Gå til innhold

Dumme ting kunder sier

Gjest Gjest

Anbefalte innlegg

Det er de samme kundene som tror at vi driter egg og har en melkeku som melker fløte på bakrommet.

Jaaa....? Mener du at det ikke finnes i matbutikkene? :sjokkert::fnise:
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jaaa....? Mener du at det ikke finnes i matbutikkene? :sjokkert::fnise:

Nei, det trenger vi jo egentlig ikke, for vi kan jo trylle må vite! :fnise:

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Matbutikk tidlig på dagen

"Da ble det 29 kr:)"

"Skal vi si 1000 tilsammen..?"

"Dessverre, har ingenting å gi ut så tidlig på morran:) Så du må på minibanken rett i nærhe..."

"Men jeg får alltid ta ut penger her!"

"Ja, det får du når vi har penger i kassa til det:) men akkurat n.."

"Eh kan du ikke hente noe penger da?"

"Dessverre, er ikke sånn det fu..."

"Åh for en service! Får betale 29 da!"

Og han slenger på en 1000lapp....

Hva har uttaksmuligheter med service å gjøre? Hadde jeg kunnet trylle frem penger, så hadde jeg ikke jobbet i kassa for å si det sånn:p

Uttak er en ekstraservice når vi har mulighet...

• Liker 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Matbutikk tidlig på dagen

"Da ble det 29 kr:)"

"Skal vi si 1000 tilsammen..?"

"Dessverre, har ingenting å gi ut så tidlig på morran:) Så du må på minibanken rett i nærhe..."

"Men jeg får alltid ta ut penger her!"

"Ja, det får du når vi har penger i kassa til det:) men akkurat n.."

"Eh kan du ikke hente noe penger da?"

"Dessverre, er ikke sånn det fu..."

"Åh for en service! Får betale 29 da!"

Og han slenger på en 1000lapp....

Hva har uttaksmuligheter med service å gjøre? Hadde jeg kunnet trylle frem penger, så hadde jeg ikke jobbet i kassa for å si det sånn:p

Uttak er en ekstraservice når vi har mulighet...

*sier semisaklig til kunden* "Jeg er ingen minibank"

....ihvertfall sier jeg det veldig høyt inni hodet mitt...

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

*sier semisaklig til kunden* "Jeg er ingen minibank"

....ihvertfall sier jeg det veldig høyt inni hodet mitt...

Han fikk mye 50lapper og mynt hehe

• Liker 13
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Konkurrent? Vi har vinMONOPOL i Norge, så det beste hun kan få til er en annen butikk i samme kjede, som da selvfølgelig har samme regler :P

Anonymous poster hash: ee20e...ac2

Vinmonopolene her i byen er virkelig konkerrenter mot hverandre.

På mitt nærmeste får jeg aldri handlet uten legg, og samboeren får heller ikke betale for meg om jeg har glemt passet. Jeg er 35 og han er 39. Ber jeg om anbefaling om vin til en rett blir jeg bare henvist til en hylle og må bestemme selv.

På det neste polet, hvor jeg alltid har med passet blir jeg aldri spurt. Og når jeg ber om en vin tilpasset en rett spør de om hvilke indegrienser det er i retten, hvilke type gjester jeg har og hva vi skal ha til dessert. Utrolig engasjerte folk, som vil du skal få den beste vinopplevelsen.

Sier seg seg hvor jeg legger igjen pengene. Er 1 km i mellom polene.

Så sånn sett kan vi i tettbygde strøk faktisk gå til "konkurrenten". Når nedskjæringene kommer vet vi hvem som vil overleve.

Anonymous poster hash: 31505...798

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest bruker83924

Hadde nettopp en gjest som var dårlig på å formulere seg. Jobber på hotell.

Gjest: Kan jeg få kyss før jeg går?

Meg: Beklager, jeg hørte ikke helt hva du sa?

Gjest: Kyss, kan jeg få det?

Tenkte for meg selv: er han svært upassende nå, eller prøver han å si han trenger skyss?

Meg: Mener du taxi?

Gjest: Ja, eller buss.

Kunne blitt en klein samtale vis jeg hadde gått for det første. :fnise:

*Skriveleif

Endret av ElizabethTaylor
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva er det med kunder som blir sure når jeg spør om leg? Vi er pliktig til å spørre alle under 25 om leg og det står det skilt om å. Eller hvis vi er usikker. Veldig mange ser mye yngre ut enn det de er. Det er virkelig ikke mitt problem at du har glemt leg. Regler er regler.

Var en jente som skulle kjøpe brennevin forrige uke. Jeg spurte om leg og hun begynte å rote i vesken.

"Ops jeg har glemt leg, men jeg er 23 altså"

"Beklager, men jeg må se leg før du kan kjøpe brennevin"

"Jammen jeg sa jo jeg var 23! Å da har jeg lov til å kjøpe det. Hvorfor er du så vanskelig?"

"Jeg følger bare reglene. Det står skilt der borte at alle under 25 må vise leg"

"Herregud for en teit regel. Da går jeg heller en annen plass å kjøper brennevin. Makan"

Tramper sur ut av butikken.

Anonymous poster hash: da733...49e

Haha, så hun tror hun får kjøpt alkohol på andre steder uten leg? :fnise:

For å ikke snakke om de som blir sure når de må vise leg for å komme inn på utesteder.

Jeg jobbet på en restaurant bar og alle under 25 må vise leg etter kl 23. Opplevde flere som ble sure fordi de måtte vise leg og hadde glemt eller var under 18. Not my problem. Var en som kjeftet meg ut og slo etter meg. Jeesz!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vinmonopolene her i byen er virkelig konkerrenter mot hverandre.

På mitt nærmeste får jeg aldri handlet uten legg, og samboeren får heller ikke betale for meg om jeg har glemt passet. Jeg er 35 og han er 39. Ber jeg om anbefaling om vin til en rett blir jeg bare henvist til en hylle og må bestemme selv.

På det neste polet, hvor jeg alltid har med passet blir jeg aldri spurt. Og når jeg ber om en vin tilpasset en rett spør de om hvilke indegrienser det er i retten, hvilke type gjester jeg har og hva vi skal ha til dessert. Utrolig engasjerte folk, som vil du skal få den beste vinopplevelsen.

Sier seg seg hvor jeg legger igjen pengene. Er 1 km i mellom polene.

Så sånn sett kan vi i tettbygde strøk faktisk gå til "konkurrenten". Når nedskjæringene kommer vet vi hvem som vil overleve.

Anonymous poster hash: 31505...798

Det kan godt hende at de konkurrerer mot hverandre, for å yte beste servicen og tjene mest penger. Men å gå til konkurrenten til polet her i Norge er faktisk ikke mulig.

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det kan godt hende at de konkurrerer mot hverandre, for å yte beste servicen og tjene mest penger. Men å gå til konkurrenten til polet her i Norge er faktisk ikke mulig.

Selvsagt er det mulig! Finnes mye god husflid langs norskekysten. :fnise:

• Liker 16
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Selvsagt er det mulig! Finnes mye god husflid langs norskekysten. :fnise:

:fnise: en annen type konkurrent :fnise:

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Han fikk mye 50lapper og mynt hehe

For en frekk kunde! Jeg passer på å gi en haug med 1-kroninger tilbake om kunden absolutt skal være vanskelig. Eller, jeg advarer jo først.

Kunde: *rekker frem 200/500/1000-lapp*

Meg: har du noe mindre, eventuelt kort?

Kunde: nei, det bar jeg ikke, jeg tenkte jeg skulle veksle hos deg!

Meg: Jeg har ingen veksel mellom 200 og 1, så hvis du kunne betalt med kort hadde det vært kjempefint, hvis ikke blir det veldig mye kronestykker på deg.

Og vips, så har visst kunden kort likevel :P Sykt upraktisk for oss at minibanken står rett utenfor butikken. Så og si alle kunder vil betale med 200-lapper, selv på små beløp som 30 kr.

• Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

For en frekk kunde! Jeg passer på å gi en haug med 1-kroninger tilbake om kunden absolutt skal være vanskelig. Eller, jeg advarer jo først.

Kunde: *rekker frem 200/500/1000-lapp*

Meg: har du noe mindre, eventuelt kort?

Kunde: nei, det bar jeg ikke, jeg tenkte jeg skulle veksle hos deg!

Meg: Jeg har ingen veksel mellom 200 og 1, så hvis du kunne betalt med kort hadde det vært kjempefint, hvis ikke blir det veldig mye kronestykker på deg.

Og vips, så har visst kunden kort likevel :P Sykt upraktisk for oss at minibanken står rett utenfor butikken. Så og si alle kunder vil betale med 200-lapper, selv på små beløp som 30 kr.

