Fame Skrevet 17. juni 2015 #7981 Skrevet 17. juni 2015 En ting jeg bare må spørre om som jeg opplevde I dag. Mannen I kassa spurte om jeg skulle ha pose, og jeg takket fint ja til det. Så betalte jeg. Deretter gikk jeg for å pakke varene I posen, men oppdaget fort at jeg bare fikk 1 pose og at jeg trengte to. Følte meg litt dumt da jeg spurte om jeg ikke kunne få en til.. men er det noe jeg burde spesifisert da han spurte om pose? Han så jo jeg hadde mange varer. 1
AnonymBruker Skrevet 18. juni 2015 #7982 Skrevet 18. juni 2015 En ting jeg bare må spørre om som jeg opplevde I dag. Mannen I kassa spurte om jeg skulle ha pose, og jeg takket fint ja til det. Så betalte jeg. Deretter gikk jeg for å pakke varene I posen, men oppdaget fort at jeg bare fikk 1 pose og at jeg trengte to. Følte meg litt dumt da jeg spurte om jeg ikke kunne få en til.. men er det noe jeg burde spesifisert da han spurte om pose? Han så jo jeg hadde mange varer. Noen ganger er det vanskelig for oss i kassen å skjønne hvor mange poser som trengs, spesielt også siden noen stapper posene sine fulle mens andre synes de er fulle etter to melkekartonger. Det letteste er å bare svare "Ja takk, kan få to stykker". Anonymous poster hash: 85e0b...466 4
Fame Skrevet 18. juni 2015 #7983 Skrevet 18. juni 2015 Ikke alltid det er lett for kunden å se heller. Nei. Den ene krona klarer de seg uten 1
Pingting Skrevet 18. juni 2015 #7984 Skrevet 18. juni 2015 400 sider med møkkafolk og skriveterapi for servicebransjen! (tvilsom ting å feire? Neiiida, vi kjører på!) 23
sofie777 Skrevet 18. juni 2015 #7985 Skrevet 18. juni 2015 Njaaa, du får gjøre et lite googlesøk Mye tar jeg feil på, men adressene i Oslo by, der føler jeg at jeg har kontroll. Før var adressen Drammensveien, så ble den byttet til Henrik Ibsens gate 1, før den nå falt til Slottsplassen. Så det er endret to ganger de siste ti årene. Greit, da har jeg ikke fulgt med i timen. Bøyer meg i støvet
Orbis Skrevet 18. juni 2015 #7986 Skrevet 18. juni 2015 Dette er ikke helt en kunde, men nærme nok. Var på en av danskebåtene og stod i kø på utsiden av buffetrestauranten, dette var ca 15 minutter før avreise, så det var rimelig mange mennesker der. Stiller meg tålmodig bakerst, her er det bare å vente. da jeg hører fra de bak meg: "Vi har jo reservert, så vi trenger ikke stå i kø" hvorpå de begynner å presse seg igjennom køen. For vi andre hadde liksom ikke reservert vi da...... 1
Gjest Seajewel Skrevet 18. juni 2015 #7987 Skrevet 18. juni 2015 En ting jeg bare må spørre om som jeg opplevde I dag. Mannen I kassa spurte om jeg skulle ha pose, og jeg takket fint ja til det. Så betalte jeg. Deretter gikk jeg for å pakke varene I posen, men oppdaget fort at jeg bare fikk 1 pose og at jeg trengte to. Følte meg litt dumt da jeg spurte om jeg ikke kunne få en til.. men er det noe jeg burde spesifisert da han spurte om pose? Han så jo jeg hadde mange varer. Ja, må si antallet ja 2
Singha Skrevet 18. juni 2015 #7988 Skrevet 18. juni 2015 Enkelte butikkmedarbeidere virker å ha gitt opp. Slenger bare ned 6 poser når jeg trenger maks tre. Er alltid påpasselig med å presisere antall av for eksempel den grunnen. Greiere for alle parter uansett. 2
AnonymBruker Skrevet 18. juni 2015 #7989 Skrevet 18. juni 2015 Ikke alltid det er lett for kunden å se heller. Nei. Den ene krona klarer de seg uten Eventuelt burde du som kunde takle å betale for ekstra pose som det viser seg at du likevel ikke trengte. Kunder pakker forskjellig, du er en kunde, da vet du bedre enn meg hvor mange poser du trenger. Anonymous poster hash: 85e0b...466 4
AnonymBruker Skrevet 18. juni 2015 #7990 Skrevet 18. juni 2015 https://twitter.com/vihaterkunder Hysterisk! Anonymous poster hash: 994f3...4f0 Sååå bra denne linken var, bedre og bedre jo lenger ned man leser! Anonymous poster hash: 40d45...03c 1
AnonymBruker Skrevet 18. juni 2015 #7991 Skrevet 18. juni 2015 Ene butikken jeg handler på hadde en periode hvor de slang ned en haug med poser uansett om man bare hadde handlet 2-3 ting eller om det var full pakke med brus og andre tunge ting. Sa gjerne "Ja, takk. En pose." Allikevel fikk jeg en hel haug, men de sluttet med det ganske så kjapt. Lurer litt på hva som var poenget med det, men var vel mange nok som reagerte kanskje. Ingen er så dumme at de tror at man trenger 5 poser til 2-3 ting Anonymous poster hash: b082f...fe2
AnonymBruker Skrevet 18. juni 2015 #7992 Skrevet 18. juni 2015 Ene butikken jeg handler på hadde en periode hvor de slang ned en haug med poser uansett om man bare hadde handlet 2-3 ting eller om det var full pakke med brus og andre tunge ting. Sa gjerne "Ja, takk. En pose." Allikevel fikk jeg en hel haug, men de sluttet med det ganske så kjapt. Lurer litt på hva som var poenget med det, men var vel mange nok som reagerte kanskje. Ingen er så dumme at de tror at man trenger 5 poser til 2-3 ting Anonymous poster hash: b082f...fe2 Ikke sikkert det var meningen da. De ligger jo tett sammen i esken og er ikke sikkert det er så lett å skille dem bestandig Anonymous poster hash: babfd...e0d
Blekkulf Skrevet 18. juni 2015 #7993 Skrevet 18. juni 2015 Her er en hysterisk morsom blogg dere kan lese også:-) den er desverre nedlagt nå, men det er mange gode historier bakover i arkivet:) http://vilduhapose.blogspot.no 2
AnonymBruker Skrevet 19. juni 2015 #7994 Skrevet 19. juni 2015 Ikke sikkert det var meningen da. De ligger jo tett sammen i esken og er ikke sikkert det er så lett å skille dem bestandig Anonymous poster hash: babfd...e0d Nei, kanskje ikke, men var bare ei som var ganske ekstrem på det og hun satt alltid i kassa. Kanskje hun bare ville gjøre det fort, og bare sendte ned en haug. Jaja, skjer ikke nå lenger, men bare synes det var litt pussig Anonymous poster hash: b082f...fe2
Hirondelle Skrevet 19. juni 2015 #7995 Skrevet 19. juni 2015 Hadde en kunde som virkelig ikke hørte etter i går... Fikk heldigvis sendt pizza til slutt Meg: "Er det en ringeklokke vi skal se etter der, eller vil du at vi skal ringe deg på mobilen?" Kunde: "nei, så fort som mulig...." "Ja, skal vi ringe deg opp på mobilen eller?" "Det er en port der" "Okei, skal vi gå inn porten eller?" "Nei, dere må ringe på porten" "Okei. Hva ønsker du å bestille?" "Nei, så fort som mulig..." FØLG MED NÅR JEG SNAKKER TIL DEG DA. 16
Story Skrevet 19. juni 2015 #7996 Skrevet 19. juni 2015 Hadde en litt eldre mann innom her om dagen. Han: "bare behold de 50 kronene og putt de i lommen som tips. Du er så søt og flink at det har du fortjent" Jeg: "heh det har jeg ikke lov til så du får nok ta de selv :)" Han: "nei jeg skal ikke si noe jeg altså, det kan bli en hemmelighet mellom oss! Så går han to skritt ut mot døren før han snur seg og sier: "hvis du blir lei av å jobbe her skal du gjerne få jobbe hjemme hos meg! Vaske litt og sånn. Hadde vært greit å hatt litt fint lammekjøtt å sett på høhøh" 23
AnonymBruker Skrevet 19. juni 2015 #7997 Skrevet 19. juni 2015 denne syns jeg var litt morro det var en mann som hadde kjøpt godis og brus hu i kassa: skal du ha kviteringen? han: nei, dette trenger jeg ikke bevis på at jeg har kjøpt Anonymous poster hash: 3aa17...180 11
AnonymBruker Skrevet 19. juni 2015 #7998 Skrevet 19. juni 2015 denne syns jeg var litt morro det var en mann som hadde kjøpt godis og brus hu i kassa: skal du ha kviteringen? han: nei, dette trenger jeg ikke bevis på at jeg har kjøpt Anonymous poster hash: 3aa17...180 Den er morsom de første fem gangene man hører den. Som vekk er sånn ca...en halv arbeidsdag Anonymous poster hash: 1e419...01d 1
AnonymBruker Skrevet 19. juni 2015 #7999 Skrevet 19. juni 2015 Den er morsom de første fem gangene man hører den. Som vekk er sånn ca...en halv arbeidsdag Anonymous poster hash: 1e419...01d det er helt sikkert en kommentar man blir lei av men det var så morro når han hadde kjøpt sånn nei og fy mat Anonymous poster hash: 3aa17...180
Hirondelle Skrevet 19. juni 2015 #8000 Skrevet 19. juni 2015 Kunder som tror at når jeg muter -min- mikrofon, betyr det at jeg ikke lenger kan høre det -de- sier...! TRO meg, jeg kan fortsatt høre deg! Og da er det utrolig ufint av deg å le av meg ("ja, hahah, hun må finne frem KALKULATOR for å finne ut av hvor mye vi skal betale nå! Bare idioter som jobber der eller?*hånlig latter med resten av frekke-kulten deres*") eller komme med ekle og slibrige kommentarer om meg ("jaa, var en ung pike som svarte i telefonen... Er fint med slike piker..."). Vær så snill, kunder. Oppfør dere. Bare LITT! Bare LITT!!!! Når kunder staver adressen sin bokstav for bokstav. Det er jo bare godt ment, men jeg vet hvordan jeg staver alle adressene i Oslo nå... ( ) og når man da ikke heller klarer å "avbryte" kunden på en høflig måte er man litt stuck der.... Det er mange bokstaver i Schweigaardsgate, Doktor Dedichens vei eller Hans Nielsen Hauges gate.. Og gamle damer som ofte sier det tre ganger og veeeldig tydelig Ellers hadde jeg en kunde som ringte opp igjen og var strålende fornøyd og kjempeglad for maten han fikk! Gjorde vakten min såå mye bedre. Puuuuh, snart ferie..... 7
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå