netpuppy Skrevet 3. august 2018 #12341 Skrevet 3. august 2018 3 hours ago, TinyBean said: Gud jeg elsker denne tråden ❤️😂 Jobbet i kassa på et spisested for noen år siden, og fikk beskjed om å ta ekstra for ekstra tilbehør til maten (de hadde ikke gjort det før, men innførte ny regel om det.) Var snakk om ti kroner, men jesus kristus og den hellige ånd, skulle tro vi hadde fornærmet et par av kundene på det groveste, for DET skulle de absolutt ikke betale! Jeg: Da blir det 160 kroner, takk. Kunde: HÆ? DET PLEIER Å KOSTE 150! Jeg: Ja, vi har fått ny regel om å ta ti kroner ekstra for ekstra tilbehør. Kunde: JEG HAR ALDRI BEHØVD Å GJØRE DET FØR. DETTE ER BULLSHIT. Jeg: Jeg beklager, jeg gjør bare det jeg har fått beskjed om. Kunde: DETTE ER BULLSHIT. MØKKAKAFE. *Stikker av etter betaling* Jeg: Give me strength, herregud. Skjønner seriøst ikke hvorfor noen blir SÅ trigga av noen kroner ekstra for EKSTRA tilbehør. Lurer på om han hadde en dårlig dag eller noe. Jeg kan på en måte forstå det hvis du ikke opplyste om at prisen hadde steget før etter de hadde bestilt hvis de var vandt med en annen pris. 16
TinyBean Skrevet 4. august 2018 #12342 Skrevet 4. august 2018 10 timer siden, netpuppy skrev: Jeg kan på en måte forstå det hvis du ikke opplyste om at prisen hadde steget før etter de hadde bestilt hvis de var vandt med en annen pris. Var satt opp skilt med tydelig informasjon så skulle godt gjøres å ikke se når man kommer inn. Kan selv forstå det, men å reagere SÅ kraftig på en ekstra tier ved å brøle meg i ansiktet blir litt mye. 19
AnonymBruker Skrevet 4. august 2018 #12343 Skrevet 4. august 2018 22 timer siden, AnonymBruker skrev: Kan forstå kunden her. Mange ansatte som ubevisst (eller bevisst?) slår inn feil pris. Anonymkode: 73fcc...a61 Nei, man scanner bare varene. Prisene ligger i systemet, men feil kan skje. Anonymkode: e3f68...47a 17
AnonymBruker Skrevet 4. august 2018 #12344 Skrevet 4. august 2018 Jeg jobber i apotek og flere ganger har jeg fått spørsmålet «selger dere medisiner her?» Det er apotek i en stor apotekkjede, hva tror du?? Anonymkode: 2916d...b5b 13
AnonymBruker Skrevet 4. august 2018 #12345 Skrevet 4. august 2018 Kom på en til! Jobbet på bensinstasjon og det kom en mann inn etter å ha fylt bensin Kunde: Kan jeg få faktura på bensinen? Jeg: Nei, det går ikke. Man må betale før man drar Kunde: Jeg SKAL ha det på faktura! Jeg: Nei, det kan du ikke! Kunde: Det er fordi jeg er utlending! Kun fordi jeg er utlending!! Jeg: Skal du betale med kort eller kontant? Kunden betalte og gikk ut dritsur og jeg var rasist. Så han aldri igjen Anonymkode: 2916d...b5b 27
Populært innlegg Sugar&Spice Skrevet 5. august 2018 Populært innlegg #12346 Skrevet 5. august 2018 Okeiiii sååå i flere år har vi gitt ut gratis avis til medlemmer hver dag. De trengte ikke handle noe, bare komme inn og få avisen. Og det var det jaggu meg mange som gjorde, nettopp kom inn og bare hentet avisen. Aldri handlet noen verdens ting. Bare avis. I oktober 2017 gikk vi over til at man må handle for minst 10 kr for å få med avisen gratis. Dette er vi som jobber der veldig glad for, fordi det tok sååå mye tid å registrere kundene som kun hentet avis, men det var en ganske lang og kjip tilvenningsperiode, både for oss som jobber der og for kundene. Ca 80% sier nå "det forstår jeg veldig godt", handler litt og tar med avisen - fremdeles strååålende fornøyd(penn til ti kroner = slipper å betale 40 kr for avisen). Så har du 15% som syns dette er kjipt, men aksepterer det. Enten ved å handle, eller ved å ikke komme tilbake. Det er også greit! Og så. Og så har du de siste 5%. De siste 5% som mener at den gratise avisen er en fuckings MENNESKERETT å få med seg, og at vi som kjede er noen fuckings tyver som nå "tar betalt" for en vare vi tidligere har gitt ut gratis for medlemmene. Og det er ikke MÅTE PÅ hva folk lirer av seg for å fortelle meg hvor gruuuuusomt firmaet er som nå tar betalt for en vare. Nei, dette er IKKE BRA, mener de. FYSJ OG FY som vi oppfører oss - tar fra dem den GRATIS AVISEN DERES, må vite. Skulle faen meg tro vi har klippet av halen på katta deres, så mye reagerer de. Og denne avisgreia, den går meg på nervene. I sommer har hovedkontoret vært så "snille" med kundene og gitt ut gratis avis uten kjøpeplikt i juli. Og mange av de "gamle" "kundene" kommer tilbake. Stråååålende fornøyd med den nye ordningen, helt til vi bikka august, og avisen nå ikke er gratis lengre. Og da var det jo bare å stille klokken tilbake til oktober2017 da, og fortelle dem igjen at det er kjøpeplikt på å få med gratis avis. Gjett om de 5% er fornøyd nå, a. 52
