Gå til innhold

Dumme ting kunder sier


Gjest Gjest

Anbefalte innlegg

Hadde en butikktyv i går som kom med all verdens unnskyldninger.

"Jeg puttet det i lommen" (Å ja, men da er det greit.)

"Jeg har ikke kjøpt det her." (Nei, det er jo helt klart.)

"Det er ikke deres vare" (Da hadde den ikke gått inn på kassen.)

"Kassen tar feil."

"Jeg har aldri stjålet noe i hele mitt liv"

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

I dag snakket jeg med en kunde som mente at det å erstatte den ødelagte mobilen hans måtte gå på garantien.

Han hadde mistet telefonen i en sementblander...

  • Liker 12
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde en butikktyv i går som kom med all verdens unnskyldninger.

"Jeg puttet det i lommen" (Å ja, men da er det greit.)

"Jeg har ikke kjøpt det her." (Nei, det er jo helt klart.)

"Det er ikke deres vare" (Da hadde den ikke gått inn på kassen.)

"Kassen tar feil."

"Jeg har aldri stjålet noe i hele mitt liv"

Hva om det faktisk stemmer at varen ikke er kjøpt hos deg?

Det hender noen ganger jeg går innom matbutikken med en brusflaske eller vannflaske i lomma etter å ha vært ute og spist eller vært på trening

Sikkert ikke så klokt men , jeg er et ærlig menneske og har aldri stjålet noe i hele mitt liv så jeg har ikke tenkt på grundig gjennom situasjonen der

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

I dag snakket jeg med en kunde som mente at det å erstatte den ødelagte mobilen hans måtte gå på garantien.

Han hadde mistet telefonen i en sementblander...

det er noen garantier som gir full dekning. både mitt laptop eller mobil har det, om jeg skulle søle vann eller ødelegge med overlegg så vil jeg få nye helt dekket.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

det er noen garantier som gir full dekning. både mitt laptop eller mobil har det, om jeg skulle søle vann eller ødelegge med overlegg så vil jeg få nye helt dekket.

Da er det vel snakk om forsikringer du har? Hva slags mobilprodusenter/leverandører har garanti som dekker ny mobil uansett grunn? Det har jeg ikke vært borti...

Jeg har også hatt en kunde som mente at det måtte gå på garantien at han hadde mista mobilen langt til sjøs...

  • Liker 15
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tidenes dummeste kommentaren en ansatt har kommet med :

jeg er på rema og sier til mannen i kassa "skal ha skruf med tranbær smak" hvorpå han titter overrasket på meg og utbryter "skruf tranbær smak? den er jo bare for jenter ! skal ikke ta general porsjon istedet?"

vet ikke om han prøvde være morsom eller hva som var greia, vet han var ny i jobben på det tidspunktet men meg bekjent så er det ikke bare jenter som liker diverse type bær.

hver gang jeg er på rema nå og om jeg ser det er han som står i kassa så drar jeg heller til en annen matbutikk. kan ikke fordra den fyren etter den kommentaren

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Da er det vel snakk om forsikringer du har? Hva slags mobilprodusenter/leverandører har garanti som dekker ny mobil uansett grunn? Det har jeg ikke vært borti...

Jeg har også hatt en kunde som mente at det måtte gå på garantien at han hadde mista mobilen langt til sjøs...

måtte betale litt ekstra for heldekning , tror det var 400-500kr i tillegg til hovedprisen på laptoppen og mobilen. tror det er verdt det da, har slitt ut og ødelagt 3 laptopper allerede, de varer ikke så lenge

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En kunde kom innom butikken og holdt foredrag om at han hadde vært med på Farmen. Jeg kjente han ikke igjen, og han ble småhissig....

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Inggolf

Da er det vel snakk om forsikringer du har? Hva slags mobilprodusenter/leverandører har garanti som dekker ny mobil uansett grunn? Det har jeg ikke vært borti...

Jeg har også hatt en kunde som mente at det måtte gå på garantien at han hadde mista mobilen langt til sjøs...

Synes ikke det er så rart at kundene spør om dette jeg, for jeg blir selv prøvd prakka på forsikringer som visstnok dekker ALT når jeg kjøper for.eks elektroniske varer på Lefdal. Om jeg mister mobilen i do eller velver kaffekoppen over laptopen osv osv.. Men jeg takker alltid nei, for dersom det skjer et uhell så vedder jeg på at de vrir seg unna uansett....

