Gå til innhold

Dumme ting kunder sier


Gjest Gjest

Anbefalte innlegg

Ja, huff, hva er det med slike?

Har så utrolig mange som ser at det bare henger 1 igjen av varen på veggen og vil ha den til halv pris fordi det er den siste igjen? Hva er logikken med det? Er det vanlig at dette skjer i andre butikker? Ja, det er den siste akkurat nå, men vi får flere inn ved neste varelevering........

Er det forresten flere som har kunder som pruter? Eller som spør om de ikke kan få med noe gratis eller rabatter? :vetikke: I butikken min skjer det hele tiden! Eldre mannfolk som har pengboka full av tusenlapper som spørr om han ikke kan få rabatt fordi han handler for så mye? Det er faktisk ikke så mye når det er i verdi av 1000 kr! :jolie:

Hadde også en luring innom på lørdag når det var rush og alle trengte hjelp og ville prøve klær. Jeg går bort til han og sier at han bare skal si fra om han lurer på noe og da sier han 'jeg tror jeg skal prøve denne, men har du en som ikke har vært åpnet?' -Den har ikke vært åpen, sier jeg. ''Joda, jeg åpnet den nettopp når du ikke så på, hehe, og jeg vil ha en som har vært uåpnet'' ........ -''Kundene våre har ikke lov til å åpne pakkene på egenhånd og det står det skiltet om, det er fordi absolutt ingen vil kjøpe leker som andre har tatt på!'' :trist: Han ble litt flau og fortsatte å spørre om vi ikke hadde forsegling eller om vi ikke kunne ha bare en leke framme som alle kunne ta på også ha de på lager om folk ville kjøpe, akkurat som på ikea...... -''Nei, de fleste kundene våre forstår at de ikke skal åpne eskene på egenhånd og henvender seg til oss, dessuten har vi ikke plass.'' Han kjøpte den heldighvis da.

kanskje jeg er en irriterende kunde, men jeg hadde lyst på en hvit topp hvor de bare hadde en igjen i min strl. Det var foundation på den, så jeg spurte pent om det var mulig å få litt avslag på grunn av det. Snille butikkdamen gav meg 20%. Da smilte jeg og sa "du er min helt!" Teit eller hyggelig kunde? Føler meg litt dum når jeg tenker over det. Det gikk jo fint bort i vask...

Men for å komme med en historie, så jobbet jeg i en pølsebod/isbar i mine yngre år. Det var alltid fullt kjør og vi var alltid underbemannet. Jeg løp rundt med vaskeklut og spray for å rydde opp i alt griset til kundene (er det virkelig nødvendig å lage en pøl med sennep og ketchup på bordet og helle brusen sin over det!?!?) midt i kaoset kom en dame bort til meg og kastet pølsepapiret i ansiktet mitt... Jeg så på henne -helt paff. Da sa hun "jaja. Du samler jo inn søppel uansett". Jeg ble så satt ut at jeg rakk ikke reagere dør hun hadde gått. Gid jeg ikke hadde stivnet. Da hadde jeg faen meg sagt både det ene og andre... (Kanskje likegreit at hun gikk...)

  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Folk som gir meg sammenkrøllet handeliste/snytepapir/drikkebeger/whatever, og sier "dette kan du bare kaste". Da peker jeg i retning søppelkassen og sier KAST DET SJÆL!!! Tenker det i allefall.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

kanskje jeg er en irriterende kunde, men jeg hadde lyst på en hvit topp hvor de bare hadde en igjen i min strl. Det var foundation på den, så jeg spurte pent om det var mulig å få litt avslag på grunn av det. Snille butikkdamen gav meg 20%. Da smilte jeg og sa "du er min helt!" Teit eller hyggelig kunde? Føler meg litt dum når jeg tenker over det. Det gikk jo fint bort i vask...

Synes ikke det er dumt å spørre i denne situasjonen eller om det er en løs knapp eller slikt, men ikke gå inn og sjekk alle plaggene for feil eller påfør feilen selv (skrekk og gru). Forvent ikke et ja, men smil og si takk OM du skulle få rabatt.

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Folk som gir meg sammenkrøllet handeliste/snytepapir/drikkebeger/whatever, og sier "dette kan du bare kaste". Da peker jeg i retning søppelkassen og sier KAST DET SJÆL!!! Tenker det i allefall.