200-lapper synes jeg man må finne seg i, kan man ikke gi igjen på det burde man bedre vekslerutinene sine. 1000-lapper på småbeløp tidlig på dagen er verre.

• Liker 24
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker

Hadde en kunde med et veldig merkelig spørsmål her om dagen

Kunde: "Du, jeg skal kjøpe en kopp tilen 45 år gammel grislæst som akkurat har flyttet for seg selv. Han er litt sånn koko, litt rar vet du. Men så vet jeg ikke hvilken farge det skal være på koppen. Hvilke farge skal jeg kjøpe?"

Anonymous poster hash: e12e0...795
  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

200-lapper synes jeg man må finne seg i, kan man ikke gi igjen på det burde man bedre vekslerutinene sine. 1000-lapper på småbeløp tidlig på dagen er verre.

Nja, må vel finne seg i det i vanlige butikker, men der jeg jobber koster det meste veldig lite. Å skulle betale med 200 kr når varen koster 25 kr er tullete, og jeg kan ikke ta imot så store sedler på så små beløp. Såklart finner jeg meg i det, men da må kunden finne seg i å få 25 kr i enkroninger.

• Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nja, må vel finne seg i det i vanlige butikker, men der jeg jobber koster det meste veldig lite. Å skulle betale med 200 kr når varen koster 25 kr er tullete, og jeg kan ikke ta imot så store sedler på så små beløp. Såklart finner jeg meg i det, men da må kunden finne seg i å få 25 kr i enkroninger.

Jeg hadde blitt ganske paff om jeg ikke kunne få igjen veksel på en så liten seddel som en 200lapp... selv om det jeg kjøpte kostet 25kr. Nå betaler jeg alltid med kort da men likevel. Om dette er et problem så ville jeg (som ansatt) bedt sjefen om å ordne flere vekslepenger så dere hadde mere 100- 50- 20- 10 osv..

• Liker 29
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
AnonymBruker

Jeg hadde blitt ganske paff om jeg ikke kunne få igjen veksel på en så liten seddel som en 200lapp... selv om det jeg kjøpte kostet 25kr. Nå betaler jeg alltid med kort da men likevel. Om dette er et problem så ville jeg (som ansatt) bedt sjefen om å ordne flere vekslepenger så dere hadde mere 100- 50- 20- 10 osv..

Helt enig. Om 200-lapper er et problem må det gjøres noe med vekslingsrutinene. Jeg har full forståelse for at 500- og 1000-lapper kan være vanskelige å veksle, men 200-lapper burde ikke være et problem.

Anonymous poster hash: 98d92...7d8

• Liker 14
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men hvorfor sørger dere ikke for å ha bedre veksel? Her synes jeg det er dere som gjør noe dumt, da dere burde vekslet mer eller oftere.

• Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi er 5-10 ansatte om dagen som starter med 10 av alt fra 200 og ned, likevel avslutter vi dagen med bare 1000-500-200 og 1 kr. Det blir for dyrt om vi skal kjøpe enda mer veksel. Absolutt alle som kommer for å "veksle" hos meg har ingen mynt, bare en 1kr til pose slik at de skal slippe å få 1kr tilbake selv. Det sier seg selv at det mattestykket ikke går opp. betaler man store summer på en liten sum så må man nesten forvente å få mye mynt altså. Jeg betaler alltid nøyaktig eller med kort, for jeg vet hvor vanskelig veksel faktisk kan være når alle bruker sedler.

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi er 5-10 ansatte om dagen som starter med 10 av alt fra 200 og ned, likevel avslutter vi dagen med bare 1000-500-200 og 1 kr. Det blir for dyrt om vi skal kjøpe enda mer veksel. Absolutt alle som kommer for å "veksle" hos meg har ingen mynt, bare en 1kr til pose slik at de skal slippe å få 1kr tilbake selv. Det sier seg selv at det mattestykket ikke går opp. betaler man store summer på en liten sum så må man nesten forvente å få mye mynt altså. Jeg betaler alltid nøyaktig eller med kort, for jeg vet hvor vanskelig veksel faktisk kan være når alle bruker sedler.

Da er det jo tydelig at "10 av alt" ikke funker hos dere, og dere burde endre rutinene deres ut fra det. De fleste steder koster det heller ikke noe å veksle sedler, så i løpet av dagen burde en ansatt veksle alle 500 og 1000 til f.eks 50 og 100.

• Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...