Gå til innhold

Fremhevede innlegg

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hadde en kunde som sa at det var dårlig gjort av meg å ikke la kundene sitte å spise, ennå ikke sikker på om han mente det eller spøkte 

• Liker 8
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 26.3.2021 den 18.58):

Vi baker selv, men fryser ned og tar opp kvelden før for opptining :) 

Anonymkode: 0c868...192

Da er det jo kjempe lett. Bak opp mer og ha litt i bakhånd.

• Liker 8
AnonymBruker
Skrevet
On 3/26/2021 at 9:25 PM, Nightcrawler said:

Jobber på restaurant og p.ga restriksjonene har vi naturligvis kun åpent for take away. Her for noen dager siden kom en mann inn med sønnen på kanskje 5-6 år, presterte å si "Så vi kan ikke sitte her?" og virket dypt sjokkert da jeg sa nei. "Hva hvis vi setter oss langt unna der det kan gå folk?" spurte han om, jeg sa nei og begrunnet det med at sitteplassene er stengt på grunn av restriksjoner fra myndighetene. "Vel, da får vi bare gå til en annen restaurant, da!" "Ok", sa jeg, "Men disse restriksjonene gjelder i hele Oslo."

Han sa ingenting, bare gikk.

giphy.gif

Ikke bare Oslo 😅

Anonymkode: 79530...14c

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
Fru Uperfekt skrev (9 timer siden):

Tydligvis en av de dumme kundene. Ikke altid lett å bake nok eller faktisk å ha tid til det. 

Jobber på Jordbærpikene mer det meste fikses for hånd uten maskinhjelp som større bakeri har. 

Kan love deg at å ordne i stand mengder med horn tar tid, hvertfall når det skal produseres 50 andre ting løpet av 3 dager og man er underbemannet fordi ledelsen mener det går bra. 

Anonymkode: e2fc0...b2a

• Liker 15
Skrevet
AnonymBruker skrev (4 timer siden):

Tydligvis en av de dumme kundene. Ikke altid lett å bake nok eller faktisk å ha tid til det. 

Jobber på Jordbærpikene mer det meste fikses for hånd uten maskinhjelp som større bakeri har. 

Kan love deg at å ordne i stand mengder med horn tar tid, hvertfall når det skal produseres 50 andre ting løpet av 3 dager og man er underbemannet fordi ledelsen mener det går bra. 

Anonymkode: e2fc0...b2a

Da er det et ledelse problem, som vanlig, ikke et kundeproblem. Jeg gikk faktisk endel på jorbærpikene rundt i landet før men ene avdelingen deres mat klarte å få meg til å slutte å benytte denne kjeden

• Liker 6
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 26.3.2021 den 18.52):

Hvordan argumenterte de for det? 

Anonymkode: c6944...0a9

De måtte få en håndverker til å bruke typ ti minutter ekstra for å rette ut en bøy på varen. Greit det, men han håndverkerne måtte vært der og installert varen uansett, så så voldsom ekstra kostnad var det ikke. Tilbød å bytte varen og for såvidt, det var han selvsagt ikke interessert i. 

Anonymkode: 4221c...72e

AnonymBruker
Skrevet
On 3/28/2021 at 12:38 AM, Fru Uperfekt said:

Skal man ha "litt i bakhånd" av alle varer man tilbyr så har man plutselig et stort problem med både svinn og lagerplass, som videre vil føre til at prisen på maten blir skrudd opp. Kunder tror alltid at det er "kjempelett" å fikse slike problemer, uten å innse at bedriften konstant har minst 500 slike problemer med tilsynelatende like enkle løsninger. Men det ser altså bare enkelt ut fra utsiden. 

Bare bak flere horn liksom. Hvor vanskelig kan det være.

Anonymkode: b6d18...db5

• Liker 33
Skrevet
AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Skal man ha "litt i bakhånd" av alle varer man tilbyr så har man plutselig et stort problem med både svinn og lagerplass, som videre vil føre til at prisen på maten blir skrudd opp. Kunder tror alltid at det er "kjempelett" å fikse slike problemer, uten å innse at bedriften konstant har minst 500 slike problemer med tilsynelatende like enkle løsninger. Men det ser altså bare enkelt ut fra utsiden. 

Vil tro det er det samme for alle bedrifter som selger noe (hva som helst!). Klær, drikke, snus, bøker, you name it. Man kan jo ikke ta inn ekstra av absolutt alt for å være sikker på å aldri gå tom. 

