Gå til innhold

Dumme ting kunder sier


Gjest Gjest

Anbefalte innlegg

kan denne historien gi deg litt glede? :D 
sto i kø i en hobbybutikk, 2 lange køer og bare 2 stykk på jobb , en eldre dame går bort til kassen

eldredame : kunne du hjelpe meg å finne teip?

hun i kassen: det ligger i hylle nr 2 der borte*peker på hylla*
eldredame: åhh har du ikke mulighet til og hjelpe meg? jeg ser så dårlig, det er så vanskelig og finne det
hun i kassen: jeg kan dessverre ikke gå fra kassa nå, det er så lang kø
jeg: jeg kan hjelpe deg jeg, kom så går vi og ser
*jeg går ut av køen, hjelper den eldre damen og finne den teipen hun vil ha, og går tilbake til kassa*

Det er sånne mennesker som deg, som gir meg styrke, glede og motivasjon til å jobbe i butikk. Og takk for at du ser at vi bak kassen bare ikke kan gå i fra den, med en lang kø. 

  • Liker 14
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

kjære deg, jeg jobber selv i matbutikk, så jeg vet godt hvordan det funker. Hele poenget med disse priskrigene er at man skal få kundene til å kjøpe andre ting også, som man tjener penger på:) 

selvfølgelig er det ikke kult for kjøpmann å selge varer så billig, men det trekker kunder som bare det. Det er ikke noe nytt at man taper penger på tilbudsvarer, men allikevel er det mange kjøpmenn som tjener gode penger år etter år:) 

Ok.. Fint du snakker for alle butikkene her i området da, som har gått i underskudd disse dagene...

Anonymkode: 96a4c...5f5

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jobber på et stort kjøpesenter, klokken var over 21.00 fredag kveld. Vi to som var på jobb var slitne etter x antall timer med julerush, og gledet oss til å bli ferdig med oppgjør o.l. og komme oss hjemover. På senteret annonserer de over høyttaleranlegget at NÅ stenger butikkene. 

Jeg skulle akkurat til å rulle ned gitterporten innenfra butikken, da et svært troll(bokstavlig talt) av et kvinnemenneske kom slentrende inn. Jeg kommenterer vennlig og høflig "hei! Du nå stenger vi" rakk ikke si "velkommen en annen dag" før det fæle dunderet nærmest spyttet ut i verdens hånligste tone "jaja!! Da blir det ikke noe salg på dere!!!!!!" før hun forsvant ut.

Altsååå..hun holdt nærmest på å få porten i hodet, og hadde sett alle de andre butikkene rundt som stengte.  Hva ER DET MED FOLK SOM IKKE KAN RESPEKTERE STENGETIDER?! Og at de ikke kan forstå at vi som er ansatte der gjerne også vil gå hjem..? 😠😠😑

Når kunder av diverse grunner (som at vi er tom for en vare/stenger/ikke har en vare i stortimentet/jeg ikke kan forlate avdelingen for å hente en vare på andre siden av varehuset) sier "da ble det ikke noe salg på deg i dag, da", pleier jeg somregel bare å si "O.K" Jeg jobber ikke for provisjon uansett, om du kjøper den duken til 50 kroner eller ikke spiller egentlig ingen rolle.. 

  • Liker 25
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fra min tid på kafé:

Kunde: Jeg skal ha en is.

Meg: Kuleis eller softis? 

Kunde: Softis.

Liten, medium eller stor? 

Kunde: Hmmm, medium. 

Meg: Ønsker du strø på? 

Kunde: Hvilke har dere? 

Meg: (SER at kunden har fint innsyn til alle boksene ned strø, men ramser opp de 7 vi hadde for nesten hveeeer kunde) 

Kunde: Med sjokolade på. 

Beklager om jeg virker drittsekk mot dere som gjøre dette,  men HVOR VANSKELIG ER DET Å SI "MEDIUM SOFTIS I BEGER MED SJOKOLADE PÅ???) Når det var 200 kunder som gjorde det samme, hver dag, så ble jeg sykt lei (jobbet der i 5 år). Kundene som sa remsa selv og brukte under 10 sekund på å bestille isen fikk større is enn de som brukte to minutter,  som et eget belønningssystem jeg hadde. Ikke vær redd for at jeg ga så mye at det ble svinn, nei, tok heller vekk litt fra de som brukte en halv time på å bestille en is når det var 15 til i kø! 

Kjøpte is i dag, og så skuffelsen i øynene på den ansatte når kunden før meg var en av de som nevnt ovenfor. Og Gud som hun smilte når jeg klarte å si "en kule i beger med sitron-is". 

Anonymkode: 3262b...90b

Jeg pleide ofte å si alt i én setning før, men opplevde ofte at de i kassen uansett bare fikk med seg is-delen, og uansett måtte spørre videre på hele tralten etterpå. 

"Hei, kan jeg få softis i beger med jordbærstrø?" 

"I beger?" "Ja" "hvilket strø?" "Jordbær.." Osv..

Så nå sier jeg som oftest bare én ting av gangen, men uten at de slipper å spørre. Så når de tar isen i begeret, så sier jeg hvilket strø jeg skal ha, før de rekker å spørre. 

Men skjønner godt at det er irriterende å spørre om de samme spørsmålene om og om igjen. 

Anonymkode: 13bbf...5fa

  • Liker 32
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skjønner ikke noe av denne priskrigen jeg har hørt så mye om. Jeg bor i Oslo, og jeg så ingen lave priser da jeg var på Rema i går...

Anonymkode: f20c3...216

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skjønner ikke noe av denne priskrigen jeg har hørt så mye om. Jeg bor i Oslo, og jeg så ingen lave priser da jeg var på Rema i går...

Anonymkode: f20c3...216

Tror det er borte nå.

Anonymkode: 997da...399

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Mens andre ansatte sier "Dèt kunne du jo bare spurt meg om tidligere. Trenger ikke stå og vente på tur for det.." som om jeg gjør noe teit om man ser den ansatte er opptatt med kunde ved kassa.

Anonymkode: 4fa22...678

Det høres veldig merkelig ut av en ansatt å si slikt? Jeg har i alle fall aldri opplevd det. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde en kunde som var både nedlatende og frekk i dag Først spør han om en vare, som jeg ikke visste hva var for noe. Tilby meg å hjelpe selvfølgelig og prøvde å spørre litt ut om hva det var, og hva det skulle brukes til. Gikk å lette litt, sa deretter at de kunne gå opp i avdelingen der jeg trodde det muligens ville ligge (ut i fra forklaringen). Der ville det også stå en som kunne litt mer om sånt (jeg så kollegaen min stå i andre enden og pekte på han) Neida, jeg måtte bli med for de gadd ikke å lete, bla bla bla. Så ble selvfølgelig med ned, fant ikke noe der. Prøvde å søke litt på pc'n og fant da tingen etter 4 minutter. Får da som svar av denne kunden: Gratulerer i sånn nedlatende tone. Kjempe koselig. Vi finner varen og de går til kassa. Så går jeg mot personalrommet, da kommer denne kunden igjen. ''Du lille frøken, jeg skal ha mikro''. Viser han da hva vi har, og han må selvfølgelig ta opp pakka og se på den. Dette tiltross for at det er stort bilde og du ser fint hvordan den ser ut. Får åpna denne eksen og vist den og han får pelt på varen i 2 minutter. Deretter pakker vi den ned, før han da sier: Ja, jeg skal ha denne. Så går han bare, uten noe mer. Der sto jeg igjen med denne mikroen og tenkte at javel, koselig at du ihvertfall spurte om jeg kunne bære den til kassa da. Jeg har ingenting imot å bære for kundene, spesielt de eldre og hvis noen spørr pent. Men når du er nedlatende og frekk, og bare forventer at jeg gjør det da blir jeg irritert. Vurderte nesten bare å gå inn på personalrommet, uten å gjøre noe mer med den. Heldigvis beit jeg tenna sammen og tok den med til kassa. Fikk ikke noe takk der heller.

Førjulstiden er sååå koselig.

Anonymkode: ffdcd...054

  • Liker 25
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har 15 mennesker i kø bak deg, det henger lapper i hele kasseområdet rundt deg, bak meg og ved inngangen til butikken at vi dessverre ikke har mulighet til å pakke inn presanger i desember. Jeg har faktisk ikke tid til å pakke inn alle de 5 forskjellige bøkene i fem forskjellige pakker og jeg har hvert fall ikke tid til å skrive til og fra-lapper for deg!!! Og så har du altså frekkhetens nådegave til å himle med øynene til meg og kalle det jeg gjør for "dårlig service!"?!? Tror du VIRKELIG jeg vil yte ekstra service til noen som ser på meg som søppel?  Hva med de 15 menneskene bak deg i køen - er det ikke service å få unnagjort køen på raskest mulig tid? Jeg har andre oppgaver enn å stå i kassen også - hvem tror du rydder etter deg? Legger ut bøker til deg? FINNER bøkene du leter etter?

Jævla bedritne drittmenn - hvorfor er det så mange av de som oppfører seg som om vi i kassen er en søppelstasjon?! Jeg er sjokkert over enkeltes holdninger!

 

Møkkafolk. MEG MEG MEG MEG KREVE KREVE KREVE KREVE YT FOR MEG YT FOR MEG YT FOR MEG. En liten del av meg får lyst til å søke opp navnene deres, finne mora deres og ringe henne for å be hun skjelle deg ut etter noter...!

Bokhandelen jeg jobber i har vært der i noen tiår, så du kan bare tenke deg holdningen til de menneskene som "tross alt er STAMKUNDER gjennom flere ÅR". Det skal sies at mange tar det pent, men noen føler seg så viktige og enestående at det går ikke an. De får søren meg med GRATIS papir og bånd og til-og-fra-lapp når jeg ikke kan stå der og pakke inn. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg jobber i klesbutikk...

Lørdag kom det et par inn, han kan ha vært faren hennes og du skal ikke se bort ifra at de bor i bolig med tilsyn...

Hun kom inn og sa hun ville ha en bukse og en overdel. Buksa måtte være med strikk i livet og hun hadde tre gavekort å bruke så det gjorde ikke noe at det var dyrt.

Jeg fant et par bukser med strikk i livet og hun likte kun en av dem og ville prøve. Det var jo selvsagt greit, men jeg spurte om ikke vi skulle finne en overdel samtidig. Nei, det ville hun ikke for hun ville bare finne en ting av gangen. Litt merkelig men greit nok... 

Hun likte buksa veldig godt og ville ha den. Buksa kostet 400 kr og... til min store overraskelse var gavekortet på 500 kroner. Bukse og overdel for 500 er godt gjort! Jeg foreslo at jeg kunne finne et par rimelige overdeler også kunne hun jo betale et mellomlegg. Det var hun enig I.  Mens jeg fant et par eksempler som kostet mellom 200 og 300 kroner gikk hun rundt og tok opp ALT og spurte om prisen. Jeg måtte jo sjekke men hun ville ikke ha noen ting og kastet alt fra seg. De overdelene jeg fant var aaaalt for dyre. Jeg begynte å bli rimelig frustrert så jeg foreslo til slutt sminkepung til 39 kroner. 

Til slutt ville hun bare ha buksa og vi gikk til kassa. Jeg slo inn buksa og jeg sa at da blir det 399. Da ropte kunden: "400???? Aldri!!" og så ville hun ikke ha noe allikevel. 

Jeg brukte nesten 30 minutter med henne, og jeg ble bare stående å se på dem da de gikk...

  • Liker 49
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Så, hun likte buksa, prøvde det, og ville kjøpe det, men tenkte aldri på å se på prislappen før hun kom til kassa? Snakk om å være distre eller ha tankene et annet sted.

Og gavekortene? Hun hadde 3, men ville bare betale med et av dem? Eller var summen av dem på 500?

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så, hun likte buksa, prøvde det, og ville kjøpe det, men tenkte aldri på å se på prislappen før hun kom til kassa? Snakk om å være distre eller ha tankene et annet sted.

Og gavekortene? Hun hadde 3, men ville bare betale med et av dem? Eller var summen av dem på 500?

det var hele tiden klart at  buksa kostet 399, og hun hadde tre gavekort på tilsammen 500 kroner. 

Distre... jeg vet ikke. Hun virket igrunn ikke helt på nett egentlig. 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg merker jeg er lei ass. Jeg står på og gjør mitt beste for kundene, jeg får bare kjeft av absolutt alle kunder, selv om jeg hjelper dem så mye jeg kan er ikke det nok. Det er nesten så de tror at jeg er en filledukke de bare kan herse med. Jeg holder meg og holder maska. Helt til bussjåføren kjefter på meg og skjeller meg ut fordi jeg glemte å vise bilde på bussen. Jeg bryter fullstendig sammen. Den følelsen når man sitter på en full buss midt i rushen og griner. 

  • Liker 24
  • Hjerte 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Jeg merker jeg er lei ass. Jeg står på og gjør mitt beste for kundene, jeg får bare kjeft av absolutt alle kunder, selv om jeg hjelper dem så mye jeg kan er ikke det nok. Det er nesten så de tror at jeg er en filledukke de bare kan herse med. Jeg holder meg og holder maska. Helt til bussjåføren kjefter på meg og skjeller meg ut fordi jeg glemte å vise bilde på bussen. Jeg bryter fullstendig sammen. Den følelsen når man sitter på en full buss midt i rushen og griner. 

:klem: 

 

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg føler virkelig med dere som må jobbe nå i julestria. Ønsker dere alle en fin jul til tros for alle de forferdelige kundene dere møter på. Det hadde ikke blitt jul i alle Norges hjem uten dere :klem:

Endret av The Silence
  • Liker 13
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jobber ikke i butikk, men var tilfeldigvis på butikken da det var tilbud på julebrus, det var begrenset til 1 sixpack pr kunde, og en gammel dame la 6 sixpakker i kurven sin, da en ansatt kom og sa pent til henne at det var kun en til hver kunde, da ble damen så forbanna at hun rappet til den ansatte over leggen med stokken sin, gjorde nok ikke vondt men den ansatte ble skikkelig forfjamset og fortvilet at det glapp ut "men i all verden da menneske". Damen hyttet med neven og haltet seg ut av butikken.. Jeg stod like ved og hjalp med å stable brusen opp igjen for henne mens hun samlet seg, etter dette skal jeg huske å smile og være hyggelig mot alle i butikken. PS på Remaen der jeg handler er alltid de som sitter i kassen så koselige, sier ha en god dag til alle kundene når de går, og får som regel bare et grynt tilbake.. Folk altså!

  • Liker 34
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...