Gå til innhold

Dumme ting kunder sier

Gjest Gjest

Anbefalte innlegg

Ble skikkelig snurt for en stund siden når jeg hadde et salg på gang med en kunde, også kommer det en bekjent av kunden inn og begynner å prate skikkelig nedsettende om det jeg prøvde å selge. Kunden min ville jo ikke ha den da...

Arg... 😒

• Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

På 25.9.2018 den 21.18, WCKD skrev:

For å spille videre på dette, så er det tåpelig at vi skal gi tips til restauranter, barer og taxisjåfører som kun gjør det som forventes av dem mens vi ikke tenker på å gi en krone i tips til en butikkansatt som bruker masse tid på å hjelpe deg. Dette gjelder hovedsakelig i Norge der folk i restaurantbransjen etc ikke lever av tipsen (her er tipsen omtrent svarte penger). Tenk dere om, en servitør eller taxisjåfør har jo ikke annet han skulle gjort enn å servere eller kjøre deg, og likevel gir du tips. En butikkansatt har ofte masse varer som skal settes ut, som skal bestilles, som skal telles og som skal ryddes, i tillegg til alle kundene som skal ha hjelp. Dem har noe annet de også gjerne skulle gjort, men dem gir man ikke tips for godt arbeid!

Da får vi begynne å tipse søppeltømmere,sykepleiere,politi,vektere osv som vi stadig ser gjør en bra jobb og viktigere jobb enn å selge klær.

Det er en uting å tipse, for det bidrar til å holde lønna nede.

Anonymkode: 73fcc...a61

• Liker 14
Lenke til kommentar
Del på andre sider

20 hours ago, Euphorbia said:

Ble skikkelig snurt for en stund siden når jeg hadde et salg på gang med en kunde, også kommer det en bekjent av kunden inn og begynner å prate skikkelig nedsettende om det jeg prøvde å selge. Kunden min ville jo ikke ha den da...

Arg... 😒

Det har jeg gjort flere ganger. Er jo bare hyggelig å hjelpe venner når de holder på å gå i fella og kjøpe noe overpriset som blir pusha :) 

Anonymkode: 89917...8a2

• Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det har jeg gjort flere ganger. Er jo bare hyggelig å hjelpe venner når de holder på å gå i fella og kjøpe noe overpriset som blir pusha :) 

Det er ikke hyggelig når den vennen faktisk ikke vet hva han/hun snakker om :P

• Liker 14
Lenke til kommentar
Del på andre sider

19 timer siden, AnonymBruker skrev:

Da får vi begynne å tipse søppeltømmere,sykepleiere,politi,vektere osv som vi stadig ser gjør en bra jobb og viktigere jobb enn å selge klær.

Det er en uting å tipse, for det bidrar til å holde lønna nede.

Anonymkode: 73fcc...a61

Ja, jeg er helt enig. Helt ulogisk å tipse servitører og taxisjåfører når du ikke tipser noen andre...

• Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Okeiiii så jeg klarte å skade meg på jobb i dag og stod med en blødende finger hvor blodet regelrett RANT NEDOVER hånden og armen, det så ut som det blodbadet :fnise:. Jeg hadde kjempevondt, var likblek og helt fraværende - jeg trodde jeg kom til å besvime...

Og da kommer det en mann inn som begynner å spørre meg om innpakningspapir.

Jeg var helt i ørska og er ikke engang sikker på hva jeg svarte han - men stusset i etterkant svært på at han kom inn i en butikk hvor den ansatte stod med en blødende hånd i været med ferskt blod nedover hånden og armen og han stilte meg et spørsmål om innpakningspapir...