AnonymBruker
Skrevet
Nightcrawler skrev (På 26.3.2021 den 21.25):

Jobber på restaurant og p.ga restriksjonene har vi naturligvis kun åpent for take away. Her for noen dager siden kom en mann inn med sønnen på kanskje 5-6 år, presterte å si "Så vi kan ikke sitte her?" og virket dypt sjokkert da jeg sa nei. "Hva hvis vi setter oss langt unna der det kan gå folk?" spurte han om, jeg sa nei og begrunnet det med at sitteplassene er stengt på grunn av restriksjoner fra myndighetene. "Vel, da får vi bare gå til en annen restaurant, da!" "Ok", sa jeg, "Men disse restriksjonene gjelder i hele Oslo."

Han sa ingenting, bare gikk.

giphy.gif

Jeg var innom en fastfood kjede som ligger inntil en av hovedveiene inn til hovedstaden her om dagen. 

Der var det en familie som tok seg til rette og prøvde å sette seg i den avstengte delen med sitteplasser. Mor og barna gikk under sperrebåndene og mor begynte å ta ned stolene som stod på bordet mens far stod å ventet på maten. En ansatt oppdaget det ganske raskt og ga beskjed om at det ikke var greit, at de kun hadde takeaway pga coronarestriksjonene.

De ble møkk sure. Skulle de spise i bilen da liksom? De ansatte kunne da ikke mene det? Makan dårlig service og kundefiendtlig innstilling hadde de ikke vært borti. Mor og ungene trampet surt ut og far stod igjen og ventet på maten. Da den ble ferdig fikk den ansatte som leverte den ut en skyllebøtte om hvor dårlig det var at de stakkars barna hans ikke fikk sitte ved et bord å spise. 

Anonymkode: 379a7...032

• Liker 40
Skrevet
AnonymBruker skrev (19 minutter siden):

Jeg var innom en fastfood kjede som ligger inntil en av hovedveiene inn til hovedstaden her om dagen. 

Der var det en familie som tok seg til rette og prøvde å sette seg i den avstengte delen med sitteplasser. Mor og barna gikk under sperrebåndene og mor begynte å ta ned stolene som stod på bordet mens far stod å ventet på maten. En ansatt oppdaget det ganske raskt og ga beskjed om at det ikke var greit, at de kun hadde takeaway pga coronarestriksjonene.

De ble møkk sure. Skulle de spise i bilen da liksom? De ansatte kunne da ikke mene det? Makan dårlig service og kundefiendtlig innstilling hadde de ikke vært borti. Mor og ungene trampet surt ut og far stod igjen og ventet på maten. Da den ble ferdig fikk den ansatte som leverte den ut en skyllebøtte om hvor dårlig det var at de stakkars barna hans ikke fikk sitte ved et bord å spise. 

Har skjedd lignende der jeg jobber også. Skjønner ikke hvordan det går an at folk tar seg til rette på den måten, jeg. :klo:

• Liker 19
Skrevet
AnonymBruker skrev (26 minutter siden):

Å kjære vene.. 🙈

Dette blir nesten som jeg skulle blitt fly forbanna i går, da vi ikke kunne få øl til maten. Jeg så jo ølet bak disken. At det var jeg som ikke husket at det er skjenkestopp, må jeg selvfølgelig ta skylden for selv. Og jeg beklaget til damen bak disken at jeg ikke tenkte så langt. Kan jo ikke gi henne skylden. Hun hadde nok solgt om hun fikk lov. 

• Liker 19
AnonymBruker
Skrevet

Generelt, både dumme ting kunder sier og gjør:

- Setter i bankkortet og taster pinkode før jeg har scannet ferdig alle varene. Når jeg sier til dem at jeg bare må få slått inn de siste varene først blir de bare irritert og tror terminalen er ødelagt

- Har maska under nesa/haka. Da kan man vel like så godt gå uten?! Nytter ikke si ifra, da blir de bare sure/de hadde den i alle fall med 😐

- Når det er åpenbart lang kø med mange kunder og en som fortsatt handler (ikke står i kø) vil jeg skal hente vare A, B og C på lageret. Sier jeg skal hjelpe de så fort jeg er ferdig med køen, evt at de stiller seg i kø, men det gidder de ikke vente på... de må ha den nå! Sånn om ikke resten av kundene har ting de sikkert skal gjøre/rekke

- Legger frysevarer/kjølevarer i en helt urelatert hylle. Bryr meg ikke så mye om tørrvarer blir plassert feil, men blir så mye styr når man finner en helt smelta iskrem i kjekshylla f.Eks

- Når jeg spør for 5 gang om de skal ha en pose og de bare ignorerer meg for å prate i telefonen, for å så spørre hvor posen deres er...