Trodde det var bare meg, og tenkte jeg var prippen som "sa" sånn til kundene:0 men liker ikke å ta i mot ting fra kundehender. Ille nok at vi tar i penger og mat så å si samtidig.

Fikk en gang en tyggis i hånda da jeg trodde det var mynter hun skulle gi meg. Jeg trykte den godt tilbake i hånda hennes og liret av meg noen gloser. I hygienens navn, kast det selv:0

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

kanskje jeg er en irriterende kunde, men jeg hadde lyst på en hvit topp hvor de bare hadde en igjen i min strl. Det var foundation på den, så jeg spurte pent om det var mulig å få litt avslag på grunn av det. Snille butikkdamen gav meg 20%. Da smilte jeg og sa "du er min helt!" Teit eller hyggelig kunde? Føler meg litt dum når jeg tenker over det. Det gikk jo fint bort i vask...

I min tid i klesbutikk begynte vi med 5% avslag i pris for feil eller mangler. For den foundationen der hadde jeg gitt deg 30% avslag på toppen. Trodde det var standard service fortsatt, men så feil kan man ta :P

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

kanskje jeg er en irriterende kunde, men jeg hadde lyst på en hvit topp hvor de bare hadde en igjen i min strl. Det var foundation på den, så jeg spurte pent om det var mulig å få litt avslag på grunn av det. Snille butikkdamen gav meg 20%. Da smilte jeg og sa "du er min helt!" Teit eller hyggelig kunde? Føler meg litt dum når jeg tenker over det. Det gikk jo fint bort i vask...

Du er absolutt ikke en irriterende kunde om du spør om det, når det er en var som er defekt eller skitten. :) Det skulle bare mangle. I min butikk sender vi ofte varene tilbake til levrandør om de er litt defekte, selvom vi sikkert kunne solgt det nedpriset, men mindre det er en kunde som virkelig vil ha det da. Jeg er uansett veldig glad for at kundene som regel hensviser seg til meg når de skal prøve noe, for de som har mye sminke får ikke prøve hvite klær.... o_o

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Du er absolutt ikke en irriterende kunde om du spør om det, når det er en var som er defekt eller skitten. :) Det skulle bare mangle. I min butikk sender vi ofte varene tilbake til levrandør om de er litt defekte, selvom vi sikkert kunne solgt det nedpriset, men mindre det er en kunde som virkelig vil ha det da. Jeg er uansett veldig glad for at kundene som regel hensviser seg til meg når de skal prøve noe, for de som har mye sminke får ikke prøve hvite klær.... o_o

Spurte pent på en klesbutikk om å få litt avslag siden det var faktisk ganske mye sminke på den genseren og det var den siste. Hu bak kassa ble skikkelig sint og oppgitt! :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Spurte pent på en klesbutikk om å få litt avslag siden det var faktisk ganske mye sminke på den genseren og det var den siste. Hu bak kassa ble skikkelig sint og oppgitt! :(

Usj, da er sikkert ikke hun noe flink i servicebranskjen i det hele tatt :\ Men kan se for meg at mange butikker sliter veldig med brunkrem på klær og at det er en irriterende situasjon. Cubus på city har helt forferdelige prøverom, det er brunkrem overalt på forhengene :sjokkert: og på mye av klærne.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du er absolutt ikke en irriterende kunde om du spør om det, når det er en var som er defekt eller skitten. :) Det skulle bare mangle. I min butikk sender vi ofte varene tilbake til levrandør om de er litt defekte, selvom vi sikkert kunne solgt det nedpriset, men mindre det er en kunde som virkelig vil ha det da. Jeg er uansett veldig glad for at kundene som regel hensviser seg til meg når de skal prøve noe, for de som har mye sminke får ikke prøve hvite klær.... o_o

Av nysgjerrighet, hvordan praktiseres dette? Sier du til kunden at hun ikke får lov å prøve?

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

haha jeg kjenner meg så igjen..

En klassiker er jo den at jeg står der, i en type uniform, med skilt, sier hei til kunden og får tilbake "jobber du her?"

Eller når noen kjøper noe, jeg spør om de vil ha en pose (som koster EN kr) og de sier ja. Så studerer de kvitteringen etterpå, og vil ikke ha posen allikevel, så de vil ha en kr i retur.

