Gå til innhold

Dumme ting kunder sier


Gjest Gjest

Anbefalte innlegg

Men det er klart at det er en ting å sitte her og skrive, en annen å være i situasjonen og oppleve den der og da.

(HELT RIKTIG! Dette er 15 år siden og jeg husker ikke alt i detalj, folk som kjenner meg vet at jeg overhode ikke er noen person som tyr til vold. Og som jeg også skrev, personen virket påvirket. (Noe jeg vil påstå en dag i dag))

Men i denne saken viste det seg at personen hadde en høyere stilling,

( Om det var RIMIHAGEN selv spiller ingen rolle) Man skal oppføre seg uansett))

men som det omtrent ikke var mulig å gjette seg frem til. Han gjorde en feil ved å ta heisen

(DET STÅR VAREHEIS, KUN FOR ANSATTE))

men slik du skriver så gikk han ut i butikken og handlet melk. Kunne du ikke ha diskret observert han til vedkommende var ute av butikken?

(Som jeg skrev... jeg observerte han gikk forbi meg på lageret og bort til melkekjøla og fulgte etter, for å observere! )

Og deretter skjerpe inn på låsrutinene deres på lageret? Svikten var hos dere hvordan vi enn vrir og vender på det.

bare la det ligge....! What is done is done....! Det er jo ikke noe jeg er stolt over. Men det skjedde, jeg hadde i dag også, bedt vedkommende, forlate butikken. Han oppførte seg ufint og fikk desverre en ufin behandling :(

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det er ingen her som reagerer på at du ba han forlate butikken...

zzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzz.... let it go....!

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan dere slutte å diskutere den saken her i denne tråden?? Det er ikke noe morsomt!

Til alle sammen: Leave NonJoan ALONE!!!

Anonymous poster hash: 0402a...8fa

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Slutt med det peset mot NonJuan nå da. Han har forklart seg nok, så la det for svarten ligge. Skjønner ikke hvorfor dere bare må fortsette og fortsette.

Anonymous poster hash: 67c77...32b

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Okei, dette her skjedde for noen uker tilbake. Vi hadde fått ei ny på jobben, og hun satt såklart i kassa for å lære seg dette. Vi var to låseansvarlige på jobb med henne, men det er alltid den som kommer "sist" som har hovedansvaret. Jenta plinger på hjelp, og jeg tenkte jeg skulle være grei og hjelpe henne så han andre (som egentlig hadde ansvaret) skulle bli ferdig med det han dreiv med.. det skulle jeg visst få angre på i ettertid.

I butikken min (og sikkert mange andre) så er det ikke alle varer som slåes inn i kassa, dette er varer vi må slå inn som "kolonial". Kunden hadde kjøpt en pastapakke som ikke går inn i kassa, men den koster 14,90 (lappen henger på kassa). Når jeg kommer til kassa for å hjelpe den nye jenta så spør hva det er for noe, og jeg ser da at kunden som står der er mildt sagt fly forbanna. Det viser seg at den nye jenta hadde slått inn feil pris, og hadde fjernet en annen vare enn den hun egentlig skulle fra kassa. Da jeg skal rette opp i dette, så fjerner jeg prisen hun slo inn feil, og slår inn den varen hun hadde slått ut feil for å få det hele riktig. Kunden kverrulerer, men jeg forklarer at "siden hun slo ut feil vare, så måtte jeg da slå inn den hun fjernet igjen, og SÅ slå inn prisen på pastaen". Dette ble tydeligvis helt feil for kunden, og hun begynte å lage litt av et oppstyr. Jeg tar henne med i en annen kasse for å høre hva hun mener er feil.

Kunde: det er jo feil!!! Jeg mangler jo penger!

Meg: Javel, kan jeg få se kvitteringen?

Kunde: (viser meg kvitteringen, og peker iherdig på det hun mener er feil)

Meg: Det her er riktig det, hvis du ser der (peker), så er makaronien slått ut, og så slått inn igjen fordi hun andre slo ut feil vare. Du må jo betale for den, ikke sant? Også ser du her (peker på der det står 14,90), der er den andre pastaen din. Så dette stemmer.