- Noen menn liker å prøve seg på ung jentene, meg inkl, og når vi avviser dem så truer de med å boycotte butikken fordi vi ikke vil gi dem tlf nr eller gå ut med dem og hvor mye penger de kommer til å tape på at de slutter å handle der. Ok, hadet bra!

- Når jeg spør om ID/legitimasjon og de sier de ikke har, og dermed ikke forstår at da kan jeg ikke selge dem røyken/snusen/alkoholen uten det. «Men jeg er jo X alder!». Ja, men det er veldig vanskelig for meg å vite det når jeg ikke kjenner deg dessverre 😅 Skjønner at det er litt irriterende, for har sjekket leg på folk som er mer enn gamle nok, men noen ser ganske unge ut.

Anonymkode: 45010...df3

• Liker 28
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

- Setter i bankkortet og taster pinkode før jeg har scannet ferdig alle varene. Når jeg sier til dem at jeg bare må få slått inn de siste varene først blir de bare irritert og tror terminalen er ødelagt

- Har maska under nesa/haka. Da kan man vel like så godt gå uten?! Nytter ikke si ifra, da blir de bare sure/de hadde den i alle fall med 😐

- Når det er åpenbart lang kø med mange kunder og en som fortsatt handler (ikke står i kø) vil jeg skal hente vare A, B og C på lageret. Sier jeg skal hjelpe de så fort jeg er ferdig med køen, evt at de stiller seg i kø, men det gidder de ikke vente på... de må ha den nå! Sånn om ikke resten av kundene har ting de sikkert skal gjøre/rekke

- Legger frysevarer/kjølevarer i en helt urelatert hylle. Bryr meg ikke så mye om tørrvarer blir plassert feil, men blir så mye styr når man finner en helt smelta iskrem i kjekshylla f.Eks

- Når jeg spør for 5 gang om de skal ha en pose og de bare ignorerer meg for å prate i telefonen, for å så spørre hvor posen deres er...

- Noen menn liker å prøve seg på ung jentene, meg inkl, og når vi avviser dem så truer de med å boycotte butikken fordi vi ikke vil gi dem tlf nr eller gå ut med dem og hvor mye penger de kommer til å tape på at de slutter å handle der. Ok, hadet bra!

- Når jeg spør om ID/legitimasjon og de sier de ikke har, og dermed ikke forstår at da kan jeg ikke selge dem røyken/snusen/alkoholen uten det. «Men jeg er jo X alder!». Ja, men det er veldig vanskelig for meg å vite det når jeg ikke kjenner deg dessverre 😅 Skjønner at det er litt irriterende, for har sjekket leg på folk som er mer enn gamle nok, men noen ser ganske unge ut.

Har dere ikke noen som jobber ute i butikken? 

Anonymkode: 1bd25...61c

Skrevet
59 minutter siden, AnonymBruker said:

Har dere ikke noen som jobber ute i butikken? 

Anonymkode: 1bd25...61c

Sånne bagateller gidder ikke de kundene å bry seg om, spesielt ikke hvis du sier at du skal få noen andre til kassa for å hjelpe dem. Da stikker de bare av, sånn at det blir så og si umulig å få kollegaen til å finne dem for å gi dem hjelp.
Mye de samme folka som går, gjerne i en annen retning enn du peker mot, før du er ferdig å forklare hvordan de skal finne veien til hermetikken, fordi de insisterer på at du bare trenger å peke/si hvor de skal gå, i stedet for å vente på en kollega.
Og så kommer de tilbake og er irriterte fordi de ikke finner det de leter etter når de gikk til helt feil sted.

• Liker 17
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Kjenner spesielt at sånt irriterer vettet av meg! 🙄 Folk evner ikke å se andre enn seg selv og sine behov. Det er flere i verden enn kun dem selv! Tenker også på dette noen ganger jeg står i kø i en butikk. Jeg har kanskje 2-3 varer jeg skal betale for, og foran meg står det (gjerne ei dame i 40-50 årsalderen) med fullstappa handlevogn. Hadde det vært meg, hadde jeg sagt til vedkommende at hen kunne få gå foran siden hen hadde så få varer. Det tar dem kanskje 30 sekunder ekstra å vente, i stedet for at vedkommende med 2-3 varer kanskje skal vente 5 minutter.

