Gå til innhold

Dumme ting kunder sier


Gjest Gjest

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Dagligvareforretning: 

*avslutter handel*

Jeg: Takk skal du ha, vil du ha med kvittering?

Kunde: Ja, det SKAL jeg ha! *Drar frem lupe og står pal ved kassen og studerer kvitteringen i sikkert 10 minutter før hun rikker seg*

Kunde: Ja, jeg må jo holde øye med dere ungdommer som sitter bak kassen så dere ikke raner meg.

(Ja, for kronene/ørene vi eventuelt skulle ta betalt for mye havner jo i våre egne lommer..)

Anonymkode: 08ddc...fe6

  • Liker 31
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Dagligvareforretning.

Eldre kvinne (kunde) med rullator kommer rullende inn i butikken, setter kurs mot frukt-og grønt-avdelingen.

Kunde: :angry: (ruller bestemt og målrettet mot stativet med blåbær i kurv).

Jeg: :) (setter opp et modig smil, men kjenner jeg, som relativt fersk ansatt, gruer meg til gamla oppsøker kassen. Dette er nemlig en av de gretne stamkundene våre og et eller annet problem bruker å oppstå).

Kunden fikler med et eller annet i fruktavdelingen, men det er for langt borte til at jeg kan se akkurat hva hun gjør. Jeg fortsetter å fylle på tobakk og sigaretter i hyllen bak kassen. Omsider ruller kunden mot kassen. 

Kunde:  :angry:

Jeg: Heihei! :)

Kunde: Dette er 3 pakker blåbær! :angry:(Slenger en gammel 1,5-liters isboks på båndet som hun har fylt til randen med bær. Hun har altså åpnet kurvene som blåbærene kommer i og fylt i sin egen isboks. Det er helt tydelig minst 3 ganger så mange pakker med blåbær oppi som det kunden påstår)

Jeg: Ehh, det er kanskje litt flere enn 3 esker blåbær nedi her?  :) (Prater i en hyggelig tone og smiler fortsatt).

Kunden: Nei, vet du HVA!!!! (Setter opp et enda surere tryne og prater ikke lenger, hun skriker med skingrende stemme) Står du her og beskylder meg for TYVERI!???!!! Maken til frekkhet har jeg ALDRI opplevd!!!! Jeg KREVER å få prate med sjefen din NÅ!!! Maken til FREKKHET!

Jeg: Ja, selvfølgelig. *plinger to ganger på sjefen* 

(Sjefen kommer ut)

Sjef: Var det meg du ringte på? 

Kunde: Hun her er IKKE kompetent til å sitte bak ei kasse. Hun burde få SPARKEN!!!! 

Sjef: Hva er problemet? (Ser en smule oppgitt ut da han allerede har god kjennskap til kunden.) 

Jeg: *Viser isboksen med blåbær* Det er vel litt flere enn 3 kurver blåbær oppi her, eller hva tror du? 

Kunde: Det er det IKKE!! Stå her å beskylde MEG for LØGN..!!!!

Sjef: Ja, her må jeg være enig med (meg), det ser ut til å være litt mer blåbær her enn 3 kurver.. 

Kunde: Nei, VETDUHVA!!!!

Vi kommer frem til at vi skal veie bærene og slår inn kiloprisen manuelt i kassen.

Jeg: Se her, da blir det  xx kroner. Det var nok litt mer blåbær oppi her enn vi først antok, men alle kan ta feil *Smiler og er fremdeles like hyggelig*

Kunde: Jeg skal ikke betale mer enn xx kroner!!! Det er bare 3 kurver blåbær her!! 

Jeg: Dessverre sier vekten noe annet

Kunde: *Henvender seg til sjefen* Og dette tillater du?!!!? Hun burde sparkes UMIDDELBART!!! Beskylde meg for LØGN!!!! UHØRT!!!! 

Kunden tar så isboksen med blåbær og kaster over meg og kassen. Alt-er-dekket-i-blåbær.

Jeg: ...

Sjef: ...

Kunden: @$#$#×÷+!!!! :kjempesinna:*Ser ut som om hun snart skal eksplodere og ruller som et lyn ut av butikken*

Endte med at hun ble utestengt, ja.. (også pga. av tidligere episoder)

Anonymkode: 08ddc...fe6

For en grusom kunde.. Lurer på hva som feiler slike mennesker, de er åpenbart ikke riktig bevart 😳 Men, jeg lurer på, hvordan gjør dere det med kunder som er "utestengt", rent praktisk? 

  • Liker 21
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Dagligvareforretning.

Eldre kvinne (kunde) med rullator kommer rullende inn i butikken, setter kurs mot frukt-og grønt-avdelingen.

Kunde: :angry: (ruller bestemt og målrettet mot stativet med blåbær i kurv).

Jeg: :) (setter opp et modig smil, men kjenner jeg, som relativt fersk ansatt, gruer meg til gamla oppsøker kassen. Dette er nemlig en av de gretne stamkundene våre og et eller annet problem bruker å oppstå).

Kunden fikler med et eller annet i fruktavdelingen, men det er for langt borte til at jeg kan se akkurat hva hun gjør. Jeg fortsetter å fylle på tobakk og sigaretter i hyllen bak kassen. Omsider ruller kunden mot kassen. 

Kunde:  :angry:

Jeg: Heihei! :)

Kunde: Dette er 3 pakker blåbær! :angry:(Slenger en gammel 1,5-liters isboks på båndet som hun har fylt til randen med bær. Hun har altså åpnet kurvene som blåbærene kommer i og fylt i sin egen isboks. Det er helt tydelig minst 3 ganger så mange pakker med blåbær oppi som det kunden påstår)

Jeg: Ehh, det er kanskje litt flere enn 3 esker blåbær nedi her?  :) (Prater i en hyggelig tone og smiler fortsatt).

Kunden: Nei, vet du HVA!!!! (Setter opp et enda surere tryne og prater ikke lenger, hun skriker med skingrende stemme) Står du her og beskylder meg for TYVERI!???!!! Maken til frekkhet har jeg ALDRI opplevd!!!! Jeg KREVER å få prate med sjefen din NÅ!!! Maken til FREKKHET!

Jeg: Ja, selvfølgelig. *plinger to ganger på sjefen* 

(Sjefen kommer ut)

Sjef: Var det meg du ringte på? 

Kunde: Hun her er IKKE kompetent til å sitte bak ei kasse. Hun burde få SPARKEN!!!! 

Sjef: Hva er problemet? (Ser en smule oppgitt ut da han allerede har god kjennskap til kunden.) 

Jeg: *Viser isboksen med blåbær* Det er vel litt flere enn 3 kurver blåbær oppi her, eller hva tror du? 

Kunde: Det er det IKKE!! Stå her å beskylde MEG for LØGN..!!!!

Sjef: Ja, her må jeg være enig med (meg), det ser ut til å være litt mer blåbær her enn 3 kurver.. 

Kunde: Nei, VETDUHVA!!!!

Vi kommer frem til at vi skal veie bærene og slår inn kiloprisen manuelt i kassen.

Jeg: Se her, da blir det  xx kroner. Det var nok litt mer blåbær oppi her enn vi først antok, men alle kan ta feil *Smiler og er fremdeles like hyggelig*

Kunde: Jeg skal ikke betale mer enn xx kroner!!! Det er bare 3 kurver blåbær her!! 

Jeg: Dessverre sier vekten noe annet

Kunde: *Henvender seg til sjefen* Og dette tillater du?!!!? Hun burde sparkes UMIDDELBART!!! Beskylde meg for LØGN!!!! UHØRT!!!! 

Kunden tar så isboksen med blåbær og kaster over meg og kassen. Alt-er-dekket-i-blåbær.

Jeg: ...

Sjef: ...

Kunden: @$#$#×÷+!!!! :kjempesinna:*Ser ut som om hun snart skal eksplodere og ruller som et lyn ut av butikken*

Endte med at hun ble utestengt, ja.. (også pga. av tidligere episoder)

Anonymkode: 08ddc...fe6

Haha, denne her er jo fantastisk! :ler:

Anonymkode: 2530a...885

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

13 minutter siden, Kattugla skrev:

For en grusom kunde.. Lurer på hva som feiler slike mennesker, de er åpenbart ikke riktig bevart 😳 Men, jeg lurer på, hvordan gjør dere det med kunder som er "utestengt", rent praktisk? 

Vi sørget for at alle ansatte kjente til utestengte kunder. Da var det bare å nekte den adgang, evt. tilkalle vekter dersom situasjonen tilsa det 😊Husker ikke om hun her prøvde seg igjen, det er en del år siden jeg jobbet i butikk. 

Endret av Sommerfugl90
  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kunde; Hei jeg har fått noe i posten fra dere. Vet ikke hva det er.

Jeg; Jeg ser vi har sendt deg en sjekk.

Kunde; Hva er det for noe?

Jeg; En sjekk? Det er en utbetalingssjekk. Som du må gå til banke å få hevet.

Kunde; Hvordan skal en slik sjekk se ut? Jeg forstår ikke helt.

Jeg; Det er et blekrosa/lett beige papir  med penger tilgode. Ett papir du må ta med i banken.

Kunde; Er det ikke penger i banken til meg? 

Jeg; Jo du holder den i hånden. Du kan ta den med i banken. Med legitimasjon, gi dem sjekken så gir de deg penger eller setter pengene fra sjekken inn på kontoen du ønsker. 

 

 

HAHAHAAA Noen unge mennesker har ikke sett sjekk før. 

  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

14 minutter siden, Wonders skrev:

Kunde; Hei jeg har fått noe i posten fra dere. Vet ikke hva det er.

Jeg; Jeg ser vi har sendt deg en sjekk.

Kunde; Hva er det for noe?

Jeg; En sjekk? Det er en utbetalingssjekk. Som du må gå til banke å få hevet.

Kunde; Hvordan skal en slik sjekk se ut? Jeg forstår ikke helt.

Jeg; Det er et blekrosa/lett beige papir  med penger tilgode. Ett papir du må ta med i banken.

Kunde; Er det ikke penger i banken til meg? 

Jeg; Jo du holder den i hånden. Du kan ta den med i banken. Med legitimasjon, gi dem sjekken så gir de deg penger eller setter pengene fra sjekken inn på kontoen du ønsker. 

 

 

HAHAHAAA Noen unge mennesker har ikke sett sjekk før. 

Ikke så rart. Jeg er 45 og kan ikke huske å ha sett en sjekk siden jeg var barn.

(Jeg må bare spørre: Hvorfor bruker dere en så utdatert betalingsmåte?) 

Anonymkode: 4332f...8a3

  • Liker 32
Lenke til kommentar
Del på andre sider

32 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Ikke så rart. Jeg er 45 og kan ikke huske å ha sett en sjekk siden jeg var barn.

(Jeg må bare spørre: Hvorfor bruker dere en så utdatert betalingsmåte?) 

Anonymkode: 4332f...8a3

Kan være flere grunner. Vi har ikke kundens konto og kunden svarer ikke når vi ber om kontonummer. Eller kunden har nylig byttet bank og gamle banken returnerer penger til oss. 

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Dagligvareforretning: 

(Ikke akkurat dum kunde, men en litt artig situasjon som oppstod da jeg selv var kunde. Beklager om den ikke passer helt inn i tråden) 

Kunde: En 20-pakk Marlboro :)

Ansatt: Javisst, det skal bli! :)

Da blir det 89 kroner, takk! 

(Det er midt i rushet og gutten i kassa er litt stressa. Køen er lang, og han jobber for å ekspedere alle så fort som mulig.)

*Kunden betaler*

Ansatt: Vil du ha kreft?  :)

Kunde: :ohmy:

Ansatt: Oi! Nei, beklager!  :ohmy: Jeg mente selvsagt; Vil du ha kvittering? *rødmer*

Kunde: *ler hjertelig* Nei, den kan du bare kaste.

Heldigvis for den ansattes del var det en normal, hyggelig og oppegående person som var kunde akkurat da.

Anonymkode: 08ddc...fe6

Jeg spurte kunder mange ganger om de vil ha pølse istedet for pose 😛 

Anonymkode: 3dca0...93e

  • Liker 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

43 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg spurte kunder mange ganger om de vil ha pølse istedet for pose 😛 

Anonymkode: 3dca0...93e

Haha, det tror jeg på. Sa mye merkelig jeg også under min tid i butikk. Hilste på kundene; "Vil du ha pose?.. åh, jeg mener; Hei!"

Endret av Sommerfugl90
  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jobbet i Posten for en god del år siden, og fikk telefon fra resepsjonen. Der sto det en fortvilet fyr som hadde sendt et kjærlighetsbrev han angret på og gjerne ville ha stoppet.

Gikk ned til han for å forklare at det dessverre ikke var mulig." Ikke mulig? Dere kan vel bare lete det fram og gi det tilbake til meg?"

Vi hadde 2 millioner brevsendinger til sortering det døgnet og han måtte dessverre tusle betutta ut med uforutrettet sak 😂

Anonymkode: 6e4e5...fd4

  • Liker 28
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Dagligvareforretning: 

Relativt ung kunde (midten av 20-årene) henter meg fordi hun trenger hjelp i vaskemiddel-avdelingen. 

Jeg: Selvsagt kan jeg bli med deg bort. Hva kan jeg hjelpe deg med?

Kunde: *holder opp et vaskemiddel og ser strengt på meg* Vet du om dette inneholder (merkelig-stoff-som-jeg-aldri-har-hørt-om-før)?

Jeg: Oi, det vet ikke. La meg se på innholdsfortegnelsen. *leser og leter etter (merkelig-stoff)*

Nei, jeg kan ikke se noe (merkelig-stoff) her, så det tror jeg ikke. 

Kunde: TRO?!!!! Det er din jobb å VITE hva varene dere selger inneholder!!!!!!

Jeg: Jeg beklager, men jeg har dessverre ikke mulighet til å vite hva alle produktene vi selger inneholder. Men som sagt finner jeg det ikke i innholdsf.. *blir avbrutt*

Kunde: Jeg skal snakke med sjefen din!!!!!

Jeg: Det er greit, men han er dessverre ikke her akkurat nå. Han er her mellom klokken 9 og 5 i morgen.

Kunde: Han skal få høre at du ikke KAN jobben din!!!!! 

Jeg: Beklager, men hva med å ta kontakt med produsenten direkte. De burde vite om produktet inneholder (merkelig-stoff). Det er jo ikke sikkert av sjefen min kan svare deg hell.. *blir avbrutt igjen*

Kunde: Det er DIN jobb!!!!!!! Jeg kommer tilbake i morgen og da SKAL jeg ha et svar på hva dette vaskemiddelet inneholder!!!!!

Og så raste hun ut. 

Altså... :vetikke:

Endret av Sommerfugl90
  • Liker 37
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

kan jo si jeg hadde et dumt øyeblikk som kunde.. og veldig kleint

 

Jeg og ei venninne skulle igjennom drive thru på mcdonalds. Jeg kjørte så jeg tok meg av bestillingen. Venninna mi skulle ha så mye spesifikt, så jeg lot henne skrive ned på mobilen hva hun skulle ha slik at jeg kunne bare lese opp. 

 

Jeg var veldig sløv den dagen... så jeg tenkte jo ikke igjennom hva jeg sa eller leste.

Venninna mi hadde oppfattet dette og bestemt seg for å kødde litt

Hun hadde lagt til masse vulgært språk og seksuelle ord som hun hadde mixet med mcdonalds menyen.... 

og dette gjentok jeg til den ansatte 3 ganger uten å forstå hvorfor venninna mi lo og hvorfor den ansatte ikke skjønte noenting. Når jeg innså det ble jeg så flau. Fant også ut at den ansatte var en jeg hadde gått i klassen med mange år tilbake, fordi han var den som ga oss maten. 

  • Liker 12
Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, Sommerfugl90 skrev:

Dagligvareforretning: 

Relativt ung kunde (midten av 20-årene) henter meg fordi hun trenger hjelp i vaskemiddel-avdelingen. 

Jeg: Selvsagt kan jeg bli med deg bort. Hva kan jeg hjelpe deg med?

Kunde: *holder opp et vaskemiddel og ser strengt på meg* Vet du om dette inneholder (merkelig-stoff-som-jeg-aldri-har-hørt-om-før)?

Jeg: Oi, det vet ikke. La meg se på innholdsfortegnelsen. *leser og leter etter (merkelig-stoff)*

Nei, jeg kan ikke se noe (merkelig-stoff) her, så det tror jeg ikke. 

Kunde: TRO?!!!! Det er din jobb å VITE hva varene dere selger inneholder!!!!!!

Jeg: Jeg beklager, men jeg har dessverre ikke mulighet til å vite hva alle produktene vi selger inneholder. Men som sagt finner jeg det ikke i innholdsf.. *blir avbrutt*

Kunde: Jeg skal snakke med sjefen din!!!!!

Jeg: Det er greit, men han er dessverre ikke her akkurat nå. Han er her mellom klokken 9 og 5 i morgen.

Kunde: Han skal få høre at du ikke KAN jobben din!!!!! 

Jeg: Beklager, men hva med å ta kontakt med produsenten direkte. De burde vite om produktet inneholder (merkelig-stoff). Det er jo ikke sikkert av sjefen min kan svare deg hell.. *blir avbrutt igjen*

Kunde: Det er DIN jobb!!!!!!! Jeg kommer tilbake i morgen og da SKAL jeg ha et svar på hva dette vaskemiddelet inneholder!!!!!

Og så raste hun ut. 

Altså... :vetikke:

Etterhvert brukte jeg å spørre hva slike kunder jobbet med, og deretter om de kunne absolutt alt på sin arbeidsplass eller liknende. De ble som ofte lange i maska.

Anonymkode: 54e21...c06

  • Liker 15
Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Etterhvert brukte jeg å spørre hva slike kunder jobbet med, og deretter om de kunne absolutt alt på sin arbeidsplass eller liknende. De ble som ofte lange i maska.

Anonymkode: 54e21...c06

Haha, godt at de så sammenhengen. Iblant kan man jo lure på om det i det hele tatt er noe poeng i å bruke energi på å forsøke å få slike mennesker til å forstå.

Var ganske ung og uskyldig da jeg jobbet i butikk så jeg torde omtrent aldri å komme med noe motsvar.

Endret av Sommerfugl90
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, Sommerfugl90 skrev:

Haha, godt at de så sammenhengen. Iblant kan man jo lure på om det i det hele tatt er noe poeng i å bruke energi på å forsøke å få slike mennesker til å forstå.

Var ganske ung og uskyldig da jeg jobbet i butikk så jeg torde omtrent aldri å komme med noe motsvar.

Var slik i begynnelsen jeg og, men etterhvert hadde jeg jobbet der så lenge at jeg ikke gadd mer. Fått meg jobb som politi nå, der får uniformen litt mer respekt enn Kiwi sin😂😂😂

Anonymkode: 54e21...c06

  • Liker 14
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...