Gå til innhold

Dumme ting kunder sier


Gjest Gjest

Anbefalte innlegg

Jeg er kvinne og jobber i en teknisk helpdesk hvor jeg hovedsaklig snakker med sjømenn. Noen av dem er tydeligvis litt desperate etter noen uker / måneder på sjøen...

"Du kan jo puste litt tungt mens vi venter. Oi, sa jeg det høyt?"

"Elektrikeren hadde rett. Du HAR en sexy stemme."

Og har hørt om kunder som legger på hvis det er en mann som tar telefonen her...

Og kunder som saboterer med vilje slik at de kan ringe inn til helpdesken og prate med oss. Jeg løste den ene på under 2 minutter og jeg hørte at han ble skuffet.

 

Ellers har jeg også sett en kunde spørre om vi kunne sende grønt lys i posten da vi spurte om et lys på utstyret lyste grønt. 

Eller en kunde som ringte inn og klagde over at teksten var så liten på emailen vi akkurat hadde sendt ham. Så jeg ba ham om å svare på mailen. Det gjorde han... med tekststørrelse 36...

Standard klage er kunder som betaler for en lavere tjeneste og forventer høyere tjeneste. Nå selger vi ikke biler, men bare som et eksempel så blir det som at du kjøpte en VW. Da har du faktisk en VW, og ikke en Lamborghini. Men mange av våre kunder forventer likevel at VWen skal kjøre som en Lamborghini. Og klager og eskalerer saken opp til høyeste hold at VWen ikke føles som en Lamborghini. 

Det er også typisk at de er litt klåfingret og prøver å fikse ting selv, selv om de har null peiling på hva de driver med. Som ender med at vi må bruke flere timer på å guide dem over telefon for å fikse det de ødela.

Og vi snappet opp dette på slutten av en email fra en muligens litt misfornøyd kunde til en annen avdeling i firmaet en gang:
"So I say to you and your company, fuck you and I hope the isis terrorist give you the death and destruction you deserve, so I can celebrate."

 

Anonymkode: a6411...480

  • Liker 31
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker skrev (På 30.12.2020 den 3.15):

En kollega av meg fikk så mye kjeft en Karen at hun begynte å gråte. 

Grunnen? Prisfeil. På 20 kroner 

I går var jeg dum kunde! Går inn på coop obs kafé. "Hei, 2 av dagens middag takk!"

"Den har jeg ikke"

"Åh?"

"Vi stenger om 5 minutter"

Da var klokka 17:55. Et googlesøk sa riktignok at det stenger kl 20 på hverdager. Jeg ønsker ikke å diskutere, og dro 😃

Anonymkode: 4e032...8f4

Og hvor mange% utgjorde de 20 kr.

Google er lett å endre åpningstider på 

Anonymkode: 35be3...002

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 uker senere...

Hadde en hyggelig kunde som skulle kjøpe litt div hos oss, så denne er egentlig bare en søt kommunikasjonsfeil. 

Kunde: "også skal jeg ha et teppe". 

Jeg viser fram litt ulike tepper, men hun skal ikke ha et sånt teppe, men et sånt annet et. Så jeg viser fram litt flere. 

"Sånn man kan ha på sofaen, vet du". 

"Er det pledd du tenker på?" 

"Ja, sånn teppe". 

Vet ikke om noen kaller pledd for tepper, for jeg har plutselig sagt teppe i stedet for pledd før selv et par ganger 🤔

Anonymkode: 70452...c8b

  • Liker 13
Lenke til kommentar
Del på andre sider

56 minutter siden, AnonymBruker said:

Hadde en hyggelig kunde som skulle kjøpe litt div hos oss, så denne er egentlig bare en søt kommunikasjonsfeil. 

Kunde: "også skal jeg ha et teppe". 

Jeg viser fram litt ulike tepper, men hun skal ikke ha et sånt teppe, men et sånt annet et. Så jeg viser fram litt flere. 

"Sånn man kan ha på sofaen, vet du". 

"Er det pledd du tenker på?" 

"Ja, sånn teppe". 

Vet ikke om noen kaller pledd for tepper, for jeg har plutselig sagt teppe i stedet for pledd før selv et par ganger 🤔

Anonymkode: 70452...c8b

Teppe er både pledd og gulvteppe :)

Anonymkode: 79530...14c

  • Liker 33
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vet ikke om denne går under «dum kunde», men syns fortsatt den er litt morsom. Min svenske var på besøk hos oss, og skulle på butikken for å blant annet kjøpe sukker. 
 