Jeg har også vært den kunden som har hatt full kurv (handler sjelden for mer enn 1-2 dager av gangen, så bruker aldri handlevogn), men selv da har jeg sagt at folk med betraktelig færre varer enn meg selv har kunnet gå foran.  Jeg tror folk har en tendens til kun å tenke utelukkende på seg selv. Jeg ser også dette dersom det er kø i butikk. Én kasse er åpen, men så kommer det en og åpner kasse nr 2. Da syns jeg det er normal folkeskikk å la den som var nestemann i den opprinnelige køen komme først. Men neida, her turer den som nettopp har kommet inn i køen og også gjerne den med relativt full handlevogn.  Kjenner jeg blir forbanna bare ved tanken :P 

Angående disse mennene, tenker jeg at de må jo være noen forbanna idioter? Jeg trodde seriøst at #metoo hadde endret en del holdninger i samfunnet? 

Anonymkode: bd5d9...5d7

• Liker 23
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Glemte å kommentere dette også. Dette er kanskje noe av det dummeste jeg ser! Altså, jeg ser på disse menneskene som mindre intelligente, rett og slett. De må da vel for faen meg skjønne at munnbindet ikke har noen som helst effekt når de har den på haka eller under nesa?!?🙄 Altså, kan sammenliknes med å ha sex med kondomet på ballene, og det skjønner vel forhåpentligvis alle at ikke er meningen. Nei, hvis man skal bruke munnbind, så bruk det nogenlunde riktig da, hvertfall. Jeg må gjenta meg selv;  munnbind på haka og under nesen er det desidert dummeste jeg ser og jeg blir bekymret over at det er voksne folk det gjelder. Ingen tegn til intelligent liv overhodet.. 

Anonymkode: bd5d9...5d7

• Liker 13
Skrevet
AnonymBruker skrev (17 timer siden):

Nå er det slik at det vil ikke være så mye svinn om en f eks en dag i uken baker litt ekstra for å ha i bakhånd, om bedriften faktisk kjører fifo så vil det ikke bli svinn. 

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 12.2.2021 den 21.35):

Hadde en hyggelig kunde som skulle kjøpe litt div hos oss, så denne er egentlig bare en søt kommunikasjonsfeil. 

Kunde: "også skal jeg ha et teppe". 

Jeg viser fram litt ulike tepper, men hun skal ikke ha et sånt teppe, men et sånt annet et. Så jeg viser fram litt flere. 

"Sånn man kan ha på sofaen, vet du". 

"Er det pledd du tenker på?" 

"Ja, sånn teppe". 

Vet ikke om noen kaller pledd for tepper, for jeg har plutselig sagt teppe i stedet for pledd før selv et par ganger 🤔

Anonymkode: 70452...c8b

Ååå, foreldrene mine gjør faktisk det. Jeg innså ikke at teppe ikke er teppe, men pledd før jeg var 20+ og møtte mannen min😅

Anonymkode: b025d...16e

• Liker 7
Skrevet

Bensinstasjon

Kom inn en eldre mann for å kjøpe snus. Fant frem den snusen han skulle ha, han betalt og det var det, trodde jeg. Han spurte så om den bilen som var i vaskehallen var ferdig, ser på kameraet at den er i siste del av tørken, så den er ferdig om få sekunder. Han sier så at da får han nesten gå kjøre ut da, var tydeligvis hans bil.

Han går så ut, men kommer inn igjen omtrent et minutt senere. Ser på kameraet at bilen has fremdeles står i hallen...?

Han sier så at døra til hallen er låst. Det utsagnet var nok til å få hjernen min til å kortslutte et par sekunder. Fordi, det er to dører inn til hallen, de er ca to meter fra hverandre, en i porten og en i veggen rett ved siden av porten. Den i veggen er låst, mens den i porten er åpen. Porten lukker seg rett etter at bilen kjører inn, han kan ikke ha rukket å gå ut av hallen mens porten var åpen, så han må følgelig ha gått ut døra i porten.... så han må vite at den er åpen...? Som sagt, hodet mitt stoppet å virke et par sekunder. Men etter å ha hentet meg inn igjen, så sier jeg bare at det er to dører, den på siden av porten er nok låst, men den som er midt i porten er åpen, så han kan gå inn der. Ser på han at det ikke går helt inn, så i et forsøk på å få han raskt ut igjen (jeg visste det var kø til hallen) så sier jeg at nå er vasken hans ferdig, så utkjøringsporten står oppe, så han kan gå inn der hvis han vil. Så sier han at han har vasket bil her i seks år, men han skulle aldri komme tilbake. Jeg, relativt perpleks, spør, fordi den ene døra er låst? Han sier ja. Jeg innser at denne mannen funker det ikke å snakke fornuft med, så jeg sier bare ja vel, hvorpå han går ut. Vet ikke hvilken vei han gikk inn i hallen, men han fikk nå i alle fall ut den bilen.

Dette skjedde for et par uker siden. Kom på det igjen nå, da mannen nettopp var her igjen å ville ha vask 🤣

• Liker 40

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...