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Synes ikke det er så rart at kundene spør om dette jeg, for jeg blir selv prøvd prakka på forsikringer som visstnok dekker ALT når jeg kjøper for.eks elektroniske varer på Lefdal. Om jeg mister mobilen i do eller velver kaffekoppen over laptopen osv osv.. Men jeg takker alltid nei, for dersom det skjer et uhell så vedder jeg på at de vrir seg unna uansett....

ja det her stemmer. var på lefdal jeg handlet mobil og laptop, så fikk jeg tilbud på å betale litt ekstra for at garantien skal dekke ALT.

som sagt tidligere så er det verdt det i det lange løp for jeg har allerede slitt ut 3 laptopper. så greit om jeg får neste ny gratis

Lenke til kommentar
Del på andre sider

måtte betale litt ekstra for heldekning , tror det var 400-500kr i tillegg til hovedprisen på laptoppen og mobilen. tror det er verdt det da, har slitt ut og ødelagt 3 laptopper allerede, de varer ikke så lenge

Ja, da skjønner jeg :-) Sånn forsikring har jeg hatt på en laptop en gang. Men da er det snakk om en tilleggsforsikring, ikke fabrikkgarantien.

Hvis Samsung har levert en død mobil så dekker de jo f.eks at kunden får ny uten kostnad - fordi mobilen f.eks har en fabrikasjonsfeil.

Men Samsung dekker jo ikke en telefon som er mista på sjøen. Det må en eventuell tilleggsforsikring dekke.

Jeg forklarte meg nok dårlig, men denne kunden hadde altså ingen form for forsikring på telefonen, men mente at fabrikkgarantien skulle dekke at han hadde mista den i sementblanderen...

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde ei som trengte mat til en hare, for ja, den hadde hun nemlig fanget og puttet i et innendørskaninbur. (Jobbet i dyrebutikk)

Har også hatt noen som har blitt kjempe sur fordi de ikke har fått gå inn på museet gratis, for ja de skal jo bare GÅ TUR på uteområdet. Så da tenker de ikke over alle de andre som må betale og at vi har åpne utstillinger ute.. og at det faktisk er privatområdet, så de har ingen rett til å bare vandre inn. Uansett hvor sur de måtte bli.

Så har man de som forteller om høyest privateting i kassa. Jeg behøver ikke å vite at du skal til gynokologen eller at kjæresten din blir så utålmodig når du er borte fra han *Vink vink*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva om det faktisk stemmer at varen ikke er kjøpt hos deg?

Det hender noen ganger jeg går innom matbutikken med en brusflaske eller vannflaske i lomma etter å ha vært ute og spist eller vært på trening

Sikkert ikke så klokt men , jeg er et ærlig menneske og har aldri stjålet noe i hele mitt liv så jeg har ikke tenkt på grundig gjennom situasjonen der

Da får man enormt mye styr med å sjekke overvåkingsvideoer og whatnot (litt avhengig av hva slags vare da, går du rundt med en gammel, slitt vannflaske som tydelig har vært i bruk en stund er det garantert ingen som mistenker noe). Jeg jobber ikke i matbutikk selv, men tusler jeg inn på matbutikken med brusflaska jeg kjøpte tidligere på dagen, så melder jeg meg alltid hos personalet før jeg går inn og viser fram hva jeg har (ofte får jeg et stempel på brusflaska, eller hvis det er en liten butikk husker de meg til jeg går ut igjen). Ingen grunn til å gjøre det vanskelig for seg selv.

On topic: Dagens vanskelige kunde? Hmmnei. Faktisk har alle kundene mine oppført seg pent og fornuftig idag! Hurra :D

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hva om det faktisk stemmer at varen ikke er kjøpt hos deg?

Det hender noen ganger jeg går innom matbutikken med en brusflaske eller vannflaske i lomma etter å ha vært ute og spist eller vært på trening

Sikkert ikke så klokt men , jeg er et ærlig menneske og har aldri stjålet noe i hele mitt liv så jeg har ikke tenkt på grundig gjennom situasjonen der

Da må det være dritkjipt å bli tatt i tyveri, men det er fullt mulig hvis du blir tatt med en vare som butikken selger.

