Gjest ti10 Skrevet 16. november 2017 #11441 Skrevet 16. november 2017 8 timer siden, AnonymBruker skrev: Det er fordi det er mange ansatte som spør om man skal ha ost på cheeseburgeren. Dette kommer igjen av kunder som ikke skal ha ost på cheeseburgeren sin og gjør et nummer ut av at man fikk ost på cheeseburgeren når man ikke ba om det. Legg skylden på det rette stedet. Anonymkode: 3ef6c...804 Litt usikker på om du er oppriktig eller ironisk her, men jeg går for det første: Siden cheese er ost, er det i min verden pussig å poengtere at man skal ha ost på cheeseburgeren (i likhet med at dameskoletter er for damer, hundemat for hunder, prestekjoler for prester), uavhengig av om man er kunde eller ansatt. Men tråden handler altså om dumme ting kunder sier ...
AnonymBruker Skrevet 16. november 2017 #11442 Skrevet 16. november 2017 1 time siden, MarianneE skrev: Damen bare virkelig elsket skinnjakka hun prøvde, det var akkurat en slik hun var på leting etter. "Så fint da, svarer jeg, skal vi gå for denne da?" Kundens svar var: Uff nei, det føles så nedverdigende å handle i sånn type butikk så jeg kjøper den ikke. Jeg: ..... Så trist det må være å leve livet sitt i slik skam. Tenk å ikke kunne kjøpe en jakke som man ønsker seg inderlig fordi den lommer fra feil butikk 🙁 Anonymkode: ffeea...1fc 7
MarianneE Skrevet 16. november 2017 #11443 Skrevet 16. november 2017 43 minutter siden, AnonymBruker skrev: Så trist det må være å leve livet sitt i slik skam. Tenk å ikke kunne kjøpe en jakke som man ønsker seg inderlig fordi den lommer fra feil butikk 🙁 Anonymkode: ffeea...1fc Trist... akkurat det ordet jeg tenkte og. 2
Hattivatti Skrevet 16. november 2017 #11444 Skrevet 16. november 2017 9 timer siden, MarianneE skrev: Damen bare virkelig elsket skinnjakka hun prøvde, det var akkurat en slik hun var på leting etter. "Så fint da, svarer jeg, skal vi gå for denne da?" Kundens svar var: Uff nei, det føles så nedverdigende å handle i sånn type butikk så jeg kjøper den ikke. Jeg: ..... Jeg overhørte noe lignende en dag. To eldre damer var inne på en klesbutikk, de pratet høyt så jeg hørte dem godt. Dame 1: Se her Edna! Se denne flotte genseren. Den er jo helt i din stil! Dame 2: Ja, den var faktisk ganske pen... Men jeg kjøper ikke klær til kun 400 kr. Jeg sto bare litt sånn 35
Kragebein Skrevet 16. november 2017 #11445 Skrevet 16. november 2017 Jeg er så lei av kunder som forsøker å rette opp ting de ikke kan rette opp i på egenhånd. Jeg har behandlet kanskje 15 henvendelser ala denne bare denne uken "Jeg bestilte denne varen, men innså at jeg hadde gjort en feil i bestillingen, så jeg bestilte riktig på nytt rett etterpå. Nå har jeg fått TO ordre, dere må da skjønne at jeg ikke skal ha det?! Dette får dere rette opp i med en gang!!" 16
AnonymBruker Skrevet 17. november 2017 #11446 Skrevet 17. november 2017 En gang da jeg satt i kassen i matbutikken jeg jobbet i var det en gutt på rundt 10 - 12 år som kollapset da han skulle betale. Av en eller annen merkelig grunn oppførte alle de andre godt voksne menneskene i køen seg nærmest som om jeg var helsepersonell. Jeg ante jo ikke hva jeg skulle gjøre. En av mennene i køen sa til meg at "du må ringe etter ambulanse!". Ja, okei, ett lite problem der - jeg har ikke telefon i kassen! Så istedenfor at noen av de som allerede stod der og fiklet med mobiltelefonene sine skulle de ha meg til å ringe etter ambulanse?! Dum som jeg var så sa jeg ikke at noen av de andre måtte ringe, men "plinget" istedenfor på sjefen min, og så fikk han ringe. Der gikk det fort et ekstra minutt. Heldigvis kom det en dame som la denne gutten i stabilt sideleie, og etter kanskje 10 minutter så kom han til seg selv igjen. Anonymkode: 92671...4e4 22
Cottonball Skrevet 17. november 2017 #11447 Skrevet 17. november 2017 På 16.11.2017 den 7.36, AnonymBruker skrev: Så trist det må være å leve livet sitt i slik skam. Tenk å ikke kunne kjøpe en jakke som man ønsker seg inderlig fordi den lommer fra feil butikk 🙁 Anonymkode: ffeea...1fc Huff ja. Har hatt flere kunder hos meg som spørr om vi har blanke eller hvite poser, fordi de ikke vil gå rundt med vår butikk sine poser. De vil ikke at folk skal vite at de handler hos oss 😂 5
Christiane_W Skrevet 19. november 2017 #11448 Skrevet 19. november 2017 Mannen min var en skikkelig teit kunde i går. Vi var på det lokale kjøpesenteret og han var innom en kjøkkenutstyrsbutikk for å kjøpe en potetpresse, men fant den ikke i hylla og spurte derfor en ansatt. Den ansatte fant den på hjemmesiden og sjekket butikkdatasystemet og det viste seg at de ikke hadde den i butikken. Dette var veldig uforståelig for mannen min og han hisset seg litt opp. At det går an å ha varer på hjemmesiden som ikke finnes fysisk i butikk er nemlig i følge ham vanvittig dårlig service. Jeg hadde mest lyst til å synke gjennom gulvet og forsøkte å få ham med meg ut derfra så fort som mulig. Han fikk passet sitt påskrevet i bilen på vei hjem for å si det sånn. 37
Perle Skrevet 19. november 2017 #11449 Skrevet 19. november 2017 Jeg jobbet i butikk ved siden av VGS. Noe som aldri sluttet å forundre meg meg var at jeg daglig ble spurt «jobber du her?” Nei du, jeg har bare kledd meg ut i butikkens uniform og soser rundt her på måfå i fritiden min... 17
Marimba Skrevet 19. november 2017 #11450 Skrevet 19. november 2017 1 time siden, Perle skrev: Jeg jobbet i butikk ved siden av VGS. Noe som aldri sluttet å forundre meg meg var at jeg daglig ble spurt «jobber du her?” Nei du, jeg har bare kledd meg ut i butikkens uniform og soser rundt her på måfå i fritiden min... Spør om det selv jeg, så jeg er nok en dum kunde selv om det fra min side egentlig ikke er et spørsmål om du jobber der, (for det ser jeg jo egentlig) men heller en grei åpningsreplikk hvorvidt personen er tilgjengelig til å hjelpe (for det hender jo de er på vei hjem/til pause, eller er veldig opptatt med et eller annet). 29
Christiane_W Skrevet 19. november 2017 #11451 Skrevet 19. november 2017 16 minutter siden, Marimba skrev: Spør om det selv jeg, så jeg er nok en dum kunde selv om det fra min side egentlig ikke er et spørsmål om du jobber der, (for det ser jeg jo egentlig) men heller en grei åpningsreplikk hvorvidt personen er tilgjengelig til å hjelpe (for det hender jo de er på vei hjem/til pause, eller er veldig opptatt med et eller annet). Mange kunder tenker nok som deg, at "Jobber du her?" er en grei åpningsreplikk og en måte å spørre om en ansatt er tilgjengelig og kan hjelpe, men når man står iført uniform med butikkens logo godt synlig og pakker ut varer er det vanskelig å ikke bli litt oppgitt når man det spørsmålet for n'te gangen den dagen. Jeg har mange ganger hatt lyst til å svare noe a la "Neida, jeg synes bare de har så fine uniformer her og pakker ut varer fordi jeg synes det er så gøy." De siste årene har jeg jobbet i butikk hvor vi verken har uniform eller navneskilt, men av en eller annen grunn er det svært sjelden kundene stiller det spørsmålet der. Merkelig greie jeg ikke helt forstår. 4
The Kitten Skrevet 19. november 2017 #11452 Skrevet 19. november 2017 23 minutter siden, Christiane_W skrev: Mange kunder tenker nok som deg, at "Jobber du her?" er en grei åpningsreplikk og en måte å spørre om en ansatt er tilgjengelig og kan hjelpe, men når man står iført uniform med butikkens logo godt synlig og pakker ut varer er det vanskelig å ikke bli litt oppgitt når man det spørsmålet for n'te gangen den dagen. Jeg har mange ganger hatt lyst til å svare noe a la "Neida, jeg synes bare de har så fine uniformer her og pakker ut varer fordi jeg synes det er så gøy." De siste årene har jeg jobbet i butikk hvor vi verken har uniform eller navneskilt, men av en eller annen grunn er det svært sjelden kundene stiller det spørsmålet der. Merkelig greie jeg ikke helt forstår. Akkurat det merker jeg også. I den ene jobben har vi full uniform, med logo og det hele. Der får jeg hele tiden spørsmålet "jobber du her?" På den andre jobben hvor vi kun bruker egne klær har jeg opplevd å få spørsmålet èn gang. 2
Hirondelle Skrevet 19. november 2017 #11453 Skrevet 19. november 2017 4 timer siden, Perle skrev: Jeg jobbet i butikk ved siden av VGS. Noe som aldri sluttet å forundre meg meg var at jeg daglig ble spurt «jobber du her?” Nei du, jeg har bare kledd meg ut i butikkens uniform og soser rundt her på måfå i fritiden min... Hahaha, klassisk! Jeg blir ofte stoppet av kunder i matbutikken når jeg har pause og skal kjøpe lunsj eller drikke. "Unnskyld, hvor er den kondenserte melken?". Vet jeg svaret, så sender jeg dem i riktig retning, men hvis jeg ikke vet hvor det er så foreslår jeg alltid at de kan spørre en som jobber der. Da ser det som regel ut som om himmelen datt ned i hodet deres Min sorte uniform med bokhandellogo forveksles overraskende ofte med knallgrønn Kiwi-uniform eller Meny-skjorta 26
AnonymBruker Skrevet 19. november 2017 #11454 Skrevet 19. november 2017 For noen år siden overnattet jeg og noen familiemedlemmer på et vandrerhjem (tror det var noe sånnt iallfall). Når vi skulle spise frokost sto jeg ved kaffemaskinen og vurderte hva jeg skulle drikke. Så kom et godt voksent par og stilte seg bak meg. "Maskinen virker ikke" sier mannen. "Ånei, neivel" svarer jeg. Så sier kona til mannen: " Men så si det til henne da!" "Hun står jo rett der jo!" sier han. "Men si det igjen da!" hveser kona. "Maskinen virker ikke!" sier mannen igjen. "Ok, det var jo synd" svarer jeg, og nå lurte jeg veldig på hva i alle dager som feilte disse to. "Nei ææææærlig talt.... makan!" hveste kona. Jeg gikk derfra og satte meg ved bordet, mens disse to stirret rart på meg. Så forstå jeg at de trodde jeg jobbet der. De som jobbet der hadde svarte og hvite uniformer, jeg hadde vanlige klær og sto med en tallerken med frokost i hånda. Sære folk. Anonymkode: 191ee...a9b 32
Juliannaos Skrevet 23. november 2017 #11455 Skrevet 23. november 2017 Lykke til alle som skal jobbe i morgen med kunder; luft gjerne alle frustrasjoner her! 5
Hirondelle Skrevet 23. november 2017 #11456 Skrevet 23. november 2017 49 minutter siden, Juliannaos skrev: Lykke til alle som skal jobbe i morgen med kunder; luft gjerne alle frustrasjoner her! Blir fort meg det! Håper jeg slipper bidrag her i tråden, meeeen tviler 1
The Kitten Skrevet 23. november 2017 #11457 Skrevet 23. november 2017 2 minutter siden, Sugar&Spice skrev: Blir fort meg det! Håper jeg slipper bidrag her i tråden, meeeen tviler Jeg liker historiene dine, så på en måte håper jeg du kommer med et bidrag. Onsdag: Kunde: Jeg trenger 20 stk av *brus nesten ingen kjøper* Meg: Vi har bare de 5 som står der, men vi kan bestille inn til deg så kommer det inn på tirsdag. Kunde: Men jeg trenger de i morgen. Har ikke dere fått varer i dag? Meg: Nei, vi fikk varer i går og neste dag er i morgen, men det er for sent å bestille inn til i morgen nå. Kunde: Fikk ikke dere brusen inn da? Meg: Nei, den var ikke bestilt inn til i går. Men vi kan som sagt ha det til deg på tirsdag. Det var visst elendig service, og vi hadde ALDRI noenting. Altså hvis du må ha 20 stk av *brus nesten ingen kjøper* så kan du kanskje komme litt tidligere enn en time før butikken skal stenge. 12
AnonymBruker Skrevet 23. november 2017 #11458 Skrevet 23. november 2017 3 minutter siden, The Kitten skrev: Jeg liker historiene dine, så på en måte håper jeg du kommer med et bidrag. Onsdag: Kunde: Jeg trenger 20 stk av *brus nesten ingen kjøper* Meg: Vi har bare de 5 som står der, men vi kan bestille inn til deg så kommer det inn på tirsdag. Kunde: Men jeg trenger de i morgen. Har ikke dere fått varer i dag? Meg: Nei, vi fikk varer i går og neste dag er i morgen, men det er for sent å bestille inn til i morgen nå. Kunde: Fikk ikke dere brusen inn da? Meg: Nei, den var ikke bestilt inn til i går. Men vi kan som sagt ha det til deg på tirsdag. Det var visst elendig service, og vi hadde ALDRI noenting. Altså hvis du må ha 20 stk av *brus nesten ingen kjøper* så kan du kanskje komme litt tidligere enn en time før butikken skal stenge. Hvorfor kjøpe brus ingen liker da 🤔 Anonymkode: 6398b...63c 1
The Kitten Skrevet 24. november 2017 #11459 Skrevet 24. november 2017 På 24. november 2017 den 0.20, AnonymBruker skrev: Hvorfor kjøpe brus ingen liker da 🤔 Anonymkode: 6398b...63c Den er billig. 2
camliiaa Skrevet 24. november 2017 #11460 Skrevet 24. november 2017 (endret) Gud a meg.. har noen sett denne? Her kan jeg bare se for meg den ansatte sin versjon😂 ihvertfall i mange av innleggene! Glemte å legge til link; Endret 24. november 2017 av camliiaa 1
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå