med å ringe vekterne, men heldigvis dro de ikke så lenge etter. Tipper at det hele  varte i maks 10 minutter, men føltes som en evighet, jeg trodde han skulle aldri gi seg. Og det første jeg gjorde når de gikk, var å skynde meg i "trygghet" hvor det var andre mennesker!  (Litt senere om dagen kom faktisk en dame innom som passet til beskrivelsen, en kollega nevnte senere at hun hadde oppført seg veldig fjernt. Men om det var kona vet jeg ikke!)

Så tålmodig du er. Jeg hadde bedt han flytte seg og forsvinne ut av butikken. Makan til idiot

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

On 6/18/2021 at 5:35 PM, AnonymBruker said:

Dette minner meg om en mann som tilbrakte store deler av dagen på kjøpesenteret jeg jobbet på. Dessverre var butikken jeg jobbet i en av de som han var oftest innom siden han kjente sjefen min litt. 

Meget intens type. Som aldri klarte å avrunde en samtale. Selv ikke når jeg sa hadet til han så gikk han ikke. Tok seg en runde i butikken før det var påan igjen med snakking og stirring. 

Etterhvert kom han på lista til vekterne da flere og flere på senteret begynte å finne han plagsom og ubehagelig. Spesielt butikker hvor det kun var 1 på jobb og da gjerne unge jenter. Men de kunne ikke gjøre stort, da han visstnok fikk helsehjelp av rette instanser men anses frisk nok til å klare seg på egenhånd i hverdagen og er harmløs. 

Skulle ha tidligvakt en lørdag i sommerferien. På det senteret var det sånn at matbutikken åpnet 2 timer før resten av senteret. Jeg åpnet gitteret såvidt og krøp under før jeg gikk inn på lageret for å spise frokosten min og slappe av før det var tid for å åpne. Hadde ikke skrudd på lysene eller noe. Satt dypt inni tlf da jeg plutselig hørte en stemme ved siden av meg og jeg skvatt så heftig at både kaffekoppen og telefonen føk veggemellom. Da sto altså denne mannen inne på lageret vårt og hadde greid å åle seg under den lille glipa under gitteret og gått gjennom en bekmørk butikk og inn på lageret. Da ble jeg ordentlig sint og ba han ha seg ut. Aldri blitt så redd i hele mitt liv. Glad jeg er ferdig i den jobben. 

Anonymkode: 12909...53b

Men hvorfor lar du gitteret stå åpent? Om han kom seg under, kan jo mange gjøre det, og om du da er i din egen verden med mobilen så kan jo mye skje. 

Anonymkode: 05316...411

• Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Live88 skrev (På 18.6.2021 den 17.56):

Jeg ble skjelt skikkelig ut av en mor på butikken i går. Årsaken? Jeg kjøpte godteri foran henne og gullungen hennes på en torsdag, noe som åpenbart ikke var greit siden gullungen er vokst opp med at godteri kun kjøpes og spises på lørdager, og da måtte jo jeg skjønne at det var uhørt av meg å gjøre det to dager før! Enda verre ble det når hun så at det lå en is på båndet i tillegg, det gikk jo ikke an å spise is før middag😂 gullungen var forøvrig en meget rolig unge på kanskje ni-ti år som ikke hadde noe reaksjon på min handel, men som åpenbart var flau over mor🙈 
(Kjøpte godteri fordi jeg skal ha familiebesøk i morgen siden jeg nettopp har hatt bursdag)

Damen var åpenbart av den oppfatning at innkjøpt godteri må spises umiddelbart, og at hun kan bestemme over andres godterivaner. 

Anonymkode: a3a43...cc8

• Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Maayaaa skrev (På 18.5.2021 den 20.35):

Jeg har sittet på kundeservice før i tiden, før chat var vanlig. Og selv nå, når man bare kan ghoste personen i chatten, er jeg som kunde opptatt av å avslutte på en hyggelig måte. Selv om jeg ikke fikk løst problemet mitt eller fikk svar på det jeg lurte på, så takker jeg for hjelpen og ønsker en god dag.

Takes one to know one, regner jeg med.

Det settes pris på! Og ja, man blir jo mer bevisst på hvordan man svarer kundebehandlere på telefon, Mail og chat etter å ha jobbet med det selv. 

Jeg vrir meg når jeg hører samboer litt småsur på tlf og vet at om vi bestiller varer sammen, er det JEG som skal ringe inn om det blir forsinkelser etc😂

Ellers vil jeg bare tipse dere der ute at man ofte får kompensasjoner for feil gjort av store kjeder, men det lønner seg å være hyggelig og saklig. Man kommer mye lengre med det.

Anonymkode: 4221c...72e

• Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har hatt mange kjipe kundeopplevelser.

En gang var jeg på vei til å stenge da to venninner spurte om de kunne få ta en kjapp titt, jeg sa at selvfølgelig skulle de få lov til det men jeg at hadde noe jeg måtte rekke etter jobb (hadde en venn som skulle hente meg som allerede ventet på utsiden). Ja ja sier de, kikket rundt og hun ene fant noe hun ville prøve. Har vanskelig for å si nei, så sier med et smil at det kan hun, men at jeg har litt dårlig tid så flott om hun kan ta det kjapt. Hun ene som prøvde kommer ut av prøverommet for å høre hva venninna synes, og så begynner de å ha en lang samtale om en Sverige tur de hadde hatt. Deretter går de rundt i butikken og tar seg goooood tid, godt klar over at der er langt over stengetid, og skal handle det ene og det andre. Til slutt kom de for å betale for seg, jeg smiler og ønsker de en god kveld videre selv om jeg er stresset, og på vei ut ser de noen vesker de syntes var fine så de måtte jo selvfølgelig stoppe opp, kikke lenge på de og gå og kjøpe de også. Da var det nesten gått en time, og jeg hadde enda ikke fått tatt oppgjøret. Når de til slutt gikk fikk jeg ikke engang et eneste takk for å  ha stått en time overtid bare fordi de var sent ute med å komme til butikken. 

En annen gang hadde jeg en kunde som skulle ha en bukse, dette var på vinteren og hun kom i svære tykke vinterklær. Hun spurte hvilken størrelse hun trengte, hvilket var umulig for meg å vite når hun hadde på seg disse tykke vinterklærne, og hun begynte å slenge med den ene og andre fornærmelsen fordi jeg ikke kunne klare å vite hvilken størrelse hun trengte.

Hadde også en kunde som syntes en kjole kostet altfor mye, og begynte å kjefte på meg fordi hun syntes den var altfor dyr. Jeg beklaget til henne og prøvde å forklare at det er dessverre ikke meg som bestemmer priser på varer, og prøvde å vise henne rimeligere kjoler, men nei hun klarte ikke å forstå at det ikke var min feil at den kjolen kostet så mye, og jeg var en helt forferdelig person som kunne sette den kjolen til en så høy pris. 

Anonymkode: c4ae9...f0e

• Liker 16
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Ei venninne jobber på butikk og jeg var innom, ser med en gang at hun er dausjuk og hangler. Hun hadde ringt inn egenmelding men sjefen presset henne på jobb. Det ringer for hjelp i kassa og hun går for å åpne en til for å ta unna kø. Jeg handler mitt og går til kassa, og ser da masse styr rundt den ene kassa, både ansatte og kunder, for da hadde venninna mi besvimt bak kassa. Og tror dere faen ikke at en kunde er pottesur for at han må vente mens de ansatte tar seg av den bevisstløse kollegaen, som var kilt mellom kasse, stol og rot i slangemenneske-stil? Jeg vet at datteren hans jobber på en annen type butikk, så jeg glefset om han hadde syntes det var greit at * navn * hadde blitt overlatt til seg selv på gulvet om hun besvimte på jobb. Det blei knyst.
Det gikk bra forøvring. Og hun fikk dra hjem!

Anonymkode: 7bb60...50c

• Liker 49
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Ei venninne jobber på butikk og jeg var innom, ser med en gang at hun er dausjuk og hangler. Hun hadde ringt inn egenmelding men sjefen presset henne på jobb. Det ringer for hjelp i kassa og hun går for å åpne en til for å ta unna kø. Jeg handler mitt og går til kassa, og ser da masse styr rundt den ene kassa, både ansatte og kunder, for da hadde venninna mi besvimt bak kassa. Og tror dere faen ikke at en kunde er pottesur for at han må vente mens de ansatte tar seg av den bevisstløse kollegaen, som var kilt mellom kasse, stol og rot i slangemenneske-stil? Jeg vet at datteren hans jobber på en annen type butikk, så jeg glefset om han hadde syntes det var greit at * navn * hadde blitt overlatt til seg selv på gulvet om hun besvimte på jobb. Det blei knyst.
Det gikk bra forøvring. Og hun fikk dra hjem!

Ei jeg kjenner fikk slag da hun var alene på jobb og hadde lagt seg ned bak kassa. Da var det kommet kunder inn og lurt på om hun var så lat at hun ikke gadd å stå på beina. 

• Liker 34
Lenke til kommentar
Del på andre sider

MarianneE skrev (1 minutt siden):

Ei jeg kjenner fikk slag da hun var alene på jobb og hadde lagt seg ned bak kassa. Da var det kommet kunder inn og lurt på om hun var så lat at hun ikke gadd å stå på beina. 

:hakeslepp:

• Liker 12
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 23.6.2021 den 0.50):

Har hatt mange kjipe kundeopplevelser.

En gang var jeg på vei til å stenge da to venninner spurte om de kunne få ta en kjapp titt, jeg sa at selvfølgelig skulle de få lov til det men jeg at hadde noe jeg måtte rekke etter jobb (hadde en venn som skulle hente meg som allerede ventet på utsiden). Ja ja sier de, kikket rundt og hun ene fant noe hun ville prøve. Har vanskelig for å si nei, så sier med et smil at det kan hun, men at jeg har litt dårlig tid så flott om hun kan ta det kjapt. Hun ene som prøvde kommer ut av prøverommet for å høre hva venninna synes, og så begynner de å ha en lang samtale om en Sverige tur de hadde hatt. Deretter går de rundt i butikken og tar seg goooood tid, godt klar over at der er langt over stengetid, og skal handle det ene og det andre. Til slutt kom de for å betale for seg, jeg smiler og ønsker de en god kveld videre selv om jeg er stresset, og på vei ut ser de noen vesker de syntes var fine så de måtte jo selvfølgelig stoppe opp, kikke lenge på de og gå og kjøpe de også. Da var det nesten gått en time, og jeg hadde enda ikke fått tatt oppgjøret. Når de til slutt gikk fikk jeg ikke engang et eneste takk for å  ha stått en time overtid bare fordi de var sent ute med å komme til butikken. 

Anonymkode: c4ae9...f0e

Det er alltid kjipt når kunder oppfører seg slikt som dette, men det er faktiks lov å si "nå skal jeg stenge, hade!" 

Har jobbet i butikk i mange år og har ikke mye tålmodighet til overs for sånne kunder. Har ingen problemer meg å kaste folk ut når jeg skal stenge. 

Anonymkode: a205f...c03

• Liker 45
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...