Gå til innhold

Dumme ting kunder sier


Gjest Gjest

Anbefalte innlegg

Har mange flotte opplevelser men den vakreste må være når jeg var fersk og nyopplært i et bakeri hvor det var svært vanlig
å få krevende kunder. Jeg var svært sjenert på den tiden og var det noe jeg sjeldent gjorde, var det å snakke tilbake til kunder.

Om dette er tilfelle med mange kasseappart, vet jeg ikke men. Når en kunde skulle kjøpe noe og betale, fikk du ut 2 kvitteringer. 1 kvittering som viste hva kunden kjøpte mens den andre kvitteringen var den du fikk etter betaling.
Den første kvitteringen kom uansett om vedkommende betalte eller ikke.

Jeg hadde en russisk dame som hadde vansker med kortet. Jeg fikk ut den første kvitteringen men fikk deretter meldingen opp på terminalen at kortet var avvist. Forklarte dette til kunden men hun påsto hun hadde betalt på grunn av den berømte kvitteringen jeg holdt.
Prøvde å forklare problemstillingen men hun brølte ut hvordan jeg prøvde å stjele ifra henne penger. Dette skjedde mens det var sikkert 10stk i kø som var tilskuere til dette her.

Endret av Oddy
  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker

Jeg lurer på noe: Er det kunden eller den ansatte som skal takke når det blir gjort en handel?

Da jeg jobbet i butikk, takket jeg alltid når jeg tok avskjed med kunden/ga han/henne varene i en pose, eller etter at betalingen var foretatt, f.eks. Hvis en kunde takket meg først, sa jeg "selv takk" eller noe lignende.

Men nå opplever jeg av og til som kunde at jeg sier "takk" - og så sier personen i kassen "Værsågod". Det synes jeg er litt frekt. Da tenker jeg at DE kan jo også takke meg, for at jeg valgte å handle i deres butikk! De er jo avhengige av kunder for å få det til å gå rundt? De har jo like stor grunn til å takke meg, som jeg har til å takke dem.

Jeg jobber i offentlig administrasjon, svarer på henvendelser blant annet på telefon. Det kunne aldri falle meg inn å si "Værsågod" når en bruker/søker/annen person takker meg for hjelpen. Jeg sier "Bare hyggelig" eller noe. Men i en matbutikk mener jeg "Selv takk" eller "Takk i like måte" er et bedre svar. Eller som de sier i utlandet: Takk for at du handlet hos oss!

Anonymkode: 00d40...ef3

  • Liker 14
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
5 timer siden, AnonymBruker skrev:

Men nå opplever jeg av og til som kunde at jeg sier "takk" - og så sier personen i kassen "Værsågod". Det synes jeg er litt frekt. Da tenker jeg at DE kan jo også takke meg, for at jeg valgte å handle i deres butikk! De er jo avhengige av kunder for å få det til å gå rundt? De har jo like stor grunn til å takke meg, som jeg har til å takke dem.

Tror legger for mye i det. Det går ofte automatikk i slike ting.

Man takker for hjelpen og selger kan takke for salget. 

 

Anonymkode: e3f68...47a

  • Liker 20
Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg lurer på noe: Er det kunden eller den ansatte som skal takke når det blir gjort en handel?

Da jeg jobbet i butikk, takket jeg alltid når jeg tok avskjed med kunden/ga han/henne varene i en pose, eller etter at betalingen var foretatt, f.eks. Hvis en kunde takket meg først, sa jeg "selv takk" eller noe lignende.

Men nå opplever jeg av og til som kunde at jeg sier "takk" - og så sier personen i kassen "Værsågod". Det synes jeg er litt frekt. Da tenker jeg at DE kan jo også takke meg, for at jeg valgte å handle i deres butikk! De er jo avhengige av kunder for å få det til å gå rundt? De har jo like stor grunn til å takke meg, som jeg har til å takke dem.

Jeg jobber i offentlig administrasjon, svarer på henvendelser blant annet på telefon. Det kunne aldri falle meg inn å si "Værsågod" når en bruker/søker/annen person takker meg for hjelpen. Jeg sier "Bare hyggelig" eller noe. Men i en matbutikk mener jeg "Selv takk" eller "Takk i like måte" er et bedre svar. Eller som de sier i utlandet: Takk for at du handlet hos oss!

Anonymkode: 00d40...ef3

Godt du ikke har så mye motgang i livet ditt da! 😂

  • Liker 30
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Jobber i bank, får daglig høre. Hva får en bank er dette som ikke har kontanter??!? Men jeg skjønner jo at de sier det 😂

Anonymkode: 6398b...63c

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 11.7.2018 den 10.29, AnonymBruker skrev:

Jeg lurer på noe: Er det kunden eller den ansatte som skal takke når det blir gjort en handel?

Da jeg jobbet i butikk, takket jeg alltid når jeg tok avskjed med kunden/ga han/henne varene i en pose, eller etter at betalingen var foretatt, f.eks. Hvis en kunde takket meg først, sa jeg "selv takk" eller noe lignende.

Men nå opplever jeg av og til som kunde at jeg sier "takk" - og så sier personen i kassen "Værsågod". Det synes jeg er litt frekt. Da tenker jeg at DE kan jo også takke meg, for at jeg valgte å handle i deres butikk! De er jo avhengige av kunder for å få det til å gå rundt? De har jo like stor grunn til å takke meg, som jeg har til å takke dem.

Jeg jobber i offentlig administrasjon, svarer på henvendelser blant annet på telefon. Det kunne aldri falle meg inn å si "Værsågod" når en bruker/søker/annen person takker meg for hjelpen. Jeg sier "Bare hyggelig" eller noe. Men i en matbutikk mener jeg "Selv takk" eller "Takk i like måte" er et bedre svar. Eller som de sier i utlandet: Takk for at du handlet hos oss!

Anonymkode: 00d40...ef3

Her er jeg litt enig. Ville ikke tatt på vei for at noen sier ''værsågod'' når jeg sier takk i en butikk. Men som butikkansatt selv sier jeg det aldri til kunder, da jeg tenker det samme som deg.

Når kunden betaler takker jeg for at kunden handlet og kunden svarer som regel med takk selv. Om kunden takker meg først, sier jeg ''selv takk'' eller ''takk i like måte''. Når kunden takker for god service sier jeg ''bare hyggelig'' eller ''god service er en selvfølge''. :)

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker
På 11.7.2018 den 8.34, Oddy skrev:

Har mange flotte opplevelser men den vakreste må være når jeg var fersk og nyopplært i et bakeri hvor det var svært vanlig
å få krevende kunder. Jeg var svært sjenert på den tiden og var det noe jeg sjeldent gjorde, var det å snakke tilbake til kunder.

Om dette er tilfelle med mange kasseappart, vet jeg ikke men. Når en kunde skulle kjøpe noe og betale, fikk du ut 2 kvitteringer. 1 kvittering som viste hva kunden kjøpte mens den andre kvitteringen var den du fikk etter betaling.
Den første kvitteringen kom uansett om vedkommende betalte eller ikke.

Jeg hadde en russisk dame som hadde vansker med kortet. Jeg fikk ut den første kvitteringen men fikk deretter meldingen opp på terminalen at kortet var avvist. Forklarte dette til kunden men hun påsto hun hadde betalt på grunn av den berømte kvitteringen jeg holdt.
Prøvde å forklare problemstillingen men hun brølte ut hvordan jeg prøvde å stjele ifra henne penger. Dette skjedde mens det var sikkert 10stk i kø som var tilskuere til dette her.

Betalte hun tilslutt?

Anonymkode: 997da...399

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kunde: Disse skoene er helt elendig! Nå har jeg brukt de i flere år, og de er helt elendige!

Meg: De kan nå ikke være så elendig hvis du har brukt de i flere år...

Kunde: Jo, de er helt elendig!

  • Liker 31
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kunde: Hei, jeg har dette medlemskortet (medlemmer i diverse klubber får rabatter om de viser fram medlemskort) og jeg tror jeg har 10% på alt?

Meg: Ja! Det stemmer, du har 10% på alt du handler :)

Kunde: Jeg har allerede handlet en del tidligere og da glemte jeg at jeg var medlem, kan jeg få 10% på alt jeg har kjøpt tidligere?

Meg: ....enei, det kan du nok dessverre ikke. Men nå som du husker at du har medlemskort får du 10% på alt. Det står her *viser skilt* at kunder selv må vise fram medlemskort uten at vi spør, for å få rabatt.

Kunde: Men jeg handlet her forrige måned bare! Jeg vil ha pengene mine tilbake!!! :snurt:

🤐 Det blir en sånn dag....

  • Liker 24
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
35 minutter siden, Sphynx skrev:

Kunde: Hei, jeg har dette medlemskortet (medlemmer i diverse klubber får rabatter om de viser fram medlemskort) og jeg tror jeg har 10% på alt?

Meg: Ja! Det stemmer, du har 10% på alt du handler :)

Kunde: Jeg har allerede handlet en del tidligere og da glemte jeg at jeg var medlem, kan jeg få 10% på alt jeg har kjøpt tidligere?

Meg: ....enei, det kan du nok dessverre ikke. Men nå som du husker at du har medlemskort får du 10% på alt. Det står her *viser skilt* at kunder selv må vise fram medlemskort uten at vi spør, for å få rabatt.

Kunde: Men jeg handlet her forrige måned bare! Jeg vil ha pengene mine tilbake!!! :snurt:

🤐 Det blir en sånn dag....

Enig i at det ikke er riktig å gi penger tilbake for tidligere kjøp, men for å være ærlig synes jeg det er litt lugubert at ansatte ikke spør kunder om de er medlem. Jeg synes det er en litt sleip måte (av butikken) å få medlemmer på og samtidig slippe at medlemmene bruker medlemsfordelene. 

Anonymkode: 3cf53...f9d

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Enig i at det ikke er riktig å gi penger tilbake for tidligere kjøp, men for å være ærlig synes jeg det er litt lugubert at ansatte ikke spør kunder om de er medlem. Jeg synes det er en litt sleip måte (av butikken) å få medlemmer på og samtidig slippe at medlemmene bruker medlemsfordelene. 

Anonymkode: 3cf53...f9d

Mye mulig, men i dette tilfellet er det iallefall medlemsfordeler fra klubber de fleste aldri har hørt om. Så istedetfor å stå å forklare i det lange or brede hva de forskjellige klubbene er, så har vi en grei ordning på at klubbene sier ifra selv :) noe denne mannen hadde glemt.

  • Liker 12
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kunden går bort til deg og spør om du jobber i butikken mens du har logoen på tskjorta og stabler opp varer 😂

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 timer siden, Oddy skrev:

Kunden går bort til deg og spør om du jobber i butikken mens du har logoen på tskjorta og stabler opp varer 😂

Synes nesten det er verre med de som spør folk i helt vanlig bekledning uten navneskilt om de jobber der når de åpenbart ser på klær, ting osv...

  • Liker 12
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker
1 time siden, WCKD skrev:

Synes nesten det er verre med de som spør folk i helt vanlig bekledning uten navneskilt om de jobber der når de åpenbart ser på klær, ting osv...

 

1 time siden, WCKD skrev:

Synes nesten det er verre med de som spør folk i helt vanlig bekledning uten navneskilt om de jobber der når de åpenbart ser på klær, ting osv...

Det er bare en måte å få kontakt på, og høre om dere er tulgjengelige for ekspedisjon, dere tror vel ikke oppriktig at kunden er i tvil om dere jobber der? :sjokkbla:

Anonymkode: c1712...a4a

  • Liker 20
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg var dum, men hyggelig, kunde i dag. Kjøpt meg sykkel og slitt med girene. Ingen reaksjon når jeg prøve å gire. Prøvde selv i lang(!) tid å fikse det selv, men måte rett og slett oppsøke utsalgstedet fordi jeg trodde det var noe galt. Viste seg at det var en egen spake på baksiden for å gire ned. Ups.

Vedkommende oppførte seg meget profesjonelt, ga meg en opplæring og når jeg proklamerte at jeg var en idiot, så sa vedkommende at de har hørt mye verre. Etter å ha lest denne tråden så er det en liten trøst at jeg 100% tror på det 🤣

Ære være dere som håndterer kunder!

  • Liker 26
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kunde ville ha nye (gratis) sko fordi han hadde glemt de i en annen butikk... 

  • Liker 18
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
10 timer siden, AnonymBruker skrev:

 

Det er bare en måte å få kontakt på, og høre om dere er tulgjengelige for ekspedisjon, dere tror vel ikke oppriktig at kunden er i tvil om dere jobber der? :sjokkbla:

Anonymkode: c1712...a4a

Uhm, hvorfor siterer du meg som snakker om kunder som spør om andre kunder jobber i butikken?

Uansett er «jobber du her?» et tåpelig spørsmål til en person med grønne sko, bukse og genser med navneskilt i en Kiwi-butikk...

  • Liker 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

47 minutter siden, WCKD skrev:

Uhm, hvorfor siterer du meg som snakker om kunder som spør om andre kunder jobber i butikken?

Uansett er «jobber du her?» et tåpelig spørsmål til en person med grønne sko, bukse og genser med navneskilt i en Kiwi-butikk...

Enig at det er tåpelig å spørre om de jobber her. ''Unnskyld, kan du hjelpe meg, eller er du opptatt?'' Er da en mye bedre måte å spørre på :ler:

Vi går forsåvidt i private klær på jobb, men jeg sier hei og hilser på kundene som kommer inn, sånn at de ikke er i tvil om at jeg jobber her. Men likevel har noen prestert på å spørre om jeg jobber her etter jeg har sakt hei ''neida, jeg liker bare å hilse på fremmede i sexbutikken jeg da!''

10 timer siden, Høsta skrev:

Jeg var dum, men hyggelig, kunde i dag. Kjøpt meg sykkel og slitt med girene. Ingen reaksjon når jeg prøve å gire. Prøvde selv i lang(!) tid å fikse det selv, men måte rett og slett oppsøke utsalgstedet fordi jeg trodde det var noe galt. Viste seg at det var en egen spake på baksiden for å gire ned. Ups.

Vedkommende oppførte seg meget profesjonelt, ga meg en opplæring og når jeg proklamerte at jeg var en idiot, så sa vedkommende at de har hørt mye verre. Etter å ha lest denne tråden så er det en liten trøst at jeg 100% tror på det 🤣

Ære være dere som håndterer kunder!

Hørt mye verre, oh yes! Jeg har så urolig mange som kommer tilbake med en vibrator de ikke tror fungerer fordi de ikke klarer å sette inn batteriene riktig vei! Det er plus og minus kobling, det gjerlder jo omentrent ALT!? Det står til og med inni hvordan batteriene skal ligge 🤔 Tar det alltid med et smil da og trøster kunden med at det skjer hele tiden. Hadde jeg kjøpt en vibrator jeg ikke fikk til å fungere så hadde jeg ''prøvd alt'' før jeg gikk tilbake til butikken altså.

Endret av Sphynx
  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bensinstasjon

Vi har fått nye kortterminaler på pumpene våre. Da en stor andel av vår kundegruppe er av del eldre garde, medfører det noe innkjøringsproblemer. Ting går stor sett greit, ser vi noen som har problemer, går vi å viser dem hvordan de skal brukes, og neste gang de kommer, klarer de det fint selv.

For noen dager siden så var det da igjen en som ikke fikk til betalingen. Vi ser det enkelt ved at kassa gir oss beskjed om at noen prøver å fylle etter en avbrutt korttransaksjon. Så jeg gikk ut til han for å se hva problemet var. Før jeg i det hele tatt fikk sagt et ord smalt det fra han "Hva f*** har dere gjort nå?" Husker ikke resten av samtalen, da jeg brukte det meste av konsentrasjonen på å unngå skjelle han ut etter noter. Men han synes i alle fall det var fullstendig unødvendig av oss å bytte kortterminalene ettersom de game (i følge han) fungerte helt fint. Bare å ignorere de titalls klagene vi fikk på de daglig 

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

46 minutter siden, Orbis skrev:

Bensinstasjon

Vi har fått nye kortterminaler på pumpene våre. Da en stor andel av vår kundegruppe er av del eldre garde, medfører det noe innkjøringsproblemer. Ting går stor sett greit, ser vi noen som har problemer, går vi å viser dem hvordan de skal brukes, og neste gang de kommer, klarer de det fint selv.

For noen dager siden så var det da igjen en som ikke fikk til betalingen. Vi ser det enkelt ved at kassa gir oss beskjed om at noen prøver å fylle etter en avbrutt korttransaksjon. Så jeg gikk ut til han for å se hva problemet var. Før jeg i det hele tatt fikk sagt et ord smalt det fra han "Hva f*** har dere gjort nå?" Husker ikke resten av samtalen, da jeg brukte det meste av konsentrasjonen på å unngå skjelle han ut etter noter. Men han synes i alle fall det var fullstendig unødvendig av oss å bytte kortterminalene ettersom de game (i følge han) fungerte helt fint. Bare å ignorere de titalls klagene vi fikk på de daglig 

Sukk, noen kunder og det store egoet deres. Vi skal få ny kort-terminal med tæpp nå, folk kommer til å klikke i vinkel... :)

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...