Ellers kunder som blir sure fordi vi er utsolgt for en vare, fordi en vare skal ut av sortimentet, eller fordi prisene er for høye. som om vi bestemmer det... haha

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kunde, dagen etter 22.juli 2011: "HVA, hvorfor er det ikke ordentlig VG idag, JEG VIL HA HELGEMAGASINET!!!"

Meg: "Kan det ha noe med at redaksjonslokalene til VG ble blåst til helvete i går?"

Var vel litt frekk mot kunden, men stemningen i butikken var ganske trykket og alle snakket om den fredagen, og så kommer den dama (hun er alltid ufyselig) og henger seg opp i småting...argh!

  • Liker 38
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kunde, dagen etter 22.juli 2011: "HVA, hvorfor er det ikke ordentlig VG idag, JEG VIL HA HELGEMAGASINET!!!"

Meg: "Kan det ha noe med at redaksjonslokalene til VG ble blåst til helvete i går?"

Var vel litt frekk mot kunden, men stemningen i butikken var ganske trykket og alle snakket om den fredagen, og så kommer den dama (hun er alltid ufyselig) og henger seg opp i småting...argh!

Syns det var en passende kommentar, jeg. Tommel opp for at du turte, noen folk må bare settes på plass..

Hvordan reagerte hun?

  • Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hun ble stille et par sekunder, jeg trodde hun var beskjemmet, men så jenket hun seg opp og sa at ja, da fikk hun nøye seg med Dagbladet i stedet. Og så skulte hun på meg som om det var min feil. Jeg slutter aldri å forundre meg over hvordan enkelte folk oppfører seg i butikker.

Samme dama er forresten en sånn typisk "plystrer", som plystrer eller knipser etter de ansatte for å få hjelp, så det var godt å få satt henne litt på plass :)

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette blir en litt annen setting hvor det er "dumme ting ansatte sier".

Gikk inn på Vita, hvor de hadde 2 for 3 på alt fra Aussie. Plukket med meg en shampoo og to balsamer.

Kom til kassen, hvor på den ansatte presterer å si:

"Jaha, så du bruker mer balsam enn shampoo DU?".

Ble helt satt ut, og fikk ut "ja?"

Synes ikke det var frekt, men en veldig merkelig ting å si.. Hadde jeg f.eks. jobbet på en restaurant, og noen hadde bestilt to glass vin og en middag, så skulle jeg sagt "jaha, så du drikker mer enn du spiser DU?"...

:laugh:

Endret av gloria
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette blir en litt annen setting hvor det er "dumme ting ansatte sier".

Gikk inn på Vita, hvor de hadde 2 for 3 på alt fra Aussie. Plukket med meg en shampoo og to balsamer.

Kom til kassen, hvor på den ansatte presterer å si:

"Jaha, så du bruker mer balsam enn shampoo DU?".

Ble helt satt ut, og fikk ut "ja?"

Synes ikke det var frekt, men en veldig merkelig ting å si.. Hadde jeg f.eks. jobbet på en restaurant, og noen hadde bestilt to glass vin og en middag, så skulle jeg sagt "jaha, så du drikker mer enn du spiser DU?"...

:laugh:

2 for 3 var da et usedvanlig dårlig tilbud.

Ps: det er en egen tråd for dumme ansatte.

  • Liker 17
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Kunde: Her er det 10 stykker. Du behøver IKKE å telle dem.

Meg: (Teller i vei)

Kunde: HALLO! Jeg sa du ikke skulle telle dem.

Meg: Her er det 12 stykker.

Kunde: Så du stolte ikke på meg? Fy det var dårlig! Skamme deg, burde du.

Jeg har hatt akkurat samme type kunde!

Kunden: Kan jeg få lov til å betale denne varen til 200 kr i enkroninger? Jeg har nettopp tømt myntglasset hjemme for jeg er helt blakk, men jeg har ikke rukket å veksle i banken.

Jeg: Det skal vi få til! Ett lite minutt så skal jeg bare telle myntene dine.

Kunde: Det trenger du ikke, jeg har allerede telt dem.

Jeg: Det skjønner jeg, men jeg må nok telle det likevel. Jeg har ikke lov å legge det i kassa uten å telle det.

Kunden (skikkelig furten nå): Jeg syns det er utrolig dårlig at ikke du stoler på meg! Jeg har vært kunde her i 25 år, og fortjener bedre behandling!

(Butikken har eksistert i ti år, og kunden hadde ikke nok enkroninger, bare 180 kr)

  • Liker 24
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...