Haugenjenta Skrevet 5. august 2018 #12347 Skrevet 5. august 2018 3 timer siden, Sugar&Spice skrev: Okeiiii sååå i flere år har vi gitt ut gratis avis til medlemmer hver dag. De trengte ikke handle noe, bare komme inn og få avisen. Og det var det jaggu meg mange som gjorde, nettopp kom inn og bare hentet avisen. Aldri handlet noen verdens ting. Bare avis. I oktober 2017 gikk vi over til at man må handle for minst 10 kr for å få med avisen gratis. Dette er vi som jobber der veldig glad for, fordi det tok sååå mye tid å registrere kundene som kun hentet avis, men det var en ganske lang og kjip tilvenningsperiode, både for oss som jobber der og for kundene. Ca 80% sier nå "det forstår jeg veldig godt", handler litt og tar med avisen - fremdeles strååålende fornøyd(penn til ti kroner = slipper å betale 40 kr for avisen). Så har du 15% som syns dette er kjipt, men aksepterer det. Enten ved å handle, eller ved å ikke komme tilbake. Det er også greit! Og så. Og så har du de siste 5%. De siste 5% som mener at den gratise avisen er en fuckings MENNESKERETT å få med seg, og at vi som kjede er noen fuckings tyver som nå "tar betalt" for en vare vi tidligere har gitt ut gratis for medlemmene. Og det er ikke MÅTE PÅ hva folk lirer av seg for å fortelle meg hvor gruuuuusomt firmaet er som nå tar betalt for en vare. Nei, dette er IKKE BRA, mener de. FYSJ OG FY som vi oppfører oss - tar fra dem den GRATIS AVISEN DERES, må vite. Skulle faen meg tro vi har klippet av halen på katta deres, så mye reagerer de. Og denne avisgreia, den går meg på nervene. I sommer har hovedkontoret vært så "snille" med kundene og gitt ut gratis avis uten kjøpeplikt i juli. Og mange av de "gamle" "kundene" kommer tilbake. Stråååålende fornøyd med den nye ordningen, helt til vi bikka august, og avisen nå ikke er gratis lengre. Og da var det jo bare å stille klokken tilbake til oktober2017 da, og fortelle dem igjen at det er kjøpeplikt på å få med gratis avis. Gjett om de 5% er fornøyd nå, a. Jeg tror jeg vet hvilken kjede du jobber i, har jobbet i samme. Og ja, de aviskundene er noe for seg selv 😂🙄 4
Sugar&Spice Skrevet 5. august 2018 #12348 Skrevet 5. august 2018 (endret) 26 minutter siden, Haugenjenta skrev: Jeg tror jeg vet hvilken kjede du jobber i, har jobbet i samme. Og ja, de aviskundene er noe for seg selv 😂🙄 Jeg har vurdert lenge om jeg skal skrive om dette avisopplegget, nettopp fordi man skjønner hvor jeg jobber når jeg gjør det... Men nå... nå rant begeret mitt over med den hersens julisnillheten ORKER IKKE MER!!!!!! (ellers elsker jeg jobben ❤️ ) Endret 5. august 2018 av Sugar&Spice manglet noen ord bare 5
AnonymBruker Skrevet 5. august 2018 #12349 Skrevet 5. august 2018 1 time siden, Haugenjenta skrev: Jeg tror jeg vet hvilken kjede du jobber i, har jobbet i samme. Og ja, de aviskundene er noe for seg selv 😂🙄 Samme her. Vi hadde en stamkunde som alltid kranglet om den helvetes avisen. Hver dag, samme gnålet og syte. Endte alltid med å kjøpe en penn som lå ved disken.. men tok ikke med seg pennen på trass fordi han trengte ikke penner. Ville bare ha avisen. 🙄 Anonymkode: 5084a...4e2 2
The Kitten Skrevet 5. august 2018 #12350 Skrevet 5. august 2018 3 timer siden, Sugar&Spice skrev: Jeg har vurdert lenge om jeg skal skrive om dette avisopplegget, nettopp fordi man skjønner hvor jeg jobber når jeg gjør det... Men nå... nå rant begeret mitt over med den hersens julisnillheten ORKER IKKE MER!!!!!! (ellers elsker jeg jobben ❤️ ) Jeg har også skjønt hvilke kjede du jobber for, men vi vet jo ikke hvilke av butikkene du jobber i. Elsker historiene dine forresten! 9
Gjest middagshøyden Skrevet 5. august 2018 #12351 Skrevet 5. august 2018 Det er noen på diverse hovedkontor rundt omkring som burde vært tvunget til å jobbe i butikkene en stund. Bare sånn at de ser hva for styr de steller til med disse "gode ideene" sine.