Kunde: NEI!!! HERREGUD JENTE!!! ER DU HELT DUM?! KLARER DU IKKE HODEREGNING? DET HER ER JO ENKEL MATEMATIKK!!! Jeg mangler jo penger!!!

Meg: Hvor mye mener du selv at du mangler, da??

Kunde: Men herregud, det her blir for DUMT! Du klarer vel å regne ut det selv?! Hvis du tar (hun ramser opp MASSE tall som ikke har noe sammenheng med kvitteringen) og tar minus den summen der, og plusser på tre kroner, HVA FÅR DU DA?!

Meg: Beklager men det må jeg nesten ta på kalkulator.

Kunde: MEN HERREGUD DET ER JO ENKEL HODEREGNING JENTE!

Meg: (begynner å bli rimelig oppgitt og sliten, dette var på slutten av vakta mi og hadde i tillegg fått litt småkjeft av sjefen fra før og kjente at jeg var på randen til et sammenbrudd), HVOR MYE MENER DU SELV AT DU MANGLER?!!!!

Kunde: 10 KRONER!

Meg: Javel, da får du de TI kronene da, selvom det er FEIL! Her værsegod, og ADJØ!

Etter hendelsen løp jeg inn på lageret og knakk sammen :)

  • Liker 13
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Okei, dette her skjedde for noen uker tilbake. Vi hadde fått ei ny på jobben, og hun satt såklart i kassa for å lære seg dette. Vi var to låseansvarlige på jobb med henne, men det er alltid den som kommer "sist" som har hovedansvaret. Jenta plinger på hjelp, og jeg tenkte jeg skulle være grei og hjelpe henne så han andre (som egentlig hadde ansvaret) skulle bli ferdig med det han dreiv med.. det skulle jeg visst få angre på i ettertid.

I butikken min (og sikkert mange andre) så er det ikke alle varer som slåes inn i kassa, dette er varer vi må slå inn som "kolonial". Kunden hadde kjøpt en pastapakke som ikke går inn i kassa, men den koster 14,90 (lappen henger på kassa). Når jeg kommer til kassa for å hjelpe den nye jenta så spør hva det er for noe, og jeg ser da at kunden som står der er mildt sagt fly forbanna. Det viser seg at den nye jenta hadde slått inn feil pris, og hadde fjernet en annen vare enn den hun egentlig skulle fra kassa. Da jeg skal rette opp i dette, så fjerner jeg prisen hun slo inn feil, og slår inn den varen hun hadde slått ut feil for å få det hele riktig. Kunden kverrulerer, men jeg forklarer at "siden hun slo ut feil vare, så måtte jeg da slå inn den hun fjernet igjen, og SÅ slå inn prisen på pastaen". Dette ble tydeligvis helt feil for kunden, og hun begynte å lage litt av et oppstyr. Jeg tar henne med i en annen kasse for å høre hva hun mener er feil.

Kunde: det er jo feil!!! Jeg mangler jo penger!

Meg: Javel, kan jeg få se kvitteringen?

Kunde: (viser meg kvitteringen, og peker iherdig på det hun mener er feil)

Meg: Det her er riktig det, hvis du ser der (peker), så er makaronien slått ut, og så slått inn igjen fordi hun andre slo ut feil vare. Du må jo betale for den, ikke sant? Også ser du her (peker på der det står 14,90), der er den andre pastaen din. Så dette stemmer.

Kunde: NEI!!! HERREGUD JENTE!!! ER DU HELT DUM?! KLARER DU IKKE HODEREGNING? DET HER ER JO ENKEL MATEMATIKK!!! Jeg mangler jo penger!!!

Meg: Hvor mye mener du selv at du mangler, da??