Hadde jeg vært kunden tror jeg jeg hadde klart å stotre frem et "eeeeh shit går det bra?" men tydeligvis ikke :vetikke: 

• Liker 34
Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 timer siden, AnonymBruker skrev:

Nå jobber jeg i blomsterbutikk, så har ikke for vane å pushe så mye overprisa ting. Men liker å gi kunden gode tips og råd om stell av planter bl.a. Og da blir jeg litt snurt når andre skal blande seg inn fordi den blomsten døde hos deg. De har stort sett ikke peiling på hva de snakker om. 🙄

• Liker 16
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 19.9.2018 den 10.34, AnonymBruker skrev:

Haaaah. Og det er nettopp det denne tråden handler om. Kunder som irriterer oss fordi de ikke skjønner at vi vil hjem når butikken er stengt. ''Ingen tenker over dette.'' Akkurat den linja der var irriterende nok i seg selv å lese bare. ''Ingen'' tenker at butikkmedarbeidere er mennesker...

''Jeg er sikker på at dere som jobber i butikk ikke forstår rutiner og regler på alle andre arbeidsplasser heller.'' Kunne du fått til en mer butikkansatt-diskriminerende setning!? Var nok ikke slik ment, men hørtes veldig ut som en typisk holdning ''butikkansatte er for dumme for andre jobber''.

Og man går ikke i noen ''felle'' fordi man er irritert på kunder. De fleste mangler vanlig folkeskikk når det kommer til å behandle butikkansatte. I arbeidslivet blir vi nesten alltid sett på som nederst på rangstigen.

Anonymkode: 1ad7e...f67

Får da være måte på å være lettkrenket? De som jobber på butikk kjenner ikke rutinene på dette kontoret. Det gjør heller ikke dyrleger, murere, telefonselgere, fotomodeller, overleger, pianister.....

Anonymkode: efb94...d96

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvorfor er det ikke en like lang tråd med: 

DUMME TING JEG SIER 

?????

HÆÆÆÆÆÆÆÆÆÆ??????????????

Anonymkode: 97a05...d15

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

16 timer siden, Sugar&Spice skrev:

Okeiiii så jeg klarte å skade meg på jobb i dag og stod med en blødende finger hvor blodet regelrett RANT NEDOVER hånden og armen, det så ut som det blodbadet :fnise:. Jeg hadde kjempevondt, var likblek og helt fraværende - jeg trodde jeg kom til å besvime...

Og da kommer det en mann inn som begynner å spørre meg om innpakningspapir.

Jeg var helt i ørska og er ikke engang sikker på hva jeg svarte han - men stusset i etterkant svært på at han kom inn i en butikk hvor den ansatte stod med en blødende hånd i været med ferskt blod nedover hånden og armen og han stilte meg et spørsmål om innpakningspapir...

Hadde jeg vært kunden tror jeg jeg hadde klart å stotre frem et "eeeeh shit går det bra?" men tydeligvis ikke :vetikke: 

Jeg opplevde noe lignende da jeg jobbet på Jernia. Dog var det snakk om maling, ikke blod jeg hadde over "hele" meg. Ble allikevel oppgitt over hvor i sin egen boble folk kan være i.

Hanken knakk på et 3-liters spann med maling da jeg tok tak i det og spannet gikk rett i gulvet, lokket fløy av og det sprutet maling på det meste i nærheten, inkludert meg. Før jeg rakk å summe meg og å starte på oppryddingen kom det en mann bort til meg og lirte av seg en lang liste over ting han skulle ha i en annen del av butikken. Da jeg kom litt til meg selv og ba ham snakke med kollegaen min som jobbet i den avdelingen ble han skikkelig sur, for hun var ikke ledig, men det var jo jeg, så jeg måtte jo kunne hjelpe ham. At jeg stod midt i en dam av maling, med malingssøl fra skoa til langt oppå genseren ignorerte han totalt.

• Liker 42
Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 timer siden, Sugar&Spice skrev:

Det handler vel ikke nødvendigvis om at man som utenforstående har full innsikt i rutiner på ukjente arbeidsplasser - men i at man, som menneske, har en viss forståelse for noe som er så åpenbart som feks åpningstider... Man TRENGER ikke ha gått på Ivy League eller jobbet i samme bransje for å forstå at etter stengetid skal den ansatte hjem. Og man trenger ikke ha kjent mange andre mennesker(eller ha jobbet i butikk selv) for å klare å tenke tanken "kanskje den ansatte har lyst til å dra hjem når arbeidstiden er over".

Det er forskjell på hva jeg som ansatt forventer at kunder forstår. Bokavtalen feks, den skjønner jeg at svært få kunder forstår - så i visse situasjoner må jeg forklare dem. Det er greit!  Men at jeg må spesifikk fortelle "kunden" 18.04 på en lørdag at jeg har lyst til å reise hjem... DEN forventer jeg faktisk at de klarer å tenke seg frem til på egenhånd.

Helt enig! At "folk flest" ikke kjenner alle rutiner etc. har jeg full forståelse for, men at det er så vanskelig å forstå konseptet med åpningstider synes jeg er veldig merkelig. Hvor vanskelig er det å forstå at åpningstider betyr at butikken er åpen fra f.eks. kl. 10:00 til 21:00 så må man handle innenfor dette tidsrommet og helst være ute av døra før stengetid kl. 21:00? 

• Liker 31
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Haha, jeg fikk spørsmål om jeg var gravid i dag. Jeg er bare feit, sa jeg og kunden begynte å le. Jeg sto der med strekmunn og viste ikke helt hva jeg skulle si eller gjøre. Man spørr ikke om noen er gravid.... Man spørr ialelfall ikke en fremmed om de er gravid. Altså.

Edit: En kunde spurte meg :P

Endret av Sphynx
  • Liker 32
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Meg: "Det blir 51 kroner :)"

Kunde: *Gir meg 50*

Meg: "Jeg må ha en krone til takk :)"

Kunde: "Jeg har bare ti.."

Meg: Ja, men det går fint :)"

Kunde: *Ser dumt på meg*

Meg: "Jeg kan ta tieren jeg så får du tilbake veksel"

Kunde: "Ja, men jeg har ikke en krone"

Meg: *Tar imot tieren og gir tilbake ni kroner* 

Jeg skjønte ikke helt hva som var greia. Det virka ikke som om at hun forstod at om hun gav meg tieren så skulle hun få tilbake penger..

Jeg jobber i kantine og vi har salatbar som det går mye av. Når jeg står i kassa og det er kø er det ofte at jeg tar salaten til neste kunde bare for å veie den før kunden jeg holder på med er ferdig. Sånn at det skal gå fortere. Noen ganger får folk fullstendig panikk fordi de tror at jeg ikke forstår hvem salaten hører til.

"DEN DER VAR IKKE MIN!!"

"JEG SKAL IKKE BETALE FOR DEN DER!"

Eller så står de bare der og ser fullstendig sjokkskadet og paniske ut.

Anonymkode: b89ea...30e

• Liker 18
Lenke til kommentar
Del på andre sider

I dag kom det en fyr innom. Han er en kjenning på senteret. Og alle får grøssinger nedover ryggen når han går inn hovedinngangen. Han er av den typen som betjeningen nesten rømmer butikken fra når han kommer, for ingen veit hva man skal si eller gjøre for å unngå å bli hudfletta. Så kom han inn til oss, og kollegaen min sier at han bare må si i fra hvis han trenger hjelp, på en hyggelig måte.

Han: JEG SKAL IKKE HA HJELP!!! HVIS JEG TRENGER HJELP SKAL JEG SI I FRA!!! DET VERSTE JEG VEIT ER SÅNNE INNPÅSLITNE EKSPEDITRISER!!!! 

Herregud.. Og hvis vi ikke sier noe, eller bare sier hei får man huden full da og.. Men det var hyggeligere denne gangen  enn da han ropte rundt i butikken "hold kjeft jævla f**te!!" når vi besvarte et spørsmål... 

Enkelte kan da umulig være vel bevart..?

Han har forresten ringt sjefen min en gang pga en pose til 1 krone som han lagde et spetakkel uten like av også... 

• Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
45 minutter siden, Euphorbia skrev:

I dag kom det en fyr innom. Han er en kjenning på senteret. Og alle får grøssinger nedover ryggen når han går inn hovedinngangen. Han er av den typen som betjeningen nesten rømmer butikken fra når han kommer, for ingen veit hva man skal si eller gjøre for å unngå å bli hudfletta. Så kom han inn til oss, og kollegaen min sier at han bare må si i fra hvis han trenger hjelp, på en hyggelig måte.

Han: JEG SKAL IKKE HA HJELP!!! HVIS JEG TRENGER HJELP SKAL JEG SI I FRA!!! DET VERSTE JEG VEIT ER SÅNNE INNPÅSLITNE EKSPEDITRISER!!!! 

Herregud.. Og hvis vi ikke sier noe, eller bare sier hei får man huden full da og.. Men det var hyggeligere denne gangen  enn da han ropte rundt i butikken "hold kjeft jævla f**te!!" når vi besvarte et spørsmål... 

Enkelte kan da umulig være vel bevart..?

Han har forresten ringt sjefen min en gang pga en pose til 1 krone som han lagde et spetakkel uten like av også... 

Skummelt, slike folk bør jo bli utestengt fra senter. Tilkall vekter neste gang og få de til å ta seg av han. Om han har noen små grå der oppe, så lærer han kanskje at han ikke kan snakke slik til folk.

• Liker 20
Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 timer siden, Sphynx skrev:

Haha, jeg fikk spørsmål om jeg var gravid i dag. Jeg er bare feit, sa jeg og kunden begynte å le. Jeg sto der med strekmunn og viste ikke helt hva jeg skulle si eller gjøre. Man spørr ikke om noen er gravid.... Man spørr ialelfall ikke en fremmed om de er gravid. Altså.

Edit: En kunde spurte meg :P

Uff, en kollega av meg ble også spurt om det for noen år siden. Og når hun da svarer nei, kommer kunden med "neivel, men det ser sånn ut!". Og hun som hadde en litt tung tid samtidig pga dårlig selvfølelse.. Da blir du ikke høy i hatten med den slengt i trynet. 

• Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 timer siden, AnonymBruker skrev:

Meg: "Det blir 51 kroner :)"

Kunde: *Gir meg 50*

Meg: "Jeg må ha en krone til takk :)"

Kunde: "Jeg har bare ti.."

Meg: Ja, men det går fint :)"

Kunde: *Ser dumt på meg*

Meg: "Jeg kan ta tieren jeg så får du tilbake veksel"

Kunde: "Ja, men jeg har ikke en krone"

Meg: *Tar imot tieren og gir tilbake ni kroner* 

Jeg skjønte ikke helt hva som var greia. Det virka ikke som om at hun forstod at om hun gav meg tieren så skulle hun få tilbake penger..

Jeg jobber i kantine og vi har salatbar som det går mye av. Når jeg står i kassa og det er kø er det ofte at jeg tar salaten til neste kunde bare for å veie den før kunden jeg holder på med er ferdig. Sånn at det skal gå fortere. Noen ganger får folk fullstendig panikk fordi de tror at jeg ikke forstår hvem salaten hører til.

"DEN DER VAR IKKE MIN!!"

"JEG SKAL IKKE BETALE FOR DEN DER!"

Eller så står de bare der og ser fullstendig sjokkskadet og paniske ut.

Anonymkode: b89ea...30e

Ser det for meg :fnise: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kunde: Jobber du her?
Ansatt: Nei, jeg bare tusler rundt i grønne Kiwi klær for moro skyld

Anonymkode: 949eb...e49

• Liker 12
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...