Haugenjenta Skrevet 5. august 2018 #12352 Skrevet 5. august 2018 5 timer siden, Sugar&Spice skrev: Jeg har vurdert lenge om jeg skal skrive om dette avisopplegget, nettopp fordi man skjønner hvor jeg jobber når jeg gjør det... Men nå... nå rant begeret mitt over med den hersens julisnillheten ORKER IKKE MER!!!!!! (ellers elsker jeg jobben ❤️ ) Har vel nevnt noen historier angående disse aviskundene selv, det er noen merkelige skruer der ute. Om jeg kunne valgt å jobbe i den kjeden igjen fremfor den jeg jobber i nå, så hadde jeg nok gjort det 😊 Jeg er ganske sikker på at kundegruppen i nåværende jobb er blant de aller vanskeligste, uten at jeg vil avsløre stort mer 🙈 4 timer siden, AnonymBruker skrev: Samme her. Vi hadde en stamkunde som alltid kranglet om den helvetes avisen. Hver dag, samme gnålet og syte. Endte alltid med å kjøpe en penn som lå ved disken.. men tok ikke med seg pennen på trass fordi han trengte ikke penner. Ville bare ha avisen. 🙄 Anonymkode: 5084a...4e2 Hva koster avisen i vanlig dagligvare nå? Kjøper aldri aviser, men å legge igjen 15,- for den pennen er sikkert billigere for han enn å kjøpe den i butikken? 😅 Noen folk altså 🙄 1 minutt siden, alltid presis skrev: Det er noen på diverse hovedkontor rundt omkring som burde vært tvunget til å jobbe i butikkene en stund. Bare sånn at de ser hva for styr de steller til med disse "gode ideene" sine. Kunne ikke ha vært mer enig! Etter å ha hatt et bestemt butikksjefansvar nå med en annen kollega hvor vi har vært/er i prosessen med å få ny sjef, så har vi hatt mange runder sammen med frustrasjon og ment at diverse fra hovedkontoret vær så god kan få komme og stå i butikkene selv, og se hvordan det er. Jeg tror de hadde fått seg en real wake-up call 😏 5
Gjest middagshøyden Skrevet 5. august 2018 #12353 Skrevet 5. august 2018 8 minutter siden, Haugenjenta skrev: Hva koster avisen i vanlig dagligvare nå? Kjøper aldri aviser, men å legge igjen 15,- for den pennen er sikkert billigere for han enn å kjøpe den i butikken? 😅 Noen folk altså 🙄 Jeg mener Dagbladet koster 40 kroner nå. Og det er så tynt at man kan... ja... lese avisen gjennom det.
The Kitten Skrevet 5. august 2018 #12354 Skrevet 5. august 2018 3 timer siden, alltid presis skrev: Det er noen på diverse hovedkontor rundt omkring som burde vært tvunget til å jobbe i butikkene en stund. Bare sånn at de ser hva for styr de steller til med disse "gode ideene" sine. Hos oss var det noen "kloke hoder" som mente vi skulle bære varene hjem til eldre damer etter vakten vår var over. Helt til de innså at ingen var villig til å bruke fritiden sin på det. 37
bippo Skrevet 6. august 2018 #12355 Skrevet 6. august 2018 5 timer siden, The Kitten skrev: Hos oss var det noen "kloke hoder" som mente vi skulle bære varene hjem til eldre damer etter vakten vår var over. Helt til de innså at ingen var villig til å bruke fritiden sin på det. Hva, seriøst? 😲 Mente de virkelig at dere skulle gjøre det på fritiden? 7
The Kitten Skrevet 6. august 2018 #12356 Skrevet 6. august 2018 1 time siden, bippo skrev: Hva, seriøst? 😲 Mente de virkelig at dere skulle gjøre det på fritiden? Jepp! Litt som når en annen arbeidsgiver (har flere) mente vi skulle jobbe overtid helt gratis for dem som ikke hadde rukket å hndle julegaver på julaften.. Ga grei besked om at da fikk de komme og holde butikken åpen selv. 24
Sugar&Spice Skrevet 6. august 2018 #12357 Skrevet 6. august 2018 18 timer siden, AnonymBruker skrev: Samme her. Vi hadde en stamkunde som alltid kranglet om den helvetes avisen. Hver dag, samme gnålet og syte. Endte alltid med å kjøpe en penn som lå ved disken.. men tok ikke med seg pennen på trass fordi han trengte ikke penner. Ville bare ha avisen. 🙄 Anonymkode: 5084a...4e2 tidligere denne uken hadde jeg en som ble ordenlig sint for at han måtte handle for ti kroner, så da jeg foreslo å kjøpe penn ble han sint og skrenet ut av butikken samtidig som han sa "DA KAN DET VÆRE DET SAMME, jeg kjøper den på Narvesen!!!" Okei, hvis du vil betale 4 ganger så mye for avisen så be my guest Til info har jeg nå begynt å tvinge kundene til å ta med seg pennen, mest fordi det blir forklaringsproblemer for oss hvis det viser seg at vi tar betalt for varer som kundene ikke tar med seg ut av butikken, og noen av pennene tipper jeg selges "flere ganger". For stamkundene går det nok greit, men jeg bare kjenner at det er en risiko - hvis en av disse setter seg på bakbeina og bestemmer seg for å krangle med oss er det faktisk en utfordring at de har muligheten til å si "de tar betalt men jeg får ikke varen!!" kjenner kunder godt nok til å vite at de kan snu sånn på flisa.... Utakk er verdens lønn! hrmpf. 11
Wonders Skrevet 6. august 2018 #12358 Skrevet 6. august 2018 Kunde ringer inn. Kunde: Hei, jeg tror jeg har en sak hos dere. Meg: Ja, hva gjelder det? Kunde: Det gjelder....(så sier kunden hva det gjelder) Meg: Hva er saksnummeret ditt? Kunde: Vent litt, må sjekke i søpla. Så hører jeg kunden romsterer masse i andre enden. 21
AnonymBruker Skrevet 6. august 2018 #12359 Skrevet 6. august 2018 I en butikk her om dagen : Kunde skal ha et brød og et par boller. Jeg: det blir 61 kroner. Kunde: *gir småpenger* Jeg: Det mangler 1 krone. 🙂 Kunde: Jeg har ikke mer. 😒 Jeg: Greit... *runder ned* Så smeller jeg kassen igjen og skal ønske han en god dag før han avbryter meg.. Kunde: Jeg skal jo ha penger igjen?? Jeg: Nei, du fikk det til 60 kroner, og det var det du ga meg. Brødet kosta 41 og bollene 10 pr stykk. Kunde: Jeg gav deg 50 kroner. Jeg: Oj, jeg trodde du gav meg tre 20'ere, så da har jeg ikke sett godt nok etter. Kunde: OK... *stirrer * Jeg :... Ja, jeg må nesten ha 10 kroner til da... Kunde: *sukker og himler med øynene og tar frem en to hundrings som han slenger på benken og går tydelig sur etter han får igjen pengene* Hva er det enkelte tror?! Angrer så sykt på at jeg runda ned på brødet når han oppførte seg så frekt!! 😤 Anonymkode: 6a31d...137 43
Gjest 007_008_007 Skrevet 6. august 2018 #12360 Skrevet 6. august 2018 (endret) På 4.8.2018 den 19.03, AnonymBruker skrev: Kom på en til! Jobbet på bensinstasjon og det kom en mann inn etter å ha fylt bensin Kunde: Kan jeg få faktura på bensinen? Jeg: Nei, det går ikke. Man må betale før man drar Kunde: Jeg SKAL ha det på faktura! Jeg: Nei, det kan du ikke! Kunde: Det er fordi jeg er utlending! Kun fordi jeg er utlending!! Jeg: Skal du betale med kort eller kontant? Kunden betalte og gikk ut dritsur og jeg var rasist. Så han aldri igjen Anonymkode: 2916d...b5b Dette har du funnet opp, ikke sant? Var ikke kvittering han ville ha da? Endret 6. august 2018 av 007_008_007
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå