Gå til innhold

Fremhevede innlegg

Skrevet

I går kveld, når jeg skulle skrive ut en vaskebilett til en kunde, oppdager jeg en feil på vaskemaskinen (hele bakgrunnen på bilettmaskinen blinker rødt når det er noe feil). Ser så på overvåkningskameraet at maskinen står i feil posisjon. Det er det ikke noe problem å fikse, så jeg gir billetten til mannen å går ut for å sette maskinen tilbake på plass. Ser i kontrollpanelet på utsiden av hallen at maskinen har stoppet midt i et vaskeprogram, ergo mens det har vært noen andre i hallen. Folk pleier jo å si ifra hvis maskinen stopper, ikke bare kjøre av gårde. Feilmeldingen på kontrollpanelet skjønte jeg ikke noe av, vanligvis er feilmeldingene ganske informative, men dette var gresk for meg. Så jeg avbryter programmet å setter maskinen tilbake til startposisjon og håper at det ikke er noe galt med den. Lar så kunden kjøre inn, og står bak han for å se at maskinen starter, når det starter som normal, går jeg inn igjen å begynner å lage en burger til en annen kunde. Har nettop begynt på burgeren når jeg ser på kameraet at vaskemaskinen har stoppet (veldig typisk at det skjer når jeg lager mat) gjør meg ferdig med burgeren å går ut for å hjelpe stakkaren som står fast i hallen. Ber han rygge vekk fra maskinen så jeg kan resette den igjen, da oppdager jeg det jeg ikke så første gangen, grunnen til at maskinen stoppet begge gangene er at en eller annen idiot på ett eller annet tidspunkt har kastet søppel ut av bilen inne i hallen. En liten søppelbit har da havnet på siden av skinnene akkurat der maskinen har en sensor for å oppdage slutten på skinna.

Vet denne søpla kommer fra en som har vasket bilen, da det er emballasjen til de engangsserviettene vi gir til vaskekundene. Er ikke første gangen jeg har funnet søppel inne i hallen, skjønner ikke hva folk tenker med når de åpner vinduet å kaster ut søpla si, vi har hele 13 søppeldunker spred rundt på uteområdet vårt, 3 av de står ved innkjøringen til hallen, og en ved utkjøringen. Heldigvis er overvåkningskameraet i hallen plassert bak bilen på venstre side, så man ser førerdøren på bilene, så mulighetene er store for å sjekke om det var det første kunden som dro uten å si ifra at maskinen hadde stoppet som et skyld i problemene. Så hvis han kommer tilbake til mandag for å klage, så kan jeg fortelle han at det var hans egen feil :D

• Liker 14
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Haha, nei jeg skjønner ikke problemet. Jeg pleier alltid å legge skillepinne bak mine egne varer om det er kø, men opplever flere ganger at folk bare står der og glor med hendene fulle av varer, og ikke legger dem på før jeg er ferdig betalt. Det er så sykt lite effektivt, og sånne folk gir meg nesten tics når jeg står i kassa selv.

Da jeg bodde i Dublin var det standard at man la på en skillepinne etter sine egne varer.  Synes det egentlig er bedre enn den norske modellen der man legger på skillepinnen før sine varer.  Jeg tror jeg skal begynne med det igjen.

Men der hadde de også ikke kasser med flere deler nederst, så rutinen var at kassadamen skannet alle varene, kunden gikk ned og pakket dem, kom tilbake og betalte, og så kunne man begynne å skanne neste kunde.  Det er jeg glad for at vi slipper i Norge!

• Liker 1
Skrevet

Men der hadde de også ikke kasser med flere deler nederst, så rutinen var at kassadamen skannet alle varene, kunden gikk ned og pakket dem, kom tilbake og betalte, og så kunne man begynne å skanne neste kunde.  Det er jeg glad for at vi slipper i Norge!

Mener du at alle varene scannes først, for så å gå ned og pakke varene ferdig, og etter det igjen betale? 

Da skjønner jeg at du er glad for å slippe det. 

Men det jeg gjør hvis jeg ikke bruker Shop Express på Coop er å begynne å pakke varene samtidig som de scannes. Når kassadama er ferdig med å scanne betaler jeg, og så fortsetter jeg å pakke det som er igjen. 

Hater å bruke lang tid i butikk :P 

Skrevet

Det værste er at det finnes så mange sånne folk!!!

Selv om vi tar ned gitteret, butikken er tom for kunder, vi sier at NÅ er vi stengt og lyset omtrent blir slått av. 

Kunde: Neiiii, jeg skal bare. Jeg kommer snart. Bare vent litt til!  :bond:

JAVEL KUNDE , siden du har så god til skal vi ikke bare låse deg inne her da så kan vi kan gå hjem?! Så har du hele natten til ditt skal bare så kan vi slippe deg ut igjen i morgen?? :))))))))))))))))))))

Anonymous poster hash: 50b78...caf

*verste*

Anonymous poster hash: 9c5a6...3ee

• Liker 1
Skrevet

Nå husket jeg plutselig resirkuleringskunden min!! 

For noen år siden jobbet jeg i en butikk hvor det var mye forskjellig. Blant annet et sett med 3 søppelspann i forskjellige fager ment for resirkulering. 

En dag kommer det inn en kunde. Man ser med en gang at dette er en helt typisk person som er opptatt av resirkulering. Jeg vil kalle stilen økologisk bohem, uten at jeg vet sikkert at det er et faktisk uttrykk. Men det summerer det ganske godt opp. 

Hun finner disse resirkuleringsbøttene omtrent med det samme, og spør meg hvilket avfall som skal i hvilken bøtte. Hun finner nemlig ikke ut av det ved å lese på eska. 
Da svarer jeg at det er ikke en bestemt bøtte som er ment for matavfall eller plast for eksempel. Hvilken hun vil bruke til dette velger hun selv. 
Svaret hennes var at da er det jo ikke resirkulering hvis man likevel kan kaste avfallet i den bøtten man vil! 
Så sier jeg at det jeg mente var at hun velger hvilken bøtte hun vil bruke til matavfall, hvilken hun vil ha til plast, og hvilken hun vil ha til restavfall. 
Hun ser veldig forvirret ut, og spør om jeg kan åpne en eske slik at hun kan få se dem. Jeg åpner og viser frem. 
Hun mumler noe om at dette var helt uforståelig og at dette skjønte hun ingenting av og så gikk hun ut. 

Et par timer senere kommer hun tilbake og stiller omtrent samme spørsmål til en kollega, og spør til slutt med frustrert stemme: Men hva med papiravfallet da? Det mangler jo en her!! 

Da tok jeg en kopp kaffe inne på lageret. Det ble for mye for meg og jeg klarte nesten ikke å holde latteren tilbake :fnise: 

• Liker 24
Skrevet

Mener du at alle varene scannes først, for så å gå ned og pakke varene ferdig, og etter det igjen betale? 

Da skjønner jeg at du er glad for å slippe det. 

Men det jeg gjør hvis jeg ikke bruker Shop Express på Coop er å begynne å pakke varene samtidig som de scannes. Når kassadama er ferdig med å scanne betaler jeg, og så fortsetter jeg å pakke det som er igjen. 

Hater å bruke lang tid i butikk :P

Ja.  Dessuten var de ekstremt treige med å skanne varer i forhold til i norske butikker, og kortterminalene brukte gjerne 1-2 minutter på å prosessere betalingen.  Folk hadde veeeeldig god tid i butikken fikk jeg inntrykk av, for ingen virket sure eller stresset over noe av dette.

• Liker 1
Skrevet

Ja.  Dessuten var de ekstremt treige med å skanne varer i forhold til i norske butikker, og kortterminalene brukte gjerne 1-2 minutter på å prosessere betalingen.  Folk hadde veeeeldig god tid i butikken fikk jeg inntrykk av, for ingen virket sure eller stresset over noe av dette.

Hjelpes! 

Det hadde jeg ikke holdt ut altså. Jeg takler jo ikke helgehandel så sant det ikke er på søndagsåpent fordi jeg er ikke tålmodig nok til å gå på tettpakkede sentre. 

Da skal jeg ikke en tur til Dublin. Eller Irland nei ;) 

Skrevet

"Det står at denne presenningen er 4 ganger 6 meter, men hva er lengde og hva er bredde av de tallene?"

• Liker 25
Skrevet

Kunde: "jeg skulle ha returnert denne drillen her, kan du hjelpe meg med det?"

Jeg: "nei dessverre da må du nok dra dit du kjøpte den"

Kunden bare stirrer på meg..

Jeg: "hvis du husker hvor du har kjøpt den kan jeg peke deg i riktig retning?"

Kunde: "jeg har ikke tid til det her! Kan du ikke bare returnere den og slutte å være så vanskelig?!"

Jeg: "det her er en blomsterbutikk så jeg kan dessverre ikke ta retur på drillen din"

Kunde: "fy flate for en dårlig innstilling du har. Her skal jeg ALDRI handle mer!"

Du skylder meg en hamburger. Leste mens jeg tygget og alt falt ut når jeg leste siste setning.

NOEN KUNDER ALTSÅ :ler:

Skrevet

Kunde: "jeg skulle ha returnert denne drillen her, kan du hjelpe meg med det?"

Jeg: "nei dessverre da må du nok dra dit du kjøpte den"

Kunden bare stirrer på meg..

Jeg: "hvis du husker hvor du har kjøpt den kan jeg peke deg i riktig retning?"

Kunde: "jeg har ikke tid til det her! Kan du ikke bare returnere den og slutte å være så vanskelig?!"

Jeg: "det her er en blomsterbutikk så jeg kan dessverre ikke ta retur på drillen din"

Kunde: "fy flate for en dårlig innstilling du har. Her skal jeg ALDRI handle mer!"

Det er nesten så jeg ikke tror på denne! Ingen er vel så dumme at de ikke skjønner at en drill ikke kan byttes i en blomsterbutikk? Isåfall må vedkommende ha hatt en diagnose av et eller annen slag.

Anonymous poster hash: f9635...135

• Liker 2
Skrevet

Det er nesten så jeg ikke tror på denne! Ingen er vel så dumme at de ikke skjønner at en drill ikke kan byttes i en blomsterbutikk? Isåfall må vedkommende ha hatt en diagnose av et eller annen slag.

Kunder er så dumme, jo.

• Liker 15
Gjest Stringfellow1
Skrevet

Jeg kjenner en som arbeider i en dagligvarebutikk. Det burde vel nesten si seg selv at det hjelper ikke å komme til Europris eller Kiwi for å returnere ting som har blitt kjøpt hos for eksempel Rema 1 000 eller Bunnpris. Men likevel har han fått noen folk innom en gang iblant, som mener at dem bare kan slenge innom en hvilket som helst dagligvarebutikk med hva som helst av varer og så få igjen pengene sine. Selv om tingene har blitt kjøpt (og blitt betalt for) hos en helt annen butikk-kjede....   :ler:

"matbutikk er matbutikk liksom"    :biggrin:  :glare: 

Skrevet

Jeg kjenner en som arbeider i en dagligvarebutikk. Det burde vel nesten si seg selv at det hjelper ikke å komme til Europris eller Kiwi for å returnere ting som har blitt kjøpt hos for eksempel Rema 1 000 eller Bunnpris. Men likevel har han fått noen folk innom en gang iblant, som mener at dem bare kan slenge innom en hvilket som helst dagligvarebutikk med hva som helst av varer og så få igjen pengene sine. Selv om tingene har blitt kjøpt (og blitt betalt for) hos en helt annen butikk-kjede.... :ler:

"matbutikk er matbutikk liksom" :biggrin::glare:

Og spesielt når de vil byttte/returnere noe av et merke som butikken ikke fører.

Skrevet

Vet ikke om det var en diagnose i bildet eller ikke. Trodde først det var tull (ala skjult kamera eller lignende) for det var jo ganske spesielt.. Har jobbet så lenge i servicebransjen at jeg nesten ikke blir sjokkert over hva kunder kan finne på lenger men der ble jeg satt ut :)

Skrevet

Kunder er så dumme, jo.

Den situasjonen må i hvertfall tilhøre de ekstreme tilfellene.

At noen prøver å bytte matvarer kjøpt i en annen butikk er nå en ting. Men å bytte en vare som er så langt fra butikksortimentet man kan komme!

• Liker 1
Skrevet

Skjedde omtrent det samme med meg på søndagen som var!!!!

Meg: Kvittering?

Kunde: Bare hvis du skriver nummeret ditt på den ;)

Meg: Neeei.... Jobb er jobb.

Kunde: Ost er ost ;)

Meg: Nei... Jeg er litt kresen, sorry... 

Jeg hadde en kunde i går kveld som absolutt ville gi meg visittkortet sitt (av alle ting..). Etter mye nei, men ellers takk endte jeg opp med å bare ta det for at han skulle gi seg, og hive det med en gang han var gått.

• Liker 1
Skrevet

En ting som irriterer meg veldig; av og til er det noen kunder som bare stiller seg i en kasse der det åpenbart ikke er en ansatt og legger på varene sine. Der står de å stirrer stygt frem til det ender opp med at jeg ber noen ta den kassen bare for å få dem fornøyd. Altså, hallo? 

Eller om jeg åpenbart er opptatt med noe annet enn kassen (og det er andre åpne kasser), så bare legger de på varene sine og skriker ut "hallooooo du er her sant??". 

:rasende: neineineinei, bare nei.

• Liker 3
Skrevet

Ca to over stengetid i dag kom det en dame som skulle ha en full handlekurv med varer. Jeg scannet inn alle varene effektivt, ville bare få ut køen med kunder og gå hjem etter en lang dag. Så lett skulle det ikke bli.

Selvfølgelig skulle kunden betale med 300 enere. Kunden bruker stygglang tid på å putte på enerne, og når hun endelig har puttet på alle viser det seg at hun ikke har nok penger. Da begynner hun å ta vekk ting. Den skulle jeg slå ut, den skulle jeg slå ut. Nei, forresten den ville hun ha likevel. Den skulle jeg slå ut. Manglet fortsatt penger. Slå ut en ting til... og sånn fortsetter det i ganske mange minutter før hun endelig fikk gjort seg ferdig.

Dette var et voksent menneske og jeg synes det er veldig unødvendig å teste tålmodigheten min på den måten etter en travel lørdag....  :tristbla:

• Liker 15
Skrevet

Den situasjonen må i hvertfall tilhøre de ekstreme tilfellene.

At noen prøver å bytte matvarer kjøpt i en annen butikk er nå en ting. Men å bytte en vare som er så langt fra butikksortimentet man kan komme!

Å nei, det finnes ingen grenser for hva man kan skylle på butikkansatte for. Ingen grenser.

• Liker 4

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...