Han fant ikke sukkeret, og gikk bort til en av damene og spurte «vart har ni socker?» Damen tok han bort til sokkene, og morfar sa «nej, nej socker! Såna vita små fyrkanter man har i kaffe». Både dama i butikken og morfar holdt på å le seg halvt ihjel mens hun viste han hvor sukkeret var😂 

Anonymkode: 4286a...05b

  • Liker 33
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Hadde en hyggelig kunde som skulle kjøpe litt div hos oss, så denne er egentlig bare en søt kommunikasjonsfeil. 

Kunde: "også skal jeg ha et teppe". 

Jeg viser fram litt ulike tepper, men hun skal ikke ha et sånt teppe, men et sånt annet et. Så jeg viser fram litt flere. 

"Sånn man kan ha på sofaen, vet du". 

"Er det pledd du tenker på?" 

"Ja, sånn teppe". 

Vet ikke om noen kaller pledd for tepper, for jeg har plutselig sagt teppe i stedet for pledd før selv et par ganger 🤔

Anonymkode: 70452...c8b

BTW Pledd kommer fra skotske plaid, så teknisk sett skal pledd være skotskrutet, men det tror jeg de fleste har glemt og det er helt greit 😃

  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

sofie777 skrev (8 timer siden):

BTW Pledd kommer fra skotske plaid, så teknisk sett skal pledd være skotskrutet, men det tror jeg de fleste har glemt og det er helt greit 😃

Faktisk så komme det skotske ordet «plaid» fra det norske ordet «pledd».

Anonymkode: 7caa7...40d

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (4 timer siden):

Faktisk så komme det skotske ordet «plaid» fra det norske ordet «pledd».

Anonymkode: 7caa7...40d

Jeg beviser mitt her. Kan du vise til ditt? (Ikke at jeg ikke tror deg, jeg er språkinteressert, så vil gjerne vite hele ordets reise)

  • Liker 15
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 uker senere...

Jeg var vel selv en sånn kunde her om dagen. Jeg er veldig hundemenneske og elsker hunden min. Da jeg var på Skeidar og skulle se på ny seng så sa jeg til selgeren at selv om jeg er enslig, så vil jeg ha en 180x200 fordi min lille hund elsker store senger! :fnise: 

Anonymkode: ed004...c13

  • Liker 17
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg selger bl a fliser og senest i går ba en kunde om rabatt fordi flisene var så dyre..! Velg en billigere flis du har råd til! Jeg forstår at det er dyrt for folk å pusse opp bad, det er mye penger som skal ut på en gang. Men man får altså ikke rabatt bare fordi.. Virker som noen tror de er storkunder fordi de skal pusse opp ett-to rom. Dere er faktisk de minste kundene våre. Storkunder for oss er når det f eks settes opp nye leilighetsbygg og vi skal levere fliser til to bad, et kjøkken, et vaskerom  vindfang og gang i 70 boenheter, da kan vi begynne å forhandle større rabatter. Men 30-40% rabatt til privatkunder? Njet!

Anonymkode: 3a95e...019

  • Liker 29
Lenke til kommentar
Del på andre sider

42 minutter siden, AnonymBruker said:

Jeg selger bl a fliser og senest i går ba en kunde om rabatt fordi flisene var så dyre..! Velg en billigere flis du har råd til! Jeg forstår at det er dyrt for folk å pusse opp bad, det er mye penger som skal ut på en gang. Men man får altså ikke rabatt bare fordi.. Virker som noen tror de er storkunder fordi de skal pusse opp ett-to rom. Dere er faktisk de minste kundene våre. Storkunder for oss er når det f eks settes opp nye leilighetsbygg og vi skal levere fliser til to bad, et kjøkken, et vaskerom  vindfang og gang i 70 boenheter, da kan vi begynne å forhandle større rabatter. Men 30-40% rabatt til privatkunder? Njet!

Anonymkode: 3a95e...019

Som nevnt tidligere i tråden. Enkelte kjøkkenleverandører gir 40% til hermansen, da er det idiotisk å ikke prøve det samme for bad.

Anonymkode: 79530...14c

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (43 minutter siden):

Som nevnt tidligere i tråden. Enkelte kjøkkenleverandører gir 40% til hermansen, da er det idiotisk å ikke prøve det samme for bad.

Anonymkode: 79530...14c

Det er to helt ulike ting, kjøkkenskap og fliser er to helt ulike produkter med helt ulik priskalkyle. Jeg vet ikke hva fortjenesten er på kjøkken, men på flis er det utelukkende store kunder som får 40% rabatt og da er fortjenesten vår ganske så liten. Det er overhode ikke mulig å drive en flisebutikk dersom vi skulle hatt så liten fortjeneste på alt vi solgte.  Og som mange har nevnt før; hvorfor faen skal det lønne seg å være frekk og få belønning for det??

Anonymkode: 3a95e...019

  • Liker 22
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Noen andre her som opplever at kunder vil dere skal ringe taxi for de? Jeg har aldri helt skjønt hvorfor folk ber om det. Vil tippe noe i retning av 99% av folk har mobilen i lomma, og klarer å ringe, så hvorfor er et naturlig å be butikkansatte gjøre det? Hvorfor skal jeg så å glo i telefonkø hos taxisentralen i stedet for å hjelpe ande kunder med våre varer? Pleide å gjære det før hvis jeg hadde tid, samtidig som det er utrolig tungvint, jeg må få alt info av kunden for å videreformidle det til taxisentralen, og har de noen spørsmål, må jeg spørre kunden, for så å svare sentralen. Er vel så mye lettere å bare ringe dem selv? Etter en opplevelse nylig der kunden hadde gått fra butikken før taxien kom, hvorpå sjåføren skjelte ut meg og truet meg med regning for bomturen har jeg gitt opp hele greia, og kommer ikke til å ringe taxi for noen igjen. Greit, er den noen som ikke har telefon, kan de låne vår, men ringe får de gjør selv 

Anonymkode: 50e39...4ef

  • Liker 21
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Noen andre her som opplever at kunder vil dere skal ringe taxi for de? Jeg har aldri helt skjønt hvorfor folk ber om det. Vil tippe noe i retning av 99% av folk har mobilen i lomma, og klarer å ringe, så hvorfor er et naturlig å be butikkansatte gjøre det? Hvorfor skal jeg så å glo i telefonkø hos taxisentralen i stedet for å hjelpe ande kunder med våre varer? Pleide å gjære det før hvis jeg hadde tid, samtidig som det er utrolig tungvint, jeg må få alt info av kunden for å videreformidle det til taxisentralen, og har de noen spørsmål, må jeg spørre kunden, for så å svare sentralen. Er vel så mye lettere å bare ringe dem selv? Etter en opplevelse nylig der kunden hadde gått fra butikken før taxien kom, hvorpå sjåføren skjelte ut meg og truet meg med regning for bomturen har jeg gitt opp hele greia, og kommer ikke til å ringe taxi for noen igjen. Greit, er den noen som ikke har telefon, kan de låne vår, men ringe får de gjør selv 

Anonymkode: 50e39...4ef

Har tenkt det samme, men det er vel gjerne eldre folk som kanskje ikke er så fortrolige med å google og finne nr. selv osv. Så vet de kanskje ikke hva det heter der de er. Men det jeg har gjort av og til, er å si at jeg har ikke tid til å ringe og stå i telefonkø, men jeg kan finne nr. for dem. Av og til har jeg også slått nr. for dem. Det er jo gjerne det greieste uansett, så får de vite hvor lang tid det tar, og taxisentralen spør jo gjerne hvor mange det er, hvor skal de, navn osv. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Kunder som krever å få 1500kr i kompensasjon når de har kjøpt en vare til 600 - det synes jeg er ganske så dumt!

Anonymkode: 4221c...72e

  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, AnonymBruker said:

Kunder som krever å få 1500kr i kompensasjon når de har kjøpt en vare til 600 - det synes jeg er ganske så dumt!

Anonymkode: 4221c...72e

Hvordan argumenterte de for det? 

Anonymkode: c6944...0a9

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fru Uperfekt skrev (På 23.1.2021 den 5.01):

Bare av forvetenhet hvilken horn bruker dere? (Leverandør)

Vi baker selv, men fryser ned og tar opp kvelden før for opptining :) 

Anonymkode: 0c868...192

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (4 timer siden):

Noen andre her som opplever at kunder vil dere skal ringe taxi for de? Jeg har aldri helt skjønt hvorfor folk ber om det. Vil tippe noe i retning av 99% av folk har mobilen i lomma, og klarer å ringe, så hvorfor er et naturlig å be butikkansatte gjøre det? Hvorfor skal jeg så å glo i telefonkø hos taxisentralen i stedet for å hjelpe ande kunder med våre varer? Pleide å gjære det før hvis jeg hadde tid, samtidig som det er utrolig tungvint, jeg må få alt info av kunden for å videreformidle det til taxisentralen, og har de noen spørsmål, må jeg spørre kunden, for så å svare sentralen. Er vel så mye lettere å bare ringe dem selv? Etter en opplevelse nylig der kunden hadde gått fra butikken før taxien kom, hvorpå sjåføren skjelte ut meg og truet meg med regning for bomturen har jeg gitt opp hele greia, og kommer ikke til å ringe taxi for noen igjen. Greit, er den noen som ikke har telefon, kan de låne vår, men ringe får de gjør selv 

Anonymkode: 50e39...4ef

Den enkleste grunnen til denne vanen opplever jeg er fordi butikken vet adressen, det gjør ikke nødvendigvis kunden. Men det er nok vanligere i utlandet.

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...