Gå til innhold

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Kunden har alltid rett, men tar som regel feil ;)

Liten digresjon: Jeg husker jeg var på McDonalds en gang og skulle bestille en cheeseburger plain. Det var det eneste jeg bestilte, så det var ikke akkurat mye å få med seg. Hva får jeg? Jo, en vanlig cheeseburger med alt på. Jeg går tilbake og sier pent og rolig at dette ikke er det jeg bestilte. Så går han i kassa tydelig i angrepsposisjon og sier krasst: "DU SA IKKE PLAIN". Eh, jo det gjorde jeg. "NEI, DET GJORDE DU IKKE". Jeg sier pent at jeg gjorde faktisk det. Så huffer han seg i irritasjon og gir meg en ny en. 

Jeg er klar over at det er mange kunder som tar feil, men for en måte å behandle kunden på! Nå sa jeg faktisk riktig, så det var ikke slik at jeg fant på noe her. Jeg sa det også på en pen måte. Ble helt paff over måten han reagerte på. Også over en simpel cheeseburger. 

Anonymous poster hash: f6475...e0e

• Liker 2
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

"Hei, trenger du hjelp?"

"Ja, skal ha en genser"

"Hva slags type genser ønsker du? Farge, kort-eller langermet?"

"Bare en genser"

(vi har hundrevis av gensere)

"Tja, hva med denne?"

"Nei"

"Denne her syns jeg er veldig fin da"

"Nei"

"Hva med denne? Veldig moderne farge nå"

"Uff, nei"

"Hmm, denne da"

"Nei. Nei, vet du hva? Du har visst ikke noe for meg du"

*kunde forlater butikken*

Anonymous poster hash: ddd13...6ad

Så hyggelig du var. Er det egentlig helt greit å si at man leter etter en genser og at du da hjelper med å finne en? Gitt at man spesifiserer hva man vil ha da selvsagt. Jeg har alltid hilst og takket pent nei til hjelp, da jeg har tenkt at det bare har vært en høflighetsfrase, men av og til når man er på utkikk etter noe hadde det jo vært rimelig greit når man saumfarer alle butikkene i nærheten. 

Skrevet

Jeg jobber i forbrukerteknologi butikk, og jeg aner ikke hvor mange ganger jeg har fått inn kunder som ønsker å kjøpe noe som ikke eksisterer men noe de har fått for seg at de må ha. Når jeg er den som må være den som forteller de at det ikke eksisterer, blir jeg skjelt ut😂😂

• Liker 2
Skrevet

Så hyggelig du var. Er det egentlig helt greit å si at man leter etter en genser og at du da hjelper med å finne en? Gitt at man spesifiserer hva man vil ha da selvsagt. Jeg har alltid hilst og takket pent nei til hjelp, da jeg har tenkt at det bare har vært en høflighetsfrase, men av og til når man er på utkikk etter noe hadde det jo vært rimelig greit når man saumfarer alle butikkene i nærheten. 

Jeg skjønte ikke helt om dette var kritikk eller ros til personen? Men uansett så er det jammen meg ikke lett å finne en vare til en kunde som ikke helt hva hen skal ha, bortsett fra en genser. 

• Liker 5
AnonymBruker
Skrevet

Jeg skjønte ikke helt om dette var kritikk eller ros til personen? Men uansett så er det jammen meg ikke lett å finne en vare til en kunde som ikke helt hva hen skal ha, bortsett fra en genser. 

Slik som jeg skrev synes jeg personen jeg siterte var hyggelig. Videre spør jeg om det er greit å få hjelp til slik så lenge man spesifiserer hva man vil ha. 

Skrevet

Slik som jeg skrev synes jeg personen jeg siterte var hyggelig. Videre spør jeg om det er greit å få hjelp til slik så lenge man spesifiserer hva man vil ha. 

Da er jeg med. Absolutt er det greit å spørre, det er jo derfor vi som jobber i butikk spør om det er noe vi kan hjelpe til med. Om du sier nei, du vil bare kikke, men så lurer på ting senere, er det helt greit å huke tak i en og spørre etter hjelp. 

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Sannsynligvis var hun dårlig til bens. Tenkte du ikke på det?

Anonymous poster hash: 42b40...7c2

Da kan vel kunden forklare det? Har man spesielle behov så vil de fleste butikkansatte prøve så godt de kan å møye disse behovene, men de er fortsatt ikke tankelesere. Litt ansvar får ligge hos kunden også.

Anonymous poster hash: 1e419...01d

• Liker 15
Skrevet (endret)

Den ene mer (mindre ) kreativ enn den neste...

"Kvittering?"

"Den kan du få av meg ;-)"

"Kvittering?"

"Den kan du arkivere;-)"

"Kvittering?"

"Hvis du skriver nummeret ditt på så;-)"

"Kvittering?"

"Får ikke igjen på skatten likevel.."

"Kvittering?"

"Hvorfor det? Har du slått inn noe feil?"

"Kvittering?"

"Enda mer papirsøppel?"

"Kvittering?"

"Skal bare hjem uansett så"

"Kvittering?"

"Nja ja nei trenger vel ikke det... Jo! Jo vent! Jo jeg handler dette for tanta til naboen til bikkja til svigermor på andre sida av fjorden så må ha kvittering ja!! Ja hun fører regnskap så ja må ha lappen ja ja ja kan jeg få den"

Hva med ja. Eller nei. Det er et ja/nei spørsmål!!!!!!!!!!!

Endret av vestia
  • Liker 28
AnonymBruker
Skrevet

En utenlandsk mann oppførte seg ekstremt truende og hissig overfor meg enda han ikke var misfornøyd med noe. Jeg jobber i en butikk som ekstrahjelp i feriene, og har ikke mye å gjøre med butikken jeg jobber i. 

Han kom brasende inn i butikken og mente han skulle ha en firmaavtale mellom butikken og firmaet hans, og dette mente han at jeg skulle ordne for han. 

I tillegg sa han truende at han bare gadd å kjøpe noe dersom han fikk en faktura i posten om 14 dager. Dette mente han bestemt at jeg også skulle ordne, og han oppførte seg veldig truende og veldig sint mens han sa det. Ville bare ha han ut av butikken snarest mulig. 

Tror du faen meg butikken er Nelly.com med klarnafaktura eller? Tror du en ekstrahjelp på 19 år kan lage en firmaavtale uten å snakke med min egen sjef? Hvordan skal jeg klare å lage en faktura? 

Anonymous poster hash: 7c6d5...e5c
  • Liker 1
Skrevet

Meg: Vet du hvor mange du har av hver?

Kunde: Kan du ikke telle eller?

• Liker 1
Gjest Stringfellow1
Skrevet

Kunder som hardnakket påstår at ett eller annet produkt er på tilbud, og når den butikk-ansatte sier at produktet egentlig ikke er på tilbud, så blir kundene temmelig irriterte og sure på dem. Og så drar dem frem noen reklamer som de har fått i posten, hvor det står "ta 3, betal for 2" eller lignende tilbud. Men så viser det seg at dette var en reklame for en helt annen butikk-kjede som ligger ett godt stykke unna. Det hjelper fint lite å stå på Rema 1 000 eller Coop, når tilbudet bare gjelder for Kiwi-butikkene. :laugh:

Men når de ansatte i butikken påpeker dette, så blir kundene bare enda mer irriterte. Akkurat som det skulle være den ansatte sin feil, at kunden ikke klarer å få med seg hvilken butikk som faktisk står bak de forskjellige tilbudene.

Skrevet

Kunder som hardnakket påstår at ett eller annet produkt er på tilbud, og når den butikk-ansatte sier at produktet egentlig ikke er på tilbud, så blir kundene temmelig irriterte og sure på dem. Og så drar dem frem noen reklamer som de har fått i posten, hvor det står "ta 3, betal for 2" eller lignende tilbud. Men så viser det seg at dette var en reklame for en helt annen butikk-kjede som ligger ett godt stykke unna. Det hjelper fint lite å stå på Rema 1 000 eller Coop, når tilbudet bare gjelder for Kiwi-butikkene. :laugh:

Men når de ansatte i butikken påpeker dette, så blir kundene bare enda mer irriterte. Akkurat som det skulle være den ansatte sin feil, at kunden ikke klarer å få med seg hvilken butikk som faktisk står bak de forskjellige tilbudene.

Den begredelige iskrem-reklamen til VG er et godt eksempel;

Kjøp VG, FÅ en is!

Med bitteliten font helt nederst på siden ser du logoene til Ultra, Kiwi, Meny og Rimi fordi det bare er de butikkene det gjelder i. De er sånn en cm store....

• Liker 9
AnonymBruker
Skrevet

Kunden: hvor mye koster de?

Du: 55 kr stykket

Kunden: hvor mye for 10?

Anonymous poster hash: 5d6f5...2f2

• Liker 1
Gjest Saxofon
Skrevet

Meg: "Hei! Kan je-"

Kunde: "NEI! SLUTT! Jeg skal ikke ha hjelp"

3 minutt senere

Kunde: "Er det faen meg mulig å få hjelp i denne drittbutikken eller?

Vet du hva, håper du brenner i helvete til evigheten. Makan til møkkakjerring. Alt var galt, alt jeg sa var teit og alt jeg gjorde var feil. You made the list, bitch.

• Liker 26
Skrevet (endret)

Kunde "Jeg vil levere tilbake denne!"

*holder frem en halvtom skrueeske*

Jeg "Var det noe galt med produktet?"

Kunde "Nei, jeg trenger ikke flere. Nå vil jeg ha tilbake pengene for disse!"

Jeg "Beklager, men vi selger ikke skruer i løsvekt, og den pakken er tatt av, så jeg kan ikke gi deg penger tilbake."

Kunde "Det er det verste! Skruene er jo helt fine! Makan til møkkaservice! Skal aldri handle her igjen! ALDRI!"

(Noe denne kunden forsåvidt har lovt hundre ganger, men dessverre aldri holder...)

Jeg "Beklager altså. Men jeg kan ikke gi deg penger for en halv vare. Vil du ha dem med deg igjen?"

Kunde "Nei, bare kast dem! Eller selg dem, som jeg vet du kommer til å gjøre. Stjel dem fra meg og selg dem igjen. Tjuvpakk!"

*Masjerer mot døra og roper til folk at de må ikke handle her, for alt er bare tjuvgods*

Endret av maipai
  • Liker 26
AnonymBruker
Skrevet

Hadde en kunde her om dagen som begynte å skrike og bære seg fordi han måtte betale 3 kroner mer for en melkekartong i vår butikk enn hos den han vanligvis handler i. Han tok med seg kvitteringen for å vise alle han kjente, for dette var jo hårreisende må vite.

Det eneste jeg klarte å svare var "ja vi har det fælt her i Norge, ikke sant..."

Merkelig at en voksen mann kan ha så mange personlighetstrekk til felles med en 2-åring. Bortskjemte nordmenn ass....

Anonymous poster hash: ab957...907
  • Liker 4
AnonymBruker
Skrevet

På jobben min har vi to kundetoaletter; et handikaptoalett og et vanlig. En natt jeg jobbet var det vanlige toalettet i ustand, så jeg hang opp en lapp på døra.

Jeg står i kassa og betjener kunder og lager mat.

Kunde: Kan jeg få nøkkelen til doen?

Jeg: Hvis HC-toalettet er låst, så er det en kunde der. Den andre doen er i ustand.

Kunde: Men jeg er ikke handikappet, jeg vil bruke den vanlige doen.

Jeg: Det går dessverre ikke, den er i ustand.

Kunde: Men jeg skal bare tisse, så det går fint.

Jeg: Doen er tett, og det er masse søl på gulvet, så du kan ikke tisse der.

Kunde: Men jeg har på meg gummistøvler, og doen er sikkert ikke så full.

Jeg: Det er urin og avføring på gulvet, jeg kan ikke slippe deg inn.

Kunde: Ok, men jeg er ikke handikappet altså.

Jeg: Greit!

Hvorfor kan de aldri godta at noe er utsolgt/i ustand osv...?!!!

Anonymous poster hash: 9c9f6...8b8

• Liker 34
Skrevet

Hos oss kommer kvitteringen automatisk, noe den ikke gjør alle steder. Det er derfor helt i orden at folk sier i fra at de vil ha kvitteringen, og noen sier virkelig i fra:

Meg: Hei

Kunde: Hei (legger varer på båndet, jeg begynner å scanne) kan jeg få kvitteringen på det?

Meg: Den skal du få.

Kunde: Ja, for jeg må ha kvitteringen altså.

Meg: Da blir det kr...

Kunde: (betaler) Ja, og så må jeg få kvitteringen av deg.

Meg: Den kommer straks (strever litt med en seddel som ikke ville inn på cashguarden)

Kunde: La du den i posen?

Meg: Du må gi maskinen en sjanse til å skrive den ut.

Kunde: Å ja. Får jeg kvitteringen av deg?

Slapp av! Kvitteringen kommer.

• Liker 15
Skrevet

Hehe, som denne:
Kunde *mens jeg scanner varene*: "Og så må jeg ha kvitteringen!!"
Jeg: "Den er grei :) "

Kunde *før varene i det hele tatt er betalt: står og ser på meg når varene er scannet og stikker ut hånda*: "Ja?? Kan jeg få kvitteringen???"
Jeg: "Den skal du få, men du må betale først."
Kunde: "Jeg MÅ HA KVITTERINGEN!"
Jeg: "Ja, men maskinen skriver ikke ut kvittering før varene faktisk er betalt." (Det er det som er hele jævla poenget med kvittering)

Kunde: "Mumle mumle..." :jolie: 

• Liker 15

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...