Kunde: Men herregud, det her blir for DUMT! Du klarer vel å regne ut det selv?! Hvis du tar (hun ramser opp MASSE tall som ikke har noe sammenheng med kvitteringen) og tar minus den summen der, og plusser på tre kroner, HVA FÅR DU DA?!

Meg: Beklager men det må jeg nesten ta på kalkulator.

Kunde: MEN HERREGUD DET ER JO ENKEL HODEREGNING JENTE!

Meg: (begynner å bli rimelig oppgitt og sliten, dette var på slutten av vakta mi og hadde i tillegg fått litt småkjeft av sjefen fra før og kjente at jeg var på randen til et sammenbrudd), HVOR MYE MENER DU SELV AT DU MANGLER?!!!!

Kunde: 10 KRONER!

Meg: Javel, da får du de TI kronene da, selvom det er FEIL! Her værsegod, og ADJØ!

Etter hendelsen løp jeg inn på lageret og knakk sammen :)

Åååh sånne kunder er IDIOTER...

Også er det de kundene som forlanger å se kvitteringen når du ender opp med å slå inn hele strekkoden, fordi koden ikke blir scannet >.<

Eller når du taster i vei "Hva er det du gjør, jeg vet hva du gjør, du prøver å lure meg!?" xD

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kunde: Jeg har et veldig stort bord. Hvor stor duk trenger jeg?

Meg: Vet du sånn cirka hvor stort det er?

Kunde: Veldig stort!

  • Liker 17
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kunde: Jeg har et veldig stort bord. Hvor stor duk trenger jeg?

Meg: Vet du sånn cirka hvor stort det er?

Kunde: Veldig stort!

hahaha... Åja.. da er det dette du skal ha... :fnise:

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

hahaha... Åja.. da er det dette du skal ha... :fnise:

Hun ene jeg jobber med går lærerutdanning og i den ene matteboken hennes står det så fint:

Før du går på butikken og skal ha noe klippet er det en god idé å ta mål først.

Det er noe mange kunder burde lære seg.

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Etter hendelsen løp jeg inn på lageret og knakk sammen :)

Jeg er også svimmel.... LOL Jeg hadde nok gitt en tier også... LOL stakkar deg faktisk.. hahaha

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Åååh sånne kunder er IDIOTER...

Også er det de kundene som forlanger å se kvitteringen når du ender opp med å slå inn hele strekkoden, fordi koden ikke blir scannet >.<

Eller når du taster i vei "Hva er det du gjør, jeg vet hva du gjør, du prøver å lure meg!?" xD

Eller når de insisterer på at kassa regner feil.

Hadde en kar i nabokassa en gang som mente at kassa hadde regnet sammen feil, slik at sluttsummen på kvitteringen ble gal.

Da han skulle bevise det, så regnet han sammen beløpene på kvitteringen med overslagsregning. Selvfølgelig blir det ikke 100% nøyaktig da, og på toppen av det hele så gjorde han overslag nedover, dvs, kostet en vare 10,90, så regnet han med at den kostet ti kroner og ikke elleve.

Det tok oss minst ti minutter å forklare han at kassa regnet riktig. Det er tross alt en stor og fancy kalkulator vi sitter bak mener jeg.

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Åååh sånne kunder er IDIOTER...

Også er det de kundene som forlanger å se kvitteringen når du ender opp med å slå inn hele strekkoden, fordi koden ikke blir scannet >.<

Eller når du taster i vei "Hva er det du gjør, jeg vet hva du gjør, du prøver å lure meg!?" xD

Jepp. Og bare måten hun så på meg på, æsj fyfader. Du vet det blikket kundene ser på deg med, det der "så her sitter du jo, sikkert over 20 og i kassa på kiwi." Hu klikka i vinkel, hun sa mye mer og gjorde mer enn det jeg skrev, men måtte forkorte det hehe.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er også svimmel.... LOL Jeg hadde nok gitt en tier også... LOL stakkar deg faktisk.. hahaha

I alle de årene jeg har jobbet i servicebransjen var det gudskjelov første gangen det skjedde med meg. Håper det aldri skal skje igjen, for da er jeg ikke sikker på om jeg klarer å holde kjeft :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Eller når de insisterer på at kassa regner feil.

Hadde en kar i nabokassa en gang som mente at kassa hadde regnet sammen feil, slik at sluttsummen på kvitteringen ble gal.

Da han skulle bevise det, så regnet han sammen beløpene på kvitteringen med overslagsregning. Selvfølgelig blir det ikke 100% nøyaktig da, og på toppen av det hele så gjorde han overslag nedover, dvs, kostet en vare 10,90, så regnet han med at den kostet ti kroner og ikke elleve.

Det tok oss minst ti minutter å forklare han at kassa regnet riktig. Det er tross alt en stor og fancy kalkulator vi sitter bak mener jeg.

Hahahah, åherreminhatt! Enkelte kunder altså, man vet jo ikke om man skal le eller grine... :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

"Du, jeg har fått meg en ny iPhone og lurte på om du kunne hjelpe meg litt." (Uttalt aiFAun)

"Det kan jeg nok, vet du hvilken modell det er?"

"Skal vi se, her står det... Saaamsung."

"Aha, det er en Samsung og ikke en iPhone :) Da blir det litt lettere, jeg sitter nemlig med en Samsung foran meg nå."

"... Ja, altså, det er en sånn med skjerm man kan ta på..."

Stakkars eldre folk som ikke helt klarer å følge med :fnise:

  • Liker 12
Lenke til kommentar
Del på andre sider

I alle de årene jeg har jobbet i servicebransjen var det gudskjelov første gangen det skjedde med meg. Håper det aldri skal skje igjen, for da er jeg ikke sikker på om jeg klarer å holde kjeft :)

Jeg stoppet en fast kunde i butikken ved inngangsdøren og sa til han.

Du? du er klar over at det er kamera som ser deg gå inn i butikken?

- Ja?

Vet du, jeg er så dritt lei du er så sur hver gang du går inn her (Fleipet veldig ofte slik, med de som tok sånt da)

- Så lo han

Neste gang han kom i butikken SÅ SMILTE HAN FRA ØRE TIL ØRE MOT KAMERA

Kjempekoselig fyr.... Han ler sikkert av det enda..

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg stoppet en fast kunde i butikken ved inngangsdøren og sa til han.

Du? du er klar over at det er kamera som ser deg gå inn i butikken?

- Ja?

Vet du, jeg er så dritt lei du er så sur hver gang du går inn her (Fleipet veldig ofte slik, med de som tok sånt da)

- Så lo han

Neste gang han kom i butikken SÅ SMILTE HAN FRA ØRE TIL ØRE MOT KAMERA

Kjempekoselig fyr.... Han ler sikkert av det enda..

Haha, hadde jeg hatt en dårlig dag, så hadde kanskje jeg vært den kunden som hadde klappa til deg, snudd på hælen og gått ut døra :fnise: For så kanskje å komme tilbake: "jeg orker ikke å ta bussen inn til byen bare for å kjøpe Brød..." xD

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Var selv en brysom kunde i dag. Holdt på å pakke ned varene, og greide å miste et glass med sweet n sour saus, som selvfølgelig gikk i tusen knas og dekket hele kassaområdet med griseri. En ansatt med mopp kom ilende til, og følgende samtale må ha overbevist vedkommende om at jeg er stokk dum:

"Gå og hent en ny, du!"

Meg: "Men.."

"Hent deg en ny, du."

Meg: "Skal jeg ikke hjelpe til å rydde opp?"

"... nei"

*henter ny* "Du, må jeg stille meg å kø på ny nå?"

*kassadamesmil* "Bare gå, du!"

Må finne en ny nærbutikk.

Anonymous poster hash: 6bf2f...139

Ikke brysom nei, dettte høres nok veldig slemt ut, men det er tusen ganger letter for oss at du henter en ny vare, pakker ferdig og forlater butikken, enn at du hjelper til å rydde opp :) Spesielt om det er i rushtiden :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...