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da må det være dritkjipt å bli tatt i tyveri, men det er fullt mulig hvis du blir tatt med en vare som butikken selger.

er vel ikke verre å be butikk ansatte ringe å høre i burgersjappa jeg nettopp har vært å spist å spørre om de husker å ha solgt en burger og en brus til en ung mann med caps for 10minutter siden

tror hvertfall de i mat sjappa ville husket det, er jo innom der jevnlig 2-3 ganger i uka etter styrketrening å eter løvbiff, biffsnadder, kebab, hamburgere eller salat.

er ikke alltid jeg tar så mange slurker av brusen da men, så den kan nesten se full ut i lomma i matbutikken. har den vanligvis i jakka lomma så halve flaska stikker ut slik at ingen skal tro jeg prøver skjule en brus.

men jeg er godtroende og naiv av natur, tror alltid ting vil ordne seg. så lenge man ikke gjør noe kriminelt har man ikke noe å frykte, men kanskje greit å bruke hodet litt også så man ikke havner i en slik situasjon :P skal huske på det til neste gang

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjære kunde,

Selv om du snakker en dialekt betyr det ikke at du bor i landsdelen der dialekten kommer fra. Folk flytter faktisk. Å bli sur fordi jeg spør om hviken landsdel du bor i selv om du snakker f.eks. trønderdialekt er bare dumt.

Hilsen oppgitt butikkansatt

  • Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Gjest strykebrett

Da må det være dritkjipt å bli tatt i tyveri, men det er fullt mulig hvis du blir tatt med en vare som butikken selger.

Man kan jo bli anklaget, men bevisbyrden ligger på anklager. Så lengre ingen har sett deg putte brusen i lomma, eller de har det på video, så kan du ikke få straffereaksjoner.

Men, det er jo såklart kjipt å bli anklaget uansett da.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest BabyBlue

Tidenes dummeste kommentaren en ansatt har kommet med :

jeg er på rema og sier til mannen i kassa "skal ha skruf med tranbær smak" hvorpå han titter overrasket på meg og utbryter "skruf tranbær smak? den er jo bare for jenter ! skal ikke ta general porsjon istedet?"

vet ikke om han prøvde være morsom eller hva som var greia, vet han var ny i jobben på det tidspunktet men meg bekjent så er det ikke bare jenter som liker diverse type bær.

hver gang jeg er på rema nå og om jeg ser det er han som står i kassa så drar jeg heller til en annen matbutikk. kan ikke fordra den fyren etter den kommentaren

Man skal ikke kommentere snusbruken eller røykvalget til kundene.... for folk tar det personlig. For en fjonball, hans jobb er å selge deg produktet og smile fint, ikke disse deg fordi du tar en "jentesnus" :P Guess what, alle snuser skruf for tiden. Skal jeg liksom fortelle menn som kjøper sterk løssnus at munnhulen deres ser ut som en kamelanal? I think not.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Man skal ikke kommentere snusbruken eller røykvalget til kundene.... for folk tar det personlig. For en fjonball, hans jobb er å selge deg produktet og smile fint, ikke disse deg fordi du tar en "jentesnus" :P Guess what, alle snuser skruf for tiden. Skal jeg liksom fortelle menn som kjøper sterk løssnus at munnhulen deres ser ut som en kamelanal? I think not.

ja helt enig her, jeg ble direkte satt ut av kommentaren hans, stod mange bak meg i køen også som hørte mannen i kassa kaldte snus valget mitt for "jentesnus". det var litt ekkelt

tror det kan sammenlignes med f.eks vis ei dame handler en kondom pakke en fredag ettermiddag og kassemannen utbryter "jasså blirre pikk på deg i helga da?"

det eksempelet er kanskje litt drøyere og god oppsigelsesgrunn men jeg føler begge situasjonene ligger litt i samme gate. man skal ikke føle seg forulempet om man kjøper varer i en matbutikk uansett hva det er snakk om

ellers er jeg enig med deg i at løssnus fører til stygge munnhuler og ekle brune tenner, derfor har jeg alltid bare brukt porsjon snus :P da helst de hvite posene som ikke renner

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Man skal ikke kommentere snusbruken eller røykvalget til kundene.... for folk tar det personlig. For en fjonball, hans jobb er å selge deg produktet og smile fint, ikke disse deg fordi du tar en "jentesnus" :P Guess what, alle snuser skruf for tiden. Skal jeg liksom fortelle menn som kjøper sterk løssnus at munnhulen deres ser ut som en kamelanal? I think not.

Så har du de kundene som spør deg hva de bør velge fordi de er så lei av den andre typen...

"Ehm...Jeg bruker av og til mocca mini portion..men for menn blir det vel oftest omtalt som hamsterbleier eller jentesnus...Skal du slutte å snuse så har vi Onico orginal og med lakris, lakris er ok, men du kan bli fort lei av den...Hva brukte du før?-hmh...Du liker sånne mhm...Skal jeg bare ta en snus også får du prøve den? Men liker du den ikke, så får du IKKE pengene tilbake..."

Det sa jeg til en "kunde" men kunden var broren min også :fnise:

Ville ALDRI gjort det med kø i kassa eller en ukjent kunde >.>

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...