Gå til innhold

Fremhevede innlegg

Gjest NorthDakota
Skrevet

"Fy faen så dyrt det er her! 

-Vel, det er en bensinstasjon.. 

Når kunden legger ut i det vide og det brede om sitt eget privatliv ala " I dag har jeg vært på butikken og handlet melk, brød og sukker, for det var jeg nemlig tom for. Pleier å drikke 2 liter melk om dagen. Så da måtte jeg rydde ut av kjøleskapet og kaste de gamle kartongen..BLA BLA BLA!" 

Hva søren! Dette skjer så ofte at kvartparten hadde vært mer enn nok. Og ikke spørr jeg heller! 

Hverdagsrassisten er jeg heller ikke en fan av. Han venter til lokalet er tomt også tømmer han seg for edel og galle så til og med satan får bakoversveis. Hva søren skal man si? Pleier å overse han så godt det lar seg gjøre.. makan altså! 

Ellers har jeg lenge vært tilhenger av denne tråden og jeg ELSKER DEN! 

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Vi har nettopp bygget opp butikken på nytt, etter et helvete med mye julevarer som skal inn, i en middelstor butikk med mangel på plass. Vi har stått på som bare det, og vi er slitne. Vi er mildt sagt jævlig slitne. Kundene har hatt tålmodighet, de har lagt merke til at vi har jobbet beinhardt og det tror jeg vi alle er takknemlige for. 

Men, jeg har generelt veldig liten tålmodighet for foreldre som ikke har kontroll på barna sine. Hadde en kunde som spurte om noe, hvor barnet løp rett inn i meg med noe spisst som traff meg midt i låret. Akkurat der klarte jeg ikke å gjøre noe annet enn å bare gå fra kunden og hente sjefen, slik at han kunne overta. Ellers har jeg kunder som har sluppet ungene sine inn i butikken, latt de fysisk leke i butikken uten å ta hensyn til glass, varer til flere tusen etc. Klarer man ikke å ha kontroll på barna, tar man de heller ikke med ut. 

Apropos det. Som kunde ble jeg vitne til at 2 barn herjet OPPI frysediskene i en butikk, mens foreldrene stod utenfor og skravlet. 

Anonymkode: bbf69...e8d

• Liker 15
Skrevet

Hadde en kunde som ikke var så vant til å bruke kort... Han stresset som bare juling med å skjule mens han tastet pinkoden samtidig som han nærmest ropte "FEM SJU TRE NI"

Hahahahahaha :fnise:

Skrevet

"Hvorfor koster denne oppvaskbørsten 20 kr? Altfor dyrt! Burde ikke kostet mer enn 10 kr, kan jeg få den for 10? "

Nei, prisene er fastsatt, og jeg har ingen myndighet til å endre de, tro det eller ei..  :dry:

Anonymkode: c45e8...c60

• Liker 28
Skrevet

Har dere som jobber i matbutikk merket priskrigen? Var på REMA i dag og folk var jo helt ville i blikket! 

• Liker 5
Skrevet

Hahahahahaha :fnise:

Gamle folk kan være de verste men også de mest underholdende kundene :P

• Liker 1
Skrevet

Hadde en kunde som ikke var så vant til å bruke kort... Han stresset som bare juling med å skjule mens han tastet pinkoden samtidig som han nærmest ropte "FEM SJU TRE NI"

Jeg vet av noen som leser opp helt tilfeldige siffer mens de trykker koden, bare for å forvirre folk rundt :tongue:   Hvis koden deres er 7834, så leser de EN! NI! FIRE! SEKS! mens de trykker, samtidig som de flirer inni seg og får med seg alle de småstressa ansiktsuttrykkene til medkunder...

Anonymkode: a12c7...3f3

• Liker 21
Skrevet

Har dere som jobber i matbutikk merket priskrigen? Var på REMA i dag og folk var jo helt ville i blikket! 

jeg var innom kiwi og var samme greia der. Helt sykt! (Men hamstret inn Fjordland grøt, julebrus og Bali kyllinggryte selv:P)

tror det kommer til å bli enda billigere å, blir gøy å gå på butikken fremover, både for å se andre gærninger og være gærning selv:)

• Liker 1
Skrevet

Står opptatt og setter inn varer før jeg er ferdig for dagen så hører jeg 

"øy! Du!"

*jeg ignorerer*

hallo?!?? Sett deg i kassa a, jeg har dårlig tid"

Vi har (ring system som gjør at en går på 1 ring, en på 2 osv) jeg gikk da på 3 ring. 

Jeg blir så provosert av å bli snakket sånn til at jeg bare ignorerer. Kollegaen min hører han og ringer derfor 1 ring på kollegaen min, som da kommer å betjener kasse 2. Det var ikke  kø engang. 

Lurer på hvorfor enkelte tror de kan snakke sånn til oss som jobber i dagligvareb. Aldri opplevd at man står sånn i banken, og andre steder. Ser folk virkelig så ned på oss som jobber i matbutikker? Jeg har faktisk utdannelse innen butikkfaget og har fagbrev med "meget godt bestått" stående på. Men det betyr vell ikke noe det?

Anonymkode: 96a4c...5f5

• Liker 25
  • Hjerte 1
Skrevet

jeg var innom kiwi og var samme greia der. Helt sykt! (Men hamstret inn Fjordland grøt, julebrus og Bali kyllinggryte selv:P)

tror det kommer til å bli enda billigere å, blir gøy å gå på butikken fremover, både for å se andre gærninger og være gærning selv:)

kjøpmennene går med store tap, så om man ønsker å rævkjøre den lokale butikken sin, så for all del, "Go crazy!" Det er kun Reitan og co som drar nytte av den priskrigen der. Hilsen Rema ansatt.

• Liker 18
Skrevet

kjøpmennene går med store tap, så om man ønsker å rævkjøre den lokale butikken sin, så for all del, "Go crazy!" Det er kun Reitan og co som drar nytte av den priskrigen der. Hilsen Rema ansatt.

kjære deg, jeg jobber selv i matbutikk, så jeg vet godt hvordan det funker. Hele poenget med disse priskrigene er at man skal få kundene til å kjøpe andre ting også, som man tjener penger på:) 

selvfølgelig er det ikke kult for kjøpmann å selge varer så billig, men det trekker kunder som bare det. Det er ikke noe nytt at man taper penger på tilbudsvarer, men allikevel er det mange kjøpmenn som tjener gode penger år etter år:) 

• Liker 5
Skrevet

Det er et merke på porselen/ildfaste former etc. Den lille skriften ser de aldri vet du, de ser det de vil se :( 

Akk, har vi ikke alle opplevd disse fæle kundene som ikke sjekker klokkeslett. Kommer etter klokken 10 og klager over at tilbudet ikke gjelder, JUKS, DRITTBUTIKK SOM LYVER, skal aldri handle her mer etc.... Joda, gå hjem og LÆR DEG Å LESE!!!!

Anonymkode: 3262b...90b

• Liker 6
Skrevet

Fra min tid på kafé:

Kunde: Jeg skal ha en is.

Meg: Kuleis eller softis? 

Kunde: Softis.

Liten, medium eller stor? 

Kunde: Hmmm, medium. 

Meg: Ønsker du strø på? 

Kunde: Hvilke har dere? 

Meg: (SER at kunden har fint innsyn til alle boksene ned strø, men ramser opp de 7 vi hadde for nesten hveeeer kunde) 

Kunde: Med sjokolade på. 

Beklager om jeg virker drittsekk mot dere som gjøre dette,  men HVOR VANSKELIG ER DET Å SI "MEDIUM SOFTIS I BEGER MED SJOKOLADE PÅ???) Når det var 200 kunder som gjorde det samme, hver dag, så ble jeg sykt lei (jobbet der i 5 år). Kundene som sa remsa selv og brukte under 10 sekund på å bestille isen fikk større is enn de som brukte to minutter,  som et eget belønningssystem jeg hadde. Ikke vær redd for at jeg ga så mye at det ble svinn, nei, tok heller vekk litt fra de som brukte en halv time på å bestille en is når det var 15 til i kø! 

Kjøpte is i dag, og så skuffelsen i øynene på den ansatte når kunden før meg var en av de som nevnt ovenfor. Og Gud som hun smilte når jeg klarte å si "en kule i beger med sitron-is". 

Anonymkode: 3262b...90b

• Liker 23
Skrevet

Var på jobb på rema i dag og det er det merkligste jeg har opplevd på lenge. Folk var helt ville, plutselig skulle alle ha 10 pakker surkål, tre kilo ost og tjue poser suppe. Det overgikk nesten julekaoset. Omtrent alle kundene ville handle også ble selvfølgelig halvparten sur fordi vi var tom for surkål, nettopp fordi noen andre allerede hadde hamstret <333

Endte opp med at vi tok ned pristagene og satt begrensninger på maks 1 per kunde, både fordi vi gikk tom for alt og fordi det ble så mye kjeft på oss ansatte. Vi taper som bare det på det, så selv om kundene synes det er gøy, synes ikke jeg det.

Anonymkode: 08c4e...3ca

• Liker 10
Skrevet

Jeg jobber i en IT-bedrift, og er følgelig i kontakt med kunder titt og ofte. Blant annet hender det at det er jeg som svarer når kunder ringer inn til support.

Telefonen ringer, jeg svarer: "Bedriftsnavn, du snakker med navn".
Kunde: "Hei"
Jeg: "Kan jeg hjelpe deg med noe?"
Kunde: "Nei det kan du ikke, sett meg over til noen som kan hjelpe meg med e-posten min!" 
Jeg: "Den er grei, vent bare et øyeblikk du" (noe forvirret over denne mannens klare antakelse om at den som svarte supporttelefonen ikke hadde kompetanse til å hjelpe ham, men satt ham over til en annen medarbeider og håpet at han ble fornøyd med en annen stemme i røret)

Anonymkode: 8b9a0...56b

• Liker 25
Skrevet

Jeg jobbet noen år som kafémedarbeider, og selv om de aller fleste kunder er ålreite mennesker så har enkelte hendelser satt sine spor.

Supertravelt, midt i rushet på en lørdag kommer en kvinne i kassen og vil bestille x antall ulike retter fra kjøkkenet. Hun skal selvfølgelig ha de ulike rettene uten det ene, men heller byttet ut med det andre, sånn og sånn. Så kommer hun til ungen som skal ha pannekaker: "...og pannekakene skal være uten blåbær".
Dum som jeg var svarte jeg det som sant var; At blåbærene serveres i en skål ved siden av (normalt ville jeg bare bedt kokken om å sende den ut uten blåbærskåla, men han hadde utrolig mye å gjøre, så jeg tenkte at jeg kanskje kunne skåne ham for enda mer å huske på)
Kunde(brøler): "Når jeg sier uten blåbær, så sier du OK!!!"
Noe satt ut svarer jeg: "Selvfølgelig, beklager, du får den uten"
Jeg slår inn pannekakene, og i påvente av hvorvidt hun skulle bestille noe mer er jeg dessverre ikke observant nok til å se at hun har stukket kortet sitt inn i kortterminalen allerede. 
Det går et halvt sekund før kunde (brøler igjen) "DET SKJER INGENTING HER!!!!"
Jeg slår på kortterminalen fortere enn svint samtidig som jeg sier: "Beklager så mye, jeg rakk ikke å få med meg at du hadde satt inn kortet"
Kunde: "Du er sannelig obsternasig!!! Å ha deg ansatt er jo direkte ødeleggende for bedriften"
Jeg blir enda mer satt ut, og får ut noe som "Jeg må bare beklage, det var ikke meningen...."

En annen gang hadde jeg en kunde i kafeen som tilkalte meg gjentatte ganger til bordet sitt (hun satt for ordens skyld lengst unna kasseområdet). Første gang skulle en 100-lapp veksles til mynter, andre gangen skulle hun ha meg til å hente en penn, tredje gangen skulle jeg hente en post-it-blokk til henne fordi hun selvfølgelig måtte ha noe å skrive PÅ (da-ah, at jeg ikke forstod det da hun spurte om å låne en penn....).
Fjerde gangen hadde de fått maten servert, og kunden sier: "Du, vi mangler bestikk". Hvorpå jeg som jobber i en kafé hvor det er selvbetjening på bestikk o.l svarer: "Vi har selvbetjening på bestikk, du finner det ved blablabla" og peker mot selvbetjeningsdisken.
Kunden hopper opp av stolen, stiller seg opp i trynet mitt og roper at jeg er en jævla rasist(hun og venninnen er mørke i huden) og begynner å lire av seg de styggeste fraser i høylytt format(såpass høylytt at samtlige gjester i kafeen snudde seg mot oss i forferdelse)... Så ubegrunnet som det var gav jeg bare beskjed om at jeg gjerne tok i mot tilbakemeldinger dersom hun var misfornøyd med servicen i kafeen, men så grove personangrep rettet mot meg var jeg ikke interessert i å høre på. Jeg gikk min vei og sendte lederen min opp til bordet der hun satt, slik at hun fikk ytret sin misnøye uten at jeg behøvde å forholde meg videre til det.

En gang fikk jeg også beskjed av en kunde om å tørke av meg smilet mitt og slutte å være så glad, fordi jeg bare fremstod som falsk. 

Kunder må gjerne være dumme, sure, krevende eller misfornøyde med mat/pris/service/opplegg, det har jeg aldri hatt problemer med å ta i mot og håndtere. Det som sjokkerer meg er hvor utrolig stygge folk kan gå inn for å være.... (For ordens skyld fikk jeg stadig høre fra lederen min at jeg var en av de flinkeste hun hadde hatt ansatt når det kom til å møte kunder, så jeg tror nok ikke jeg er den eneste som får slik behandling av kunder)

Anonymkode: 8b9a0...56b

• Liker 43

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...